Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 3360 ggr
Odette
2

Klotterplanket 57

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

NinjaKakan
2

FÖRST ? :D

NinjaKakan
2

YEES :D HAHAHA :D

Novis10
1

Tvåa kan man väl säga eftersom Ninjakakan kommenterat 2 gånger! :P
Annars var jag väl trea :D

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

NinjaKakan
1

Ja då XD 2a är inte illa det ^^

nadilda
1

Och då blir jag väll trea kan man säga?

[Sniff]
1

Haha, fortfarande denna tävlingTungan ute

NinjaKakan
3

Man måste ju stäva efter något här i livet XD höhö..

Krille12
1

Yes, jag är den femte som kommenterar.

Medarbetare på Vetenskap.

Krille12
1

Personen alltså.

Linda3046
2

Nu är jag hemma från min resa i Nicaragua och pussar på min lille kille! Kyss

NinjaKakan
1

#10 Vad skönt. Saknar också mina 2 pälsbollar så mycket…

UlrikaD
5

Om någon känner för att leva farligt. Riskera knivar i ryggen, skott i pannan, slagsmål och allmänt kaos.
Gå då för allt i världen inte med i någon skytteklubb, judoklubb, karateförening eller någonting liknande.
Nej, sånt är för mesar och skaderisken är minimal.
Vill ni verkligen ha action och sitta med lång näsa och undra vad fasen folk håller på med.
Umgås med djurmänniskor.
De är f-n inte kloka.
Drar naturligtvis inte alla över en kam, men vissa undrar man ju om de inte borde syssla med frimärkssamlande i en madrasserad cell istället.
Gärna med en långärmad polo med snören på.
Så less på er, och ni vet vilka ni är!!

Odette
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aww, måste bara visa dagens bästa inköp! Hittade denna kissekatt på Dollar Store och höll på svimma när jag såg hur mycket det kostade, eller ska man säga hur Lite den kostade.. 20 kr! Förvånad
Helt stört att de kan sälja så billiga saker, den är dessutom väldigt bra gjord..

_

Odette
1

Prydnadskatten.. jag bara älskar såna här figurer ;)

_

NinjaKakan
1

Oh vad fin den är :) Sitter och kramar en stooor main coonkisse jag. Så mysigt. Det roliga är att han är större en halva mig ^^ Men men, som det ser ut nu kanske jag får bli smålänning istället för skåning :) Vi får väl la se. :D

NaDa...
2

#15 Åh, Main coon katter är så fina!
Förmodligen nästa katt vi köper ska bli en 'liten main coon. :)

Själv gosar jag med en turkisk van :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

madsan
1

Idag städade jag Olofs Bur och la in lite nya saker för honom att gnaga på :) Skurat och klart men andra ord och nytt spån som är ända upp till kanten så att han kan gräva!

Madsan

[Sniff]
1

Jag gick förbi soprummet på vägen hem och samlade ihop lite kartonger, så nu har jag inrett den fina lilla hamsterhagen som min snälla kompis gjorde åt migSkrattande Emmie tyckte den var kul!

NinjaKakan
1

#16 Ja, det är inte min men min svärmors har 2 st :D Så himla underbara är dom. Min nästa katt, när nu det blir ska också vara en main coon :D

madsan
4

Igår var första gången som Olof lät mig lyfta honom! Nu är han så tam så att jag kan ta upp honom när han vill. Han är pigg den krabaten! Vill upp HELA tiden haha :P Kärleken till honom är stor!

Madsan

NinjaKakan
2

Visst är det roligt med framsteg :D Man blir så glad ^^

Odette
1

#20 Åh va härligt! Sånt är underbart :D

_

Linda3046
2

#11 Ja, hade det inte varit för Tutte hade jag nog gärna stannat lite längre. Oskyldig

Han är ju en sån charmknutte ju.. Tungan ute

nadilda
1

#23 NAAW Kyss

NinjaKakan
1

Nu har jag ju inte varit hemma på 2 veckor och var precis ute hos mina små gryn. Blev helt paff när jag såg att Mc muffin nästan vart vit, han har ju tappat sin vinterpäls :D

Amun-Ra
2

Tänk att en 30+ kärring som jag har gått och blivit kär!SkämsOskyldig Måste nog vara våren och hormonerna! hahahaha

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

NinjaKakan
1

#26 Inget fel med det inte :D Vad roligt ^^

goldenhamsters
1

#26 Säger som Ninjakakan, inget fel med det inte Skrattande.

Min nya dvärghamster Bling är lite rolig. Hon vill inte sova i huset, hon gräver ner sig på botten i grävlådan full med alspån så att man bara ser en liten vit fläck mitt i alspånet. Har aldrig sett en hamster göra så förut, sova helt nergrävd Tungan ute.

Mvh Alicia.

NinjaKakan
2

Haha mina sover helt nergrävda ;)

Nu har jag städat och virkonat burarna och Kakan har fått medicin igen. :)

goldenhamsters
1

På 4 månader har jag helt plötsligt från att endast haft guldhamstrar fått lika många dvärghamstrar, haha kan ju bara säga att dvärghamstrarna verkligen fångat mitt hjärta Glad.

Men vem kan motstå något som det här? Kyss

Fideli grabbar alltid tag i mina fingrar med sina söta små tassar.

Mvh Alicia.

[Sniff]
1

Visst kom ni ihåg att släcka igår? Skrattande

Odette
3

#31 eh.. näe! ;)

Jag har just fått höra att Svenska Råttsällskapet ska ha utställning i Malå den 11 Augusti! Jag bara måste dit! Får ställa ut Heliodor hade jag tänkt. Blir första gången jag ställer ut ett djur själv, gissa om jag längtar Skrattande

Sockerråttans Heliodor in real person ^^

_

bicolor
0

Jag saknar mina hamstrar så :( RIP Mina änglar…… </3

NinjaKakan
1

En annan låg hela dagen igår och kräkte upp allt, till och med vatten. Först igår kväll fick jag behålla vattnet..Och jag lyckades trilla i vår trappa och fick ett blått lillfinger och ett stort blåmärke på rumpan..Idag är jag väldigt trött…Men jag har behålla min mat iallafall.. :)

kaizoR
1

Måste bara få skriva av mig lite! Skrikandes

Går ju hundlinje på gymnasiet, vilken resulterar i att jag mycket kunskap om just hundar också.
Skulle få låna en amstaff valp (6 mån) att uppfostra lite och ev. ta med en vecka på hundkurs.

Så jag bad om att få låna henne en helg, för att lära känna henne.
Hon var från början extremt smal, revben och höftben stack ut och ägaren lämnade inte med någon mat (?).

Helgen gick, och hunden är fantastisk. Hon är busig, glad och har absolut inget ont i sig! Hon snarkar charmigt i soffan och sover sked med mig på kvällen. Busgumman<3

När helgen var slut gav jag tillbaka hunden.
Så skriver ägaren någon vecka senare "kan du ta hunden?" på sms. Varningsklockorna ringer när man tar sånt på sms, och dessutom inte skriver hur länge eller varför.

Det visar sig att personen vill ha hundvakt i två veckor och jag säger nej.
Har inte tid att passa en valp i två veckor, men jag gick med på att ta henne över helgen.

Helgen gick, och jag skriver till ägaren gång på gång att komma och hämta sin hund, men hon hänvisar bara till sina andra "hundpassare" som dessutom inte heller kan ta henne.

Det har nu gått 4½ vecka.

Det visar sig efter en lång rad av händelser att hunden varken är chippad eller har fått sina sprutor.
Vilket är olagligt.

Då fick jag nog! Rynkar på näsan
En HELT ouppfostrad amstaff utan stamtavla eller vaccinationer, som är undernärd och supersocial.
Hon är dessutom så jäkla fin att varenda människa som träffar henne paller pladask.
Inga undantag än så länge.

------------------------------------------

Allt hon gör är att supa och bråka, fick ett sms här om dagen "Vet du heroin?".

Ägaren bor dessutom i en soc lägenhet och går på bidrag, är 18 år och kriminell (har sett en fet bunt på polispapper som misshandel, olaga hot osv. listan kan göras lång), tar aldrig ut hunden, och när hon väl köper mat till henne får hon billigaste på lidl som dessutom är light.

LIGHT ÄR FÖR GAMLA TRÖTTA HUNDAR MED FETMA! Skrikandes

En valp ska ha FET mat, som därav kostar mycket, och på ynka 3,7 i månaden ska då ägaren försörja sin drog-livsstil, sitt boende, sig själv och dessutom en dyr valp.
Dessutom riskerar hunden avlivning med tanke på ägarens livsstil och det faktum att hunden inte är chippad eller vacc.
Alltså kommer självklart polisen kolla upp hundens bakgrund och hitta…
Ingenting.

Ett tomt vaccinationspapper är det som finns, med hundens namn på. Det är allt. Hund utan vaccination eller chippning = död hund.

Så jag sa till henne, du ska betala maten för hunden som den käkat här, 1000 kr krävde jag henne på när hunden i självaste verket har ätit för drygt 2000+ kr.

Så när hon vägrar, då skiter jag i henne och säger att hunden
"från och med nu är min", att jag "vägrar ge tillbaka henne".

Och blir självklart hotad till livet.

Det är MASSOR med mer som har hänt, men för fult och tar för lång tid för att skriva här. Känner mig extremt besviken och ledsen, rädd och vet inte riktigt hur jag ska göra nu…

Vi kan inte behålla hunden, då pappa inte vill ha en till hund för att han åker bort ett år och jobbar, och då finns det inte tid.
Samt att hunden inte har bakgrund, vilket han tycker är viktigt med tanke på omständigheterna.

Så här sitter jag och mamma och gråter blod över vår fina Nikita…
Hur gör vi nu då liksom?! Skrikandes

Bild på min fina, fina söta Keeta i full galopp..

kaizoR
1

Ursäkta uppsatsen, men ville bara få ur mig lite av den ilska jag bär på. Man ska inte ha hund som leksaker!

Vi har dessutom en jättestor trädgård och en villa på 3 våningar, förstår hon inte attt det är bättre än en 1a?
Vi har råd med veterinärkostnader ifall något skulle ske, hon skulle bli tvungen att avliva direkt på grund av kostnaderna…

Vi har tid att ta henne på promenader, uppfostra hunden, råd med mat och leksaker, vi har erfarenhet och ett intresse som heter duga.

Vi har det som behövs, varför kan hon inte bry sig om hunden istället för att vara så j*vla självisk?!

Jag, Nikita och Sofie/bulba nedanför…

NinjaKakan
1

Men gud vilken historia :S Kan inte ni omplacera hunden så hon slipper den där gräsliga människan ? :S

NinjaKakan
1

Om ni nu själv inte känner att ni kan han henne ..

kaizoR
1

Vi försöker kontakta polisen för att se vad vi lagligt kan göra, och då hade vi tänkt chippa, vaccinera, göda upp och uppfostra henne lite innan vi försöker hitta ett seriöst hem till henne.

Hon hade redan bott i minst 4 olika hem (som vi vet om, kan vara fler) under en period på 5 månader…
Så någon som är hundvan och vet vad denna ger sig in på är ett måste.

Nu ska förra ägaren dessutom komma med folk hit (hon vet vart jag bor) och bryta sig in i huset med avsikt att ta både hund och värdesaker…

Mor min kan inte jobba för hon är så orolig, både över Nikita och mig, då ägaren kommer misshandla mig ifall hon ser mig ute.

Jag har börjat bära kniv, trots mina päron förbjuder mig till det, men jag känner mig inte det minsta trygg.
Den här människan har nämligen gängkontakt.

Vad f*n ska man göra?!

NinjaKakan
1

Jadu, folk är helt sanslösa. Kommer aldrig glömma när vi hade folk som skulle slå in rutorna och elda upp vårat hus, ha ihjäl oss och allt vad det var och vi ringde polisen som svarade; Vi kan inte göra något om dom inte har gjort er något. Men okej, dom hotade oss och stod utanför vårat hus mitt i natten med stenar och basebollträ och skulle ha ihjäl oss -_-

Men du borde kunna anmäla henne för hot eller något ? Hon verkar ju helt störd.

Odette
1

Vilken hemsk historia! Jag förstår verkligen dilemmat.. känns som att det är svårt att göra något när ägaren satt sig på tvären. Men finns det några ägarbevis på Nikita?
Visst, ni ligger risigt till hur ni än gör.. men om hon inte äger hunden lagligt och det inte finns några bevis på att det är hennes hund så kanske man kan hitta ett kryphål?

_

NinjaKakan
1

Har precis kommit underfull med att jag inte tål mina hamstrar. Får andningsproblem. Har ju både astma och allergi. MEN DET SKITER JAG I :D jag älskar dom små pluttarna så mycket så dom är värda dom där 2 doserna extra medicin ^^

Charlie2006
1

Jag är så otroligt lättad att det är ett fåtal veckor kvar, sen behöver jag aldrig mera plugga (om jag inte vill det senare förstås). Skrattande Efter 14 år i skolan känns det lättande. :) Är ingen fan av skolan kan jag säga, har varit skoltrött sedan jag gick i 8:an.

Nu är det bara att leta jobb som gäller, har ingen lust att gå hemma i flera månader, då går jag i taket. ;). Eller rättare sagt jobb behöver jag inte, men vill flytta ur boet. ;)

Dags att göra rent ett gäng musburar och sedan fixa mat till djuren. Glad

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

NaDa...
2

"vad är det här?"
Brage fick ett Hjul idag.. Lite skeptisk är han nog..

~ Kram Nadja ♥

Odette
4

hahaha.. ja vad ska man säga.. bilden talar för sig själv ^^
Pröpis!

_

NinjaKakan
1

Om där är någon Medarbetare som är inne nu, så snälla ta väck trollet som härjar här nu. Har lagt upp en väldigt obehaglig video och spammar inlägg nu. Tack

NinjaKakan
1

Såg att ni är igång och fixade bort alla inlägg osv ^^ Tack :)

Denna kommentar har tagits bort.
Odette
2

På tal om troll och annat, visst vet ni att man kan hitta alla Medarbetare under fliken "Om sajten" uppe på sidan. Där artiklarna mm finns.
Så kan ni snabbt se vem/vilka Medarbetare som är online- ifall det kommer fler troll. Eller om ni behöver hjälp med något annat eller bara undrar över nåt ^^

_

NinjaKakan
1

Superbra tycker jag :D

Jaha, vad gör alla idag ? Antar att dom flesta har jobb och skola medans en annan sitter och glor rätt in i datorn. Är ju arbetslös.

Kakan är inte riktigt sig själv. Äter väldigt dåligt överlag, dricker gör han men inte alls speciellt social och vill vara med..

Får hålla han under uppsikt…

[Sniff]
1

Jag har påsklov!

Idag ska vi till farmor, det blir ju trevligt. Började dagen med att klippa till tyg för en mantel, blev så sugen på att sy! Nu ska jag köpa mer tyg så att jag kan göra den varmareGlad

NinjaKakan
1

haha vad mysigt ^^ I helsingborg hade dom påsklov förra veckan :P

luddtott
1

Är just nu SÅÅÅ nöjd! bytte ut det gammla hjulet mot ett sånt där stort blått i metall (hade ett stort i plast/matall innan) det förra vobblade och lät som bara den när älskningen fick upp farten men det nya låter mycke mindre och är nån cm större sååå sååå nöjd med mitt köp….o det lär lillebror o päronen oxå va nästa gång dom passar griffe Cool

NinjaKakan
2

1 Guldmynt till sen har jag fokus Insider :D :D

[Sniff]
1

Hur många Guldmynt har ni? Jag har 648 nu, hahaOskyldig

NinjaKakan
1

Eourmm…Jag har 0 st nu XD För jag köper Insider för mina :P

NinjaKakan
1

Men Wow. Då har jag en riktigt cool hamster hemma då med andra ord. Och när tusan fanns det en färg till hybrider som heter Honey ? :S

goldenhamsters
2

Idag stod det en hjort flock på min tomt, en av hjortarna verkade trivas rätt så bra under vår studsmatta :P

Den stod under studmattan jätte länge och bara stod där, den verkade trivas rätt bra ;P

Mvh Alicia.

[Sniff]
1

#60 Haha, vad roligt! Skrattande

NinjaKakan
1

Detta möttes jag av imorse när jag loggade in. Över 2000 meddelanden i min gästbok. Kan bli roligt att radera allt detta. Trollet har varit igång.

[Sniff]
2

#63 Ojoj, så trevligt… Obestämd

NinjaKakan
1

Ja verkligen -_- Sen eftersom dom har skrivit i gästboken så har jag alltså dubbelt så mycket meddelanden att radera. Så det lär ju ta några veckor XD Både mejl och gästboksinlägg. Räknade ut att jag fått över 100 meddelanden per minut. Hur nu det är möjligt..

Flöffo
1

#63 Oj, stackars dig Rynkar på näsan

//Flöffo

Flöffo
1

Lilly blev visst rädd för något igår, vad tror ni?

//Flöffo

Flöffo
1

Fast sen var hon som vanligt Glad

//Flöffo

Flöffo
1

Sötisarna bor ihop.De värkar trivas rätt bra.Lite tjavs ibland men dom sover i samma hus!Skrattande

//Flöffo

Flöffo
2

Är rätt nöjd faktist Glad

//Flöffo

UlrikaD
1

Jag, hade 500 meddelande. Slutade med att jag raderade hela gästboken.

Flöffo
1

#71 oj

//Flöffo

NinjaKakan
1

Hur raderar man hela gästboken ? För jag vill väldigt gärna bli av med mina också, och radera dom förhand känns inte väldigt roligt..

Krille12
1

Jag fick också nästan 2000 meddelanden, det bästa är att rensa gästboken. Ovanfär ditt nickname och bild i gästboken, står det i rött "rensa gästboken"

NinjaKakan
1

Ja jag hittade det ^^ Skönt att det gick iaf. alltid något.

Krille12
1

Det jobbigaste på natten var att efter jag hade tagit bort typ 1000 meddelande fick jag några hundra nya :/

NinjaKakan
2

Ja förstår det. Det tar 100 år innan man blir klar ju.. -_-

Odette
2

Trött råtta, Heliodor och Morris är ena riktiga sjusovare ZzzZzzz…

_

Odette
2

Sööööt ^^

_

NinjaKakan
1

#78 aow. Har varit sugen på att skaffa råttor i flera år, men har inte känt att ekonomin har varit aktuell till det ^^ Sitter ofta inne på råttor i fokus och tittar. Ser mysigt ut ^^

UlrikaD
3

Söta rådisar!!!

Här hemma föddes världens sötaste lilla chilla-bebis framför mina ögon.

Vet inte riktigt om Diamond är klar så jag smög ut igen. Bebisen är så lik sin underbara mamma.

NinjaKakan
2

Vilket sötnos du har där ^^ Vad roligt med en liten bebis iallafall :) Grattis ! ^^

Krille12
1

Äntligen är jag nere på 100 olästa meddelanden, dem som jag har läst orkar jag inte ta bort nu.

Krille12
1

Vad skönt det känns nu när jag inte har några olästa meddelanden kvar :)

NinjaKakan
1

Och jag är nere på 1946 meddelanden :P Har iförsig inte suttit hela dagen och raderat men gör det lite då och då.

NinjaKakan
1

Kan någon hjälpa mig för trollen är igång igen och skriver i min gästbok så jag har över 2500 mejl igen. MiniMouse är namnet.

NinjaKakan
1

Tack till den som tog bort det.

UlrikaD
3

Min chillabebis:)

NinjaKakan
2

NÄ MEN VAD SÖT :D älskar håret framme vid nosen som spretar åt olika håll xD

Odette
2

#88 men åååh så söt! ser ut som en valross med den nosen Kyss

_

Flöffo
1

*tog bort texten*

//Flöffo

UlrikaD
2

Ännu en liten chilla-bebis bestämde sig för att dyka upp ikväll:)

NinjaKakan
1

MEN GUD :O SÅ SÖÖÖT ^^ Chinchillor är helt grymt överdrivet söta ju..Naoow. Grattis till babylyckan Ulrika ^^

Odette
1

Va roligt Ulrika! Blev det en till :D

_

UlrikaD
1

Tack så mycket:)

Ja, då blev det två som är födda igår.

En kull på tre som är tre veckor gamla och en pojke som är 10 veckor och vill flytta hemifrån.

Här är en liten 3-veckor pojke som jag stödmatat sedan födseln då han inte diat av mamman själv.

Linda3046
1

Shit! Tutte skrämde just slag på mig! Gick till hans Bur men kunde inte se honom någonstans. Boet såg helt tomt ut, som en krater och inte så mycket bomaterial så jag tänkte att han kanske flyttat tillbaka till sitt hus. Men nej, han är inte i huset!

Nu börjar jag fundera hur sjutton han kunnat ta sig ur buren? Burluckan är stängd, inget hål eller någonstans där han kan rymma. Har någon släppt ut honom?!?

Tänker att det är ju omöjligt och lockar lite på honom, och en ful liten nos sticker fram från boet som jag tyckte såg övergivet ut! Skäms

En liten bild på killen! Egentligen kanske han förtjänar en egen bildtråd, men jag är så lat på att fota. Känns som att alla bilder jag tagr ser exakt likadana ut! Tungan ute

NinjaKakan
1

Aow ^^ Påminner mig om när jag trodde Mc muffin hade rymt. Plockade ur hela buren och leta i panik men tillslut stack han upp nästan och glodde lite surt :P

Linda3046
1

#97 Haha, ja man får lite panik! Har varit med om 3 riktiga rymningar, men 2 av dom gångerna var typ "oj där är en hamster!". Den sista rymningen upptäckte jag den tomma buren och det var en hemskt panik det! Blev att skolka från skolan för att leta efter Candy som förövrigt var rymmaren alla gångerna. Och alla rymnignar skedde inom loppet av några dagar för tydligen hade hon kommit på hur man öppnade buren, medans jag trodde att jag höll på att bli senil och glömt att stänga burdörren, tills jag tog henne på bar gärning.. Oskyldig

NinjaKakan
1

haha :P Ja dom där filurerna är lite lömska XD Skönt att det gått bra dom gångerna hon rymt iaf :)

Bruden-Mbuti
0

ska bara skriva av mej lite i hopp om att det sen känns lite bättre.

fick veta att en nära släkting blivit sämre. först hade läkarna gett henne 3-6mån. nu säger de 1-3 mån.

fick i natt veta att hon fått en op tid om en v. då hon är dålig och äldre så är chanserna fifty-fifty att hon klarar op. klarar hon den hoppas läkarna på att hon får 1-2år extra i sitt långa liv.

sitter här med magont och lite nedstämd.

pga avståndet ses vi inte så ofta.

har nyss köpt biljett så jag hinner ner före op.

ska snart sätta mej å ringa runt till min sjukgym och andra för att ändra tider jag har.

hualigen vad livet svänger fort.

NinjaKakan
1

#100 Jättetråkigt att höra. Håller tummarna för din släkting. Men vad bra att du iallafall har fått tag på en biljett så du hinner ner innan op och det där med avstånd vet jag, har släktingar i stockholm ner till ystad så det är ett jobbigt avstånd.

Novis10
1

Men vad tråkigt att höra, Håller även jag tummarna för din släkting och hoppas h*n snart blir bättre. Jobbigt med långa avstånd, men bra att du nu fått tag på en biljett som #101 nämt.
Håller iaf tummarna för henne/honom!

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

[Sniff]
1

Är hamsterungar en giltig ursäkt för att inte ha pluggat till ett prov? Oskyldig

NinjaKakan
1

#103 Haha :P Antagligen inte Tungan ute Men testa ^^

Ungefär som hunden åt mig läxa, men istället hade vi en minigris som fixade det åt oss men trodde något mig ? Nope :P elak gris som åt upp mina mobiler för den delen också…

[Sniff]
1

#104 Ja jag känner att jag borde testa nu när jag har chansenOskyldig Tre prov + svenska nationella känns inte så jättekul. Att plugga när man kan tjuvkika på bäbisar är ju inte så kul hellerTungan ute

NinjaKakan
1

Haha ^^ Känner igen det där. Vet om att jag tagit hand om duvungar som trillat ner från bon och möss som min katt tog när jag var lite yngre. Kan säga att det inte var en populär ursäkt när jag hade tillbringar halva nätterna med att mata dom och sen sa - förlåt för jag inte har pluggat, jag har matat Ruggis.. ^^

[Sniff]
1

Haha^^ Är man djurmänniska så är man, det borde väl skolan förstå! Skrattande

NinjaKakan
1

Ja eller hur :P Tänk om dom varit så förstående :D

Nallebus
1

Om jag ändå hade sån tur att mina hamstrar åt upp mina läxor!

Men istället äter dem bokstavligt talat upp mina pengar, jag skojar inte! Skrikandes

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

NinjaKakan
1

#109 :P Okej, menar du att dom kostar eller menar du att dom verkligen har ätit upp pengar för dig :O

[Sniff]
1

HAHA du får betala dem för att äta läxorna…FlörtTungan ute

Nallebus
1

#110 En utav mina hamstar rymde och åt på en utav mina 100 lappar, så nu går den inte att använda. Inte för att 100 kr är jätte mycket, men tänk va mycket roliga hamster saker jag kunnat köpa för den, hihi Tungan ute

#111 Hehe, tror nog att jag får ta och göra det Tungan ute

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

NinjaKakan
1

HAHAHAHAHAHA XD knäppa djur XD

[Sniff]
1

Aaaah, nyponsoppa med lite havredryck är det godaste jag druckit på länge tror jag! Lite lyx att vara sjukOskyldig

Linda3046
4

I fredags när jag var på stan gick jag förbi gatan där Palm Zoo ligger, eller snarare brukade ligga för butiken var helt tom! På dörren var en lapp där det stog att butiken var stängd! Är så himla glad över det, för den djuraffären var verkligen dålig och har haft dålig djurhållning så länge jag kan minnas!

Flöffo
1

SIMPROV SUGER FETT MYCKET!Skrikandes

Jag är orolig och sur och glad på samma gång…..

//Flöffo

Hamsterlycka
1

#112: Hahahahaha! Guld i mun

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

NinjaKakan
4

Åh Kära hamster.ifokus. Jag sitter här dag ut och dag in. DU HAR GJORT MIG BEROENDE.  Oskyldig

goldenhamsters
4

Wiie, har kommit in på det gymnasiet som jag ville Skrattande. Hehe, var 65 poäng över lägsta intagningspoängen, så jag hade nog inte behövt gå och oroa mig så mycket över att jag inte skulle komma in. Skönt i alla fall att veta att jag preliminärt kommit in Glad.

Mvh Alicia.

NaDa...
1

#119 Grattis!
Vad blev det för gymnasie? :)

~ Kram Nadja ♥

liinnea
1

Tänkte bara rådfråga er lite här! Min lilla dvärg Ludwig gick bort i veckan, så nu har jag en ensam liten dvärg kvar i buren, med andra ord så bor han själv. Jag har lite ångest om jag ska sätta ihop honom med en annan hamster eller låta han bo själv. För han gick nämligen inte ihop med några av hans syskon… Jag vill liksom inte köpa en liten kille som jag kanske måste sära på och köpa ännu en till om dom inte går ihop… Så vad tycker ni? Jag har verkligen inte råd med en extra hamster på köpet om han inte går ihop med den jag köper…

[Sniff]
1

Åh SKITHUND, Athos hoppade upp på bordet och åt min middag… Skrikandes

Flöffo
1

Har en lite fråga till er här…

Finns det en djurkyrkogår i Göteborg?

//Flöffo

UlrikaD
1

#123 Ja, det finns det. Både en offentlig där Blå Stjärnan bla har minneslund, och sen en som "vanliga" människor kanske begraver smådjur som ligger vid en idrottsplats som jag totalt glömt namnet på just nu.

goldenhamsters
1

#120 Vittra gymnasiet i Sickla, natur linje Glad.

#121 Ja, sånt där är ju helt upp till en själv att avgöra. Verkar han ledsen, har han tappat matlusten? Sover han mer?

Ärligt talat tror jag inte att han kommer att kunna få en ny burkompis om du säger att han bråkade med sin bror. Mina två dvärghamsterhonor äs supersnälla mot varandra, men inte alls snälla mot dvärghamstrar som de inte känner. Det skulle möjligtvis gå att sätta ihop honom med en bebis, men det kan ju hända att han bara skadar den hamstern och att du måste skffa ytterligare en kompis till den. Så jag hade nog inte skaffat en till kompis om han inte verkar väldigt deprimerad. Jag har en hamster här hemma som bor ensam för tillfället, hon lever loppan och verkar superglad över det, hon vaktar sin Bur noggrannt mot andra dvärghamstrar och guldhamstrar, hon verkar verkligen inte ledsen. Så jag tror inte att det är livsviktigt för vintervita att bo flera ihop, det har nog råkat avlas bort en del med tiden, så det är inte lika viktigt som för ex. marsvin.

Mvh Alicia.

liinnea
1

#125 Ok, tack! Jag har ju en hona som också bor själv för att hon inte går ihop med andra hamstrar… Han får bo själv, om han inte blir deprimerad, som sagt. :)

NinjaKakan
1

Sitter och söker arbete som vanligt. Har hållt på med en ansökan nu i över en timme och det står still i mitt huvud. Urk -_- Kanske ska börja plugga igen eller något..Mycket lättare.

NinjaKakan
3

JAG HAR FÅTT ETT SOMMARJOBB! EFTER MÅNADER SOM ARBETSLÖS SÅ HAR JAG FÅTT ETT SOMMAAAAAARJOBB! jag håller på och tuppa av här hemma. Är det verkligen sant ?

nadilda
1

#128 Å så kul! Grattis!! Glad

NinjaKakan
1

#129 Tack. Äntligen lite vettiga pengar i kassan. gör mig inget att det bara är ett sommarjobb, det är alltid lite erfarenhet ^^

[Sniff]
1

Grattis, vad kul! Vad är det för jobb? Skrattande

NinjaKakan
1

Ärligt, så vet jag inte riktigt. Tror det är typ lite lagerjobb. Jag ska iallafall jobba på displayavdelningen.

[Sniff]
0

Låter ju kulTungan ute Vadsomhelst är bättre än inget! Skrattande

NinjaKakan
0

Ja verkligen :D

nadilda
1

Hihi våran våg måste ha blivit knäpp, den har alltid visat rätt men nu måste den blivit hel knasig för jag tvivlar starkt på att Aska väger 104 g :P Eller har hon kanske ätit några matskedar bly??? ;

NinjaKakan
0

Jag drömde att jag fick dvärghamsterbebisar inatt, men blandade ihop mammorna så jag satte ner fel hamster till ungarna, och sen skulle jag försöka byta och det gick inte. Sen hade jag kakan och mc muffin på golvet och dom sprang in bakom väggen och då följde en stor råtta efter. Men dom kom ut igen oskadda.

Vad är det för drömmar xD

nadilda
1

Hamstrar kan verkligen muntra upp en när man är sjuk, sitter och ser på en busande Rassla i lekhagen med en liten Aska i knät

Kyss

kaizoR
3

Årets första fyrklöver!

Växer som ogräs på vår gräsmatta. Tungan ute

NinjaKakan
2
Some people just need a high-five…. In the face…. With a chair…

NinjaKakan
0

#138 Kanske ska ta en sväng inom dig och leta efter lyckan på gräsmattan med andra ord ? :D

UlrikaD
0

#139 Jag älskar den. Fick den på facebook när jag var riktigt upprörd på en person. Räddade min dag!

NinjaKakan
0

#141 Samma här . Fick den igår och allting blev plötsligt mycket lättare och roligare ^^ Så får väl ha den som motto eller något :)

NinjaKakan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

How do you judge a book?

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer