Gale ♥ Viper
Här hemma planeras det för fullt en kull mellan Gale Dove Skp KH och Viper Black SilverPearl Ba LH Satin
Denna kullen är planerad att paras någon gång under septembers slut, Hoppas på underbara små bebisar efter 2 helt underbara hamstrar, Gale (kommer från Lojs här på Hif) Och Viper är egenuppfödd kille.
Gale är en stor och in tjej på lite drygt 180-190g och en helt underbar flicka, som är väldigt matglad. (Finns mycket att berätta om henne, så undrar ni något så fråga på)
Viper är en kille som växer så det knakar, han ligger på ca 150g just nu, men ökar hela tiden, kommer nog sluta i en vikt på lite drygt 170+ i alla fall. Även han är väldigt matglad och helt underbart go.
Har suttit och räknat lite på vad som kan komma, har jag inte helt fel så kan det komma:
Svart, Silversvart, Choklad, SilverChoklad, Dove, SilverDove, Champange, Silverchamange, Gul, B/Y, C/Y, Dove Yellow, Champange Yellow?
Kan säkert komma fler färger men det är dessa jag räknat ut kan komma.
Teckningar:
Skp, Skp/vit och Ba
Hårlag:
LH, KH och Satin
Nedna kommer bild på mamma

Och på pappa

Och så här kommer stamen se ut:

Intresse går att lämna redan nu, annars går det utmärkt längre fram =)
Är ganska hoppfull om denna kullen =)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Honorna kommer antingen bli gula, B/y(bla) silverpearl eller skp.
Sen häften av hanarna kommer bli gula, B/Y(bla)eller silverpearl och den andra hälften kommer ha andra färger och jag inte mins fel.
Roligt. Det här ska bli en spännande kull att följa! :D
Va roligt! :)
Ett riktigt snyggt par du har ;D
#1 japp, du har rätt 50% av honorna kommer bli skp och resterande 50% kommer bli gulbaserade 50% av hanarna kommer bli gulbaserade och 50 kommer bli övriga färger :) Glömde klart skriva upp silverpearl, bö silverpearl och black silverpearl som också kan komma :)
Amor vincit omnia
Förlåt om jag byter ämne men ^^
Vad menar ni med all % & det? :)
Har aldrig förstått mig på det ^^
#4 Jo, om vi säger att det blir 12 ungar i kullen. och det blir 6 hanar och 6 honor. hälften, alltså 50 % av hanarna blir gula och andra hälften blir inte gula!
#5 Ja,precis, statistiskt sett ska det bli så, men sen hur det bli i verkligheten är en annan sak 
#2 Tack så mycket förresten, är riktigt nöjda med dessa underbaringar 
Amor vincit omnia

Vad kul, första kullen med mina "bebisar" på båda sidor av stamtavlan. Kommer bli jättespännande att följa och se vad det blir!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#7 Ja, ska bli riktigt kul att se vad det blir av det, finns ju rö samt bö på båda sidor, så variationen som kan komma är ju ganska så stor =)
Amor vincit omnia
Puttar upp så fler kan se 
Amor vincit omnia
Som det verkar så kommer jag kunna planera in parning exakt på datum om jag vill det då Gale än inte har missat någon brunst, och hon brunstar exakt var 4 dag med start någon gång mellan 20-22, så får se om hon fortsätter med sitt fina mönster eller om hon väljer att bryta det 
Amor vincit omnia
Jag hoppas verklien på denna kullen! Dove e ju vackert!!!!! Lyllo dig att ha så fina hamstrar so kan få så underbara hamsterfärger!
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
#11 Jag tackar, hoppas verkligen på denna kombon, är helt supernöjda med båda föräldrarna =)
Du kanske vill stå på intresse listan? ;)
Amor vincit omnia
#12 kanske… Pm dig :)
Mvh Sarah
#13 Absolut, Pma du mig :)
Amor vincit omnia
Satin <3 :) Choklad :DDDDD Hahhahah :)
#15 Ja, det kan dyka upp, hoppas ju på stor variation i färger på denna kull, så därför hoppas jag på ganska stor kull 
Amor vincit omnia
Ja ;)
Följer absolut!! :)
Planerar att skaffa en sötnos men vill vänta någon månad till. Och skurup ligger ju inte helt så långt bort! :) Bor i Osby
Mvh Jenna
#18 Men det är ju ganska så nära, dessa kommer va levklara slutet av oktober början av november någon gång 
Amor vincit omnia
Hoppas då på många fina hanar!
Så inte någon annan hinner tinga allihop ;D
Mvh Jenna
#20 de flesta på intresselistan är intresserade av en hona, men om du vill kan jag skriva upp dig på intresselistan över pojkar ;)
Amor vincit omnia
Hoppas på silvergrå som vi pratade om för inte jätte länge sen i mitt inlägg uppfödare nära Helsingborg:)
Med vänlig hälsning, Maria
#21 Ja gärna! 
Mvh Jenna
De är så fina ju! Tror det är min favorit färg… Men de blivande föräldrarna är ju bedårande!;)
#22 Ja, finns ju chans för Silvergrå också, så absolut, hoppas ju på stor kull denna gång =)
#23 Då antecknar jag det =) Ni får gärna skicka Pm så blir det lättare att skriva när det kommit osv =)
Amor vincit omnia
Ja hoppas hoppas

Men om Viper är black silver pearl så kan det ju inte komma vilttecknade, det är ju bara om han är silver pearl utan svart.
Medis på akvariefisk.
#27 Eftersom jag inte är 100% säker på att han är Black silverpearl, därför jag skrev att det finns chans, men denna kull lär ju avslöja vad han är, dyker viltbaserat upp så är han bara silverpearl 
Amor vincit omnia

#28 Aha, då förstår jag. :)
Medis på akvariefisk.
#29 han är ju inte så kraftigt tippad som Smokie här hemma, men mycket tydligare tippning än sin pappa som va silverpearl, så denna kulle kommer förhoppningsvis berätta vilken färg han är 
Amor vincit omnia

#30 Mm, det är jättesvårt det där. Vi får väl hoppas på bra tippad silver pearl och inte dåligt tippad black silver pearl då. ;)
Medis på akvariefisk.
#31 Ja, får hoppas det, men bara tiden kan avgöra 
Amor vincit omnia
Tidigare än planerat blev parningen av, sambon gjorde misstag när jag så åt han att ta ut viper i den ena rasthagen medans jag tömde Galles Bur och råkade sätta han i den rasthage där Gale va, då hon klart sprungit in och gömt sig i ett av alla gömställena som där e i deras rasthagar, och de va klart i fullgång att para sig när jag kom in igen, (tur att det inte va när hon inte brunstade då hade det troligen slutat illa)
Va ju en planerad kull, men inte planerad att paras förren om ca 2-3 veckor.
Så om nu parningen tog så väntas bebisar den 20 september.
Mamma är ju gammal nog för kull, men som sagt va inte riktigt planerat redan.
Men nu är det hänt, och bebisarna kommer vara efterlängtade 
Amor vincit omnia
Ooh, så spännande! 
Himla tur att det ändå var planerat, då gjorde de ju inte så mycket ;)
Mvh Jenna
Ojdå! tur att hon brunstade så att dom inte bet ihjäl varandra
det hade inte var kul
Mvh Sarah
#34 Absolut spännande och tur att det va planerat längre fram =)
#35 Ja, det va tur, och kanske skönt att det va "rätt" hane också 
Amor vincit omnia
#36 haha japp :D Nu hoppas vi på riktigt fina ungar!
Mvh Sarah
#37 Ja, får vi göra, mamma är ju gammal nog, så det är ju inga problem på det viset, så det kommer ju säkert gå bra =)
Amor vincit omnia
#38 det tror jag 
Mvh Sarah
Nu får jag bara hoppas på många fina bebisar 
Amor vincit omnia
Kollade brunst idag, och där va ingen, och hon som aldrig missar brunst, så som det ser ut så väntas det bebisar den 20/9
Så nu kan man bara längta efter bebbarna =)
Amor vincit omnia
#41 Grattis då, så kul! 
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
#42 Tack, hoppas på många fina bebisar 
Amor vincit omnia
Grattis!! :)
Ingen brunst igår heller, så nu börjar nedräkningen verkligen, bebisar beräknade om 1 vecka alltså den 20/9 
Amor vincit omnia
Ska följas!
dagar kvar tills bebisar beräknas, vad tror ni bebisar däri? (sämsta bilden ever, men känns som om den visar magen bra
)
Amor vincit omnia
En till på magen, bättre bil i helhet men va tvungen att lägga upp den andra också =)
Amor vincit omnia

Hehe, nog ser där ut att vara bebisar. ;)
Medis på akvariefisk.
#50 Jag hoppas det, Känns som om denna kullen kommer bli ganska mycket större än Vitulas 
Amor vincit omnia
Guuu så läcker hon är! Hon ser väldigt dräktig ut! 
#52 Hon tackar, hoppas att hennes bebisar blir lika fina 
Amor vincit omnia
Om det dyker upp en dove skp så vet jag inte om ja kan hålla mig undan. Mamman ser ju helt underbar ut 
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
#54 Får se vad som dyker upp, fullt möjligt med Dove skp då pappa har rödögt i stamen 
Amor vincit omnia

Hon är så jäkla läcker i sin färg och teckning så det är löjligt!
#56 Kanske kommer en mini Gale till dig 
Det jag tycker mest om med hennes färg utöver att den är super läcker är att hennes "gula" läckar är så mörka, nästan oranga 
Amor vincit omnia
Oj så lik pappan är min Yuki :o
#58 okej, vilken färg är Yuki?
Amor vincit omnia
Offwhite satin är han, LH.
Aha, men det är inte min gosse han är antingen black silverpearl eller silverpearl vilket lär visa sig i denna kullen 
Amor vincit omnia
Nu är där några bebisar i boet, men hon är inte färdig, skulle egentligen ge henne mer Barnmat och så, men vill inte störa henne nu undertiden hon föder, så fick helt enkelt vänta med maten 
Amor vincit omnia
Ooooh! :D Grattiiiis! Längtar tills de blir bilder på dom små hjärtana!
Mvh Jenna
Grattis! Längtar tills man får se bebbarna! <3
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Ååh så spännande
Mvh Sarah
Grattis! 
Tack alla vet ej hur många där blivit, men många är där, vill inte störa mamma för mycket, så hon får det lite lungt 
Amor vincit omnia
Har fått lite små kikar när mamma ätit och har jag inte räknat fel är där 13-14st, men svårt att räkna när de är så många och ingen ligger still, tykte mig också se någon/några rödögda, men får vänta och se vad det blir, hoppas att alla mina småttingar överlever 
Amor vincit omnia
Grattis!! Gud va roligt :)
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Tack så mycket 
Amor vincit omnia
Lägger in en tass här. Är ute efter en långhårig hamster, gärna satin. Vill helst ha en hamster med någon form av teckning (inte helt enfärgad alltså). Ska bli spännande att se vad det dyker upp i kullen. 
#71 Du är välkommen att tassa här. här kan komma många olika färger och teckningar, har bredbas i färgutfall, chans för både långhår och korthår och ovan på allt kan där bli fina satiner 
Amor vincit omnia
Grattis, roligt med så mga! Hoppas alla överlever
Mvh Sarah
#73 Tack, jag hoppas också alla överlever, men Gale är så duktig med sina små, och hon äter bra av tillägsmate så känns som det kommer gå bra 
Amor vincit omnia
Grattis till bebbarna 
Tack så mycket 
Amor vincit omnia
Grattis till dom små. 
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Tack så mycket 
Amor vincit omnia
Grattis till de små
. Ser fram emot bilder! 
Justin Bieber - 23/4 13 
Tackar så mycket 
Amor vincit omnia
Har fått en liten kik, men inte kunnat räkna till 100% då de lägger sig på hög, men åtminstonde 12st är där, och vad jag sett så är där inte några rö, är troligen bara hoppet som lurats
Men de har växt på bra och vissa har börjat mörkna 
Amor vincit omnia

#81 spännande, spännande! Synd att det inte ser ut att bli några rödögda.
Medis på akvariefisk.
#82 Ja, super spännande, vill ju se vad det kommer bli för färger och så på bebisarna 
Ja, lite tråkigt att där inte ser ut att va några rö, men inte mycket man kan göra .
Kan ju meddela att Gale är en super mamma, hon tar så bra hand om de, har bara möjlighet att få kika lite på de medans hon äter, och dricker annars lämnar hon inte de alls 
Amor vincit omnia
Oj vad jag längtar tills de är stora nog så jag kan dela bilder på dessa vackra bebisar, där är några skp, men tror inte där är så många bandade, men får vänta och se om någon av de ljusa är bandade, men skp flickorna ser ut att ha riktigt mycket och fina fläckar
Kan se en mörk bandad, men den är troligen en pojke då jag ej kan se några fläckar 
Och de är stora och fina för sin ålder, va rädd att de skulle bli små då de va så många, men de är riktigt stora om jag jämför med min förra kull 
Amor vincit omnia

#84 Vad skönt att de växer på sig fint trots att de är så många, måste vara för att du är så bra på att mata på Gale ordentligt! :) Sedan från när de är ca en vecka så kan du börja stödmata bebisarna lite, strö typ ärtor, groddar och liknande över boet så smaskar bebisarna i sig och påfrestningen på mamma blir lite mindre. :)
Medis på akvariefisk.
#85 Ja,är supergladatt de växer på som de ska =)
Ja, ska köpa hem groddar och ärtor och börja ge de lite extra sånt gott, så De kan få äta det också 
Amor vincit omnia
Hittade ikväll 3 bebissr som va döda, är så hemskt, men tror det beror på att Gale flyttat bohörnan, såg nästan ut som om de va uttorkade, hittade även en bebis som låg utanför boet som såg så tunn ut, men fick in den i boet igen så nu är där 10 bebisar kvar, hoppas alla överlever :'( Av de 9-10 kvar tappade räkningen när jag hittade de som dött, så plockade bort de och sen lämnade jag Gale ifred med bebisarna. Men vad jag hann se så är där åtminstonde 4 fina (välfläckade) skp flikor tror svarta, 4 ljusa(tror någon form av gul) sen en mörk, troligen svart, sen vet jag inte om där va fler, men ingen vad jag kan se som är bandad, hade en i kullen som va ocn det va en av de som tyvärr gått bort :( Är som sagt en som är lite tunn, och det är en av de ljusa, annars såg alla stora och fina ut, hoppas nu resten klara sig.
Amor vincit omnia

Åh, vad tråkigt! Hoppas allt går bra nu!
Medis på akvariefisk.
ååh va tråkigt!! hoppas att alla klarar sig nu!
Mvh Sarah
Där va "bara" 9 st igår, fick räknat dom idag när jag lade ner lite ärtor som stödmat, och den som såg lite tunn ut igår såg betydligt rundare ut om magen inte på något dåligt sätt utan såg ut att ha mat full mag åtminstonde 
Ärtor va något som jag gav både bebisarna och mamma,men mamma ville inte ha mat i boet,utan plockade bort allt som inte börjat ätas på 
Amor vincit omnia
Nu har den som va lite tunnare också trillat bort
, hittade bara 8 när jag gav bebisarna lite groddar och ärtor, men va från början räknat, men nu är där bara de stora tjockisara kvar
Alla bebisarna som är kvar är väldigt aktiva, och börjar röra sig precis runt boöppningen, och äter gärna både groddar och ärtor 
5 Svarta skp
2 Ljusa (tror c/y eller b/y)
1 Ljus bandad (tror c/y eller b/y)
Amor vincit omnia
En av bebisarna verkar ha vätskebrist, hur är bästa sättet att få i 9 dagars hamsterbebisar lite mer vätska? (har läst en del om vätskebrist hos djur och de säger att drar man lite i skinnet går det inte tillbax eller dåligt tillbax, har ej gjort detta, men bebisarna börjar bli aktiva så mamma bär de en del, och endast en av bebisarna har sånna veck, är de så att de andra bebisarna knuffar bort han från mamma? det är den minsta av bebisarna)
Har förresten fått en kik på könen, som det ser ut är all 8 bebisar honor, så, får vi se om jag sett rätt eller fel
Amor vincit omnia

Små gurkbitar skulle ju jag säga, typ gröt/välling hade gått om de var lite äldre och ute mer ur boet.
Medis på akvariefisk.
#94 tack, fick ner lite gurka i boet, men Gale va lika ivrig eter gurkan, men hoppas den lilla överlever, de är mycket för att knuffas när det kommer till mat och även när Gale ligger hos dom, så kommer nog bli några matvrak, är så rädd att den ska bli helt uttorkad 
Amor vincit omnia
Kan man inte försöka ge just den gurkbiten, fast det är ju klart då stör man mamma och dom andra ungarna plus mamman kommer att vilja ha gurkbiten, hoppas att ungen klarar sig nu!!
Mvh Sarah
Ja, försöka kan man kanske, men hur det hade gått är en helt annan sak hon är ju väldigt lugn när man ger stödmat, förutom att hon själv också plockar på sig en del av maten
Men den verkade lite piggare innan efter gurkan, hoppas det lilla hjälpte lite, så år den lite mer imorgo igen, så hoppas jag att den får dia lite på mamma också nu i natt
Amor vincit omnia
håller tummarna!
Mvh Sarah
Har idag bestämt kull tema, och har valt diseny filmer, eftersom det ser ut att vara flickor, så har jag valt att änvända lite olika disney tjejer ;)
Jasmin - svart skp
Tiana - svart skp
Melody - svart skp
Esmerala - svart skp
Tingeling - svart skp
Giselle - ??? Bandad Satin
Anastasia - ???? Satin
Megara - ?????
De tre sista har jag inte riktigt någon koll på vilken färg de är ^^
Sköldpaddorna kan vara silversvart skp också, och kan va någon satin också, men får vänta och se lite till 
Amor vincit omnia
Gav Gale kokt ägg, kan jag ge det till bebksarna redan eller det är kanske för tidigt?
Amor vincit omnia
Usch hittade en syn jag inte ville idag, bukar ge Gale välling, och gjorde det igår kväll, och ger det i en skål med höga kanter för att bebisarna inte ska kunna hamna i, men så hade Gale grävt runt den så den kom i samma höjd med spånen, och hittade en av e små Skp flickorna där i och samtidigt hittade jag den som verkat uttorkad också, så nu är där bara bebisar kvar, varför ska så många gå bort för mig 
Jasmin - svart skp
Tiana - svart skp
Melody - svart skp
Tingeling - svart skp
Giselle - ??? Bandad Satin (Börjar tro att hon är Black silverpearl då hon har börjat bli ganska lik sin pappa i den färgen han hade när han va liten)
Anastasia - ???? Satin
Amor vincit omnia
pearlen mörknar mkt å mer blir det under deras uppväxt mot vuxen ålder.
ett kännetecken på om de är pearl är när de är riktigt små om de har en svag ryggål, dvs mörk rand på ryggen.
nu kan den vara svår att se, syns bäst innan 2-3v ålder.
härlig stam, känner igen flera 
tråkigt att flera gått bort.
hoppas de andra klarar sej.
bilder ska bli kul å se sen.
#102 Så kul, med info om färgutveckling, men kommer ju komma massor med bilder så kan alla hjälpa till med de små 
Så kul att du känner igen så många
Hade hoppats på rö, men det kom det ingen av 
Jag tror resterande klarar sig, Gale får ingen mer välling just nu, utan blir med av gröt, Barnmat och grönsaker osv.
Amor vincit omnia

Stackars små finbebisarna, nu måste det bara gå bra resten!
Medis på akvariefisk.
#104 Blev så ledsen när jag hittade den bebisen i skålen (klart ledsen för de andra som gått bort genom tiden) för hade jag inte gett henne välling igårkväll hade den lilla levt idag 
Men nu känns det som om turen måste va med mig
Amor vincit omnia
ojojoj vad aktiva de små blivit, springer ut ur boet hela tiden, och Gale går och plockar in de om och om igen, nu dröjer det inte länge innan det kommer bilder, någon dag till, sen hoppas jag de börjar öppna ögonen 
Amor vincit omnia
Bytade hos bebisarna och mamma idag då det börjat lukta lite illa i buren, så tog några foton utan blixt när jag släppt in de i buren igen, kommer komma fler bilder när alla öppnat ögonen, 2 av skp har börjat kisa på världen, men inte helt öppat, därför blev det bara några 
Här kan ni se Giselle och några skp flickor, har ej valt vad vilken skp ska heta så därför kan jag bara skriva de 2 ljusa 
Amor vincit omnia
provar vi denna istllet även här är lilla Giaelle med syskon
Amor vincit omnia
Jag kan inte se bilderna. :(
Får inte rätt på bilderna här idag, men kika in på sidan så ska jag lägga upp där istället 
Amor vincit omnia
Solade inte bort sämre bilder utan blev alla som togs, blev 18 bilder 
Amor vincit omnia
Åh, så söta(gick in på din hemsida) 
#112 Tackar =)
Förhoppningsvis funkar det att ladda upp när alla öppnat ögonen =)
Amor vincit omnia
vad tror ni om denna tjej? Black yellow satin?
Hoppas bilden funkar nu
Amor vincit omnia
Klart skulle den inte det =(
Amor vincit omnia
Länkar till bilden på min sida
http://minaguldhamstrar.files.wordpress.com/2012/10/bebisar-011.jpg
Amor vincit omnia
Hmm, vet inte om det går att se nu riktigt. Den har ju inte bruna öron, för då hade jag gissat på choklade yellow. Men det är troligen som du säger.
Vi får se, men riktigt fin var hon i alla fall! 
#117 Hade också gisar C/Y om hon haft bruna öron, men den tjejen är så underbart söt, det e förståss alla 
Har köpt lite nya leksaker som de små kommer få inviga så småningom, bilder kommer ligga på min sida, tror min dator inte accepterar att jag lägger upp bilder här längre (får snart ny dator, så då kommer det förhoppningsvis funka)
Amor vincit omnia
Bebismys, tagen UTAN Blixt, har bara väldigt bra belysning i rummet och sen står de vid ett oööpningsbart fönster som ger fint ljus också 
Amor vincit omnia
Nämen ååh så mysigt
Jättefin bild
Mvh Sarah
vilka fina hamstrar ! :)
hmm dreggel dreggel. 
alltså ser några riktigt fina ungar där.
#122 Där kanske är någon som vill flytta till dig 
Amor vincit omnia
Gud så söta! Tror jag ser några riktigt snygga satiner och silversvart skp? :)
Justin Bieber - 23/4 13 
Gud så söta! Tror jag ser några riktigt snygga satiner och silversvart skp? :)
Justin Bieber - 23/4 13 
# 123 jo kanske det då skp är mina favoriter.
dessutom satin.

ja, satin kan där tänkas vara på skp också, ska nog låna syrrans bra kamera imorgon och fota med den, så kan vi se vilka som är satin och silversvart skp? ;)
Amor vincit omnia
Bebisarna har nu fått en egen bildtråd här
http://hamster.ifokus.se/discussions/506dea2488f472382902b3ef-disney-kullen-bildtrad
Amor vincit omnia