Dela på leksaker?
Blev och tänka på detta, eftersom att jag gärna skulle vilja skaffa hamster nummer 2 inom en snar framtid;
När ni har leksaker som Hjul, kartonger och 'djuraffärsleksaker' (typ de av trä osv) får hamstrarna dela på de sakerna? Eller ska varje hamster ha en egen sak?
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Jag får en till hampis om 11 dagar och då har jag tänkt att dem får dela på sakerna, dvs att jag byter varannan vecka så att dem får varandras saker! :)
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Mina delar på alla leksaker hejvilt här hemma, jag har en egen teori om att det kan gynna även deras doftsinne. De borde ju logiskt sett träna upp luktsinnet då de får använda nosen hela tiden för att samla in "information" om vem som varit där tidigare.
De får liksom utlopp för sina naturliga beteenden då det vimlar av olika dofter.
Mina verkar tycka att det är himla spännande, är det en hona som känner doften av en annan hona brukar de bli helgalna och rejsa runt som bara den. Liksom både rivalitet-och bus beteende i ett. Kan se himla festligt ut då de blir lite som kossor på grönbete 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Okej vad bra! Trodde att dofter som kommer så 'inpå' skulle göra dem nervösa men nu vet jag :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Jag bytar också saker mellan mina 2. Allt förutom hamsterbollarna då dom har varsin där. Både Kakan och Mc muffin tycker det är intressant med dofterna, speciellt Kakan tycker att det är väääldigt intressant. :)
De kan dela på leksakerna så länge ingen är sjuk av dem. Som exempel förkyld eller har det förbaskade papova… Alltså så länge hamstrarna är friska och inte sjuka går det bra att dela på leksakerna…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Mina delar också! Det är bara bra och stimulerande för dom att få nya saker då o då. Så varje vecka när burarna städas ordentligt byter jag ut alla sakerna.
Däremot sätter jag inte ner begagnade saker när jag ska sätta ihop två hamstrar, men det behöver ju inte du som har Guldis bry dig om. Så kör på så länge ingen blir sjuk som sagt :)