Vad behövs?
Ska iväg och köpa en guldhamster den 1 juni, och funderar på vad man behöver till hamster? (mat, bottenströ, inredning mm.)
Den är ca 4,5 veckor när jag hämtar den.
Tacksam för all hjälp jag får!
(har såklart läst på om hamstrar och så redan, men tänkte att det är bättre att få hjälp av folk som kan, och som redan har hamster, här!)
Vad kul
.
En Bur behövs, vattenflaska, toalett med Sand i, burleksaker (inte Hjul fören hamstern är 5 månader), matskål, rivet toapapper i huset, ett hus som är minst 15x15 cm, mat, Bottenmaterial till buren (såsom toa-lätt, inte sågspån till långhåriga hamstrar).
Sen är det bra att ha en transportbur till hamstern, ifall man någon gång behöver åka till veterinären.
Tror jag fick med det mesta, i alla fall det nödvändigaste till en hamster
. Lycka till med din guldhamster!
Mvh Alicia.
Det finns ganska många trådar om mat om du är osäker på det, räcker med att söka på "mat" på sajten så borde du hitta svar
Kartonger och toarullar funkar bra som inredning om man har en lite tight Budget eller bara som allmänt gnag- och tunnelskoj :)

#1 : Tack! visste faktiskt inte att man inte skulle ha Hjul till dom innan de blir 5 mån, bra tips! 
#2 : Har sökt "mat" på sajten och fått mycket bra tips, men ville ändå göra ett eget inlägg, mest för att se om jag missat att köpa något :)
Man ska heller inte ha saltsten, vitaminsten, kalsten och hamstervadd/bomull :)
Mvh Alicia.
Inte heller plasthus :)
Om du ska använda kutterspån rekommenderar jag dig att köpa på Granngården eller Lantmännen, där har dem en stor säck som räcker länge, kostar 90 kr, blir mycket billigare än att köpa från djuraffär hela tiden :)
du kan kolla min sida, tror jag har med rätt mycket som man behöver innan och när man skaffar en hamster
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
Du behöver:
Bur, Såklart ;)
Mat
Matskål
Vattenflaska
Hjul kan du skafaf nu men du får inte sätta in det i buren för en hamstern är 5 månader
Andra burleksaker ( Det finns många saker du kan göra själv också )
Toalett med toa Sand i
Ett hus ( Helst ett trähus )
Toalettpapper att boa med
Bottenmaterial. Om hamstern är korthyårig så kan du ha vanlligt sppån men annars så kan du ha något annat men det kommer jag inte ihåg vad det heter ;)
------------------------------------------------------------------------------
Några saker du INTE bör ha:
Saltsten
Vitaminsten
Vadd
Kalksten
Hög gallerbur
------------------------------------------------------------------------------
Det var mina tips :)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
#7 tror du tänker på STL-strö till LH?
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Ja det var så det hette ;) Tack!
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
#8 Så lite så, har det till min LHs pojke där trasslade sig bara spånen, så får anväda STL istället 
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens