Mitt hemmabygge är klart!
Efter blod svett men dock inga tårar så är hamsterlägenhets-skåpet äntligen på plats och bebott.
Min ömma pappi och jag har knåpat hela veckan och gjort ett vitrinskåp till hem åt 4 hamstrar.
Våtrumsmatta är beklätt på både golvet och väggen bakom, tätat med aquatät i alla springor. Dörrarna är fästa med magnetlås + hake.
Äntligen har mina bäbisar gott om utrymme att böka på :D

Kul ! Jag är sjukt pysselsugen. Kanske ska gå och nalla bokhyllan i vardagsrummet. 
Mvh Ellenfyrkant
Tjusigt! =)
# Hehe, kör i vind
pyssel är skoj.
#7 Tack 
Jättefint! :)
Tjusigt :D
// Sofia

Det är ju så man borde lösa det för att få tillåtelse att ha i vardagsrummet eller hallen. En fin möbel ! 
Mvh Ellenfyrkant
Supersnyggt! Har letat vitrinskåp på Blocket i flera veckor för jag fick för mig att man skulle kunna göra något sådant som ni gjort. =)
Vad är det för nät i dörrarna, vart köper man det och hur mycket kostar det ungefär?
Tilda
Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar
#12 Järntrådsduk heter det. Köpte det på Beijers och det kostade 76 kronor metern =)

Riktigt fint och praktiskt! :)
Va snyggt det blev :)
Coolt
Smart med järntrådsduk, är det garanterat gnagsäkert då? (Har själv lite bygg funderingar)
Men en liiiten grej, har du verkligen 20cm Hjul till dem? Tyckte de så lite småa ut, men de kan ju luras på bild.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
åå vad snyggt det blev :-)
Måste hålla med de andra i att det blev himla snyggt, som inredning liksom 
#16 Japp, dom är 20 cm. Men dom har inte Hjul i buren normalt sett, har bara ställt in dom för bildtagningen för att fylla ut utrymmet lite. Deras motion utövas i badrummet :) Och nu har dom ju 1,5 meter att springa fram och tillbaks på i buren också. Happy hamsters!
Gnagsäkert är det då, var ett himla sjå att bita av det med avbitaren. Dom får inte in tänderna ordentligt heller, det är så litet utrymme mellan maskerna
#19 Var väl de jag tänkte, de flesta brukar ju ha kolla på sina Hjul strl
Måste kika mera på det nätet, är ju perfekt om de inte ens kan gnaga!
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Gud vad snyggt! Riktigt smart! Hur gjorde du? Eller ja, kanske du kan beskriva litegrann :P
Hur får dom luft?
#21 Klicka på första bilden så du får upp den i större format så ser du att dörrarna är av nät.
Grymt snyggt måste jag säga! Måste ju vara helt underbart att ha såna utrymmen till sina små 
*tummen upp*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#21 Började med att klä in våningarna och baksidan med linoleum-matta. Sen spikades vanliga golvlister fast på framsidan av varje hyllplan, för att fylla ut utrymmet mellan dörren och hyllan. Sen kapade vi en list på hälften och satt fast den ovanpå, så att spånet inte skulle ramla ut då man öppnade dörren. Trekantslister längst fönstersidorna limmades. Tätade alla kanter med tätningsmedel så att inget pink skulle rinna ut eller ner.
Sen målades hela skåpet vitt, det var furufärgat från början. Efter det började det jobbiga dörrbyggandet. Köpte fyrkantslist och mätte ut & satte ihop dörrarna. Dom sattes ihop med spik och vinkeljärn. Satt upp ekipaget med gångjärn och fäste magnetlåsen (märkte senare att man inte behöver sådana egentligen om man spänner haken tillräckligt hårt). Klippte ut lagom stora bitar med nät och häftade fast det med häftpistol, och satte ett lager silvertejp längst kanterna på insidan så att det inte går att skära sig. Till sist sattes hakarna på, och det är klart =)
#22 Ja verkligen. Dom blev som tokiga då jag stoppade in dom. Sprang fram och tillbaks och skulle undersöka allt =)
(din lilla emidova bor längst ner) :)

Ja, den var verkligen fin! Helt underbar.
Tycker att du har gjort ett kanonjobb!
skulle också vilja bygga en sådan, men vet inte riktigt hur det ska gå till xP
Vilket jobb!
Jättesött! <3
Fint!
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

det var ju sjukt snyggt
undra varför man inte har kommit på något sånt innan.
//Camilla
#23 åh va gulligt, hon är säkert minst lika nöjd som de andra :')
en liten fråga, när du tejpade för de vassa kanterna på nätet.. är det så att hamstrarna kan gnaga på det eller är tejpen oåtkomlig?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#28 har vridit dom spretiga trådarna runt listkanten och sen tejpat runt, så även om dom biter upp en bit av tejpen så kommer dom ändå inte åt kanterna :) Tejpen var för extra säkerhet, så att säga. Där uppe och där nere kommer dom inte åt, för där ligger listen för
Supersnyggt! Hur stora är hyllplanen/burarna? :D
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Jag bara äääälskar buren! åhh
Snyggt! 
Tack så mycket hörni :) Kul att fler tycker om det!
#30 148 cm långt på längsta stället, 101 cm på det smalare stället. 40 cm breda är hyllplanen. Tror att det ska stämma, mätte för några dagar sen.
Härliga burar måste jag säga :D
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Jag ska se om vi har någon hylla man kan bygga av xP
Tog det en vecka för er?
#35 Aa. Det tar mycket tid, innan man har fått allt att stämma o.sv. Räkna med rätt många timmar =)

#36 Okej,tack 
Supersnyggt skåp å toppen för djuren!!

Sjukt snyggt :P
Blir det inte väldigt tätt…ser inga lufthål =D
#40 Det är nät i dörrarna. 
Tilda
Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Gud va snyggt!!
Verkligen jättefint och smart konstruerat!!
Hur stort är varje våningsplan/burdel?
#43 Står i #33. =)
#44 Oj, missade det
Härliga mått!!! 
Sorry om jag tar upp en gammal tråd men biter inte hamstrarna i våtrumsmattan? Lite sugen på att göra nåt liknande men känns som hamstern hade börjat gnaga sönder det :S Frågan är då om det kan va farligt eller om man bara får acceptera o byta ut mattan då och då.. Eller helt enkelt bara ha trähyllplan iom hon ändå är rumsren?
#46 du har ju spån eller dyl över
Riktigt snyggt! ;)
#47 Spånet har aldrig hindrat mina hamstrar från att gnaga :S gräver ju bort det..
Oj vad snyggt!
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se