Hjälp med bur ! :)
Ska köpa hamster antagligen imorgon eller i veckan men jag vill ju ha allt klart. Jag har haft hamster innan så jag är ju liksom ingen "Nybörjare" precis.
Dock behöver jag några råd om vilken Bur jag ska välja åt hamstern (har två burar en duna och en stor låda typ SAMLA fast inte från IKEA)
Dunan är 55cm lång 40cm bred och 28cm hög.
"Lådan" är 59cm lång 38cm bred och 33 cm hög.
+ att jag har några frågor… Har glömt lite och så XD
- Hamstrar gräver ju det vet jag men gräver det gångar i spånet? så hur tjockt bör det vara? (spånet)
- Måste man stoppa in Gnagpinnar i frysen innan man lägger dem i buren för att få bort bakterier? ( tagna utifrån)
- Måste man ha saltsten i buren??
tror ni att hamstern kan komma åt att gnaga på locket om jag borrar massor med hål för att få in luft eftersom jag inte har något nät eller galler at ha som lock??
-Mina gräver gångar i spånet men det är nog olika. Jag har ca. 10cm högt med spån.
-De där med pinnar i frysen vet jag faktiskt inte…
-nej man måste inte ha saltsten i buren. läs mer om de här: http://hamster.ifokus.se/discussions/4d7136efb9cb46221d04e70f-saltsten
-Nej för jag har exakt så som du visade på bilden, har SAMLA låda + att dom inte ens når upp dit!
Okej tack ! :D du vet man glömmer lite efter 2 år utan hamster :P
Ingen orsak:D Japp man kan ju inte komma i håg ALLT!
Nej precis men tycker du jag ska ha lådan eller dundan? kan liksom inte bestämma mig! Man kanske kan byta lite då och då(typ varannan vecka eller nåt) eller blir dem förvirrade då kanske?? 
Jag vet inte vad som är bäst mellan dom eftersom jag bara haft gallerbur och de jag har nu, lådan. men du kan ju byta Bur varje gång du städar för det gör jag med mina. Mina 2 killar bor i varsinna burar pga bråk och städar en gång i veckan och då får dom byta lådor så att de blir lite nytt för dom så det inte blir samma saker på samma ställen osv.
Och dom verkar inte förvirrade!