Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1156 ggr
noraa
0

bur t guldhamster?

kan man ha en samla - låda som en Bur t guldhamstern?

hur stor måste den vara isåfall?

ngn som har en sån där låda-funkar det bra?

en sista fråga Lever guldhamstrar själva?Glad

kentis
0

Ja, det kan man, då har man den största (kommer inte ihåg hur många liter den rymmer men det står på Ikea´s hemsida). Guldhamstrar bor själva annars börjar dem bråka, dvärghamstrar kan bo två och två (eller fler) :)

HejPåDig
0

Den största är 130 l

noraa
0

#1 okej jag funderar på att köpa en guldhamster min vill ha buren o all tillbehör fixad innan såklart:) har du tips på vad jag inte bör köpa som bara e allmänt dåligt som hamstervadd och sånt djuraffärer brukar rekomendera?:)

kentis
0

Precis som du säger är hamstervadd inte bra (man kan ha toapapper), du behöver inte heller en saltsten och inte ett hus av plast utan köp ett av trä i så fall.

Till guldisar kan det vara bra att ha ett lock på buren, antingen köper du locket till Samla-lådan och borrar massa hål i eller så gör man ett eget, tror man kan använda kompostgaller eller hönsnät, du kan kolla på bilder hur andra har gjort :)

Hamsterlycka
0

kan man ha en samla - låda som en Bur t guldhamstern?

Funkar finnemang! :D Länk till en suverän "bur": http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90102971/

hur stor måste den vara isåfall?

Minns inte riktigt minimum-måttet, men den där uppe som jag länkade till är jättefin.

ngn som har en sån där låda-funkar det bra?

Jag har två (dem är dock från coop-bygg) och dem är helt underbara!

en sista fråga Lever guldhamstrar själva?

Ja, dem lever ensamma.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

noraa
0

men guldhamstarar kan väl nt hoppa så långt?:)

kentis
0

Men klättra ;) Man vet aldrig, jag ska köpa en guldis snart och vi ska bygga ett lock eftersom min förra var bra på att smita x)

noraa
0

#7 jaha haha är dvärghamstrar lika bra på de oxå?

kentis
0

Nej, dom når inte så högt så då är det nog ingen fara :)

Har inget lock till min dvärg och han kan knappast komma ut därifrån x)

noraa
0

#9 okej men d vet du om man ska ha ett spring Hjul till sin hamster?:)

kentis
0

Det kan man ha, beror lite på hamstern om dem gillar det eller inte. Då måste hjulet vara minst 20 cm i diameter till en guld om jag inte minns fel, annars finns det bollar som dem kan springa i på golvet som dem flesta gillar, jag har båda Hjul och en boll som är väldigt populära här hemma :)

Slugawoo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min samla låda är på 45l och jag har nyligen bytt ut hjulet mot ett större, men annars så ser det ut som på bilden.

samla lådorna är verkligen jätte bra!

Frosstis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en 130 liters låda :) De är jättebra för guldhamstrar. Jag har en guldis och jag har lock :)

inredningen var så att han kunde göra massa gångar, har ändrat nu dock ;)