Springer i hjulet hela tiden!!
Hej!
Min hamster springer i hjulet heeeeeela nätterna, det är det enda han gör. Varje gång blir jag lika orolig. Men om jag tar bort hjulet är jag rädd att han ska bli uttråkad och få överskottsenergi. Jag rastar honom varje dag men det hjälper inte.
Hjälp!
Variera inredningen i buren och ta in nya spännande leksaker! En tom skokartong kan faktiskt vara spännande, så var kreativ!;)
Jag skulle iallafall ta ut hjulet och kanske lägga in det i buren varannan natt istället, eller lite på kvällen varje dag. Pröva att ta ut hjulet iallafall och kolla hur han reagerar. :)
Tack för tipset, har för tillfället en väldig liten Bur med liten springyta. Ska dock köpa en samlalåda inom några dagar och då ska jag följa ditt råd :D
Inte gör väl det så mycket att han springer. Bara att han äter och dricker. Om du tycker det är jobbigt kan du ställa hans Bur i ett annat rum, men som sagt kan han tycka det är kul med lite variation med inredningen. T.ex äggkartonger, rör m.m.
Jag är rädd att han ska bli beroende eller liknande…
Själv tycker jag du ska ta ut hjulet då vad jag sett på ifomkus är Ville än bara en unge. Själv skulle jag inte gett Hjul till en hamster som är under 5 mån då hamstern ej är färdigväxt i kroppen än. Så jag tycker du bör ta ut hjulet. :)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Han är ca 4 månader så det kanske är en bra idé. Men han har så mycket energi, något tips på något bra som kan ersätta? :)
#4 Så länge han äter och dricker gör det inget, men om han är en unge som "Novis10" skriver så bör du ta ut hjulet.
Som jag skrev vet jag inte vad jag kan ersätta det med? Har äggkartonger, rör och ett lekhus..
Jasså var han redan så gammal? Hehe tänkte nog på att han var ca 2 mån. Men jag står för det jag säger och tycker du bör ta ut hjulet och vänta tills han blivit 5 mån. :)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
#9 Okej :)
Ta ut på hjulet på nätterna, det gör jag med mina dvärgar, sen väcker du dom när du vaknar och sätter in hjulet då, så vill de springa. Mina guldisar varierar jag att ge hjulet, men de vänjer sig att vara utan, Sätt in en skål med ganska djup Sand, så kan din hamster gräva, vilket är ett mer naturligt beteende än att springa i ett Hjul. Lycka till!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Tacktacktack :D
Så här gör jag: Mina hamstrar rastas på kvällen när de börjar vakna självmant. När de fått vara ute i 1-2 timmar och ska tillbaka till buren får de som får ha Hjul med sig ett Hjul. När jag går o lägger mig tas hjulet bort. När jag vaknar sätts det in en stund till men jag väcker inte mina djur som sover. De har varit igång större delen av natten eftersom de är nattdjur o de som vill sova har gjort sitt. De som har energi över kommer o springer en sväng i hjulet igen.
Okej :)
Har köpt en samla låda nu :D
Tycker du genast bör ta ut hjulet då det kan bli ett beroende för hamstern.
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Vill bara påpeka att allt löst sig nu, detta var ganska längesedan.