Hamster iFokus

Hamster

Etiketterbeteendeburar
Läst 688 ggr
AliceTheGirl
0

Hon rymmer!

Hejsan!

Min hamster är väldigt smart, vår förra Bur kunde hon gnaga upp låset på, och denna nya buren (som är en dunabur, öppningen är i taket) har hon också lyckas ta sig ut! Pappa har hittat henne tre gånger: Första gången var i förra buren och då var hon utanför buren i sitt Hjul och sprang. Andra gången var också i förra buren, då var hon nere vid köket. Tredje gången var för några nätter sedan i nya buren, då hade hon flyttat sitt tunga hus till mitten av dunaburen, hoppat upp på huset och tagit sig ut. Pappa hittade henne sedan i en hink. (hur har hon tagit sig upp där är ett mysterium!!)

Har detta hänt era hamstrar?

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"

• Redigerat 2021-06-06 11:45 av Herveaux
Frosstis
0

nja, i dunaburar så brukar det ju finnas sånan hål för rör, en gång hadej ag inte täppt igen de hålen och ställt hjulet under, och det stack ner en liten plastbit från hålet som stoppade hjulet, då klättrade han upp. Sen har han rymt nån gång från samlalådan, men jaja.

Det finns ju spärrar i taket på dunaburar? Sätt på de/flytta påde! Eller så lägg en tung bok på locket så kan hon nog inte lyfta det ;)

AliceTheGirl
0

#1 Jag har ingen aning hur hon lyckades öppna spärren, för den satt hårt på hmm…. Det senaste har hon i alla fall inte rymt, så det har nog blivit bättre nu! ;)

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"

Frosstis
0

#2 kanske har studerat dig och lärt sig? Haha nejdå, men hoppas hon inte rymmer igen ;) Ananrs kan du ju som jag sa, lägga bok på :)

Denna kommentar har tagits bort.