Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 4533 ggr
StinaKarlsson
0

vilket hjul?

Skrev ett inlägg i förrgår om att Harrys Rollyhjul gått sönder. Hittade på kvittot här hemma och funderar nu på om jag ska byta till ett likadant Hjul eller om jag ska be om pengarna tillbaka och köpa en annan sort… Var lite sugen på ett sånt där blå/rött/gult Hjul som många har, som står i en ställning, vad tycker ni är bäst?

Suskiv
0

Är det en sånhär du menar: http://zoomarknad.se/images/products/large/00004855.gif

Jag har iaf två sånna, ett 15 cm och 20 cm. Det finns för och nackdelar.

Fördelarna är att man kan både ställa dem på marken eller hänga dem på burgallret. De är även lätta att diska om man som jag har en hamster som envisas med att skita i hjulet.

Nackdelen är att de vobblar och låter en del.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[VillePille]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt Hjul är det blåa i buren där.. Jag tycker det funkar jättebra lagom stort (guldhamster) och låter inget.

StinaKarlsson
0

#1 ja, precis ett sånt blev det, 20 cm! Har sovit i soffan de senaste nätterna förhurr vi än bänt ut metallen osv så är det nåt som låter… Irriterande! Hur hänger man upp det i gallret? Tycker inte det passar… *korkad*

Roonja
0

jag har 2 olika sorters Hjul.

En som jag använder till dvärgarna.Och en som jag använder till guld.

Den gröna är ca 18 ca i diameter

Den blåa är jag inte säker på men tror den är 28-30 cm i diameter

StinaKarlsson
0

#2 och #4 jag trodde inte man skulle ha såna öppna Hjul då hamstrarna kan fastna med tassarna?

Roonja
0

#5 mina hamstrar har aldrig fastnat. Dem funkar superbra.

Sånna här ska man därimot inte ha:

Erika89
0

#1 Ett sånt Hjul har jag och det låter ingenting :P Men när man läser runt så verkar det som om jag bara har haft tur att de inte låter :P

luddtott
0

….skönt att det inte bara är mitt som för oväsende :)

….vi provade att tejpa fast det i buren så det inte hoppar när hamstern springer och då blir det lite bättre… Jag hade tidigare ett helt i matall som va tyngre och det var tystare så jag tror problemet är att hjulet fjädrar och är väldigt lätt hå hamstern får det att hoppa…

mandyosv
1

Det stora hjulet som #4 har är det bästa :) gnisslar de så tar man bara lite matolja :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Odette
0

Finns även Flying Saucer hamster weel, de är väl mer anpassade att ha i rasthagen eller om man har ett större akvarium då de tar lite plats. Men fördelen är att de kan springa flera i det utan att skada sig, man behöver inte oroa sig för att de ska skada tassarna eller bryta ben samt att det även lämpar sig till långhåriga guldhanar då pälsen inte kan fastna i något :)

http://hamster.ifokus.se/discussions/4d7131e0b9cb46224404943c-flying-saucer-exercise-wheel

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[VillePille]
0

#4 Om det är ett sånt jag har så är det 22-23 cm i diameter. :)

madsan
0

Jag har ett blågult Hjul i den största storleken tror jag ca 20 cm…

Lät som f*n på natten men en liten droppe matfett tog död på oväsendet ;) Håller med #8 om att det är ju det att hjulet fjädrar som är värdelöst. Men nu har jag ställt det på botten och grävt ner det lite under spånet och då smörjt det, så nu funkar det jättebra :) Kan jag rekommendera faktiskt :)

Madsan

Frosstis
0

#1 jag har ett sånt och mitt låter inte ;) Fast jag har den inte i buren, men ska börja ha den där varannan natt för att i naturen springer de ju på nätterna..

Roonja
0

#11 Aha, trodde det var större då det nästan är dubbelt så stort som det gröna! Tungan ute

mandyosv
0

#14 inte i diameter, eller hur? :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

[VillePille]
0

#14 Jo, det ser stort ut! :)

Roonja
0

#15 haaha va? Jo, alltså de är jätte stor skillnad på storleken så jag trodde det blåa hjulet var större i diameter. :)

mandyosv
0

Om du har de så de står på bilden ronja så är det större risk att hamstern fastnar i hjulet :)

Roonja
0

#18 fastnar? Nejdå, varför skulle det vara mer risk. Det är bara större och då är det ju mindre risk att dem fastnar. (Hålen i hjulet är ganska små.)

mandyosv
0

#19, haha men jag menar vänder hjulen åt rätt håll, så det står upp på den sidan som är åt vänster så dina Hjul står!

Roonja
0

#20 Jag tror jag är trött idag. Förvånad Brukar förstå det mesta. Men jag förstår inte din förklaring. Menar du att jag ska vända det så det står på ett annat sätt?

[Avarice]
0
Roonja
0

#22 Jaha. då förstår jag.

#20 Men den står lika stadigt som om jag skulle vända på den. :) I alla fall mina! Skrattande

[VillePille]
0

#23 Jag tycker det är bättre så som du ställde den, känns som de kan ramla annars! Tyst

[Avarice]
0

Som Mandyosv menade så tror jag att det är något större risk att hamsterna kan fastna eftersom den "balken" som håller upp själva hjulet sitter fast uppifrån när den står "rätt" vilket helt minimerar risken för kläm :) Kan försäkra att de står mycket stabilt  Tungan ute

Roonja
0

#24 Tycker samma som du. Men alla tycker ju olika! Skrattande

[VillePille]
1

#26 Ja, dessutom låter det något fruktansvärt när hjulet slår i burväggen när den ''står upp''. :)

mandyosv
1

det är ju upp till vilken säkerhet man föredrar :)

Roonja
0

#28 Det är lika säkert att ställa den som jag har och som du har. :)

mandyosv
1

nej för på ditt sätt kan de fastna mellan bjälkarna

Roonja
0

#30 har aldrig hänt! Tror inte det är någon risk heller. :)

[VillePille]
0

#31 Det tror inte jag heller, de är smartare än vad man tror. Har det någonsin hänt dig mandyosv?

mandyosv
1

#32 Japp det har hänt med degus som jag själv sett och även en guldhamster på mitt jobb hade fastnat och klämt fast sig. En dvärghamster hade hängt fast där en hel natt i ett sånt Hjul fast mindre.

Det är väl som med hamstervadden "det har aldrig hänt mig" Men det kan hända & har hänt.

Och Villepille, det har inget med smarthet att göra om de kan råka fastna.

[Avarice]
0

Jag anser mig själv vara smart, men lik förbannat så finner jag mig själv ibland fast i diverse objekt ändå Tungan ute

Roonja
0

#33 Jo, visst är det så. Men det är väll ingen som säger/eller att det står på hemsidor att det är farligt att ställa hjulet så, men om du vrider på det lite är det inte farligt. Låter lite fånigt tycker jag. ;)

mandyosv
0

#35 meningen är väl att man ska ha det åt rätt håll?

Nu har du ju endå hört från mig att: Degus fastnat, Guldhamster fastnat, Dvärghamster fastnat, i sådana Hjul så det är ju upp till dig om du vill ta risken eller inte, jag har ibland mina Hjul så som du har de, men jag har böjt ut dom där stängerna så att det är ett brett mellanrum.

Tycker det är lite dumt av dig att skriva att det är fånigt när jag sett med mina egna ögon vad som kan hända, varför skulle jag hitta på? xd

På hemsidor där det säljs hamstervadd står det inte heller att det är farligt med det.

Roonja
0

#36 Tro mig. Det är lika stor risk att dem fastnar när hjulet står på ditt sätt som det står på ditt sätt! FlörtSkrattande

mandyosv
0

#37 a nog, det är lika stor risk att dom fastnar i toapapper som i hamstervadd Flört

[Avarice]
0

*

Roonja
0

#38 hahah, och du som säger att mina inlägg är irriterande. Tyst

mandyosv
1

roonja, du behöver inte skriva ett megalångt brev till mig i pm bara för att jag skrev det jag skrev i #39.

Jag menar att bara för att inte JAG varit med om att hamstrar har fastnat i hamstervadd, så betyder det inte att det inte kan hända.

Men du vägrar ju ta till dig när jag talar om att hamstrar HAR FAKTISKT fastnat när man har hjulen så du har dem, det spelar väl ingen roll hur mycket jag kan om färgkombinationer i avel? Jag har ändå sett att hamstrar har fastnat.

Och det var mer otrevligt när du skrev att det lät löjligt än när jag skrev det jag skrev i #39.

mandyosv
0

Nu skriver Roonja till mig i PM att hon är trött på mina "elaka kommentarer" här.

Tycker någon annan i denna tråden att jag har skrivit något elakt här ang. hjulen?

[Avarice]
1

Jag vill inte lägga mig i tidigare diskussioner som jag förstått har skett och baserat ENBART på denna diskussion så tycker inte jag att något elakt har uttryckts.

När det gäller hjulen så får man väl ställa dem hur man vill. Jag förstår dock inte argumenten att "de står säkrare på fel sätt" eller att "de låter mer om de står rätt" men var och en får ta beslut om hur de vill att deras hamstrars utrustning skall stå, sålänge man kan ta en diskussion om man går emot "normen".

Detta handlar ju trots allt om hur ett Hjul står, finns väl ingen anledning för någon att brusa upp sig? Glad

EDIT:
Vill bara förtydliga att min användning av "rätt" och "fel" kanske är missvisande, jag menar inte att någon "gör fel" bara att man inte använder hjulet så som det är tänkt, vilket inte behöver vara dåligt i sig Glad

Roonja
0

#41 jo, visst jag har tagit till mig det.

Men bara för att du sett hamstrar fastna på just så jag har, det betyder väll inte att det är säkrare med din ställning.

Sen var inte "brevet" mega långt. Förtydigade bara mig hur det var, men du verkar inte läst så noga.

Jag fattar inte varför du inte bara kan förstå det att det inte spelar någon roll hur hjulet står.

mandyosv
0

#44. Men ser du inte vad du själv skriver? Det är väl klart att det korrekta sättet är säkrare då det hänt olycker på det sättet du har.

Och det spelar visst roll då det finns risk att hamstrar kan fastna på ditt sätt? … Vad är det som är så svårt med att bara förstå vad jag skriver och sluta proppsa på att det inte spelar någon roll och att ditt sätt är lika säkert?

Men du får fortsätta ha det så om du vill, men för mig verkar det lite som att du har någon slags stolthetskänsla och inte kan inse att ibland har man inte rätt.

Roonja
3

#45 Jag bryr mig faktiskt inte om vad du skrev där. Du vet väll att du mobbar en 14 åring nu?

mandyosv
1

#43, Du har helt rätt. 
Det är ju helt enkelt så att Roonja har ställt sitt Hjul "fel" tillochmed på ett sådant sätt att det kan orsaka hamstern stora skador t.o.m dödsfall. Och argumenten hon har emot är att "det låter och står osäkrare på det korrekta sättet".

Såklart man inte kan anklaga henne för något hon kanske inte visste innan, (precis som med någon som använder hamstervadd). Men när jag nu påpekar det, så kan hon fortfarande inte erkänna att "hennes sätt" är en fara, utan hon proppsar fortfarande på att det är bra så som hon har det. & ett motargument hon använde mot mig var att jag inte kan hamstrarnas färger så bra.. Hmm.. Vad har det med saken att göra? Kan hon inte ta till sig vad jag skriver bara för att hon kan genetik bättre?

Det är precis som att jag inte skulle kunna lyssna på henne ang. t.ex Hamstervadd (som jag använder som exempel i denna diskussionen) utan istället dra en " Men jag har levt längre än dig och tror inte det finns någon risk att en hamster kan få skador av hamstervadd"

mandyosv
1

#46 Mobbar jag dig nu också? På vilket sätt? kan du vara snäll och citera vad jag skrivit som du anser är mobbing?

Twisted_T
3

Jag har denna: http://www.pwss.se/product.php?productid=10994&cat=1661&page=1

Jättebra i storleken, står stadigt och låter ingenting i stort sätt.

Har den bara i rasthagen dock mina har inga Hjul i buren.

Detta Hjul går att plocka isär från ställningen så man kan hänga den i buren om man skulle vilja. Man kan också plocka isär "framsidan" och tvätta både den och inuti hjulet om det skulle behövas och går lika lätt att sätta fast framsidan igen.

Jättesmidigt Hjul helt enkelt!

Och diskussionen mellan mandyosv och Roonja, det är onödigt att ta upp allt här i tråden.

Jag tycker också att det är bra att du informerar om vad du tycker och vad som hänt dig mandyosv, men i slutändan så är det ju Roonja som får bestämma hur hon vill ha hjulet.

Inte så mycket att bråka om egentligen.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

mandyosv
1

#49, hon får absolut ha det som hon vill, men det är lite jobbigt att hon vägrar inse vad jag skriver och skriver att hon tycker det låter löjligt…

mandyosv
0

Ditt Hjul såg föresten jättebra ut #49 Jag har haft ett liknande fast grönt och rundade kanter :)

Roonja
0

#48 du får tycka vad du vill men snäll är du inte mot mig.

Du skriver att jag ställer mitt Hjul fel. Jag tycker du ställer ditt Hjul fel. SÅ är det med det. Jag kommer sluta skriva nu. Det borde du också göra så vi bara får slut på det här. Du ställer ditt Hjul så som du vill och jag som jag vill. Okej?

Flöffo
0

#49 Vilket cool Hjul!Men gipnuteserar det inte dig om du tittar på när hamstern springer, haha Foten i munnen

//Flöffo

mandyosv
0

#53 HAHA Söööt! Eller menar du hypnotisera?

Twisted_T
0

#53 Hehe hypnotiserar menar du? ;) Njaa den jag har är röd istället för genomskinlig där bak sen är framsidan helsvart utan dendär snurren på. Vet inte om alla ser likadana ut eller om de är olika men gissar på att det finns lite olika färger ;), säkert någon sån som kan hypnotisera en med ;) haha. Kanske är jobbigt att kolla på? Vet ej…

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Flöffo
0

Oj skrev ganska snabbt Tungan ute

//Flöffo

DeniceP
0

Jag hade mitt Hjul ställt som på bilden i #22 förr.

När min hamster sprang i det så välte det framåt. DET om något känns ju osäkert för mig.

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

mandyosv
0

#57 Är det bättre att riskera dödsfall och skador än att hjulet välter frammåt?

DeniceP
0

Med tanke på att hamster slungades ur hjulet i fallet, rakt in i burväggen med huvudet före så är inte dödsfallsrisken mycket mindre, eller hur?

Om hamster riskerar att fastna i sitt Hjul, så har man helt enkelt ett för litet Hjul till sin hamster. Simple as that Glad

mandyosv
0

#59, Nej hjulet är inte för litet för det Synwhore. Den kan fastna mellan bjälkarna. Då kan vi ju konstatera att båda sätten är farliga för hamstern när du varit med om att den har slungats in i burväggen också. Men det går ju att motverka ditt dilemma genom att ställa hjulet nära väggen :)

Roonja
0

#59 helt rätt. Alltså är det lika stor risk att dem klämmer sig i den ställningen du har amanda och i min. ;)

mandyosv
0

#61 Nej Roonja, för på det rätta sättet kan inte hamstern klämma sig ;)

DeniceP
0

Mitt Hjul stod så nära väggen det gick utan att det skulle ta emot när han sprang i det.

I det hjulet jag har (som på bilden) så finns det ingen klämrisk öht, förstår inte ens vilka av bjälkarna det är du tycker att det skulle gå att fastna i, om man mnu inte som sagt har ett alldeles för litet Hjul. Min hamsterkille är STOR men han springer utan svårigheter mellan alla skrymslen på hjulet, mellan alla bjälkar.

Roonja
0

#62 för sista gången… det finns inget rätt sätt.

[Em_I_Am]
2

Jag använder enbart Hjul man hänger fast i väggen av buren och som varken har galler, nät eller bjälkar.

För vill det sig RIKTIGT illa kan de faktiskt klämma sig oavsett om man vänder de där hjulen ni bråkar om. Det finns hamstrar som tar sån fart att de liksom följer med nästan ett helt varv runt hjulet och slungas de ut när de befinner sig upptill av hjulet finns ju balken där oavsett.

Jag tycker "mina" Hjul är kanon. Låter väldigt lite om man smörjer dom lite med matolja, tar väldigt lite plats i buren eftersom de hängs som de gör. De kan inte ramla och där finns som sagt ingenstans att klämma sig.

Flöffo
0

#65 Samma här!Om jag ska använda Hjul så är det sånna.Jag hade ett sånt men jag tog bort det.Jag letar efter ett tefat nu istället

//Flöffo

mandyosv
0

#65 Dom är jättebra! Men det är svårt när man inte har hamstrarna i gallerbur …

Men du är tydligen en till som förstår att metallhjulen kan ge skador som ingen annan verkar tro här inne :)

Roonja
0

#67 klart det är folk som vet. Men som du ser i inlägg #6 så är det sånna man inte ska använda.

Jag använder även sånna som Emma har. :)

DeniceP
0

Klart som vatten att metalhjul kan ge skador!

både om de fastnar med tassar eller klor (vi har såna med "nät" men har silvertejpat insidan så att han inte kan fastna), om de är för små, då kan de både skada ryggen samt klämma sig, de kan välta, men det kan även såna man hänger upp göra.

Det enda helt säkra är ju att inte ha Hjul alls, vilket vi hade föredragit men som inte går eftersom han då biter sönder vattenflaskan varje natt.

mandyosv
0

#68 tror hon menar dom hjulen du och jag har också.

UlrikaD
3

Allvarligt! Den här sidan startades för att handla om hamstrar. Den startades inte för att se vem som kunde kasta mest skit på någon annan. Det finns andra forum till det.

Flashback är ett alldeles ypperligt forum där man både kan ljuga, svära, snacka skit och prata om olagliga saker.

De som tycker att detta forum är alldeles för "mesigt" för dem för det handlar ju trots allt om djur och dess skötsel…er föreslår jag att ni tar er någon annanstans.

Det har varit otroligt mycket bråk här det senaste, och tyvärr sammanföll det med några nya medlemmar.

Ni som känner er träffade tycker jag antingen tar och skärper till er och använder förumet till vad det är till för, eller så tar ni er någon annanstans, där sånt här snack fungerar bättre.

mandyosv
0

#71 Jaa! Och det är hemskt tråkigt när vissa älskar att tracka ner på nykomlingar. Har sett flera som avslutar sitt medlemsskap här då de blir påhoppade av. bl.an en som skrivit i denna tråden.

Roonja
0

#72 jag har stått ut med dig länge nog. Nu har du gjort något som gör att hela min familj ska …… …… dig och makke…….

UlrikaD
0

#72 Så därför tänkte du göra tvärtom som omväxling? Hoppa på precis alla så du inte missar nån?

mandyosv
0

#74 på vilket sätt menar du att jag hoppar på precis alla?

#73 Vad menar du? :)

Flöffo
0

Men snälla förstör inte en till tråd… det är inte så snällt mot StinaKarlsson Rynkar på näsan

Och jag håller med #71!

//Flöffo

luddtott
0

…tyckte denna tråden va bra innan Mandyosv o roonja drog igång…

OKI ni tycker olika vi fattar och vem som har rätt o fel det kommer ni kunna diskutera till dommedag! OK det va juh bra att få höra hur ni tänkte om hur man ställde hjulen men sen har det urartat…kan ni inte ringa varandra och prata om det så slipper vi andra höra om vet ni vad hon skrev o sen kommer mot eld…

Åter till hjul…

…håller på att försöka modifiera mitt Hjul så det inte låter som jag vet inte vad….har nu satt upp den i buntband i taket på min duna så det lättar inte från marken iaf…en klar förbättring men vobblar gör det juh fortfarande :(

Det bekymret jag har är att dunaburen inte är så hög så det gäller att få tag i ett Hjul som inte har så hög ställning. Dom blåa hjulen som roonja visat kallade dom i en zoo butik för marsvinshjul…och det får inte plats i min Bur :( …mannen i butiken tittade på mej som jag va knäpp när jag ville ha ett större än det gröna…han tyckte att ah men detta funkar alldeles utmärkt…jag njä du vet min hamster är juh ganska stor…jag är 25år ser inte ut som 12 va fn säger jag att min hamster behöver ett större Hjul så behöver jag ett större! Det finns dagar då man blir så trött på vissa i zoobutiker…märk väl vissa inte alla

Nu har jag inte mett mitt nuvarande med det är större än det gröna… Kort sagt jag vill ha ett Hjul helt i metall i metallställning som inte vobblar som mitt nuvarande men som går in i min duna bur… nån som har en lösning?

mandyosv
0

#77 Det största metallhjulet som ronja visade på bild går väl in i en duna? Annars är nog buren för liten! Jag har en liten duna och där får ett stort metall Hjul plats! Om det låter så borra ner de i mycket spån så att de inte hoppar omkring, Om det inte får plats att stå som på bilden i #22 Så ställ det som Ronjas men böj då ut bjälkarna mycket så att han inte kan fastna.

Förövrigt ska ju inte ens ett marsvin ha ett Hjul xD

luddtott
0

…jo jag vet oxå att marsvin inte ska ha Hjul så jag skrattade åt benämningen jag med! …o skulle man nu endå få för sig att stoppa in marsvinet i hjulet vore det för litet endå…suck

Jag har en Gaber (men alla vet inte att den ser ungefär ut som en duna juh) o den är den stora modellen (typ som en maxi duna…tror det skiljer nån cm på något håll men ah du vet vad jag pratar om)

Grejen va att vi mätte i butiken o det behövs typ 3 cm till på höjden för att hjulet ska gå in *mutter*. Kollade o det gröna tror jag är 18cm i diameter mitt nuvarande är minst 20. Hade att annat metallhjul till en annan hamster som va stort och inte lät så mycke dock va det inget bra Hjul så det byttes ut så ja det går in ett stort hjul…men det blå är några cm bredare i diameter är de "vanliga stora" o har en högre ställning….får la se…börjar överväga att köpa det o sen be killen svettsa om ställningen på det…men det känns ju som det vore själva den att man ska behöva göra det!

Har provat borra ner i spån redan…funkade inte…det o tejpa fast så det inte hoppar…tejpa funkade ganska bra. Satte det upp o ner i taket…det funkar ok… så hittar jag inte ett metallhjul jag vill ha så får det nuvarande sitta i taket.

Det är att min käre hamster får upp väldigt bra fart i hjulet under natten o det är då det skuttar…är impad över vilken fart han får upp! Ingen av de andra har fått upp samma fart o det är då det börjar hoppa…Griffes föregångare hade samam Hjul o där va det inget hoppande… Ja han är ute ur buren på kvällen flera timmar per kväll och han tok springer inte hela natten igenom men den stund han gör det då…märk väl att han ser ut att ha kontroll så han åker inte med runt som vissa kan göra…

Hade det funnits OS för hamstrar hade nog Griffe fått guld i 10min snabbspring :)

StinaKarlsson
0

Vi köpte ju tillslut hjulet som visas i #1. Men efter att ha bankat, böjt, smörjt och gjort allt i en vecka för att få det at tlåta tystare så gav jag upp och köpte ett nytt igen. Nu blev det ett sånt jag hade från början som visas i #65. Mycket bättre och tystare. Enda nackdelen är att det bara är 18 cm, men det får gå… Nu kan jag sova i sängen igen och inte på soffan…

Jenna_Nord
0

De går ju faktiskt att ha ett Hjul som #65 visar, även om man inte har en gallerbur. Jag hade det ett tag till min förra gerbil. Det finns liksom ställningar till dom hjulen man kan ha. Inte världens bästa bild, men hittade inget på nätet.

Mvh Jenna

luddtott
0

…får du in ett blått Hjul i en duna (nån modell)? För vad jag ser har du en låda o det är klart som fn att det går in ett Hjul som sitter i en högställning i en sådan… Själv har jag den stora modellen på Gaber, altså ungefär stor som en maxi duna, som tidigare nämnts…

Men visst får du in ett blått Hjul i en stor duna eller dylikt så är jag den förste som är tacksam över tips på hur du gjorde!

Behöver jag repetera att min hamster alltså inte bor i en Bur stor som en skokartong med ett Hjul på 10cm? ;)

…förövrigt tycker jag att det är lite tråkig ton från #77 att utala sig över min burstorlek när du tydligen inte har ful koll på höjden på dunorna… visst ingen kan ha koll på alla mått men jag tycker endå att din ton i svaret va väldigt tråkig o det känns sådär kul att få i ansiktet. Ja det går in ett stort Hjul det är inga problem men ett sånt blått går tyvärr inte därav undran om det fanns andra metallmodeller alt om andra hade liknande lösningar.

Roonja
0

#38 Förstår inte riktigt hur du menar.

Jag menade exakt med att man får in djulet i en duna. :) En maxi alltså. :)

luddtott
0

84…hm oooki…:) för jag va lite osäker på om jag skulle få in det så snubben i djurbutiken mette (fanns inget blått i butiken) o han sa att det blev för högt…men oki då kanske man kan knöla in det endå…vore juh guld för nu börjar brorsan gnälla över att hjulet stör honom när mamma o pappa passar griffe när jag är ute på jobb…då står hamstern i köket :S

Roonja
0

#85 Ja, jag har ju blåa Hjul. och dem går in i en duna. :)

luddtott
0

…besökte djuraffären idag och tog med egen tumstock…är numera ett blått Hjul rikare…gick in med ca 1cm till godo :P

Du hade rätt jag hade fel det gick ;)

Ser nu fram emot en lite tystare natt :D

Roonja
0

#87 Hahah, vad bra. :) Ja, jag har som sagt blå Hjul i duna burar. Så måste varit något fel på min Bur om hjulen går in. Tungan ute

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.