Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2128 ggr
xcandygirl
0

Lekhage?

Jag har hört att man kan göra en lekhage till hamstern?
Hur gör man? Min guldhamsters Hjul är enorm och tar över hela buren. Den tar upp massor med plats och är jobbig att handskas med.

Min hamster är dock inte så speciellt lekfull /: Är det hans personlighet eller kan det vara att han får fel mat eller något så att han blir trött eller något? Vad brukar en guldhamster få för mat osv?

Haha, rörigt inlägg, men vet inte riktigt hur jag ska "lägga upp" allt :p

Zorro_Tiger
0

Hej hej! Jag har inte så stor erfaren het av guldhamstrar men om ett hjl tar upp all plats i buran ska du defenitivt skafa en mycket större Bur.

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Adrina
0

Angående maten ska hamstrar ha en bra kost och gärna efter ''tallriksmodellen''

Exempel på mat (allting UTAN kryddor eller salt) : Kokt/ugnsbakad kyckling, ungsbakad/kokt lax, rå nötfärs, kokt blandfärs, kattmat, grönsaker: spenat, broccoli, blomkål, vitkål, ärtor, linsgroddar, tomat, gurka, majs. Sen är det bra med lite frukt te.x äpple men inte för mycket! Kolhyderater om hamstern är för smal ska isåfall ges: kokt pasta, kokt potatis, kokt ris (ej jasmin)

Ja det finns ju massor av grönsaker m.m det är och prova sig fram och se vad din hamster gillar! De flesta brukar dock gilla ärtor.

moawi
0

Ang. lekhage så finns den här modellen att köpa i de flesta djuraffärer, både på nätet och i butiker. Vill du köpa den på nätet är zooplus nog billigast.

Om du vill aktivera din hamster har du här ett toppentips på vad du kan göra själv hemma! Jag har själv gjort två stycken till mina gerbiler, och jag kan säga att de är OTROLIGT omtyckta, de vägrar gå därifrån! Även om de har ett stort golv att springa på, så springer de bara runt i sandlekplatsen i stället.

Lojs
0

Jag har bland annat tagit en gammal sliten byrå, tog ut lådorna och lade den på rygg, vips, en jättebra rasthage! I botten har jag täckt upp med papp från några papplådor, både bra skydd för golvet, plus att vissa hamstrar gillar att gnaga på dem.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Evovva
0

Lekhagen som #3 tipsade om är inget för guldhamstrar.

Vi hade en till våra hamstrar men dom klättrar över eller delar på staketet.

Den funkar toppen till dvärg hamstrar.

Vi köpte en bokhylla som heter EXPEDIT Den kostar 199:-

Satt ihop ytterkanterna men struntade i själva insatsen i mitten som gör hyllorna.

Helt suveränt tycker jag att det blev.

HamsterMarie
0

Jag har tagit en flyttlåda och möblerat den med massa saker som kartonger, hus, gömställen m.m. Har också en grävhörna med jord.

moawi
0

#5 Jaså? Jag har den till gerbiler, men jag sitter med dem när de är i den, för de är också klätterfantaster ;) Men det är klart, det kanske man inte alltid har tid med och då finns det ju andra alternativ.