Smal hamster
Hejsan
Jag har en hamster som är väldigt smal. Han är ca ett år men har alltid varit smal. Man kan tydligt känns revben och ryggrad men han är pigg o glad som han alltid är :) Så undrar om det är nån som vet nån riktigt fet och godmat som skulle kunna funka för att få upp honom i vikt då han inte äter så mycket? Hans stora passion är solrosfrön! Skulle det vara en bra idé och ge extra mycket solrosfrön då han verkligen tycker om det? Han är förövrigt väldigt kräsen och äter helst inte främmande saker.
Tack på förhand
Crazy hamsterlady and a turtle! 
Flingans Qito The Legend
Barnmat brukar jag ge mina. Sen en massa andra saker också, men barnmaten är nog bäst. :) Sen vet nog ändra här på hif vad man kan ge din hamster! :)
ja visst! Jag köpte sisst 2 burkar en Spagetti och kötfärssås och en lassange! :) Det var mumma mumma för ungarna! :P

Om du vill att han ska gå upp i vikt, satsa då på proteiner och kolhydrater som typ spaghetti o köttfärsås, kött o potatis osv. Morotspurë är ju bara grönsaker, ger ju inget extra i kalorier.
Oki :) Ska kanske gå och köpa med en gång 
Flingans Qito The Legend

#6 Du kan ju göra till hamstern utan kryddor.
#6 Man kan ju göra utan kryddor till hamstrarna också ;)

#9 Köp till små barn typ under 6-8 mån så är det inte så mycket kryddor i. Det är när det blir till lite större barn de lägger till kryddor.
Tror att de jag brukar köpa är för 4-6 mån.
Okej då vet jag :)
Flingans Qito The Legend
Jag göder upp min hamster med kokt potatis, Saltå Kvarn ekologiskt fullkornsris, Magnusson Krav hundmat samt torkade insekter. Får han inte sånt löpande tycker iaf jag att han blir lite väl tunn. Han är pigg och glad, äter med god aptit men har ändå lätt att bli mager. Kanske för att han har stor Bur och aldrig sitter stilla när han är vaken?
Sen är väl iofs hanarna mindre än honorna? Tycker oftare man ser slankare, mer cylinderformade hanar medans honorna brukar ha rundare form.