Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 2148 ggr
[squash97]
3

Åh nej!

Varje kväll ställer jag in hampisarna i badrummet för ingen av oss i familjen kan sova annars för at vårt hus har så tunna väggar. Och när jag låg och läste alldeles nyss kom min syster in till mig och frågade om mina hamstrar skulle bo tillsammans nu eller om "den lilla du vet"(aurora)(hon har inte så bra koll på mina hamstrar) hade rymt igen för "den" och en annan bråkade! Förvånad

Jag rusade in i badrummet och vad fann jag där? Jo där har Aurora rymt igen och tagit sig in i steves Bur! Och de bråkade inte utan parade sig… Hoppas nu innerligt att hon ite var brunstig!

Parningenvar ju preleminart planerad men inte förens i april :( Aurora är 4 månader den 6 februari och väldigt liten i kroppen så om, mot alla förhoppningar det kommer marsipan-grisar vad gör jag?

Jag har haft en kull förut så kost och sådant har jag koll på men det med hennes storlek är jag orolig för…

Hur gick det för er andra med tjuvparningar med för unga/små honor?

UlrikaD
4

Om de parade sig så var hon brunstig annars kan de inte para sig.

[squash97]
0

Okej, då är det väl bara att förbereda sig då…Rynkar på näsan

Twisted_T
1

#2 Det behöver inte ha tagit :) du får vänta och se.

Bra att ge honan lite fetare och mer näringsrik mat så hon orkar med om hon nu har små bebisar i magen.

T.ex. Barnmat, gröt, ris, pasta med grönsakerna.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

[squash97]
0

#3 Får hoppas att det inte har tagit… Haha, jag får väl "göda" henne lite ;) Vet någon något extra fett som man kan ge henne? Jag har försökt med solrosfrön men det äter hon inte… :/ Äpple är det ända som hon tycker riktigt mycket om och det är ju varken mycket fett i eller bra "socker-mässigt". Så alla ideer tas emot ;)

Roxie
1

Du fick ju bra ex. på mat i inlägg #3.
Barnmat på burk i olika smaker.
Katt/hundmat (blöt)
Nötfärs, rå.
Kokt kyckling
Massa grönsaker (nyttiga, så som broccoli, groddar, persilja, spenat, ruccola m.m)

// Sofia

Twisted_T
2

#4 Behöver inte bara vara fet utan även näringsrik mat.

Barnmat är väldigt bra, men inte de med frukt i utan mat/kött.

Det kan vara typ kött/ris/pasta/potatis i och rutfrukter.

Du kan även koka egen pasta/potatis/ris och strunta i saltet bara, det är bra med näring.

Kokt ägg eller köttfärs utan kryddor är även bra.

Lite fetare fröer eller nötter som är osaltade går bra med.

Broccoli och groddar brukar vara uppskattat och finns en del näring i med :)

Hoppas det går bra och att det inte är något, annars hoppas jag det går bra med henne och ungarna!

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Frosstis
0
[squash97]
1

#3 Oj, läste snabbt och trodde att det var ett afix eller vad heter det? Iaf barnmat(inte frukt), nötter&fröer(osaltade), broccoli&groddar, katt/hund mat(blöt), rå nötfärs, kokt kykling +Nyttiga grönsaker…

Fick jag med allt nu… Ja :) Tack för hjälpen, fler tips är ju alltid bra ;)

mjuhm
0

Hur går det?

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Maijah]
0

Undrar samma som #9.. Håller tummarna för att hon inte blivit dräktig!

[squash97]
0

#9 & #10 Jo jag vägd e henne idag och hon väger 30gram… :/ Tänker väga henne senare underveckan oxå men hon beter sig lite konstigt, hon äter solrosfrön ur handen och det har aldrig hänt förut så det är jag glad för(har lockat & pockat för att få henne att äta bättre tidigare men inte lyckats) men samtidigt käns det som ett dåligt täcken. Annars mår hon bra och så. Ska uppdatera senare under veckan som kommer så får vi se hur det går…

[Karro02]
0

Jag håller tummarna!!! Glad

[squash97]
0

#12 Tack, alla tummar behövs… Glad

Rosenwyns
0

Jag måste bara fråga hur d kan komma sig att hamstrar kan öppna burar utifrån…. el har ni öppna lådor utan lock… ??

Inget illa ment men kliar mig i huvvet å fattar inte… d e ju väldigt ofta man ser dessa rymningar å tjuvparningar….

[squash97]
0

#14 Att Aurora kommit ut förvånar mig inte så mycket för hon ä en rymmar-hamster men att hon kom in till steve är skumt men jag antar att hon klämde sig emellan gallret för det är ganska glest i hans ur…Kanske kände någon spännande lukt eller nåt? :/

Roxie
6

Vet man om att man har en rymningsbenägen hamster, så gör man väl allt för att hålla den på plats i sin Bur? Dvs säkrar buren minst en gång för mycket.

Det händer allt för många tjuvparningar.

// Sofia

[squash97]
0

#16 Jo jag vet Rynkar på näsan hon bor i en samla-låda och jag har satt galler i locket men hon lyckades "pilla" upp det på undersidan och ta sig ut. Det var helt när jag ställde in alla hampisarna i badrummet…

[squash97]
0

Goda nyheter! (eller dåliga… :( Aurora äter ordentligt ni iaf viket ju är bra men jag är rädd att det beror på att hon är dräktig… Rynkar på näsan Vikten är ungefär den samma men jag är ändå fundersam :/