Biter på huset.
Jag har en duna Bur, och jag har ställt för huset för där vattenflaskan ska sitta (hon har skål). Men nu har lilla Nala fått för sig att hon ska bita på huset för att komma i mellan buren (där hålet är) och huset. Vad kan jag göra för att hon ska sluta med detta? Jag vill inte att hon ska bita upp hålet ännu mera.. Jag tänkte att man kanske kunde dutta på någon lukt som hamstrar inte gillar på den sidan av huset? Skulle det fungera för att få bort bitandet?
Först och främst: Varför har du vattenskål? Det är mycket bättre med flaska. Vattnet blir inte lika smutsigt och det är inte risk för hamsterbad. 
Hamstrar är ju gnagare och gnager på allt dom kommer åt. Lägg in toarullar, grenar av fruktträd, gnagarstänger eller liknande.
Lycka till.
För vattenflaskan jag köpte läcker, ska fixa en ny snart men sålänge blir det skål :) bättre det än att hela buren blir blöt ;)
#2 Fyller du på flaskan ända upp? gör man inte det så kan det läcka har jag hört. Håller med #1 Lägg in lite mer aktivering och saker att bita på och kolla om det blir någon ändring.
jag tror inte hon kommer sluta vid hålet ändå, trots aktiverig. där är en väg ut, jag satte en brun tejpbit där när jag hade en hamster som gnagde, de funkade,men kanske inte alltid gör det :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Hon har en gungbräda i samma material som huset, Toarulle som hon inte rört. Men ska väl fixa lite grenar till henne då. Jag har inte vågat ta ut henne än i och med att jag fick henne igår. Så vill lämna henne ifred till att lära känna buren och så. Och så är hon för liten för att ha Hjul.
#4 Nej det är sant. I vissa fall fortsätter de bita där trots aktivering eftersom de märker att de kan bita sig ut. Då får man försöka med olika metoder eller byta Bur.