Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 5785 ggr
Absolutpea
0

Era burar! :)

Hej! :) Jag undrar hur era burar ser ut och hur mycket ni köpte dom för? Ska köpa en Bur nu imorgon och har ungefär tusen kronor att spendera på buren + tillbehör. Kan inte åka till Ikea så samla låda är inget allternativ. Ska bo två dvärgar där så behöver vara hyfsat stort! :D

HejPåDig
0

Hej! Jag har en miniduna, den ser ut såhär och den rekommenderar jag! Jag har en guldis i den.

Bild borttagen med hänvisning till Copyrightlagen.
/Medarbetare

Dock är dethär en "stor" duna, men de ser ändå likadana ut :p

Absolutpea
0

Ja, har funderat på en duna. Men hur mycket kostar den att köpa? Har ju bara tusen kronor att handla för max och då leksaker och sånt med..

Wand
0

Man kan beställa samlor, kan jag ju passa på att tillägga. Och det blir billigare än att köpa Bur om du inte hittar något billigt begagnat. ^_^

Jag har samlor till mina, de näst största (nej, har faktiskt inte de största), det är det bästa förutom akvarium. Billigt, lätt och så kan man fixa lite hur man vill! Galler på sidan, galler i tak, stor eller liten, göra hål och koppla ihop med andra lådor, etc.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

HejPåDig
0

Min duna kostade 399 kr tror jag. Och då fick jag lite tillbehör till, såsom lite godis, Hjul, plasthus (Obs) Jag har hört att man inte ska ha plasthus till hamstrar, utan i keramik eller trä.

Men i vissa dunor får man inte så mkt tillbehör, men kostnaden brukar oftast ligga på 400-500 kr.

Kanske lite dyrt, men jag tkr att det är den bästa buren man kan ha förutom akvarium, men de är ju så dyra om man inte köper begagnade Obestämd

Absolutpea
0

jo, det vet jag ju :) Men har inte tid att beställa av olika andledningar så måste ha den köpt i en djuraffär. Om inte Rusta som är hyfsat nära har lådor..

Absolutpea
0

femhundra kronor blir perfekt! :) Nej, andvänder aldrig plasthus! Ska se vad den största buren i duna dom har kostar. :)

Absolutpea
0

har förresten akvarium till ett par andra, så har inte plats med mer akvarium just nu ;)

Wand
0

#5 Haha, det som tar 2 minuter att gå igenom och sedan frakten tar några dagar. Då slipper man ju dra sig bort till affär med. :( 

Menmen, själv föredrar jag att betala ca 100 kronor för en låda (med frakt inräknat) istället för att köpa en duna för 500 spänn. ^_^

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Absolutpea
0

Jo..det är ju sant. Men vet inte riktigt om jag har några dagar på mig ;/ det är det som är probemet. Så djuraffären är lite mitt enda hopp just nu. Annars hade jag beställt en samla från Ikea. Ingen vill ju betala femhundra kronor i onödan ;)

Suskiv
0

Jag har hemma:

GD moby: http://www.pwss.nu/product.php?productid=8488&cat=79&page=1 har inte köpt den själv utan fick med den till mina robbar, används inte längre.

Mini duna multy: http://zoomarknad.se/product-view.asp?catid=18535&prodid=5132&ref=%2Fproduct-dlist%2Easp%3Fcatid%3D18535 köpte min från Bromma zoo så 289 kr. Används inte längre.

Mini duna lyx: http://zoomarknad.se/product-view.asp?catid=18535&prodid=5131&ref=%2Fproduct-dlist%2Easp%3Fcatid%3D18535 köpte min för 299 på rea. Används inte längre.

Duna Multy: http://zoomarknad.se/product-view.asp?catid=18535&prodid=6302&ref=%2Fproduct-dlist%2Easp%3Fcatid%3D18535 köpte den begagnad när jag köpte guldisen används till en av dvärgarna.

Akvarium. 70x50x36 köpt begagnat. Används till en av dvärgarna.

Akvarium 100x40x50 köpt begagnat, Anänds till guldisen.

Personligen skulle jag aldrig ha en miniduna till en guldis, alldeless för liten. Tyckte faktiskt de var i minsta laget till dvärgarna också.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Absolutpea
0

#10 Jag vet inte hur en duna ser ut i storleken. Men tänkte köpa en större variant. Alltså inte en mini duna. :) Annars hittar jag väl någon annan när jag väl är där :)

HejPåDig
0

10# Jag vet att et är för litet till en guldis, men när jag köpte honom visste jag inte det :/

Men han verkar trivas i den, nu är han bara en unge men så fort han blir större ska jag såklart köpa en större till honom.

Suskiv
0

#11 Måtten på miniduna och mellanduna hittar du under mina länkar.

Absolutpea
0

Jo, men har aldrig fattat det här med mått. Måste se buren på riktigt för att jämföra osv. :)

spöketlaban
0

jag köpte Bur + hamster + lite småsaker såsom toa, matskål osv.  Och det gick på drygt 700;-  så 1000;- kommer du nog rätt så långt med :)

Absolutpea
0

#15 hur stor var buren du köpte? :D Så jag vet ungefär hur mycket det kommer kosta, om man räknar bort hamsterkostnaden då ;)

Suskiv
0

En mellanduna kostar ca 5-800 beroede på affär.

spöketlaban
0

#16 Den var 30x40 och höjden var 25 cm :)

NinaS
0

#3 Vad är det för bottenyta på den samla-storleken du har? (Måtten på IKEA:s hemsida är ju största måtten och inte bottenytan.)

Absolutpea
0

hm… pengarna räcker ju i alla fall. Annars får jag väl koppla ihop en ny Bur med en gammal sen eller något.. ;)

[Bibbo]
0

Jag kan rekomendera Duna fun , jag har den & den är bra , men tror att samla är bättre men eftersom du inte kan ha det så rekomenderar jag istället duna fun :)

Absolutpea
0

#21 hur stor är den buren på ett ungefär i mått? :)

Michaela-N
0

#22 Du kan googla, den är stor som en duna men har fler våningar. Bredden och längden är som en duna, höjden vet jag däremot inte.

Absolutpea
0

Känns lite liten ;/ fast det kanske bara är på bilden, vet inte riktigt..

[Ologisk]
0

Vi har en 262 L s akvarium till en av mina hamstrar (det kostar typ 3000-4000kr så det är inte värt det ;o vi hade det redan eftersom vi har haft fiskar i det för några år sedan ..) :p det är enormt stort enligt mig ^^ Sen har jag två mellan duna burar och sedan har jag en liten gallerbur med 3 våningar . Har även en som jag gjorde själv( vilket jag rekomenderar ) Gjord på en plast låda jag köpte på dollarstore för 20 kr och sedan ett litet plast motions hus med Hjul m.m som jag köpte för nått år sedan för ca 150-250 kr :3 Klippte ett hål i plast lådan och satte dit huset , Annars kan man ju köpa flera plastlådor och ett rör från en djuraffär och sätta emellan :)

Absolutpea
0

#25 jo, det var lite så jag tänkte mig om plastbackarna på tex. rusta var för smått så kunde man koppla ihop dom. Men vet inte riktigt. känns lite som en temporär lösning och vill ha en hela tiden dom två hamstrarna lever. Så ska nog satsa på en riktigt stor Bur istället. :)

[Ologisk]
0

#26 okej :3

ToveSofieLantz
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ett akvarium till min lilla, köpte begagnat för 140 kronor och sen kan man ju köpa vad som helst till :)

LOLslashFREAK
0

Jag har ett begagnat akvarium som jag köpte för 200 kr. Jag tycker bättre om akvarium och de är ofta både billigare och större än en begagnad/ny Bur, snyggare också Skrattande

Galenpanna

Muppiiigast
0

Har akvarium till min guldis. Hade fiskar innan så jag hade det kvar. Det är 80 långt så det är ganska rymligt! (:

Men det brukar finnas billiga akvarium på blocket, så kolla där (:

Rekomenderar akvarium eller duna Bur eftersom dom flesta hamstrar gnager och klättrar i gallerburar så då kommer du varken kunna sova om du har dom i rummet och dom kan göra sig riktigt illa…

Har en väldigt varierad inredning till Casper, den byts ut varje gång jag gör rent det (:

LOLslashFREAK
1

#30 Snajsigt strö du har! jag har precis bytt till det jag oxå, om det är lättströet från granngården Cool

Galenpanna

Muppiiigast
0

31# De är toalätt ;)

LOLslashFREAK
0

#32 hoppsan! det såg ut som löttströ när man tittade lite snabbt, men nu såg jag ju att det inte var det. haha

Galenpanna

Muppiiigast
0

33# Hahahah jaa sånt kan hända ((:

Stoor Bur du har! Casper skulle stormtrivas där i!

Novis10
0

Köpte för några månader sedan ett riktigt stort akvarium. Det är 100*50*40 (L*B*H) har jag för mig. :)
Har en bild på akvariet där jag jämför den med en mini-duna.

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Novis10
0

Första som fick testa ha akvariet var Grace. :)
Här kommer en bild på hennes inredning då (just nu har Alice och hennes ungar akvariet).

//Nova

Charlie2006
0

Jag har bara tråkiga antoniuslådor, och sen några akvarium. Jag skulle faktiskt satsat på ett akvarium eller terrarium. :) Klart snyggaste burarna.

Akvariumen jag har är 60x30x30 och kostar 220 på hornbach.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Novis10
0

Juste hehe glömde även berätta vad för andra brar jag har. De burarna jag har är dunor, akvarium och samla-lådor. Men helt klart rekommenderar jag akvarium/terrarium. :)

//Nova

Absolutpea
0

Problemet med akvarium/terrarium är att jag måste få plats i mitt rum också. Vilket inte alls går om jag har massa akvarium i hela rummet. Har ett akvarium som jag inte vill ha längre då det tar upp ALLDELES för mycket plats i mitt rum så det är därför jag vill ha mer enkla burar som funkar på litet utrymme och ändå är stora. Tror jag ska beställa Ikea Samla 130 liter och stapla dom på varandra. För det borde väl funka? Har två burar just nu, men det kommer ju inte hålla särskilt länge om jag vill starta avel osv. Så ja.. vet någon var förnånstans man säljer saker, tex akvarium här på sidan?

[VillePille]
0

Jag har en samla låda till Ville, han älskar den! :D Inredningen just nu, ska dock köpa ett nytt Hjul snart varav det jag har nu är för litet  :P

UlrikaD
0

#39 Akvarium finns ju i mängder av storlekar så det väljer man ju själv. Mina Samla-lådor är större än de terrarium jag har hemma t.ex.

Adrina
0

Nu bor Kastelli såhär. En gammal hylla, träskivor som gör så att spånet ej ramlar ur, och en gammal dammsugarslang är det jag använt. Allt kostade 0 kr för mig. (bor på en ganska skräpig tomt och den uppfinningsrike kan hitta på nåt med allt)

Dock finns det inga grävmöjligheter för henne så hon ska bara bo såhär några veckor så hon får lite muskler och får röra sig ordentligt innan parningen.

Vattenbehållare har jag också fixat, de var ganska enkelt med två kartongbitar, ståltråd & silvertejlp.

Hade inte inrett klart när jag tog bilderna, så det ser ganska tomt ut.

Lojs
0

Så här bor just nu en av mina hamstrar, mamma med ungar, det är en 130-liters Samla-låda från Ikea. Minns inte vad den kostade.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

ella99bella
0

Såg att det fanns en duna fun på typ ÖB för 500 kr…..kanske intreserad?

Mvh/Ellen<3Glad

Twisted_T
0

#43 Louise den kostar 149kr om jag minns rätt ;) precis köpt 2 st jag med :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Evovva
0

Kolla annars på bromma zoo dom har en hemsida och där är det förhållandevis billigt allt till djuren. Där kan du gå in och jämföra burar och storlek för att veta vad du vill ha.

Sagaaa
0

Jag köpte en miniduna för nåra månader sedan till en guldhamster, men jag insåg ganska snabbt att buren är alldeles för liten och letar nu efter en ny Bur (jag ogillar samlalådor) så köp ingen miniduna, de är dyra och för små :/

Lycka till :)

Absolutpea
0

tack för alla tipsen! letar fortfarande efter en bra Bur som jag kan ha! tror det blir en samla låda, men först vid april någonting!

ella99bella
0

jag menade 200 kr på inlägg #44OskyldigFlört

Mvh/Ellen<3Glad

Absolutpea
0

haha, okej :)

ps. hur säljer man någonting på denna sajten? :)

[Deniisee]
0

Härär min Bur till Yasmin hon är en guldhamster. Köpte buren idag för ungefär 400kr.