Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1510 ggr
madsan
0

Två i samma rum?

Kan jag ha en hona och en hane i samma rum?

Har Opals Bur under Olofs och har märkt nu att båda får massivt energiöverskott är det för att honan brunstar?

Madsan

Madsan

Roonja
1

Det är ju guldhamstrar eller hur? Och du kanske vet att det är lag på att guldhamstrar ska bo ensamma? Glad Och då kan de ju även få ungar. och vad jag har märkt är de helt fel färger för varandra.

Så nej låt dem inte bo tillsammans.

Slugawoo
1

Ja man kan ha flera hamstrar i samma rum, jag har alla mina hamstrar i samma rum och dom vänjer dig snart vid lukten av varandra.

Slugawoo
1

#1 jag tror du missuppfattade vad hon skrev :)

madsan
0

#3 ah det gjorde hon. Jag menade i samma RUM, inte samma Bur. :P

#2 Ah ok Opal tycker att det är kul att gnaga galler trots att jag haft ute henne en hel timma idag… Är hon energisk?

Madsan

Slugawoo
0

Visst är hon busig och nyfiken när hon var här men jag skulle inte kalla henne energisk precis, och då hade hon inte heller något Hjul.

Hon har bott i duna Bur innan så jag gissar på att hon tycker att gallret verkar spännande nu, du kan ge henne ett par grenar så hon kan bita på det ist :)

Roonja
0
madsan
0

#5 Ah det kan ju vara det som är grejen :) Hon är väldigt pigg och nyfiken iallafall :) Fick henne ju i lördagskväll och hon låter mig redan ge henne mat från handen och plocka upp henne :) SÅ nöjd med henne :) Jag får göra det. Skaffa lite bitmaterial ;)

#6 Ingen fara :D

Madsan

Twisted_T
0

Det går helt ok att ha dem i samma rum. Jag har en hona och två hanar i samma rum i samma bokhylla.

De är på olika hyllor, ena hanens Bur är över honans och den andra är snett över dem på hyllplanen brevid.

Det går bra, i början blev hanarna lite stirriga och hon pep under första tiden när hon brunstade och då pep hanarna tillbaks.

Nu är alla lugnare men det är klart att hon piper ibland och de piper tillbaks, det är ju trots allt en snygg hona i närheten ;).

Men som sagt, det är ingen fara.

De flesta uppfödare har honor och hanar i samma rum.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

StinaKarlsson
0

Jag har hona och hane i dunaburar bredvid varann. När jag hade gallerburar kunde dock honan stå och bita i gallret, men när jag satte en pappskiva emellan gick det bra. Min hona är oxå vääääldigt energisk om man jämför med min lugna goa hane, hoppas hon lugnar ner sig lite snart… :P

Twisted_T
0

Ja sen är det ju ofta så att honorna är lite mer energiska än hanarna, och är de bebisar så blir det ju ännu värre. Min hona är jätteenergisk medans hanarna är mycket lugnare. Däremot är hanarna en aning äldre med. Så vänta och se, de lugnar ju oftast ner sig lite med åldern i alla fall.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

madsan
0

# 10 Ok :) Tack för rådet. Jag provade med att lägga en filt på ena sidan av buren och då lugnade han ner sig lite :)

#9 Jo precis dom vänjer sig nog vid varandra :)

Madsan