Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 903 ggr
Mateo
0

Är min hamster allvarligt skadad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg för nån dagsen att min guldhamster hade något konstigt på sin ena lilla "tass" kan inte riktigt förklara hur det ser ut, men de är typ som om man vått någon sårskåpa. tog en bild som jag tänkte lägga ut men vet dock inte om de syns så jätte mycket men jag gör ett försök och hoppas på att någon kan lugna ner mig lite. Tänkte besöka vetrinären om det inte försvinner om någon dag. Kan även tillägga att min hamster är pigg i övrigt. äter som han ska och springer i sitt Hjul och verka inte alls ha ont. Behöver de vara jätte allvarligt detta? =/ hoppas på snabbt svar!

/jennifer

Therese.G
0

Bilden är lite för suddig för att kunna se ordentligt.

Dock så har du ju Hjul med hål i .. han kan ha fastnat eller klantat sig där kanske?

Tror inte det är jätteallvarligt, men lika bra att veterinären får kika på det i alla fall. Då vet du ju med säkerhet vad det är. :)

- Therese

Mateo
0

jo men sen ha ja satt ihop två burar till han , och i den ena buren har han 3 våningar så han typ nå gallret och hänger i den, så jag vet inte om de kanske ha hänt något då? :( mjo men vet du på ett ungefär vad kostanden kan bli?

Therese.G
0

Är det under eller på tassen?

Som sagt lite svårt att se på bilden vad det kan vara, men om det är en sårskorpa så kan jag nog tänka mig att det kan vara ..

Kanske var en vass bit på någon del av gallret som han råkade "trampa" på när han klättrade runt. Är det inte risk att han kan ramla ner och slå sig om det är 3 våningar? Tänkte om han kanske tappade greppet och slog emot något som rispade till tassen lite.

Att bara undersöka brukar inte alls vara dyrt .. tror vårat senaste veterinärbesök gick på 100 kr för endast undersökningen.

- Therese

Mateo
0

alltså de sitter på toppen av den minsta tassen om man säger så. ja jag tycker det ser ut som en sårskåpa som typ ha blödigt lite. nee inget av gallret är vasst så igentligen kanske de inte är gallret . Först trodde jag att de va en smula som hade fastnat men jag tro inte att de är de längre då han haft de i ca 2-3 dagar nu. Okej för ha kollat runt lite om priserna o folket ha sagt ca 400-700 kr :S

Therese.G
0

Förlåt, men jag har verkligen ingen aning då. :/

Priset på ett besök hos veterinären kostar ju olika beroende på vart man bor. Det du kan göra är att du imorgon ringer till till din veterinär (eller Roslagstull, dom har extremt bra information) beskriver såret och frågar hur mycket det eventuellt skulle kosta att kolla upp det och eventuell behandling.

Att be om råd är gratis och då får du ju ett hum om vad det kan vara, så slipper du gå och oroa dig att det är något jättefarligt.

I vilket fall så hoppas jag att du lyckas klura ut vad det är och att din pojk mår bättre snart. :)

- Therese

Lojs
0

Jag fick hem en hamster som satt i en Bur med sånt Hjul, hon hade sår på undersidan av tassarna som försvann när jag tog ut hjulet.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Therese.G
0

Jo, heltäckande Hjul är väldigt skonsamt mot hamster och tassar. :)

- Therese

Mathilda8810
0

Jag såg den lilla sårskorpan den borde göra ont på din hamster du dorde ringa vätrenären för det kan bli alvarligt!!! Fast det kanske inte är något. så kolla riktigt någa för det kan vara alvarligt eller inte (: