FÖRST!
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Nu har jag fixat mat åt både kaniner och mig själv. Får väll bli läxor snart då… :I
~ Kram Nadja ♥
Oh, fyra! Har aldrig varit så nära ettan…
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Inte först den här gången heller, vad är det här?!
Hade nyss min lilla gulliga mus, Nell, på axlarna. Och så rätt vad det var så kröp hon ner mellan brösten och planterade sig på min mage under tröjan. Det är inte dåligt med tanke på att magen, i stående tillstånd, är lodrät haahha.
Nu går hon runt på mitt skrivbord och är allmänt gullig, hon är min bästis, underbara mus. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

#5 åh så söt!
#1 Hur kan du alltid vara först? Jag som planerade att vara först :(
Medarbetare på Vetenskap.
varför vill ni vara först? ;) typ första gången jag skrevo och kom tvåa x)
#8 Det är bara roligt :)
okej x)
Bra att komma två första gången, själv kom jag sjua första gången.
#5 HAHA så gör också Harley , så sommnar han :s Så gnagar han på min BH 
#7 Haha… ^^ Det gäller att vara i tid ;)
~ Kram Nadja ♥

Jag borde fortsätta plugga inför tentan på torsdag, istället har jag ägnat senaste halvtimmen åt att lära Lunie klättra upp på en plastburk och att gå/hoppa genom en ring. Såna roliga saker gör jag nästan bara när jag borde plugga egentligen…
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Vad sur jag blev på det här klippet, det var roligt ända tills den stackars hamstern är med. :( Visst, den tar säkert inte skada, men ändå, hur kul kan det vara för den? http://youtu.be/GOMIBdM6N7Q
Medis på akvariefisk.
Vad roligt klippet var, tills man såg den stackars lilla B/Y KH hamstern (jagtror att den var det). Satckars den som sitter inspärrad där :(

#15 Låter kul, har du bildbevis? :)

#18 Nope, jag har inget stativ till kameran och jag har inte heller 3 händer. ;)
Medis på akvariefisk.
nära skjuter ingen hare ^^ Nästan 1a
eller 20 iallafall :D
Jag har superduper tråkigt…. Hmm
Satt och kollade lite på blocket, vilket jag gör lite av och till. Hittade denna annons angående igelkottungar:
"Glöm chihuahuan och minigrisen nu är den här "fotbollsfruarnas" nya älskling, den afrikanska pygmeigelkotten! Ett socialt och väldigt lättskött smådjur, som passar för de flesta.Vi har 4 friska och otroligt söta ungar i färgerna salt&peppar samt albino som är lev klara dagarna innan Julafton.Självklart får ni med stamtavla till eran kotte."
Låter ju mer som att de vill sälja en platt-TV än en levande varelse, styggelser…
Hur man kan se en igelkott som ett lättskött smådjur kan jag inte förstå. Visst, det kanske inte är ett tungt "karlajobb" men det är ju faktiskt väldigt viktigt att man tar hand om dem på rätt sätt och ger dem den mat som de kräver, och att man vet vad man ger sig in på… säljaren verkar inte bry sig mycket om vart de stackars små hamnar. Får ont i hjärtat.
Hade handen hos de tre ungarna i C-kullen. Hade nyligen ätit ett äpple och innan jag satte ner handen till sötisarna glömde jag självklart tvätt bort äppel smaken/lukten. Så dem tar sig några smakprov på fingrarna, ehh det kittlas bara så handen får va kvar i akvariet. Sedan kommer Caroline och tar sig ett par rejäla tuggor på mitt pekfinger. Då tänker jag sälvklart inte på mig själv utan på bebisarna, att om jag rycker bort handen kommer de skrämma dem. Efter hon tagit det andra rejäla smakprovet så biter hon klart som om det var mat, så jag känner hur smärtan kommer. Sakta tar jag upp handen (så jag inte skrämmer de små) och då sprutar blodet åt alla håll och kanter ur tresmå hål, hehe gisa om jag blev häpen. ;)
Trodde inte lill pluttan lyckats putta tre hål i fingret.. :D
Men det var bara att tvätta bort blodet och på med plåster så var fingret som nytt! :)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Här kämpar man för att få herr Mc muffin/fluffin tam men det går inte snabbt framåt. Tyckte att uppfödaren sa att han var tam eller ? -_-
Fick precis riva sönder ett hemmagjort husmojs med Sand och allt för att han har suttit där inne i 2 timmar och vägrat komma ut. Och den fick inte plats i hans Bur. Så efter lockande, och försök att hälla ut han, lite envishet och tålamod som tillslut försvann rev jag sönder skiten så jag kunde få ut lillfisen. -_- Är jag sur eller är jag sur ? TÅLAMOD är nyckeln.

#24 Tålamod vad är det?! Finns det att köpa på Ica? :P
Sitter och har jätte ont i huvudet! Inte bra! Ska nog gå och lägga mig istället. :) Finns ju en dag imorgon också.
// Nathalie
Dax att åka iväg till praktiken snart. ;) Morgonpigg eller vad idag, gick och la mig vid 1 och vaknade helt pigg 4.10. :)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#25 Tror inte Ica säljer det än, men ska be dom ta in det i sortimentet ^^ XD

Åh, vad jag tycker det är jobbigt att vänta.
Ska ge bort en av mina chillor och väntar på att de ska hämta. Vill gosa med henne, men jag vill inte släppa ut henne för då kommer de väl precis då.
Och sen måste jag in till stan efter det, och jag fryyyyyser.
jag är SÅ jäkla förbannad. Herr Mc Muffin har precis bitit hål i mitt finger. Aj. Första gången jag någonsin har varit med om det. Numera blir det hanskar till han slutat bitas. kan inte hålla honom ens fast jag håller på med han flera gånger om dagen om han är vaken eller iallafall har handen nere hos honom.

#29 Hur var han innan han flyttade?
#29 Nyfiken och visst nafsade han lite då också. Men inte så här hårt -_- Nu bet han antagligen för att provsmaka men bet lite för hårt så det gick hål. Vad är det för liten best jag fått hem ? :P

#31 Jadu, det kan man undra.
Jag har satt ihop mina kineser!!

Varför ska jag ha sån otur med mina parningar för det mesta?
Jag har lånat hem Sulfidas Cozy Colorado för parning med min Persika, men hon har gått tom. Jag provar med en parning till med honom, sedan ger jag upp med Sickan (som Persika kallas till vardags), då får hon vara utan bebisar om hon går tom för tredje gången (jag har försökt med en annan hane tidigare).
Frustrerande, jag hade ju så gärna velat ha små snyggbebisar från den här kombinationen!
Medis på akvariefisk.
#32 :D Vad roligt :D hoppas det fungerar bra :D
#33 -_- Tråkigt.
Sitter och gosar med en översocial hamster..
Mamma släpade även hem lite frukt och grönt så nu har jag en fråga;
Kan hamstrar äta Kiwi, Rödbeta eller annanas??
~ Kram Nadja ♥

Fick hem mina SAMLA-lådor från IKEA i går. Nu ska det bara köpas nät! :)
https://www.zoosajten.se/hamster-bur-maraton-p-18042-c-191.aspx
Hur vore det om dom som kommer på designer osv till nya smådjursburar kunde börja tänka på DJURENS behov istället för såna här onödiga funktioner som varvräknare (till hjulet)! >_> Den här buren har ju förövrigt inte ens lagligt mått här i Sverige! Har mejlat dom om det, får se om de tar bort den.
Förövrigt har jag köpt frystorkade mjölmaskar idag, så bäst för Tutte att han tycker om dom! 
vaarför kan inte djuraffärer på internet eller ej ta sitt jävla ansvar gällande sånna saker ? Varför i hela världen säljer man en Bur med ett icke lagligt mått ? VARFÖR säljer dom en massa skit för. Åh. -_-
Okej. nervöstjej.nu. Imorgon är det no more cigaretter. Oh. Känner fasa över det hela då jag vet preciiis hur jag blir. Men nu jäklar i det ska jag klara det! . Har iallafall lite extrahjälp i form av Zonic om jag får ett totalt psykbryt vilket jag nästan räknar med att få . För det brukar jag xD Just därför har jag börjat röka igen..vaaarenda gång.
Det är jobbigt att vänta hamsterbebis, men i morgon har jag lovat sonen att vi ska fixa akvariet så att allt står klart när bebisen äntligen kommer. Han har väntat sedan november men de sista 2 veckorna verkar kännas extra långa, tur att en skidresa kommer i mellan och förhoppningsvis kan skingra tankarna lite :-)
#40 Den som väntar på något gott vänta aaaaalltid förlänge ;)
Varit lite jobbigt nu på kvällskvisten då jag och min pojkvän haft vårat första gräl(Om man nu kan kalla det så? Mer jättetjafs kanske…). Det är då en himla tur att man har djur överallt som gör en gladare.
Eftersom att vi varit tillsammans i snart 1 år och 8 månader, dvs 20 månader, är det väl ganska väntat att det förr eller senare skulle uppstå gräl. Men vi kämpar på hihi.

#37 Om han inte gillar dom får jag väl köpa dom av dig. ;) Thihi! Här går det åt. :)
Fy är jätte trött! Det är inte bra att gå upp innan kl 10 för då blir man ju trött på kvällarna.. :S Jätte konstigt.. Inte bra! :P Haha!
// Nathalie
#43 Dom verkar fått godkänt =) Nu ligger fulingen och sover i min ärm så jag kan bara skriva med en hand :P Han är lite ful just nu, han är dels tunnhårig vid doftkörtlarna och hans lh-päls är inte bara betydligt sämre utan också lite osymmetrisk
Tur att jag kan skylla på att iFokus inte låter mig ladda upp bilder ;)
Jag och mamma åkte in med en av våra missar till veterinären i onsdags eftersom han fått någon konstig böld i ansiktet som vuxit sig stor på tre dagar.
Det, och att han blivit väldigt smal på kort tid, haft två epileptiska anfall, börjat bli lite senil o.s.v. gjorde att vi beslöt att låta honom få somna in.. 
Vi vet inte hur gammal han var men troligtvis runt 10-15 år.
Han kom till vår altan en kväll för några år sen och gick raka vägen in som om han bott här hela sitt liv, var väldigt kelig och verkade nästan utsvulten. Vi ringde runt och satte ut annonser men ingen ägare hörde av sig. Så han fick bo kvar.
Han var sådär rund & go och ett riktigt matvrak så han fick namnet Bulle. Det han älskade mest här i livet var mat! Han kunde komma och jama som om han inte ätit på ett dygn när det fanns mat kvar i skålen han ätit ur en halvtimme tidigare.
Älskade, charmiga kattfarbror. :'(
Vila i frid, fina fina Bulle. 
#45 Beklagar. Vad gosig och härlig han ser ut. Min katt dog för ett år sedan och det var så sorgligt, hon blev troligen dödad och uppäten av en räv (finns rätt mycket bevis) så hennes blod fanns överallt nedanför våran utetrappa i snön så man påmindes om henne varje gång man gick ut :/ Din katt fick dö en bra död, när de som älskade var med honom, en smärtfri död.
R.I.P Bullen
Mvh Alicia.
ÄNTLIGEN är det fredag! Känner mig rejält duktig efter denna skolvecka, då jag faktiskt har 100% närvaro och har jobbat och t.o.m påbörjat + lämnat in ett arbete. Det hör inte till vanligheten att jag är så produktiv i skolan, eller för övrigt heller för den delen…
Andra shake-dagen med. Helgen kommer bli en utmaning, då jag är van att äta massor på helgerna.
För övrigt så har jag lyckats hålla mitt godislöfte i 2 veckor imorgon. STOLT!

Fick hem min "Colour inheritance in small livestock" idag. Nu ska här läsas mer genetik! :)
JAG HAR INTE RÖKT ÄNNU :D vilket är positivt, fast jag har ändå inga cigg ^^ Wiiiwupp :D Och har lite sug efter det då o då, men det går fanimej :D
Ibland ska man ha tur! Drog iväg för att införskaffa ett akvarium och de hade bara 1 kvar i den storlek vi tänkt oss (alla andra storlekar fanns det mängder av). Så vi köpte det och tog med det ut till bilen. Väl där kom jag på att jag hade den lilla bilen och blev lite osäker på om det skulle få plats i bagagen :S Men Tänka sig, med 2cm till godo fick jag igen bakluckan :)
Fredagsmys! Snodde utsopargodis och smaskar på det nu. :)
Brage har också fått fredagsmys, Kyckling, knäckebröd och ärtor. Dock smakade han bara några tuggor av kycklingen och så gick han och fortsatte slakta kartogerna i buren..
~ Kram Nadja ♥
Lyckan som uppstår när man läser på facebook att pappa vunnit 25 000 kr! Yeeah, så nu har vi råd att behålla vår häst
.
Mvh Alicia.
#52 Säg grattis från mig! :O :D Super kul!
~ Kram Nadja ♥
#54 Gud så fint du ritar. Vill också kunna! :/
#55 Bara att träna träna och träna lite till så ska du nog se att det går :D
#46 Tack! Ja, det var skönt att få vara nära honom sista stunden i sitt liv.
Fy, vad hemskt med blodet från kissen!
Vi hade en kullsyster till en av katterna vi har kvar nu som vi misstänker blev tagen av en räv. Men vi hade inga såna säkra bevis.
Hemskt när missarna bara försvinner helt plötsligt.. När jag flyttat hemifrån är det innekatter som gäller för min del, som bara får gå ut i sele och/eller rastgård. :/
Nä vad tråkigt. Misste min katt för många år sedan. Hon blev endast ca 3-4 år. En dag blev hon plötsligt sjuk, när vi satte oss i bilen för att rusa in med henne till veterinären. Hon klarade tyvärr inte resan.. Så hon avled i bilden tyvärr.
Beklagar verkligen din förlust
Vila ifrid Bullen
//Nova
Ush, är så sugen på att skaffa en till guldis så jag håller på och spricker!
Problemet är bara att dels är min mamma inte helt glad i den idén och dels klarar jag inte av att ha en hamster i mitt rum, har provat två gånger och det funkar ett tag men slutar alltid med att de drar mig till vansinne. Sen vill jag inte använda någon av mina gamla burar då jag tycker de är så små, men samtidigt får buren vara max 33 cm hög och 42 cm bred för att den ska få plats :/
Kanske får satsa på något djur som är dagaktivt så jag kan ha den i mitt rum, eller något djur som inte låter.. Typen snigel :/
#58 Tack! Vad tråkigt att er kisse inte blev äldre än så.. 
Måste varit fruktansvärt när allt hände så hastigt och oväntat också. :(
#59 Haha, ett vandrande löv kanske?
Själv har jag flyttat ut från mitt sovrum och sover i soffan i vardagsrummet för tillfället, för att slippa ljuden från hamstrarna när jag ska sova. Min bror pratar om att kanske flytta hemifrån till hösten så då blir hans rum ledigt och jag får förhoppningsvis ett eget hamsterfritt=TYST sovrum igen. 
#59 Sniglar är jätte gulliga och slemmiga, men tyvärr också väldigt trååååkiga.. du kan lika gärna rita en liten gubbe på en sten å lägga i ett terrarium typ. Mina sniglar sov heeeela tiden ;(
Men det är klart.. dom var väldigt söta när de väl var vakna & älskade gurka! Här har du en bild på en pytte liten gul snäcka (Nevyn) och en av de större.. söta va ;)

Can u se the snail?? *naw*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#59 Jag sover mycket bättre med hamsterljudet. Förutom gallergnagning.. Uj ujj..
~ Kram Nadja ♥
#60 Hm, vi har ju en bäddsoffa i vårat kök
(bor två rum o kök och mamma brukade sova i köket när mina syskon bodde hemma xD). Tusan att alla stora burar verkar vara 45cm breda. Tittat runt lite (mest på pwss då dom har ett stort utbud) och den enda jag hittade som passar är 61x40x33cm men jag vill ha minst 70x40cm :/
Eller en bönsyrsa! Dom är jättecoola! 
#61 Men gud så söta! 

#64 En sån där söt kisse vill jag också ha och gosa med nu.. Dock är alla tillgänliga katter blöta..
~ Kram Nadja ♥
Blä, hatar att gå och lägga mig tidigt på lördagar för att jag ska upp tidigt på söndagar. Har en ponny cups match mot Haninge imorn tidigt, och dem ska tydligen ha med 3 fjordingar. På min lista med saker jag ska göra innan jag blir 20 år, så är det uppskrivet att jag måste rida en fjording innan jag blir 20 år. Så hoppas på att jag får en envis fjording imorn, haha ;)
Någon som ridit fjording förut och som kan ge mig lite tips? ;) Hehe ;P
Mvh Alicia.
#66 Maha, jag har ridit hos min kompis typ 6 gånger och hon har en Norsk fjordhäst.
Jag tycker att det var kul att rida henne, men i och för sig så har jag ju bara ridit 6 gånger i hela mitt liv..
Dock var hästen typ 'du är inte min ägare, då bryr jag mig inte' och så gick hon runt hela tiden.. ^^
Så envis, JO det var hon. Men lätt att rida med. :)
Hamsterburen städad!
~ Kram Nadja ♥
#66 Var minst lika envis som dom är xD Och dom är vääldigt väldigt starka :P Så rid med envishet och med en mjuk fast hand ^^ Och visa att det är du som är herren på täppan, såklart på ett snällt sätt :)

Linda: Jag har sniglar, eller snäckor som det heter, om du vill ha! ;P Haha! Bara komma och hämta! :P Haha! På Fäboden finns det ju även vandrande pinnar. ;P Haha!
Tycker annars du ska skaffa en kines! Dom gör inte mycket väsen av sig! ;) Min lilla flicka klättrar på gallret men aldrig att hon har bitit på det! :)
// Nathalie
Har blivit torsk på Pretty Little Liars. Har sett hela säsong 1 + nästan hela säsong 2 under de senaste 3 dagarna. Det dåliga är ju att den atm visas på TV, så jag kan fr.o.m nu inte kolla mer förrän nästa vecka. Ganska skitkasst vill jag påstå. Får ta och börja läsa böckerna tror jag.
Åh, hittade den perfekta buren på blocket nu, men den är i stockholm och jag tror inte direkt min pappa skulle skjutsa mig till stockholm för att hämta en Bur. :/ Men den är 78x44x33 och har lucka på sidan, gissar att det är en äldre modell som säkert inte säljs längre :/ Det värsta är att min pappa antagligen var i stockholm idag >_>
#71 Hatar att hitta burar som är typ långt bort! Letar febrilt efter råttbur själv, men ALLA bra och prisvärda burar finns i typ Stockholm och längre ner. Typ 30-100 mil bort…
Sedan när jag väl hittar burar här i närheten så får jag ingen skjuts i alla fall hahaha. 

#68 Är det fjording proffset
. Okej, tack för tipsen. Är typ 100 på att jag kommer få en fjording, brukar få dem här lite sega, envisa och motvilliga hästarna
. Känns som en bra beskrivning på en fjording.
Mvh Alicia.
#73 lycka till! Fjordingar är verkligen hästar med stor vilja, problemen brukar först uppstå när man själv vill något annat än hästen ;) (De brukar ge med sig om man Är lika envis som hästen. Fjordingen är helt klart min favorit! Tyvärr många år sedan jag red, man kanske skulle börja igen:P)
Märkligt, för 3:e natten i rad har jag drömt en dröm med samma innehåll fast den utspelar sig i olika miljöer. Dags att leta upp ett drömtydarlexikon kanske :P
#75 Du kanske kan fråga på övernaturligt i fokus? :)
__
Jag märker hur jäkla envis och gnällig jag är..
Jag har haft hamster sen november och vill redan ha en till guldis…
Nu såg jag tillockmed att jag har plats för en samla låda till om vi flyttar akvariumet från mitt rum. OCH man mamma och pappa tycker om hamstrar.. Nu får jag nog nöja mig med en hamster ett tag. ;)
~ Kram Nadja ♥
#68, njä :P inte fjordingproffs inte. Har hållt på med en del fjordingar som varit problemhästar därimot xD
#71 Ja verkligen, fast nu visade det sig att den var kanske 33,3cm så då var den ändå lite för hög. :/ Funderar iof på om man kanske skulle kunna ställa bänken på något så att den höjs någon centimeter, men samtidigt känns det lite tidigt att köpa en Bur när jag funderar på att skaffa hamstern först till våren/sommaren/hösten beroende på när "rätt" hamster dyker upp. Ska mest troligt åka till Nicaragua eller Florida i mars, så ingen idé att skaffa en hamster innan..
Här är iaf buren: http://www.blocket.se/vi/38153477.htm (kostar 350kr och man får massa fina tillbehör till =D)
Hur är det med kineser egentligen? Behöver en unge extra smalt galler? Jag har iof en miniduna, men jag vill helst ha en Bur som kan öppnas på sidan annars måste jag dra ut buren varje gång jag ska göra något i buren/ta ut hamstern :/
Ett annat alternativ är att ändå beställa den här buren: http://www.pwss.se/product.php?productid=9623&cat=1686&page=1 och låta Tutte bo i den. Han verkar vara ganska lat av sig så han skulle nog inte bry sig om han fick en lite mindre Bur, men det kan ju också vara så att han är jätteaktiv när jag går och läggar mig så jag ska prova någon natt och ha honom i mitt rum bara för att kolla :P
Haha våran ponny cups match idag var ju bra rolig. Halva mitt lag ramlade av… 3 hästar gjorde tvärnitar och så ramlade ryttarna av (ingen skadade sig, 2 av ponnyerna var fjordingar) Fick själv ingen fjording, fick motsatsen till en fjording. En galen ponny som spenderade mer tid uppe i luften konstiag luftsprång än nere på marken :/
Vårat lag blev lite sura över de dumma hästarna, så nu tänker vi också köra på lite fult spel. Nästa hemma match tar vi med våra alla vildaste och elakaste hästar! Haha, nej så elaka är vi inte :) kan ju säga att jag längre inte vill rida en fjording, de såg inte speicellt roliga ut…
Mvh Alicia.
#79 Fjordingar som är så skojiga att rida! ^_^ Fast inte när man har 39 graders feber, då är man för trött för att orka med deras bus…

Huserar just nu fyra igelkottar i mitt kök, fullt röj helt klart:)
#81 Oj, dina? Eller några du tar hand om? :)
#79, som sagt :P dom är lite…egensinniga xD

#82 Jag passar dem ett tag för en kompis. Igelkott har jag ju haft förut, men några av illrarna har aldrig träffat kotte förut. Blev lite väl spännande där en stund, nu sover alla.
#83 Säger du det
. Har börjat jämföra mina hamstrar med fjordingar, när jag tar fram hinder för att hoppa lite med dem. Försökte få Tom att hoppa ett pytte litet hinder på 3 cm, men istället väljer han att hoppa över en ensam video kasset på sidan om som var runt 10 cm hög, allt för att inte hoppa det hinder som jag vill att han ska hoppa. Lika envisa som fjordingar. Borde bli ett nytt ordspråk, "envis som en fjording"
.
Mvh Alicia.
#85 xD haha, så sant så ^^ Tack vare en just sån olycka så att säga gick jag omkull med en fjording. vi skulle hoppa ett 50 hinder, och han bestämde sig för att ta hindert brevid på 90 cm, och med en ryttare som försöker bromsa och styra fungerar det inte :P
#86 Hahaha, kan se det framför mig! Allt hänger på hur de känner och så
. Vet en fjording på en ridskola som helt plötsligt hoppade ut ur utevolten för att beta på gräset utanför utevolten. Staket var tydligen över en meter högt och den bestämde sig bara helt plötsligt för att, "nä här ska jag över för jag vill ha gräs nu. Det splear ingen roll vad du tycker eller om du sitter kvar, jag ska över till varje pris! "
Mvh Alicia.
#86 HAHA :P den problemhästen (fjording) som jag red och skolade om var precis likadan. Ett riktigt evis litet sto. Har aldrig varit med om något liknande ever :P Hon flög över både det ena och det andra så man red i hoppläder alltid ifall i fall xD
I övrig får jag snart ett psykbryt. Den ena katten kissar överallt. Verkligen överallt, i sängen, i soffan, på rentvättade kläder, i påsar. Jag vet inte vad jag gör snart. Nu har han kissat på mitt täcke. så jag får sova utan. Jag. klarar. inte. detta. mer. Just nu, kan jag nog ärligt inte ha mer otur.
#89 Min katt var exakt så förut! och det finns inget som stinker värre än kattkiss på kudden… Jag hade 4 täcken en gång och han hade kissat på alla.
Vi tvättade allt så det inte luktade kiss och så lät jag hundarna vara mer i mitt rum. Han slutade helt plötsligt då, troligen för att hundarna vart för mycket i mitt rum.
Men det ska gå att köpa ett medel hos veterinären som tydligen ska funka bra mot katter som kissar lite överallt. Det är ett spray som gör att katten känner sig avslappnad och inte känner behov av att revir markera. Kanske något att kolla in ;)
Mvh Alicia.
#90, jag tror du tänker på feelway och det har jag redan. Kattens lugnande feromoner som ska få dom att sluta revirmärka. Det fungerar inte… Ska byta kattsand igen tillbaka till den gamla. Är rädd att det är urinvägsinfektion igen, men eftersom han inte verkar ha ont när han kissar (han visade det kanske tydligt sist) eller kissar lite eller inget alls(Det är normalt mycket kiss) så borde det inte vara det. Och där är inget blod i urinen, som det var när han hade uvi. Så jag får hålla tummarna istället.. ÅH JAG ORKAR INTE
Gah!
Bestämmer mig för att klippa håret.. Jag klipper av minst 10 cm (har/hade rätt långt hår). Så ångrar jag mig när jag kommit halvvägs.
..Det är väl bara att fortsätta då. brb.
….haha förstår inte varför alla har så dåliga erfarenheter av fjordingar…ni får helt enkelt åka till Mariedahlsgård i lindomme (utanför göteborg) och hälsa på Dolly världens bästa ponny =) Hon är grym! Alltid på gott humör snäll med barn o nybörjare men endå kul att ha med i de högre grupperna…helt klart en ambassadör för sin ras
Klar med allt i samhället, riktigt skönt. Tror t.o.m att jag ligger först i klassen. Det är helt fantastiskt, då jag hade IG i samhället innan jul!
Igår påbörjade jag även min utredning av ADD. Kan säga redan nu att jag garanterat är en ADD'are. Jag hoppas på att få hjälp för mina problem då utredningen är slut, för jag kan inte arbeta på det här viset.
Wish me luck.
#94 Härligt!
Får jag fråga hur länge du fick vänta på din utredning? :)
Åååh, har ett sånt sug på att åka iväg från Sverige på någon varm semester! Eller att åka till Californien och hälsa på morfar och se alla coola saker som finns i USA.
Orättvist att många andra får ligga och slappa på värma stränder medan jag plogar mig fram igenom tonvis med slask…
Mvh Alicia.

#96 Håller helt med dig!
Var bor din morfar? Bodde själv i Los Angeles i fyra år, ångrar att jag flyttade hem igen. Fryser!
#96 Han bor i Crescent City, inte det varmaste stället i Californien, men det fanns otroligt stora reedwoods träd där!
Men vi brukar bo hos hans bror vid San fransisco
. Sist var vi också några dagar i Los Angeles, otroligt fina hus där! Skulel själv vilja bo där, det var så varmt och skönt där, och så såg man lite kändisar
.
Mvh Alicia.
#95 Det hela gick faktiskt väldigt fort. Jag åkte och pratade med bup i november, och i slutet av november/början av december fick mamma tid för start av utredning. Vi fick dock skjuta upp 2 gånger för att vi var sjuka rätt mycket då, men ja, då blev det igår.
#99 Oj det gick fort! Själv fick jag vänta, i sammanlagt, 3 år. Vad glad jag blir av att höra att det inte är så för alla, trodde nämligen det. 
#99 och #100
Själv fick jag min nekad då som skyllde allt på en kass barndom. Därimot har jag inte gett mig och stridar för en utredning fortfarande.
#100 Herregud, dåligt!
Jag fick höra på bokstavsfolk iFokus att det blir betydligt mer väl mottaget och tar snabbare om man går till bup än om man väntar tills man blivit 18 och går till en läkare och ber om utredning etc. Så jag tog tag i det på en gång då, ville inte riskera att få vänta i ja, typ 3 år…
Det är ju faktiskt väldigt dåligt att man ska tvingas vänta så länge när man ber och väntar på svar för något som är såpass viktigt för en själv. Hm.
#101 Så var det för mig också först. "Nej du har ingenting, du är bara lite stressad", men efter att jag nu har fått veta lite smått om vad som ev. står i mina journaler så måste de ha blandat ihop mig med en annan patient. För ingenting stämmer. :P Och hade det gjort det, så hade jag förstått dem.
Så be om att få ut dina journaler och se så att allting stämmer också. :)
#102 För mig var det faktiskt bup som inte gick, men efter att jag blivit 18 så behövde jag "bara" vänta i ett år.
Ellerhur, jag är ju 19 nu och har inga grundskolebetyg. Hade de agerat bättre och tidigare så hade det kanske sett annorlunda ut. ;)
#101 Herregud, att man ens har mage…
#103 Hm, riktigt skumt det där! Ja, för mig gick det ju som sagt snabbt, vilket jag är glad för.
Ja, det är ju tyvärr så. Det jag hoppas på nu är att gå ut gymnasiet med minst G i allt. Jag är intelligent (kan ju faktiskt inte ljuga för mig själv) men kan inte ge utlopp för det. Får jag hjälp med mina problem så kommer det göra en enorm skillnad.

Medis på akvariefisk.

#105 Det är väl bara att köpa. De har ju såna i mängd och parti på Hisingens Zoomarknad.

#106 Det är just det, jag blir jättesugen när jag ser såna här läckerbitar, men jag vill inte stödja grossisthandeln. Vi har haft ett par med jättefin teckning här i djuraffären i Varberg med och det gjorde nästan fysiskt ont att låta bli dem…
Medis på akvariefisk.

#107 Hisingen föder upp själva, men de har också sina djur tillsammans lite för länge så det är nog en del syskonparningar där.

#108 Ok, det låter inte sådär jättebra. Jag får allt låta bli den här gången med. (Men en vacker dag SKA jag ha en ba/ds!)
Medis på akvariefisk.
#103, Hur får man ut sina journaler ? :O Hade varit en intressant läsning om inget annat. Och finns det olika journaler eller alla är samlade på ett ställe ? Och var vänder man sig ? Jag har ju varit lite överallt och ingenstans när det gäller psykiskt mående och allt de dära.
Jag har aldrig varit med om ett djur som är så ointresserad av mat som Hamstern Brage..
När jag ger mat till katterna, kanienrna eller fiskarna så flyger de på maten, Brage hoppar upp på ens arm med en blick som säger *Gosa, gosa, gosa, springa,springa,springa!*
Hmm… ;)
~ Kram Nadja ♥
#109 Håll utkik efter Adris nästa kull då!
hon har ju gett fiiina ba dsar, och hennes mamma var också riktigt fin.
Problemet är vilken hane som ska få träffa henne sen… Det perfekta hade ju vart en choklad lh… Så skulle det kunna bli choklad ds
men någon sådan verkar inte vilja dejta henne..

#112 Varför inte en bö gul? ;) Lite coola skp ds ba skulle ju vara super coolt! ;D
// Nathalie
Imorgon har jag shakeat i en vecka, och under veckan har jag gått ner över 3 kg + minskat nästan 4 cm runt midjan. Det gör en pepp och glad på livet!
På lördag ska jag ta mig en liten fuskdag och äta Ben&Jerry's, har inte ätit det sedan oktober, så det förtjänar jag hihi.
Idag ska jag fixa till håret litegrann, sedan göra klart hårplanen i helgen. Så jag har mycket att se fram emot! The little things can make a difference liksom.
Dessutom har jag lämnat in slutuppgiften i Psykologi A, jätteskönt det med!
Peppar!
//Nova
Troll igång igen, just nu spammas min gästbok, har 86 nya/olästa PM. 

Du slår inte en annan medlem som fått 166 meddelanden.
#117 Attans då. Är det du?

#188 Nej, en på hundar. Det är ju med dem hon bråkar mest.
#119 Jo, har sett det. Trollis har väl hotat att polisanmäla dem i 3 månader nu.
Blir så arg. På utvecklingssamtalet jag hade innan jullovet så kom jag och min coach fram till att jag absolut kunde få sätta mig någonstans utanför klassrummet och jobba om jag känner att det blir jobbigt. Jag lider av grov socialfobi och som sagt antagligen ADD, därför kan klassrumsmiljö bli extremt påfrestande för min hjärna.
Men trots att jag förklarar detta för alla lärare jag har, så får jag inte gå ändå. "De vill ha oss i klassrummet", jaha, ska jag inte få någon chans till att jobba bara för att hon är för lat för att vara lärare?
Arghhh. KAN INTE jobba när jag mår såhär, en lärare om någon bör väl ha förståelse för sådana problem…

#110 Du kontaktar dem och säger att du vill få ut dem, dock måste du åka dit och hämta dem samt visa upp legitimation.
Olika ställen har olika journaler, om de inte hör ihop på något vis.
#121 Får jag fråga ungefär hur du ställer frågan till lärarna? Min erfarenhet är nämligen att man oftast måste ryta ifrån för att de verkligen ska förstå tyvärr, vilket är väldigt synd.
_"Jag måste gå ifrån och arbeta själv nu, för jag mår uruselt."
_Det gäller att ta i, och förklara för punkt och pricka.
Du måste ju få sitta i lugn och ro om det hjälper dig med koncentrationen, vet själv hur otroligt jobbigt det är med klassrumsmiljöer.
#123 Grejen är att det inte är det roligaste att bli sur i ett klassrum fullt av folk, det är knappt att jag vill ropa efter läraren överhuvudtaget, hrmf.
Brukar bara prata lite lågmält och irriterat, haha.
Några lärare är bra, Martin (min coach/mentor) låter mig alltid gå ut om det inte är genomgångar, och så musikläraren, engelskläraren och den ordinarie svenskläraren. Men i övrigt så måste vi sitta i klassrummet. Förstår inte varför det är SÅ viktigt, känns som att de snarare gör så för att få bestämma.
Har nyss kommit hem efter att ha varit på öppet hus på Vittra gymnasium i Sickla. Är så glad för att jag hittat en skola som har så otroligt fina lokaler och bra lärare. Den här skolan fångade verkligen mitt intresse, känns som jag kommer passa in bra där.
Så glad att jag nu bestämt mig för vilken inrikting och vilket gymnasium, och att jag dessutom har en bra känsla i magen
.
Mvh Alicia.

#122 Så fin!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH. Kände bara för att skrika lite i tystnad.
Sitter och gottar mig i att det äntligen är fredag igen! Det ska bli så nedrigt skönt med helg.
Ikväll ska jag fuska med dieten efter att ha varit strikt i över en vecka, och äta Ben&Jerry's Nordic Water Peace med grädde + en munk och ett wienerbröd. Ska bli sagolikt.
Ångrar dock att jag inte köpte Cookie Dough istället, för den är min favorit… men ja, det är ju lätt att vara efterklok. 
Hej hej allesammans, nykomlingen smyger in :)
Köpte en underbart söt guldhamster igår. En go liten pojke på ca 5 veckor.. nu ska man bara komma på ett bra namn! Ser framemot att komma hem till honom ikväll efter jobb (som inte tycks ta slut idag) :D
#129 det lät grymt gott! Elakt att sitta här och göra en riktigt avundsjuk ;)
#130 Hehehe, det ska bli fantastiskt! Har godisförbud sedan 31 december, det är tur att glassen inte räknas in där… 
Och när man bantar så blir man alltid extra sugen, hrmf.
Grattis till hampis! 
Jo det är väl så, så fort man inte får eller kan få något så är det just DET man vill ha - NU! *doh* men gott jobbat på att ha klarat det så långt, fortsatt lycka till efter festkvällen! :)
Tackar :D Har läst omkring här inne så mycket nu i några dagar att all info bara snurrar i huvudet men känns som man har lite koll på läget iaf så man vet hur/vad/varför osv :)
Kryssning i helgen. :)
Men så tänker man på båten som sjönk i veckan. Usch så hemskt! Skulle inte vilja vara med i en sån olycka.
Så var det äntligen dags för den efterlängtade skidsemestern, i morgon bitti drar vi iväg! Lite smolk i bägaren bara, sonen ramlade ner från klätterställningen på skolan idag och har troligtvis fått sig en stukning i foten. Sitter med benet i högläge och kurerar sig med tv-spel. Hoppas att det inte är så alvarligt att han inte han åka skidor under veckan som kommer:/
#124 Det är nog tyvärr så, att många lärare gör och säger saker bara för att just få bestämma. Jag tror att många tänker att vi tonåringar mest vill trotsa dem, att de då känner att de måste "sätta oss på plats" för minsta lilla. Alla borde inte få arbeta med ungdomar.
Men den här Martin låter ju jättebra!
Tror du inte du skulle kunna be honom att skriva en liten lapp där det står att du behöver arbeta i lugn och ro för dig själv? Och i slutet skriver han sitt namn för att förtydliga att ni faktiskt har kommit fram till det.
Att ni sedan kopierar detta så har du några lappar med dig i fickan hela tiden att ta fram och ge till de "svårare" lärarna när du känner att det börjar bli jobbigt med klassrummet?
Och lyssnar de ändå inte på det så kanske ni skulle kunna be några fler vänligsinnade lärare att skriva under? Då borde de väl lyssna? :)
Hör med Martin om det skulle kunna fungera? :)

Hur tänker folk egentligen? Hamstrar är ett av de billigaste djur som finns i inköp. Mailat med en familj som ville köpa en hamster. Berättade om mina osv, bestämde att de skulle komma och titta på dem på söndag.
Får mail nu. Nej, vi har ändrat oss, vi hittade en som sålde för 100kr istället så vi köper där.
Jag blir så less!! Ska behålla alla själv och sluta svara på mail!
#136 Herregud, okej om man råkar hitta en hamster man fastnar för som är såpass billig, men det är väl ändå inte priset som ska avgöra vilket djur man ska ha?!
Förstår att du blir less.
#136 Men suck.. Folk är verkligen beroende på hur mycket saker kostar… Jag menar.. skulle det hansla om mat eller något hade det väll inte varit så märkvärdigt, men det här är levande djur..
Förstår att du blir irriterad..
~ Kram Nadja ♥
#136 Då ville de antagligen inte ha just en av dina underbara hamstrar, utan var då alltså mest intresserade av att få ett billigt husdjur, och ser sedan inte hamstern som någonting mer värt än så?
Så då kanske det var bra att de gjorde som de gjorde, tänk om de inte hade haft råd med eventuell veterinärvård sedan? Eller ens brytt sig om att ge denna eventuella veterinärvård bara för att det ju är så mycket dyrare än man ibland tänker att det är?
Förstår dock att man blir upprörd.
Kakan högg mig i fingert precis, riktigt högg när jag lyfte honom och släppte inte taget. Jag har aldrig varit med om något liknande. Och ont gjorde det och det pissar blod. Fy fan vad denna dagen inte är på min sida. Han har aldrig någonsin bitit mig så hårt, aldrig aldrig någonsin. Åh vad ledsen jag blir.
gick in och tog i honom nu direkt igen för min första tanke var att han hade ont, dock tog jag i honom med hanskar för jag ville inte riskera ett sånt bett igen. Men nä, lite slickande på hanskarna men inget mer. Råkade väl ta i honom lite förhårt eller förtidigt när han vaknat då. Sur är jag och har ingen större lust att umgås med honom mer idag iallafall. eller snarare ledsen är sur..
Dock ska jag byta tillbaka burarna då jag tycker att Kakan har blivit rädd för handen och är inte alls lika social som han var när han var i den mindre Duna buren. Snark.
Edit; Han hade dessutom blodstänk i huvudet som jag nu har fått ta bort med en liten fuktig tops. Blir uppsikt över honom dom nästkommande dagarna så jag ser att han mår bra och äter som han ska, för detta är somsagt inte likt honom alls.
Fredagsmys! Brage har fått fullkornsmakaroner och lax (som han faktist åt så fort jag gav det åt honom!) Nu springer han runt i rasthagen.
Och jag har fixat mig en skål chips, härlig hemmakväll!
~ Kram Nadja ♥
Haha, det börjar bli en vana att jag ramlar av russet Rasmus i hoppning nu! Kom nyss hem efter en hopp träning på honom. Han hade rusat emot en oxer i världens fart och sedan tvärnitat så jag ramlade av. Det läskiga var att jag märkte att min fot satt kvar i stigbygeln och han blev rädd och skyggade bakåt, men jag lyckades till slut få ut foten ur stigbygeln. Skadade mig inte denna gång som tur var :)
Tyvärr var det ingen som fotade, så jag fick inte en failbild denna gång. Förra gången fick de en perfekt bild på det:

Hehe, och på söndag ska jag tävla honom på en ponny cups match :P Tror inte att han kommer gå nolla, men man måste ju satsa. det är ju vinna eller försvinna som gäller!
Mvh Alicia.
#143 Vilken häst! Beundrar dig faktist.. hade jag fallt framstupa från en häst hade jag aldrig satt mig på en igen.. x)
-
Brage tyckte att han var sååå duktig.. Tog en makaron och kastade ner hela 'matfatet' från hans hustak… morr.. nu får matte plocka lax och makaroner från spånet..
~ Kram Nadja ♥
#144 Man blir ju van! Haha, nä men det finns ju faktikst inget annat än att sitta upp igen. De första hoppen efter kan kännas lite läskiga, men sen är man tillbaka och kör sitt race ;) Men denna ponny vara rätt läskig ibland, kör på i 180 sen - tvärnit! Men det är bara oxrar, han är mesig när det gäller oxrar.
Mvh Alicia.
Jag hatar att sitta hemma själv. Någon som vill ge mig sällskap ? :D
#145 precis, sitter man inte upp igen så är det kört. Finns en anledning varför jag är rädd för hoppning och det var för att jag inte kunde sitta upp igen just då ..
Bäst att packa när man ska på långtur. Satte ner Plutten i transporten och lämnade honom där medans vi packade ut det sista i bilen. När jag gick för att hämta Plutten mötes jag av en liten hamster som satt på bakbenen och kikade ut genom transporten med välfyllda kindpåsar och en blick som sa -Jag är färdigpackad, ni åker väl inte utan mig???
Min stackars mus Kathryn håller troligen på att få en tumör. De andra burkamraterna har helt plötsligt fått för sig att plocka henne, och hon är nästintill naken nu, och blir bara värre.
En uppfödare berättade för mig att när en av hennes möss börjar bli pälsplockade så har det alltid varit för att musen några dagar därefter fått en tumör.
Så nu sitter jag och helt enkelt inväntar det värsta… har inte fått någon lång tid med Kathryn, och jag hoppas att jag får lite extra tid. Älskar henne ju. 
tråkigt att höra wand. vi får hoppas att det inte är så illa.
Idag har jag minsann gjort rent burarna ordentligt och varit duktig. bytat tillbaka hamstrarna till deras vanliga burar och ska se om Kakan mår bättre och inte blir lika rädd för handen.. ^^ Men men, Lillemannen verkar lycklig, han har ju extremt mycket energi till skillnad från Kakan som är relativt lungt ^^
Haha nu ska man börja göra rent alla burar, då en hamsterköpare kanske kommer imon :P. Hade tänkt att göra det imon, men hinner nog inte. Gissa när jag kommer bli klar?, någon gång på morgonen, eller nått :P. Sen ska det gosas med massa musungar, då dom behöver bli lite socialare, sist men inte minst ska man laga mat till alla djuren.
Äsh jag tar nog musgoset först, det roligaste först helt klart
, sen får man dra ut på det också.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Det är så sjuk mysigt att stopa näsan och sniffa på en musmage
, ibland kommer jag på mig att jag sutit och pussat mina möss eller hamstrar väldigt länge
, men mössen är roligare att mysa med för dom sitter stilla i några timmar om det skulle vara så, det gör inte hampisara. Idag kom på mig att jag magpussade hamsterungarna, tror inte dom visst vad dom skulle tycka, men dom gjorde inte motstånd ellerfall. 
//Frida
Ahahah, har nog aldrig skämts så mycket som idag… Idag på matchen så hade jag Rasmus, han vägrade ut sig på första hindret -.- Inte nog med det, han skulle stanna mitt på mitten och vägra gå ett endaste steg framåt eller åt sidan. Även om man använde spöet så hade han tryckt på OFF i hjärnan, han stod där och alla tittade på mig och jag trodde jag skulle dö av skam.
10 minuter senare tar jag mig över ett litet räcke med hjälp av en ledare… Han gillade inte att vara ensam på banan. Sen med borta ryttaren så hoppar han på framhoppningen men så fort han blev ensam så vägrade han ut sig med henne med och stannade likadant…
Sista gången han fick gå med på en match iaf :P
Mvh Alicia.
Brage fick en ärtkaka idag, en ganska stor.
Lite för stor för att dra in i huset.. Ett gott skartt fick man när man såg honom försöka och försöka, men envis som han är så lyckades han lägga kakan på snedden och tuggar nu nöjt på den inne i huset. ;)
~ Kram Nadja ♥
Jahopp, så då ska man sjunga på ett bröllop i Juni. Trevligt.
va o hemtade hem min lilla ulltott från Sulfidas….han e helt makalös….det där med att man pillar på honom stör honom inte det minsta…har haft ungar där dom poppat som poppcorn om man pillat på dom i buren innan dom blivit vana…märks att någon lagt ner tid på honom =) Tala om charmtroll
Dock efter att ha sett honom in action igår börjar jag tvivla på att han är renrasig guldhamster…efter det skuttet han gjorde börjar jag misstänka att det varit kängurumus inblandad någon stans på vägen haha
Fick C på mitt prov även fast jag missade en fråga! 
Oh. Jag hoppas min födelsedag blir bättre äv förra året. :D Jag ska äta prinsesstårta,chips och massa skit. ÅH. Jag längtar. Förövrigt har jag också en himla bra dag som jag fyller är på. 25 så samma dag som löning för de flesta iallafall. :D
Åh. Känslan av att komma hem och få syn på mini, mini bebisar igen! :)
#158 Grattis!
~ Kram Nadja ♥
#159 Tack!
Grattis! :)
//Nova
#161 Tack! :)
Då har jag lagt ut alla mina the sims 2 spel till salu.
Hoppas att jag får in lite pengar nu.. Behöver när jag ska bygga kaninbur.. :)
~ Kram Nadja ♥
Här ligger jag med Rassla i en lekhage bredvid sängen som sällskap, mysigt? NEJ! Fast Rassla är en riktigt liten goding
Och ved ni varför det inte är mysigt, jo för att jag hat nässelutslag över hela mina armar och men har haft det i snart två dygn och dom kliar!!! Iblanf försvinner dom och ibland finns dom men helt vill dom inte försvinna, men jag har tur för dom mellan tårna har inte kommit än!
// Nadja

#164 Är du allergisk mot hamstern?
Nepps jag sov över hoss min grnnar var allergisk mot deras tvättmedel
// Nadja
Känner att jag är i ett enormt behov av pengar.
Djuren kommer ju såklart alltid först, just därför är jag i behov av pengar, haha…
I september så beställde jag ett halsband hos en smed för 2000 kronor, och jag lovade att köpa hem det efter jul, för mamma och pappa sa att jag skulle få pengar till det. Men tiderna förändras och varken mamma eller pappa har haft råd att ge något, vilket jag verkligen inte bryr mig om, men nu vet jag ju inte när jag kommer ha 2000 kronor nästa gång, och det vackra halsbandet bara ligger och väntar på mig…
Sedan måste jag köpa en ny råttbur, hrmfhrmf, den jag har nu är lånad på obestämd tid, så jag är tacksam över det i alla fall.
Men dessa jäkla pengar alltså.
Jaja, nu ska jag ge småttingarna lite skorpor som tack för att de är så golliga. 
Sitter och blir helt nerkissad av mina tådisar… tydligen måste man revirmarkera mig om och om igen… 
Jösses vad trött jag är !!! Dags att sova???
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Söt men lite grymm mot den stackars hamstern bob :(
Crazy hamsterlady and a turtle! 
Flingans Qito The Legend
hahaha!
Jag bara sitter och uppdaterar hela tiden i hopp om att den nya klotterplankstråden ska startas snart så jag får vara först. Är en liten nörd tror jag närmare bestämt. 

Så jäkla trött på att inte kunna somna. Tog en sömntablett inatt kl.1.
Funkar skitbra, fortfarande vaken 12 timmar senare:(
#173 Det är så jäkla tradigt. Jag tog också sömntabletter innan, samma sak här. Vaken hela natten ändå. Sen fick jag ett flytande medel som slog ut mig helt så jag sov från 10 på kvällen till 4 nästa dag och inte fungerade som människa alls -_-

#174 Somnade naturligtvis bara knall fall kl.16 av utmattning och vaknade nu:( Så var denna dagen också förstörd….
Flytande antar jag var Theralen, rena rävgiftet!
Imon ska man in till stan och lämna hamstrar, sen hem och bada och trima min farbrors sambos hund, vidare till en kompis och vara där, sen hem på kvällen/natten och börja greja med djuren, blir en lång natt antar jag
. Kommer vara rätt slut på lördag, hoppas man vaknar till att en hamsterköpare ska komma på förmidagen. Så måste man väl städa innan dess.
Skönt att ha långhelg :) ledig idag tillomed måndag, blir massa extra gos för djuren så klart. Dom behöver extra tid, för har varit rätt slut det senaste. :) Kanske bada katten eventuellt.
//Frida

#176 Så jäkla söt bild!
#176 Såna kan få bo hos mej

#177 Hehe blev nöjd med att jag fick en bra bild på pojken, han är ju riktig mammig, så svårt att få någulunda bilder då, mest suddiga. Söt blev han också :).
#178 Hans yngre syskon är tillsalu
..
//Frida

#179 Fast du behåller ju (nästan) alla söta töserna för dig själv ju:) Fast många fina pojkar till salu.
#181 Vadå alla :P behåller bara 2 tjejer från ena kullen, 1 från den senaste och en från andra kullen :P, men finns bara två kvar tillsalu nu, 11 stycken blev tingade på bara några dagar. :)
#180 ;)
Denhär pojken är riktigt söt som finns tillsalu
.
//Frida
Än tung och jobbig dag idag! Min älskade lilla söta vän Bonita har lämnat mig idag! R.I.P Bonita! Jag kommer aldrig att glömma dig…!
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Hittade en gammal bild på mig ;), med bästa Ghost
, som somnade in för ett bra tag sedan och är pappa till Frigg här hemma.
//Frida
#184 Hahaha vad gulligt!
Beklagar sorgen Anicca :'(
//Nova
#185 Tack, ja det var inte roligt att hitta henne död i sin Bur! Dock har jag ju kvar hennes kusin kan man säga,så Zugar Baby kan trösta mig! Men hon börjar bli gammal och lite skruttig,hon blir ju 2 år snart. Men pigg och kry är hon ännu i allafall…
Sitter och väntar på att samhällslektionen ska ta slut så jag får gå iväg på rast. Har bara 2 pass kvar innan vi slutar för dagen, och det är fredag. O, du fantastiska fredag!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilken underbar planet vi lever i! Kolla in videon! Men kom ihåg att vår planet mår dåligt! Nu ber jag alla människor att vi tar varandra i hand och ser till att vår planet börjar må bra igen. Så jag ber alla att ta sig en ordentlig funderare och slutar med att kasta skräp,kemikaler och annat skit som förstör vår vakra planet och som får vår planet att må dåligt!
Denna såg är tillängnad mina underbara små guldisar som lämnat jordelivet! Matte saknar och älskar er..
#175, yes det var det. Har aldrig varit med om någon som slagit ut mig på det sättet. -_- Och mardrömmar hade jag och låg och skrek nätterna ut så mamma flög ner från trappan varje natt så fick slut med den helt för det gick inte alls .

#190 Otroligt läskig medicin det där. Borde inte få skrivas ut överhuvudtaget tycker jag. Hamnade också i någon mardrömsvärld som jag inte kunde vakna ur. Fruktansvärt.
#191 Nej verkligen inte. Tror jag var 16 eller 17 när jag fick den. Skitmedicin, visst gör den vad den ska men den gör det för bra och riktigt hemsk med mardrömmarna. Tror det är flera som upplevt det. Min kusin fick den när hon var på drogrehabilitering men kommer inte ihåg varför, så hon blev väldigt chockad när hon fick veta att jag gått på den ..
Jag ska på hamsterutställning snart!!Om min kines hamster ser ut som en vintervit, måste han banta innan utställningen då???
Avskyr att kolla på Kalle och Chokladfabriken, jag blir alltid så nedrigt godissugen då. Eller ja, jag är godissugen 23 timmar om dygnet ungefär, men blir olidligt godissugen då! Dumma film!
#194 Åh, jag älskar den filmen! Den bästa scenen i filmen är när de precis kommit in i chokald fabriken och August Glups frågar Kalle på tysk brytning:
"Vill do ha lite choklaad? "
"Javisst!"
"Då skulle du tatt med dig det!"
Hahahahahah, jag vet inte riktigt varför jag tycker det är så kul. Men han säger det på ett så roligt sätt ;P
Mvh Alicia.
#195 Hahaha! Jag kollar alltid på den engelska, hatar dubbningar.
Älskar mest när Wonka visar sitt "land" som är helt gjort av godis, och så frågar Kalle om gräset går att äta, och Wonka bara "Of course, everything in this room is eatable, even I am. But that, my dear children, is called cannibalism and is in fact frowned upon in most of the world." Hahaha. Älskar Willy Wonka. <3
#196 Ja måste hålla med om att dubbat är hemskt irreterande faktiskt! Vad jobbigt om man skulle bo i spanien, där dubbas alla filmer!
Hahaha, jo jag älskar den scenen med!
Jag älskar också Willy Wonka, eller mer Johnny Depp tror jag.
Han är ju grym i Pirates Of the carribean!
Mvh Alicia.
#197 Haha ja, skulle nog bli lite knäpp i huvudet om jag bodde där!
Depp är fantastisk! Älskar honom i alla filmer, dock är jag inget enormt fan av pirates of the Caribbean, men han är bra där. ^_^
Nu är det dags för ett nytt klotterplank.