Uno har rymt :(
Min hamster har rymt! Han har bara varit hos mig sen i söndags och är redan borta. Han är ca 4 veckor. Senast jag såg honom var i går kväll. Sen imorse när jag vaknade trodde jag han sov så jag ville inte väcka honom och alltså såg jag inte honom då. Senare ikväll tyckte jag det var lite konstigt att har inte hade vaknat så tittade i huset och han var inte där. Så letade runt i buren man han var ingenstans. Alltså kan han ha varit borta sen 22 tiden igår. Började titta runt i rummet som en galning och lyssna överallt. La ut mat och godis över hela rummet. Hörde lite ljud bakom bokhyllan så gick dit och drog ut bokhyllan. Ingen där. Lyssnade lite till och hörde värkligen ljud. Tittade runt lite och hittade ett hål som gick in ganska långt i väggen. Alltså en vägg och sen ett hål på kanske 1-1,5 cm sen en vägg till. Har lagt fram hans hus där utanför, Barnmat, solrosfrön och massa annat. Gjorde också en låda som han kan klättra in i men inte kan komma ut från. Men nu är alltså frågan om ni tror han har fastnat där inne? Är ända sättet att få ut hon genom att riva väggen?, för mina föräldrar är inte särskilt posetiva till att riva min vägg. Och hur länge tror ni han överlever där inne? Vad ska jag göra? Är hemskt orolig! Tänk om han dör inatt eller när jag är i skolan imorgon?! Mår hemskt dåligt över detta! Får råd av uppfödaren men om ni vet något så vill jag gärna ha mer hjälp.
Sajtvärd för Valp & unghund
Mvh Mika
Vad tråkigt :( Berätta gärna hur det går.
Ojdå låter inte speciellt kul ;( hoppas det går bra !
Åh, lyckan när man vaknade vid halv tre i natt och kände lite päls mot armen och hörde tassande steg precis mitt huvud. Sen att öppna ögonen och se lille plutten sitta mitt i sängen och titta på mig. Ja den lyckan är maximal! Så allt är lungt och nu är han i buren igen och myser. Fast jag tror han tyckte riktigt mycket om det där hålet. Varmt, mysigt, trångt, mörkt och bäst av allt solrosfrön och Barnmat precis utanför hålet! Så jag hittade honom och somnade om med ett leende istället för i tårar. :)
Mvh Mika
Gud vad bra att du återfunnit honom igen! :)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Gud vad skönt :D
#4 & #5 Ja, verkligen. Var så himla orolig!
Mvh Mika
skönt att du hittade honom.
måste erkänna att jag log åt ditt sms å såg framför mej vilken röra det var på ditt rum med fällor,mat utlagd, mjöl på golvet och framdragna möbler.
#3 så hände mig med :D det bevisar att hamstrar är sociala och komemr ihåg sin ägare ^^
han kröp in i ett hål i min gaderob och sen en/två dagar (kmr in ihåg xD) så vaknade jag av att något kröp på min arm och sen till mitt ansikte, trodde det var en mus men sen var det puff :D
#7 Jo stökigt var det. Men nu är nästan allt tillbaka på sin plats. Bara garderoben som står kvar mitt i rummet :) När jag städade upp så märkte jag att han hade ätit upp en del av det jag hade lagt fram, barnmaten var väligt poppulär. Märkte att han var för smart för dom flesta av mina fällor. Maten var borta men ingen hamster. Hm inte roligt att veta att han överlistade mig. ;) Tack igen för all hjälp! #8 Då är jag inte ensam om detta. :) Ja dom är verkligen jättesociala och nyfikna djur! Trodde värkligen inte att något sådant skulle hända hade ju ändå bara haft han i två dygn.
Mvh Mika
#9 hehe ja, min hade jag ju haft ett par veckor också, i min duna Bur som jag hade då var det två hål för rör, men jag hade inga rör där så hade jag hjulet under utan att tänka på det ,så var det en plastbit som stack ner, det var ett sånt järnhjul med mellanrum, så hade han klättrat upp på det.. hehe läskigt.
#10 Ja dom kan vara riktiga rymlingar! Uno kom ut ur en 130 L samla. Hm konstigt, konstigt. Men om dom vill något så kan dom det. Det är någåt jag lärt mig av mina hampisar!
Mvh Mika
Haha, vilken tuuuuur! :D Gulligt av honom att krypa upp i sängen på dej <3 Jag skulle bli jätterädd om jag kände något krypa på mig men inte veta vad! :)
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
#12 Jo, verkligen! Jo han är jättegullig. Så liten men så stor personlighet. Lillgubben
Mvh Mika