Säker Babybur?
Hej, nu när jag (nästa helg ungefär) ska få, hoppas iallafall, dvärghsmdterungar och fixat till buren lite finare! Men nu undrar jag om den passar för bebbar och så, om det finns något i buren som gärna inte ska vara där med mera. Skriver från mobilen nu men men :) En bild på buren:
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Jag tror inte att det är så smart med gallerbur.. :/
Ungarna kan säker komma emellan & så kan dom fastna mellan gallret.
Använd hellre en duna, SAMLA-låda från IKEA eller ett akvarium :)
Hjul tror jag inte heller är så nödvändigt?
Men någon får gärna rätta mig!
Lycka till med bebbarna! :)
Håller med #1 ! :)
Inte galler Bur och inte Hjul .
Tycker heller inte att du ska ha så mycket trä då ungarna är väldigt sköra när dom precis kommer ut från buren och det är inte säkert att dom ser än (dom kan ju gå in i träet och skadda sig , man vill ju inte att nåt händer). Du kan ha olika hus och mycket toapapper .
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
Använd inte gallerbur, en dödsfälla för bebisarna (dom kan klämma sig igenom eller fastna). Det ända jag har till hona med nyfödda bebisar är en skål med Sand. Sedan massa papper och hö för bomaterial. :)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Det gör ingenting att du har trä, det är inte farligt. Sluta va så löjliga allihopa, tror ni ungar i det vilda bor i en toapapper-hög eller?
Gallerbur kan bli knepigt, speciellt den buren ser inte så bra ut för just bebisar, så ta heldre nått av de andra alternativen som de ovan nämnt
I början kan du ha ett Hjul i buren så mamma har något annat att göra än att ligga med sina bebisar i boet eller gå runt i spånet. Men när ungarna börjat röra sig ut ur boet kan du ta bort hjulet!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Okej tack allihop :) Ska flytta över dom idag till en av SAMLA-lådorna :) tack för snabba svar, tacksam för att ni finns :)
//Fanny 
Håller med om att gallerbur verkligen inte är ett bra val.
Hjul är därimot inget problem tycker jag. Dock är de där hjulet 15 cm i diameter om jag inte kommer ihåg fel, och det är enligt lag förliten för dvärghamstrar. Jag har 23 cm i diameter till mina dvärgar. :)
trä är inget problem, det kan du ha mycket av, hah. :)
Okej, har bytt till SAMLA-lådan nu :)
#7: Hjulet är inte deras riktiga, utan har ett större… Skulle bara sätta in ett så det såg lite komplett ut: Igentligen nu så hr jag ett större Hjul, tror det är runt +20cm som jag då städade rent, tvättade och tog bort smuts :) Men tack endå :D
//Fanny 
#8 Okej, bra. :)
Ta bilder snälla! 
Tack för att du rätta mig om att ha trä i buren #5 , då har man visst lärt sig ännu mer ;)
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !

Fast jag tar själv bort alla saker ur buren när mina honor ska få bebisar. De har en stor jättehög med papper att boa med och stl-strö, det är faktiskt allt.
Visst har de det inte så i naturen, men in naturen så dör också många bebisar. De kanske dör för att de fastnade nånstans, det vet ju inte vi. Jag tar inga chanser med mina iallafall och jag har förlorat ytterst få bebisar på kanske 30 kullar.
Samma med Hjul. Jag vill att mina honor ska vara med sina bebisar och se till att de håller värmen. Gillar de hjulet för mycket så kanske hon lämnar dem för länge så de blir kalla. Så små klarar inte så mycket.
Då väntar jag hellre ett tag och sen släpper jag ut honan när bebisarna blir större istället så hon får rasta sig.
#12 När de får ungar så ska de INTE ha Hjul enligt mig heller.
Vid 2-3 månader brukar jag sätta in de Riktigt stora hjulen.
Håller förövrigt med Ulrika! 
Okej tack :D Ska ta åt mig av alla tipsen, tack!
//Fanny