Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1344 ggr
spöketlaban
0

Hamster schema :)

Hur ser din/dina hamster/hamstrars schema ut varje dag t.ex.

först får h*n mat sen får h*n springa i rasthagen osv, hoppas ni fattar :)

här är min hamsters schema:

först på morgonen byter jag vatten och sandlådan, oftast så vaknar mnin lille plutt då och då brukar jag mysa med honom en stund.

När jag kommer hem från skolan får han springa i rasthagen medans jag gör läxorna, oftast så får han sin Färskmat i rasthgen med :)

Frosstis
0

på morgonen sover min hamster, men sen på kvällen runt 18/19 brukar jag väcka honom och ta ut honom så får han springa i bollen eller i rasthagen (får inte ha honom lös i varken mitt rum elelr badrummet längre..:( ) och så lägger jag in Färskmat i buren antingen medan han är ute eller så ställer jag in den när jag väcker honom. :)

[VillePille]
0

På morgonen brukar jag inte göra så mycket bara ta upp honom om han är vaken senare vid 18-19 tiden brukar jag byta vatten, byta i sandlådan och ge Färskmat osv. Då brukar han oftast vija komma upp och springa eller kela en stund också ;)

NinjaKakan
0

Jag brukar kolla mina på morgonen, kolla så där är vatten,mat osv.

Senare vid 20.00 brukar jag gå ut och byta ev vatten,ge dom Färskmat, aktivera dom i buren (eftersom jag varken har en hamsterhage eller någonstans att släppa dom men ska fixa en hamsterhage nästa månad) och allmänt pyssel ^^

FiffiLiina
0

På morgonen är min ena lilla hamsterbebis Panda oftaste vaken. Så då blir det morgongos i sängen!

Sedan efter skolan brukar jag gå upp och mysa med båda mina älsklingar ett tag sedan (oftaste efter middagen) så får dem Färskmat och jag kollar vatten,mat och sandlåda.

Och när jag ska gå och sova brukar det bli en till stund myyys!

MVH FiffiLiina

Absolutpea
0

Det är lite olika, men kan ta det som jag oftast följer.

på morgonen så vaknar jag, då tar jag oftast ut Mango&Tesked. Det är olika ibland, brukar variera men det är oftast dom som är uppe. Sen är dom i mitt rum medans jag fixar mig (tar oftast 30-40 min).

När jag sen kommer hem från skolan (vilket är väldigt olika hur dags det blir) brukar jag ta ut Saffran, Ludvig och Alexander. Då får dom vara ute en timme och ibland lite längre. Då inkluderas mys och mycket spring!

Efter det äter jag middag och efter det lagar jag middag till hamstrarna. När jag lagt in middan till dom tar jag ut Gucci och Chiquita och så får dom vara ute så länge jag sminkar av mig och fixar mig för att gå och lägga mig osv. Det tar kanske 25 min? Sen brukar dom få vara ute 35 min till bara att jag inte sminkar av mig då ;)

Alla hamstrarna är lösa i mitt rum, under uppsikt HELA tiden och jag brukar även variera tiderna dom får vara ute då det är olika långa "pass".

brukar ta upp dom och mysa med dom ibland  också :)

Charlie2006
0

Jag gör inget hos mina på morgonen, förutom att ta ut färskmaten från gårdagen.

Rastar mina mellan 18-01/02, 1-2 timmar/hamster.

Bytter vatten, ny mat och ställer mig och lagar mat till alla djuren runt 22-23 (ingen som mina föräldrar uppskattar det kan jag lova Tungan ute). Innan dess pysslar jag med mina möss, som också måste ha matte tid. :)

Kan inte göra specielt schema för enskilld hamster. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Ebby
0

på morgonen kollar jag om nån av hamstrarna är uppe ,då blir det lite mys och dom får kommma ut i rasthagen en stund.Jag delar upp morgonen så att alla får en liten tid att vara ute .Jag kollar även så dom har mat och vatten.

När jag kommer hem brukar jag ta ut varje hamster i ca 15 -20 min och jag ger dom Färskmat och 2-3 i veckan ger jag dom välling eller Barnmat.På helgerna får hamstrarna vara ute i flera timmmar i rad.Glad