Aktivering?
Jag har köpt en hamsterboll till min älskling och han älskar den. Hur länge kan man låta honom gå i den? Nu vill han inte vara i buren alls haha :P
Madsan
I en boll borde en hamster inte vara i mer än ca 10-15 minuter. Inte så bra för hälsan och pälsen att vara instängd i en liten plastboll. :P
Hejsvejs~
Jag låter min plutt vara ute och springa i den i ca 20-30 minuter beroende på hur pigg han är. Bollen är stor och har massa luftspringor så orolig för hans päls eller hälsa är jag inte mer än att jag inte vill att han ska bli utmattad av för mycket springande :)
en kvart högst, har läst att efter c.a så lång tid kommer hamstern på att den inte kommer ut och kan bli rädd
Beror väl från hamster till hamster, min brukar varva springandet med att sitta och tvätta sig helatiden.
#4 Ah så gör min Olof med haha :P
Madsan
Jag kunde låta min hamster springa i den i upp till en timma.. Skulle gissa på att det varierar, precis som alla andra djur.
10-20 minuter max.Tycker jag då 
//Flöffo
Mina vill inte ut när jag ska ta ut dem. Mina kan få springa i över en halvtimma om de vill det. Och de vill dem oftast. Och när de inte springer så tvättar de sig bara. så ingen panik där. Är varken orolig för pälsen eller hälsan. Tycker det är värre att de får sitta i buren konstant istället (nu anklagar jag ingen för detta utan bara säger det). Sen har jag såklart andra rastningsmetoder. Har en samlalåda som rasthage med Hjul och lite tunnlar,pinnar och lite saker att sitta på. Sen har jag en yta i sovrummet som jag spärrar av på golvet ibland så de får springa där. Går ju också bra i sängen och soffan men mina hoppar rätt ner till golvet när de är väldigt hyper så låter dom oftast bara utforska lite när de vaknat precis :)
#9 Ja samma här. Fast brukar bli ca 1 timma. Varvar dock motioneringen med olika saker. Ibland bollen,ibland rasthage osv. Vill de springa mer senare så låter jag de andra hamstrarna(har 3 st) springa klart först och sen kan jag ta ut dem som vill igen i ett tag.
Mina brukar få vara i bollarna medans jag städar burarna. Brukar vara ca 10-30min, har inte stet att någon av dom får panik eller mår dåligt av det.
//Jessie
Av mina vuxna hamstrar så är det bara min ena som gillar att springa i bollen ( Den andra bara sover när den är där i :P) Jag låter han springa ca 10-15 min.
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Mina älskade bollen innan, och numera tycker dom inte det är så roligt i mer än 10 min så då blir det inte mer heller :) Det som är så tråkigt är att jag inte har ett enda hamstersäkert rum att släppa dom i, så ska försöka fixa en inhägnad av något slag som är stor nog för dom att springa i :)