Eternity
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
LH, rex, umb normalfärgad.
Mamma: Ella
Pappa: Dubbel-Casanova
Lite bilder på min underbara hamster Eternity!

Give me five!

"Oh crap, jag har gått i hundskit!"

Nallebjörnen

Sträck på ryggen ;)

Ekorren

"Sitt vackert!"

"Jag släpper inte, jag släpper inte.."

Surrokaten

Bara en liiten bit till

"jag kan få in heela!"
Som ni sett så är Eternity mer än en hamster. Hon är även en nallebjörn, ekorre och surrokat :p
Mvh Alicia.
Hon är verkligen charmig :D fluffig och go! Men hur går det med bantningen på tösen egentligen? ;)
// Sofia
#1 Hon är inte fet längre. Hon blev mycket mindre efter sin dräktighet som tog rätt mycket på henne. Hon känns mycket annorlunda nu när man tar i henne, hon känns nästan mager. Man kan se på bilerna också att hon har gjort stora framsteg!
Såhär såg hon ut när hon var överviktig:

Nu såhär:

Dock så skämmer jag inte bort henne med alldeles för mycket mat som jag gjorde förut… har sett bilder på hur mycket och vad jag gav förut. Inte konstigt att hon blev fet! Alla mina hamstrar får mindre ortioner nu. Barnmat på lördagar och ärter vid fotografering :)
Mvh Alicia.
Lika söt som vanligt! :)
//Anna :)
#2 Oj det är ju jättestor skillnad :) Söt är hon ju verkligen!
Ja visst är det skillnad :)
// Sofia
supersöt.
MVH Wilma
Sötstumpan då! 
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Tack! Funderar på att ställa ut henne på en riktig utställ nästa år. Tycker inte hon känns redo för utställningen 30 oktober. Så hon kan få gott om tid på sig att återhämta sig nu! 
Mvh Alicia.
Min nästa hamster ska ha samma färg/hårlag och sånt som eternity det är så fint eller en creme LH
#10 Hihi, ja jag tycker det är fint! Det är en nallbjörnsfärg tycker jag. Underbar! Dock så är det inte supervanligt med LH, rex, normalfärgad umb. Att få exakt allt det. Normalfärgad umb är inte superovanligt, men just det där rexet att även få det, rex gör ju även färgen lite ljusare så det blir ju rätt mycket annorlunda med rex på.
Creme LH är desto vanligare! 
Mvh Alicia.
#11 men om eternitys föreldrar får en till kull alltså samma 2 hamstrar så kanske det kommer någon med de färgerna för jag vill hellre ha en som eternity än en creme LH 

#11 Jag har ju min Saffran, nf umb rex LH. Verkligen nallebjörn.
#12 Hoppas inte på att Eternity får en kull till. Det är ju avelsförbud på henne
. Men hennes halvsyster och kusin Dubbel-Casandra i Finland är det inte avelsförbud på, tror säkert att hon kommer få en till kull. Amun-Ra äger henne.
#13 Ja den färgen är verkligen nallebjörnsaktig, superfin färg 
Mvh Alicia.
Världens finaste hamster, Eternity såklart

Sen fick hon ut nöten och drog resten från min hand och kastade snabbt in allt i kindpåsen… ;)

Så fin!
Mvh Alicia.

Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Kan inte bestämma mig för om jag ska ställa ut den 30 oktober. Även om Eternity ser lite söt ut så vet jag att hon har lite torr päls, lite tunnpälsad på magen, hennes kjol är inte den bästa och hennes färg är lite ljus. Men pet kanske jag ska ställa ut henne i, hon är ju så fruktansvärt lugn! Men torr i huden kom jag på igen…
*Funderar viare…*
Mvh Alicia.
Eternity kusin har tagit bort kjolen och går med tjocka tajts i stället just nu…
Otroligt fin! 
MVH Wilma
#19 Haha, Eternity hade det med… Nu kör hon istället med superkort kjol! Blir galen på henne! Hon suktar Tom allt för mycket…
Har nu bestämt mig för att ställa ut i Kallhäll den 30 oktober. I pet då :) Tänker ställa ut Tjorven, Eternity och Tom då. Problemet är att jag endast har 3 transportburar och en av dem är lite sönder efter att Ella gnagt sig ur den, men har man silvertejp på båda sidorna av hålen kanske det går ändå. :P
Mvh Alicia.
I söndags började jag stenhårt med Eternitys banting igen. Ingen Färskmat förutom sallad och hamstermixen. 2 timmars spring ute i badrummet varje dag.Och en slags styrekträning har jag kört med henne. När hon springer i badrummet så trycker hon ifrån från väggen mot en samla-låda och kan ta sig jätte högt upp på det visat, skitjobbigt för henne. Men hon brukar klara av att sig upp på lådorna, självklart när jag är med bara.
Och vet ni vad? Hon har gått upp 5 gram sen i söndags! Har två teorier om det:
1. Hon har börjat äta mer hamstermix som hon blir fet på (har hamstercrispy blandat med kaninfoder och kattmat).
2. Hon har gått ner fet men fått mer muskler och väger därför mer.
Mvh Alicia.
Hon är så underbart söt lilla Eternity! Så lik sin far och sin kusin! <3
#23 Så otroligt sött! En riktig drömhamster ju! 
#26 Ja,sådär är alla Dubbel Klanare. Eternity hör ju dit,pluss att Ella skulle man bra kunna tro att hör till den klanen också när hennes temperament kommer på tal. Sådär underbar är Eternitys,pappa samt kusin och småkusin och orginalet Dubbel själv…Älskar allt man gör med dem och att vara under hakan,spelar ingen roll hur man bär dem eller vad man gör med dem, de älskar allt så länge de får vara med sin matte/husse som de älskar,då trivs de som bäst.
#27 Då ska min nästa hamster vara nån från Dubbel-klanen! 
#28 Jaa, det tycker jag verkligen! Går inte att hitta en bättre gen, hehe ;P Nä men Amun-Ras Dubbel-Trassel tror jag han heter. Se till att skaffa en avkomma efter honom. Han har exakt de gener man vill ha, Dubbel genen, Ella genen och Tom genen :D Har haft alla dessa boendes hemma hos mig och alla är de lika underbara :)
Mvh Alicia.
#29 Okej tack för tipset, låter ju super!
Som jag har förstått det är väl dina hamstrar ungefär idealet för en guldhamster… :D Så en sådan tackar man inte direkt nej till.
#30 Ja, Ella och Tom har riktigt trevliga temperament som uppskattas högt i min avel. Jag har ju Ellas kullsyster här och hon har varit en strålande harmonisk och lugn mamma och har ett underbart temperament. Jag har ju Eternitys kusin här hemma som finns här hemma,som är en kopia av Eternity både utseendemessigt och temperamentmessigt. En riktig mysig och vacker krulltott till dam. Hennes sons pappa är Tom och hanns mormor är Ellas kullsyster samt hans morfar är Eternitys pappa. Så,som goldenhamsters säger så skall du ha hela bunten, både Ellas,Toms och Eternitys linje så är det Toms sons avkomma du skall sattsa på och honom har jag här hemma.
#31 Haha okej det låter ju väldigt bra :D Vad heter han då? Och ska det bli några kullar i framtiden med honom..? 
#32 Trassel heter han och är en creme sö rex lh. En riktigt lurvig och fin sådan.
Nu har jag ett par söta bilder på Eternity:

Världens finaste Eternity <3

"Du kan ju glömma att jag släpper taget först"

Eternity visar "arga blicken"

Hon jagade mina fingrar för att få slicka dem ifall jag skulle ha lite brödsmulor kvar :P

"Syns jag om jag sitter bakom toarullen?"

Inte visste jag att hamstrar kunde spy…

Sötnosen poserar

Eternity på yoga. Här kör hon "äppelfångaren"

Hehe, min tjockis som vägrar bli smalare :P och så är hon tunnhårig på magen, skyller allt på rexet ;P
Mvh Alicia.
Hon vägrar ju bli smalare även om hon bara får gurka och sallad varje dag. Men på foto dagen fick hon även lite hembakat ärt bröd :)
Mvh Alicia.
Såå underbar hon är! :D Helt otoligt söt! :)
#36 Tack så mycket! :D
Mvh Alicia.
Jag bara ÄSKAR henne för hon ser så lik ut min älskade Cass…
Eternity är en smart hamster och älskar att träna olika slags lydnad och agility med mig. Hon vill alltid göra rätt! men för att inte få henne fet så har jag lite godisar som jag tröänar med, när de är slut för hon gå ner i buren och spotta ut dem. Sen återanvänder jag dem ett tag ;P
Se så duktig hon är på agility
Mvh Alicia.
Hittade på en ny grej. Hon ska springa in i den där hagen och stanna och sitta vackert tills hon får en godis och sedan springa vidare. Gick på en minut att lära henne det :P
Mvh Alicia.
#41 Det ska jag också försöka lära min hamster.. :) Eternity är så söt och duktig ju!
Passar på att ta en massa bilder nu när mormor lånat ut sin systemkamera till oss :)
Efter att ha vägt Eternity och till min förvåning såg att hon vägde 250 gram så började hårdbantingen! Endast pellets, sallad och gurka får hon ät nu. Ingen hamstermix utan pellet alltså bara.
"Vaa? Ingen, ingen Barnmat? "
Mvh Alicia.
Gud så söt hon är :D
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Gud så söt hon är! :)
Haha så söt och roliga bildtexter! :D Hade också en nf umb tjej som vägde 250 gram, det är ju gosigt men ja… 

helt enkelt underbar! 
Vägde inte Eternity 290 förut?
Tack alla!
#58 Nä, när hon var 4 månader vägde hon 220 gram, hon är nu 7 månader och väger ju 250 gram. Hon har inte gener för att bli så stor så fattar ingenting… Jag känner ju att hon är tjock för hon har rätt mycket fläsk på sidorna men hon är också väldigt lång, bred och stor.
Ja nu hoppar jag på att hon går ner åtminstone 10 gram. Eller tills hon känns bättre i kroppen, lite smalare :)
Mvh Alicia.
#59 okej! Ja, fast jag tror faktist jag vet varför hon är "stor" ("viskar" Alicia är rätt bra på att mata!) hahah :)
Skit söt ju
Den är fett fin
#60 Heheheheh.. Jo jag matade henne för mycket ett tag, men så märkte jag det och i slutet av sommaren/början av hösten å började jag ge henne lite mat. Ingen fet mat eller så. Vissa dagar fick hon inget utom hamstermix. Men hon fortsatte att blir fetare och fetare, så nu kom jag på att det har med hamstermixen att göra. Har hamster crispy och det är alldeles för onyttigt för henne, solrosfrön och massa annat. Så bara pellets till henne nu, och sallad och gurka.
#61 Tack! :)
Mvh Alicia.
#62 Suck.. Du hade gärna fått hämta Ayline & Angie för att övergöda dem. Dom har gått ner väldigt mycket & hur jag än gör vägrar dom bli som dom var innan! Suck.. Tror nästan du använder magisk mat..? 
#63 Hehe, jag är världsbäst på att övergöda hamstrar! Bara att skicka hit dem med posten
.
Mvh Alicia.
#64 Tror nog jag får göra det, haha. 
#55 ''är du också en nallebjörn? ska vi bli tilsammans'' HAHAH så söt.
Gud så söt hon är 
Gud så söt hon är 

Hon är lika supersöt som vanligt!
Men du behöver ju inte ge henne bara sallad och gurka som tillägg. Du kan ju ge färsk spenat, färsk persilja, groddar, broccoli. Ingenting sådant blir hon fet på, men det är nyttigt.
Gurka och sallad kan man faktiskt äta sig mätt på, men det innehåller inga som helst nyttigheter så då kan det bli dumt på det sättet istället.
#69 Ja jag slutade med den dieten för ett par veckor sedan, det fungerade inte med bara pellets, sallad och gurka. Hon fick vita tänder av det :/
Nu får hon sin valiga hamstermix och samma mat som de andra hamstrarna. Fast hon får inte ärtor, Barnmat och frukt.
Dock så har hon inte gått ner det minsta i vikt
. Blir så frustrerad, hon snarare går upp i vikt än minskar. Börjar snart tro att hon inte är fet utan bara väldigt stor. På husdjursmässan trodde massor av människor att Tom var ett marsvin eftersom han var rätt så stor, Eternity är ju jätte mycket större. Hon är ett marsvin, typ
. Tänkte ta med henne på någon utställning och så får någon säga om hon är jätte tjcok eller bara stor och kraftig.

Har kännt efter tumörer, men det har hon inga vad jag känner. Hon är bara otroligt stor och kraftig.
Väger lite över 250 gram nu.
Mvh Alicia.
#63 Har samma problem med Aurora! Alicia TA henne! jag orkar inte mer…
Försökt med ALLT, barmat(går att äta men inte gott), omellet(ätbart men, nja inte 100%), gröt(det går att äta men det kommer överallt ju!), alla möjliga grönsaker typ gurka är gott men det kan hon ju int leva på?!
Blir såå frustrerad när hon inget äter… :( Hur lyckas du?! Jag är imponerad…! :D
#71 Jag vet inte!! Byta hamster för några veckor? 
Hehe, men åh jag blir så frustrerad när jag inte vet vad jag ska göra. Förut var mina andra hamstrar lite småfeta, men jagd rog ner på maten hos alla och de gick ner och är inte tjocka längre. Men Eternity hon ska ha kvar fettet minsan
.
Förut så gav jag väldigt, vääldigt mycket och olika sortes mat. Fast det var väl våren 2011, sen lärde jag mig lite mer hur en hamster bör äta. Men jag gillade att se mina hamstrar bli glada och äta. Gav Barnmat flera gånger i veckan, massor av ärtor, gröt, nötter, majs, pasta och massor av mer mat!
Mvh Alicia.
#72 Byta hamster? Visst! ;P Får väl testa det… Eternity blir nog smal snart tror jag! Det kanske är "vinter överfettet" som hon har samlat på? ;)
Gud vilken gullig "liten" sötnos ;) Charmig är hon iaf! :)
Hehe, hon påminner så om min NF umb tös som jag hade förut. Hon var också jättestor och vägde 250 gram :P
Förresten, vad använder du för godis i filmerna?
Försöker få min Mårten att vilja ta godbitar ur min hand, men han vill inte riktigt.. Spagetti är det enda och bara ibland. Vill hitta något riktigt gott så han blir riktigt glad ;) Är ärtor en hit? :)
Mandlar och jordnötter :) Marie kex är väldigt gott tycker de flesta hamstrar oxå, ärtor är mums tycker många hamstrar :)
Mvh Alicia.
#77 Okej :) Ärtor testade jag ikväll, men det var ingen höjdare, får nog ta jordnötter och mandlar ;)