Cheddar och Elliots ungar :)
Som jag redan har skrivit här på iFokus så var det en liten tjuvparning här hemma .
Det första min nya lilla hamster elliot gjorde när vi kom hem med honom va att ramla ner i den brunstiga hamsterhonan Cheddars Bur .
Jag visste inget men sen kom jag upp 30-40 min senare och såg att hon och han slogs ;c
Han var typ 7 veckor och hon var 3 månader och myyyycket större .
Men jag var osäker på om dom hade parat sig elelr vad som hade hänt så jag fick bara vänta och se .
Nu har det gått 9 dagar sedan ,hon äter massvis , hon boar , hon har inte brunstat , hon har små bebis-bulor osv
Så snart blir det ungar här hemma ;D
Cheddar Cheese är creme och Prins Elliot den förste är offwhite (tror jag)
Så det kommer nog bli fina ungar ;)
Här kommer jag lägga upp hur det går med ungarna , bilder och sånt där :3
Några tips som en nybörjare behöver veta ?
Det är min första kull så hjälp behövs , fast jag har läst massvis på internet redan så skadar det inte med mer kunskap ;P
På bild : Pappan :3
Så snygg pappan var 
Okej , en liten uppdatering .
Hon måste nog varit skendräktig och lite tjock förra gången .
Inga ungar kom .
Hon hade nog "bebis-bulor" för att hon brunstade utan att jag märkte det , för läste någonstans att dom kan svälla lite .
Men i morgon så kommer ungarna.
Alltså inte samma ungar som jag trodde …
Jag parade mina små sötnosar och så att jag såg det , förra gången var jag ju inte säker på vad som hade hänt … men han hade nog bara fått lite spö , sen brunstade hon senare på kvällen då jag redan särat på dom.
Hennes vikt innan parningen : 147g
Hennes vikt efter parningen (idag) : 164g
Chansar på ett gäng med ungar :3
Bilder kommer så fort som möjligt !
Vänta, vänta lite nu. Parade du om henne med flit? :O
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Så söt pappan var. 
Men jag undrar som #3. Parade du dom med flit?
"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"
Varför parade du så unga hamstrar? Om det nu inte blev några ungar hade du ju chansen att låta båda växa klart innan du parade dem igen. Minst 5 månader bör honan vara, och hanen helst också.

Jag fattar nog inte heller riktigt. Du parade om din 3 månaders hamster-hona?
Vad var poängen med det?
Vet inte om du skrivit fel eller något men varför har du så bråttom?
Du skriver att du läst på mycket men överallt står det ju att honan inte får paras när hon är under 5 månader så varför göra det ändå när det riskerar din honas liv?
Det är ingen som suttit och hittat på att dom måste vara över 5 månader utan det finns många bra anledningar till att gränsen går där.
Fundera på varför man satt rekommendationen på 5 månader, inte för att det ska se bra ut ellerfall. Hon är inte mogen för att bli mamma än.
Nu är det extra viktigt att låta henne vara ifred, var inte där och kolla, bara ge mat och vatten, lägg en handuk över buren eller nått så det blir mörk. Det kan vara så att hon kommer strunta i bebisarna, eller äta upp dom, så det kan hända att du får nappa upp dom. Nu tror jag dock hon kommer ta hand om ungarna, men det är vad som kan hända i värsta fall.
Sen växer hon fortfarande själv då hon bara är tonåring än, så hon kan även stanna i växten nu om det kommer ungar. Extra viktigt med mycket och bra Färskmat. Välling är väldigt bra.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Det var väldigt tråkigt att höra att du parat dom ändå. Har du verkligen läst på så mycket om avel ? För då borde du veta att dom ska vara minst 5 månader. Färgerna är inte det viktigaste att kunna, det viktigaste är att du vet hur allting går till och när man kan para 2 hamstrar vilket du har missat totalt. Man kan väl hoppas på att hon går tom denna gången också om inget annat, men gör hon inte det så får jag hoppas att ungarna klarar sig och mamman..
Användaren borttagen, hon insåg nog sitt misstag nu, och ville inte återvända och erkänna att hon gjort fel..
Herre gud.. jaa det var Ologiskt! *lite ironisk*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_