Först?
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Tusan, jag som ville vara först! 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO. Ville också vara först xD Aja. whatever. Nästa gång så ska jag nog minsann.. :)
tröttfisk.se

#4 Älskar eran hemsida! Hur lätt som helst att kolla sig igenom. Inte massa fluffidull och så det bästa: Den är LILA! ;D ;D Haha!
#3 Är det ens nån ide att jag går in på tröttfisk.se?! Känner mig sååå lockad men nått säger mig att den sidan inte kommer att finnas.. :/ Hahahaha!
Men brukar man inte säga typ tröttfisk.NU för att man är det typ nu?! Det brukar jag iaf.. Thihi! ;P
Sitter och funderar på om jag ska gå ut och låta William sova i vagnen eller om jag ska lägga honom inne och gå ut sen.. Hmm.. Tål att tänkas på.. :P Thihi!
// Nathalie
#5 - Jag säger alltid .se xD an någon anledning. Får börja med .nu istället tror jag minsann. Stämmer ju lite bättre ;) Har lust att göra en hemsida som heter tröttfisk.nu bara för det XD

#6 Ja jag vill också starta tröttfisk.se! Vad ska den sidan handla om då?! Du som vet! ;D Haha!
// Nathalie
#7..Trötta fiskar ? xD
Joel(min sambo) hittar min nagelfil som jag fått av syster i julklapp och testar den..
Joel: Vad fina naglarna blir!
Jag: Ja ^^ visst blir dom :D
*Ser joel slicka på sin nagel..*
Jag: MEN VAD GÖR DU ?
Joel: Den blev ju så len så jag måste slicka på den..
Hrfm..
Ni måste titta på denna. Shit, jag ryser i hela kroppen.Så himla fint. Klicka Här :D

#9 Sitter och dör av skratt för att jag har gjort PRECIS likadant av precis samma anledning!! Hahahahahahahaha!!! 
// Nathalie
#9 HAHAHAHAHAAH XD Förklara för mig vaaarför xD hahahaha :P Jag orkar inte, jag dör av skratt XD

#12 Men men det var ju så lent.. 
// Nathalie
#13. HAHAH. får väl testa och slicka på det nästa gång då xD

#14 Fy nu önskar jag ju att jag hade en sån nagelfil jag hade för hundra år sedan, ja i samma veva som jag slicka på nageln.. Hahaha! ;D
// Nathalie
#15 Du får åka och skaffa dig en :D Elleeer..så får du min nagelfil i byte mot en hamster ;)

#16 Helt klart taget! Du kan få hur många dvärgar du vill! ;) Även nån guld på köpet. ;) Thihi!
// Nathalie
Hmm, har nu börjat förstå att Kista ligger i Stockholm.Måste verkligen träna upp mitt geografiska minne.. ;)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
#17 :D Yeaaah ^^ Lätt. Jag kan få 2 dvärgar iallafall :D en som passar till Kakan Aka Surskunken och en som passar Herr Mc Muffin :D Och gärna sisådär 300 guldisar :D
Hela mitt ansikte är torrt, FÖRUTOM runt näsan där man får pormaskar såklart >.<.
Läppfettet är min vän nu så hela mitt rum luktar honungsläppfett. ;)
~ Kram Nadja ♥
Idag har jag grovrengjort aaaalla burar - Köpte äntligen hem en stor spånbal från Granngården, så nu har gerbilerna fått sina rättvisa hem med 2-3 decimeter grävmaterial.
Har dessutom skurat ur burarna ordentligt med varmvatten och diskmedel, det gick inte snabbt, men resultatet gör en glad i själen.
Jag brukar alltid dra igenom burarna med en trasa då jag gör rent, men idag var jag lite supernoga och skrubbade ordentligt.
Jag är glad att jag inte har 40-50 hamstrar nu, för 8 burar räcker då gott och väl för en dag! 
Kan man gå och sova nu???
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

#19 Jaha så du vill inte ha de två hanar jag fått plocka ur från buren med ungar födda i november för att dom bråkar?! Bråkig du är då! :P
Men jag har en hel kull leveransklara sapphire och en mandarin också. ;) Har även ett par hane + hona som sitter ihop som inte vill ge ungar! Taskmörtar! Jag som ger dom mat och det här är tacken! Taskigt värre! :O Haha!
300 guldar?! :O Sist jag kolla var dom inte så många. :O Men vad vet jag dom kanske har förökat sig om sjutton medans jag var på Ica.. ;P
#21 Du kan få komma hit som praktikant och städa burar och gå ut med hundar dagarna långa! ;D
#22 Såklart du kan! ;D Men imorgon får man inte det! :P Så bäst att passa på nu!
Fy var och handla för ett tag sen och jag säger bara blääää!! Fy sjutton vad mycket folk det var där! Tror hela Knivsta var och handlade samtidigt.. :S Alla gick med matlistor och handlade saker som dom nog annars inte handlar, typ hummer, räkor, musslor m.m.
Och vad köpte jag?! Jo krögarpytt.. Haha! :P Okej vi köpte även taco tills imorgon. ;)
// Nathalie
#23 :P jag är alltså inte den enda som jag problem med sura hamstrar xD
Ja jag får gå och sova zzzzzzzzzzzzz

#21 Ja, så många hamstrar som 40-50 måste ju vara otroligt jobbigt att städa hos.
Eller vänta lite nu…1, 2, 3, 4….suck, jag fortsätter väl också städa då.
hrm. Jag blir irriterad på folk som startar disskutioner men inte tänker avsluta dom heller. ÅH vad sur jag blir.
Nu är jag lika irriterad som i går,folk smäller smällare så Max har inte kunnat slappna av och bajsa idag.Får väl torka imorron,men det gör inget,han kissa ute iaf… bra det.
#28 - Jag förstår din irritation. tråkigt. händsyn mot människor och djur. Vad är det ? -_-
#28 Jag blir så lessen när jag ser han krypa mot marken med svansen nere och bara vill hem och in direkt

Fler som har problem med att komma in på blocket?
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

#31 Nepp.

#32 Himla konstigt, jag kommer inte in varken på datorn eller telefonen. Någon tycker visst inte jag ska köpa fler burar nu…
Medis på akvariefisk.

#33 Om du går in via en direktlänk till en sida då?
http://www.blocket.se/goteborg/Kattungar_fran_jourhem_37672076.htm?ma=1
Brukar era hamstrar rulla sig i matskålen?
Brage verkar ha något behov av att rulla sig i matskålen (den med fröblandningen i) På kvällen, på natten, på morgonen, till och med på dagen.. ;)
~ Kram Nadja ♥
#35 njä… inte vad jag sett iallafall xD
Hur fanken får man en lillfis att dricka ur vattenflaskan? är inte säker på att han gör det än, men har vatten i en skål och en gurkbit i buren. Och färskmaten äter han inte . Börjar bli lite orolig men han springer i buren och börjar klättra upp i handen när man tar ner den. han är som vanligt.

#28 Jag har precis samma problem med min hund. Men hon kissar inte ens ute runt nyår utan ALLT hamnar på golvet i köket.. Jätte kul.. Eller inte! Men jag har en snäll mamma som bor ute på landet där jag får lämna henne några dagar innan och sen får hon stanna några dagar efter också. Det bästa för både henne och mig! ;) Oftast brukar jag dock också åka till mamma tillsammans med henne och fira nyår där. :) Jag gillar inte heller raketer och smällare! :P
#34 SMYGREKLAM! :O :O Haha! Dom e sååå söta!! <3
#35 Min lilla öronhamster har en tom skål i sin Bur som hon brukar doftmarkera, ser jätte kul ut. :P Men då rullar hon runt och fjantar. :) Händer kanske en gång i veckan, lr kanske 2 ggr. Men ser lite roligt ut. :P Undra om det är nått liknande han gör?! :)
#36 Ta bort skålen så ska du nog se att han hittar till flaskan till slut. :) Så länge han har skålen att välja på så kommer han ju att välja den då det är lättare att dricka ur den. Jag hade en kanin som var precis likadan, fast hon hade sönder flaskorna man gav henne så hon fick skål för det vart för dyrt att köpa ny vattenflaska varje dag.. :P
Vad bra att jag somnade när jag la barnen för ca 4tim sedan och sitter nu och kollar på Bad Girls Club! ;) Sen är det vattning och matning av hamstrar och sen ska jag gå och lägga mig igen och försöka sova lite. ;)
// Nathalie
Då ska jag minsann göra det :D Men gud vad den där jäkla vattenflaskan läcker. Spånet är helt blött där den är.

#38 Då fyller du den inte ordentligt.. Fast jag har också vissa flaskor som bara bråkar med mig! Helt värdelöst! Jag hatar vattenflaskor! Men skålarna blir så ofräscha så fort och jag har inte tid att gå och byta vatten i skålarna hundra gånger om dagen. :P Kalla mig lat men jag pallar inte! :O Haha! Hade jag bara haft en så visst kanske men inte nu.. :P Thihi!
Fy skulle behöva tvätta håret nu mitt i natten, men tydligen gillas inte det när man bor i lägenhet. :P
// Nathalie

Phheeeww har precis vattnat alla dom däringa hamstrarna och gett dom grönkålen som jag köpte till dom igår. :) Dom sa nom nom nom vilket jag tar som tack tack tack vi älskar dig matte! ;P Thihi!
Insåg också att jag har en hel del dvärgar jag borde sätta ut på annons.. Det är väl inte riktigt tanken att man ska sitta med 5 burar med ungar som är leveransklara och kan flytta?! ;P Vissa är ju snart tom 2mån gamla.. 
Jaja får försöka ta bild imorgon och sätta ut dom på blocket.
Naj dax att gå och lägga sig. Barnen kommer ju vakna om sisådär 3 timmar.. Tur att jag redan sovit lite och bara är uppe och tar en bensträckare. ;) (på typ 5tim :P haha!)
// Nathalie
#37 Det kan ju vara doftmarkering.. :)
Han typ lägger huvudet i maten och så gör han en kullerbytta sen rullar han där en stund.. x)
~ Kram Nadja ♥

#35 Nej, det funkade inte heller, men idag funkar blocket helt utan problem igen. Konstigt.
Medis på akvariefisk.
Asså, jag drömde en jätteudda dröm.. Drömde att jag hade Kakan och Mc Muffin och min lillasyster hade en hamster som hade färgen sapphire pearl som var en hona. Så jag bestämde mig för att para Mc muffin och min systers hamster. Sen helt plötsligt hade jag råttor också som fick 17 ungar :O Sen tittade jag på Kakan och han var helt gulaktig i ögonen och gulaktig i pälsen. Sen dog ha. Hemska drömjävel -_-
#37 Ja det är inte kul för dom små.Tyvärr har jag ingen som bor så att det går att lämna honom så han slipper smällare heller
Så patetisk som jag är , så ska hamstern få min nyårs puss . hehe :)
#45 Alla mina djur ska få nyårspussar. 
#46 Hinner du med alla på en minut? Jag skulle aldrig hinna 3 fåglar 1 hamster 2 sköldpadda 4 ödlor på en minut :o (de djuren jag har här hemma) hehe
#47 Det gör jag nog, kanske får börja någon minut innan tolvslaget…
Har 18 djur som ska få pussar hahaha. 
#48 Hihi kanske du hinner , spionkvinna 
Gott nytt år allihopa 
syns nästa år igen.
ha en trevlig kväll
#50 tack desamma 
Gott nytt år!
Men nu ska jag gnälla lite, blir förbenat förbannad när folk skjuter raketer före tolv. Hörde första nu. SUCK.
~ Kram Nadja ♥
#52 Har inte hört några idag faktiskt, men har hört smällar lite här och där hela veckan, haha. Folk måste ha lite tråkigt…
#52 här har dom smällt sen 2 veckor tillbaka.Varje kväll. Är så TRÖTT PÅ DET. Bor iförsig i ett jäkla skitområde -_- men anyway.
Blir orolig för kaninerna när det smäller..
Men de klarade sig förra året i alla fall.
Brage hörde jag sticka upp huvudet ur sin toapappers bädd när de smällde.
Visst jag kan förstå om de sjuter något litet vid tio om de har barn som vill se fyverkerierna. Men klockan halv 6 är väll lite tidigt..
~ Kram Nadja ♥
I sommar ska jag åka till Kanada med min bästa vän i 2 månader och jobba och ha det skönt! Vi ska bo i Stratford, Ontario. Matildas plastmamma har familj där, så vi får bo på undervåningen av pappans hus när vi är där, så jävla skönt ska det bli, har inte varit utomlands sedan jag var 8 år haha. 
Tycker inte om raketer. Katten har legat ihoptryckt i källaren sedan igår, nu ligger han i mitt knä sedan i förmiddags, och vågar inte gå ifrån mig.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Jag tycker att raketer är fina och mysiga att titta på, men tråkigt att folk inte kan hålla sig tills tolvslaget.
Kul med nyårsafton i alla fall, vi ska äta hummer, lamm och choklad mouse idag bara familjen
.
Mvh Alicia.
GOTT NYTT HAMSTER ÅR!!!!!!
#58 Låter gott!
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#61 Den till höger ser precis ut som min lilla älskling Ville!! <3
Gott nytt år önskar jag och alla pälsklingar! Blev inga 18 nyårspussar vid tolvslaget, för då var vi ute och kollade på raketer. Men nu jävlar ska jag gå igenom varenda en och ge alla en puss, hihihi!
Gott nytt år! 
#65 Gud så söta! :3
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
Kokos och Cola hälsar tack! :)
#65 Naw, så söta de är
.
Gott nytt år!!
Nu tror jag att jag ska inleda det nya året med att ta ett varmt bad, brr kylan utomhus kylde ner mig till en isbit
.
Mvh Alicia.
Min far var nyss ute och sköt raketer med mig, lillasyrran och hennes kompis. Han är lite smått påverkad efter några groggar och lite vin, så det var ju mäkta roligt att se honom stå där och jubla och skrika varenda gång raketerna åkte iväg, hahahaha.
Sedan skulle han kasta smällare också, och han kastade RAKT UPP i luften, så man fick springa åt alla håll för att inte få det på sig, haha. 
Gott nytt år! Vi firar med rakter som dödar folk, djur och natur och med fulla föräldrar! *suck*
~ Kram Nadja ♥

Gott nytt år! :)
Jag HATAR allt vad smällare heter! Visst det är jätte fint att kolla på MEN jag är livrädd att det ska gå fel och raketerna ska åka rakt mot nån eller något..
För jätte många år sedan så köpte vi nån stor pjäs med 6-8 rakter i en och min låtsaspappa tyckte att han säkrade den jätte bra på våran tomt med sluttande terräng. Kan bara säga att det gjorde han INTE! Den första raketen gick rakt upp men det var den enda som gjorde det. Pjäsen ändrade håll för varje raket som flög upp. En åkte precis bara nån meter ovanför vårat hus och en åkte rakt in i lekstugan. :P Inga skadade sig men det var RIKTIGT läskigt!!
När jag var liten tyckte jag det var jätte kul med alla små smällare men efter att ha "tävlat" i att kunna hålla den längst och den smällde bara några centimeter från min hand så det riktigt brände i handen så gillar jag inte smällare alls.. Som tur var så var det bara små pluttsmällare så jag fick inte ens ett märke på handen men endå.. Läääääskigt!!!
// Nathalie
Nu har gästerna gått hem och jag ska krypa ner i bingen. Gott nytt år!!!!
#71 Jag hatar också raketer!
Det enda som är bra är att de är lite fina, men det varar ju inte mer än några minuter högst.
Massor av folk dödas och skadas varje år på grund av dem, De släpper ut jäkligt mycket gaser som är dåliga för miljön, de kostar mycket, de luktar mycket och djuren blir rädda.
~ Kram Nadja ♥
För några år sen när vi sköt raketer så blev det fel med en och den åkte liksom runt o den var skit nära på att träffa min mamma, den kvällen kunde slutat riktigt illa! Så vil skjuter inte raketer längre o min mamma typ hatar dem
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
Fyfan vad jag känner mig äcklig , jag har inte duchat (hur stavar man :o) på hela året 

Kämpar med att övertyga mig själv om att jag inte behöver en crémebärande svart bandad ds hona från Danmark… *jag ska inte mejla, jag ska inte mejla, jag ska inte…*
Medis på akvariefisk.
#76 Jag hjälper till….DU SKA färgen är ju så söööt…. :)
#76 Tycker gott du kan plocka hem henne och åka till Ribe åt mig på samma gång….. 

#77 Det var ju ingen bra hjälp… :P
#78 Ribe?
Medis på akvariefisk.
#79 Jo , proffshjälp 
#79 Haha, ett ställe i Danmark, har ett par råttor där som jag vill ha. Att vara Norrlänning och fattig har sitt pris. 

#81 Aha. Hade det varit så att jag åkt och hämtat hamster så hade jag kunnat ta med råttor från Köpenhamn, men jag har lovat mig själv att inte köpa fler hamstrar än vad jag redan planerar…
Medis på akvariefisk.
#82 Mja, Ribe ligger mot Tyska gränsen tyvärr, aldrig folk som åker förbi där.
Hahaha, samma här, så det är väl bäst att du låter bli så inte jag får griller i huvudet igen också… 
Gott nytt år!
Själv firade jag lugnt med en kompis, men jag var väl hemma kl. 3:30 så idag har jag varit skittrött för jag sov inte riktigt bra..
Jag förstår inte varför jag har så svårt att ladda upp bilder här, det är jätteirriterande. Men det bara laddar jättelänge men inget händer. Nu har jag försökt i en halvtimme :/

Hemma igen efter att firat nyår och mammas födelsedag igår.
Man känner sig ju lite omtyckt när man kommer hem och illrarna och katterna bara slänger sig framför fötterna på en.
Sen kommer man in till hamstrarna och de står och hoppar upp och ner. Men de var inte ute efter mig, de var ute efter grönkålen jag hade i handen.
#85 hahaha,va gulligt!
#85 Inget får en på bättre humör än lyckliga djur! 

Men visst är det så!! Alla hamsterbebisarna såg så fundersamt på sina mammor och undrade varför de hoppade upp och ner.
Men gör mamma det så var ju de tvungna att göra detl också. Massa hamster-hoppande småskruttar.
Underbart att komma hem och se ett underbart glatt nalle ansikte med ett leende på läpparna från min älskade gammelgubbe. Ännu gladare blev jag när jag fick se hans vikt 135 gram. FRån att ha enbart ha varit 105 gram för en tid sedan och att han nu är 135 gram. Tänk vad lite babymat och en droppe vitamindroppe kan åstadkomma…
Sitter i regnet och väntar på buss, ska fara iväg till Sundsvall en sväng. Det är snorhalt överallt, och jag nojar mig och är livrädd för bussar då. Dessutom får man ont i vaderna av att spänna sig när man försöker att inte halka. Dumma, dumma väder!
Yeaaah. Här håller dom på och förstöra hela Adolfsberg. Smäller rutorna på bilar och kastar in raketer så dom börjar brinna. Förstört rutan till frisörsalongen. Roliga människor här bor. -_- Hoppas dom lär sig en läxa snart.
Jag borde göra något, men alla plander gick i kras när jag såg att vädret är grått och tråkit.
~ Kram Nadja ♥
#92 Du kan ju laga en hemsida vet jag, nu när vädret är dåligt! Min sida behöver nog en uppdatering…
Jo, förutom att jag inte är något bra på hemsidor.. ;)
Tänkte Scrappa, men så kom jag på att pappas skrivare är utan färgpatroner. :S
~ Kram Nadja ♥
Mc muffin är numerad klassad som en bitsk liten jäkel. Och nafsa och lite slickande är helt ok. Men imorse när han var vaken, ja jäklar vad han bet hårt i mitt finger. Gick inte hål men ont gjorde det -_- Vad är det för hemsk liten hamstar jag fått hem ? Aja :P Får väl använda hanskar om han tänker envisas med att nypas så hårt :P
Mattes naglar är också mumsiga att tugga på tycker herr Mc Muffin..
Har tagit frieheten att leka med bilder. Kollade på netet efter något som jag behöver för att leka en bild och då ser jag världens hetaste bild på en indian. Herre djävlar vilken läcker bild, så jäkla sexigt! *DRÄGLAR*

Åh, nu har jag fått tillgång till stamboken och det första jag gjorde var att jag letade upp mina gamla hamstrar! Just nu sitter jag och kikar på en kull jag och min dåvarande bästa kompis hade -98. <3
Medis på akvariefisk.
Nu ligger man i soffan på landet, börjar känna att det blivit rätt kallt här nu. Så jag ska passa på att tända eld i kaminen :D
Då blir det genast varmare. :)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Varje gång Marple slänger sig på rygg för att ligga på rygg med tassarna uppe i vädret får jag mig ett gott skratt! Ser lika kul ut varje gång! Hon stiger då upp och tittar på mig frågande " Vad var det som var sådär roligt?!".
#99 Haha ^^
Det låter som min kanin Elvis, slänger sig halvt på rygg och sen när man ser att han tittar på en så är han typ 'vaddå då? gör inte alla kaniner såhår?'
~ Kram Nadja ♥
Någon/några bra djuraffärer i Göteborg som har bra grejer för möss/fåglar?, även för hamstrar. Tänkte åka och shopa imon, behöver nya roliga grejer. Dom som jag brukar åka till på nordstan och backaplan har inte riktigt saker jag söker. Tydligen har den som ligger utanför gammelstan stängt?.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Försökte lära mamma om hamsterfärger.
När jag sa att det finns svarta hamstrar så sa hon ' Men då är det väll ingen guldhamster? Då är det väll en svarthamster?'
Det roliga var att hon var ABSOLUT säker på att jag ljög för henne… ;)
~ Kram Nadja ♥
#103 Hahahahaha! Du skulle ha retat henne lite och sagt att " Tror det är dags att jag skickar dig till hamster skolan" 
#104 Hahaha jo det hade varit bra det ;)
~ Kram Nadja ♥
#103 haha! Sa till min mamma att jag hade fått en fläckig hamster i min kull, då sa hon men då kan han ju inte vara renrasig och ingen vill väll ha honom då. 
//Frida
#106 Haha :)
~ Kram Nadja ♥

Nu har jag skickat iväg en beställning till IKEA. Ett par SAMLA-lådor, såklart! :D
#106 Hahahaha, den va bra! Don morsa tycks ha bra humor hon! Sånt e alltid kul!
Intressan på internet tv. De försöker lösa mysteriet med försvunna plan och skepp i bermuda triangel…
Nu sitter jag hemma med ett par goa rådisar bredvid mig. Så nu är mitt liv komplett, det enda som fattas är en whippet och en mops, och så en vacker, brunmaskad siames. Och kanske ett djurrum så jag kan ha bättre ordning hos djuren, hihi… ^_^
#111 Haha det känns som du får nya djur hela tiden ju
.
Mvh Alicia.
#112 Haha, jag har faktiskt satt punkt nu, PÅ RIKTIGT. Det har jag lovat pappa.
Råttorna MÅSTE jag skaffa dock, för jag känner att de kompletterar hela alltet nu. Så nu är jag nöjd med min lilla familj. ^_^
#113 Får man fråga vad för sorts och hur många djur du har nu? 
Mvh Alicia.
#114 Har hamstrar, 3 stycken. Och 8 gerbiler, 8 möss och så 2 råttor då. ^_^

Ja Wand jag håller med! Ett hem är inte komplett förrens man har ett par råttor!! Tyvärr gillar inte min pojkvän råttor så mitt hem är inte komplett just nu. :( Men vänta du bara. ;) En dag ska jag väll tröttna på honom också och då j*vlar så blir det råttor här hemma igen! ;D Haha!
Idag har jag shoppat gärnet. ;) Och tack vare appen Wrapp så sparade jag 350kr och sen tack vare rea hit och dit så sparade jag ännu mera pengar! ;D Så jag är suuuper nöjd! Hittade klockrena födelsedagspresenter till pojkvännen som fyllde år också! Duktig jag är som köper presenter samma dag som han fyller år! Haha!
// Nathalie
#116 Ja, jag har faktiskt aldrig förut sett mig själv med råttor, å andra sidan så hade jag aldrig trott att jag skulle ha hamstrar eller möss heller, haha…
Men nu är familjen komplett och samlad! Har för mycket kärlek att ge för att inte har ett par goa råttpojkar. ^_^
Som tur är så har min pokvän lovat att jag får skaffa vilka djur jag vill sålänge det inte är en katt, haha. Pappa tycker om alla mina djur också. Så då är det ju bara att köra liksom.
Tycker att du borde smyga med pojkvännen till några gulliga råttor någongång så han får se hur söta och trevliga de är. Det är som små hundvalpar. 

#117 Det skeppet är tyvärr redan kört. Har redan haft råttor. Hade en hanbur med 7 hanar, en honbur med 11 honor och sen hade jag en Bur med en ensam hane som inte gick ihop med några andra.. Så råttor har jag haft. ;) Myspys deluxe!
Den enda han tyckte okej om(skulle han dock ALDRIG erkänna) var väl den ensamma hanen då han hade sin Bur inne på toaletten så pojkvännen hade nån att prata med på sina toabesök. ;P Thihi! Tror det som fick honom att gilla honom bättre var när pojkvännen erbjöd Pelle(råttan) en gammal snus och råttan tar den och lägger i hans säng! Pojkvännen kom ut lite panikslagen och berätta varpå jag bara sucka och sa Men hallå är du dum eller! ALLT du ger honom genom gallret tar han och lägger i sin säng! Pojkvännen trodde dock att han bara skulle fnysa och gå åt andra hållet men inte Pelle inte! ;)
Dock luktade det lite från hanburen oavsett hur ofta man gjorde rent, dom var ju trots allt 7st. När jag vart gravid med sonen så klarade jag inte av doften av råttorna utan vart illamående och kräktes och därför omplacerade jag alla, sen dess har jag inte fått skaffa råttor igen.. :(
// Nathalie
#118 Ja, man blir rätt så känslig för vissa lukter när man är gravid. Själv tålde jag inte lukten av pytt i panna eller lök korv! Då började jag må fasligt illa att jag var närpå att spy pga det! HUA DÅ säger jag! Och därtill måste jag säga att jag inte gillar att vara gravid och lida av illamående i onödan då det alltid slutar med missfall i allafall…

#119 Jo jag har rätt bra luktsinne i vanliga fall också men det förvärras ju verkligen gånger 1000 när man är på smällen! Jag har dock varit gravid två gånger och båda har resulterat i friska små barn så jag är en av de lyckliga som fått slippa missfall, vilket jag är tacksam för trots att ingen av barnen var planerade.
// Nathalie
#120 haha, låter som jag hört uttalet förut! Ja, du kan känna dig lyckligt lottad.

#121 När 5åringen är på sitt "bästa" humör får man påminna sig om det dock. :P Fy sjutton för trotsålder! Haha!
// Nathalie
vad…gör..jag….vaken…nu..Ja just de, tvätttid…7-12. snark,
#118 Ja, tänkte mest om kanske inte pojkvännen hann träffa dem när du hade dem, men tråkigt att det inte "går". :( Fast mest tråkigt kanske att du inte kunde ha kvar dina tidigare. Haha, sådan tur att inte min pojkvän snusar, skulle nog slå honom lite om han gav det till mina rådisar! xD
Råttor har jag också velat ha innan, men är lite rädd för kattklorna..Vet inte vad man kan ha dom i för Bur ? ^^ Dom jag träffade hade en enorm fågelbur. Jättestor var den..^^ Dock var det ju galler, och det finns ju en anledning varför jag inte vågar ha det :/
Tror jag får byta Bur på mina skrällen. Pojken Mc Muffin har inte lust att vara social alls i sin stora lyxvåning, och snabb som attan är han också. Har hållt i honom 2 ggr på 2 veckor. Har dock alltid varit nere i buren varje dag och pillat,klappat och fixar så gott det går.
Men Mc muffin säger Neehä du ! Du är inte min kompis och jag kan gömma mig var jag vill och u will never find me :D
Matte blir lite irriterad och försöker prata vett i lilleman men icke.
Kakan därimot tar varje chans som han kan att komma upp hur sin lilla lägenhet.."MATTE PICK ME!! PICK MEE!"
#125 Jag har en gallerbur till mina som är lånad, den är 80 cm hög, 60 cm bred och 40 cm djup. Jag tycker att den är för liten… en voljär eller ett furret tower är att föredra till råttor. De behöver mycket utrymme och framförallt höjd, då de vill klättraklättraklättra.
Tror inte man kan hitta något annat än gallerburar till råttor i den storlek de behöver. Ett jävligt dyrt terrarium då kanske.
Men råttor är ju stora också. Mina är bara unga än (2 månader och växer mycket mer, pappan var dubbelt så stor) och de får inte plats i mina båda händer. ^_^
Varför vågar du inte ha gallerbur? Till smådjur föredrar jag att ha samlor eller akvarier, men jag har inga problem med gallerbur om det är det enda jag kan ha liksom.
Vågar inte ha gallerbur för jag har 3 styck nyfikna katter som gärna använder klorna till att utforska saker :P Vill inte ha en hamster med en klo i ryggen eller magen.
Råttor är fina. Mysiga. Och stora :D
Är det bara jag som tycker att det här är ganska dumt? :/
http://www.youtube.com/watch?v=1w0J3AWaHbg&list=UUWjLSTywA1SgSfzgbYhwvGw&index=41&feature=plcp
#129 Hon kunde iallafall köpt ett större och heltäckande Hjul. Hennes ödla kommer bli av med en del av sin svans. Det lovar jag nästan.
Heter det svans när man pratar om ödlor`? Fick hjärnsläpp.
Har råttburen öppen just nu, för att de ska få sträcka lite på benen. Har hft den öppen i mer än en halvtimme, och inte förrän nu vågade sig en av dem ut för att upptäcka "den stora världen utanför". ^_^
Han ställde sig på golvet och nosade och nosade, och så tog jag upp honom på bordet. Men då blev han så rädd, för bordet var så läskigt, att han nästan backade sig ner i backen… så då tog jag ner honom på golvet igen, och då flög han rakt in i buren och upp till hängmattan med sin bror. Hahaha. Det är inte lätt med nya marker att upptäcka. 
Det finns andra sätt att stimulera ödlor på än Hjul iallafall. Folk har dumma idéer
Trodde precis att min gamling Mandel skulle somna in för alltid. Hon låg stilla i min hand i flera minuter och rörde sig inte ö.h.t. Hade sagt hejdå och var så ledsen över att hon skulle dö.
Plötsligt for hon upp ur min hand och gick sin väg. Den lilla skämtaren!
Zeth är lockbetet till Barbara och Marple. Jag har de i varsin transportbur på min säng. Zeth är i mitten och flickorna på var sida. Hoppas på att Zeth skall göra så att de skall börja bli på hugget lättare. Funkade med min söta creme hona igår och hoppas att Zeth skall göra så tjejerna blir inspirerade att gå på date snart.
Idag har jag tagit årets första dopp i havet! Såklart så bastade jag ju även, annars hade jag väl frusit ihjäl. Måste säga att det inte alls var så farligt som jag föreställt mig, det var rätt svalkande mest efter att ha bastat. Kanske var 5 gradrr varmt i havet
.
Mvh Alicia.
#136 Usch du är ju lika galen som min mamma. hahahaha Jag går alldrig och simmar efter bastun! Inte äns på sommaren…
oh fy tusen…Avskyr att bada överhuvudtaget..Men är iförsig rädd för vatten :P
Men ändå. FY :D
Efter att vår lägenhet brunnit är nu mina älskade hamstrisar i himlen. De somnade förståss in..
Tror inte riktigt man fattat vad som hänt än, trots att det är snart 2 veckor sedan. Saknar mina små pälsbollar ♥

#138 Trodde jag var ensam om det! :)
#139 Beklagar… *kram*
#139 Det är så sorgligt :'(
Och obegripligt!!
Vila i frid små snuttisar..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#139 Nä så hemskt! Det är ju en annan här på forumet som det också hänt. Kan inte ens föreställa mig, vill inte ens… 
R.i.p dina hamstrar.
Mvh Alicia.
Sååå trött nu efter att ha varit funktionär på husdjursmässan hela dagen.
Måste säga att Tom var en superbra klapphamster, så snäll och lugn. När folk kom fram till hans hage fick jag samma frågor hela tiden och det var dessa. de undrade om han var ett marsvin även fast det stod svenska hamsterföreningen bakom mig, när jag sa att han var guldhamster blev de förvånade och sa att han måste vara en otroligt stor guldhamster!
Alla nämde pälsen också, gud vad långhårig. Även fast Tom är i sina sämre pälsdagar just nu.
Får jag klappa? Får jag hålla? Tom har säkert blivit klappad över 100 pers idag, han var populär. Hoppas på att han inte blir sjuk nu.
En fråga som jag fick kanske 5 ggr, det var att de undrade om han var en angora hamster. Det tror jag inte, vet inte ens vad en angora hamster är och om det finns.
Fick hålla i massor av dvärghamsterungar idag, både campbells och vintervita. Såååå söta och gulliga. Längtar tills mina från Mapilamis kmr imorn. Tom fick ett CK i standard av Lotta som jag lånade från dvärghamster sällskapet för att få en svensk standard bedömmning, han fick ju cert av en engelsk domare. Kul dag :)
Mvh Alicia.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här kan vi tala om smask. 

Minsta höjd för jurdbruksverket för guld är 20cm.
Varför envisas då de som gör bra, större plastlådor på 18cm. Det blir ju olagligt. Men lådan är ju d¨å 60x40, mycket större låda.
Tycker det är dags för låd-tillberkar att tänka om, läsa L80 och sen sätte lite smart boxar i produktion:)
Shit, man känner inte igen sig i trådarna. Nästan så man vill byta tillbaka. Men har haft den andra avatarbilden så länge nu…
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Hamsterburen stor städad!
Rummet luktar Spån och hamsterkiss, vill ha denna doft på parfym! Älskar den! :)
~ Kram Nadja ♥

Måste köpa fler burar imorgon, blev visst ett litet spontan-köp.
#150 Du kan ju komma hit och ta två burar som bara tar plats? x)
Även om det är lågnt mellan göteborg och Åland… haha :)
~ Kram Nadja ♥

#151 Blir nog billigare att köpa några imorgon:)
Var med sonen och tingade hamsterbebis i går. Han var ovanligt tyst och sa inte så mycket. Han fortsatte att vara tyst under eftermiddagen och kvällen och jag började nästan bli lite orolig. När han lagt sig flög han upp ur sängen och sprang ner för trappan, han ropade att han glömt något viktig och kom efter en stund tillbaka med stammtavlan i handen. -Mamma, är det okej om jag läser lite? Jo visst. Sedan låg han och pluggade in stamtavlan en bra stund innan han släckte lampan. Idag har munnen gått som vanligt på honom och han har haft tusen frågor om utställningar, färgteckningar och andra hamsterrelaterade frågor så hälften hade varit nog 

#153 Nä, så gulligt:)
#153 Men vad sött!
Du kanske har en liten hamsteruppfödare där hemma :)
~ Kram Nadja ♥
Husdjursmässan imorgon då.
Hälsa gärna på!
Jag är tjejen med en vit parson russel terrier vid guldarna ^^
#154 och #155 tyckte själv att det var gulligt och ville dela med mig :) Han var också grymt impad av alla pris-rosetter som satt på väggen, så vem vet, det kanske blir en riktig hamster kille av honom!

#157 Nu skäms jag lite som har mina prisrosetter i en påse i en byrålåda.
Sitter med en liten musflicka vid namn Nell på axeln. Hon är så go' hon, min smygfavis.
Hon är ju ensamlevande nu då hon är morrhårstuggare som inte vill sluta. Så då får jag vara lite extra med henne som kompensation.
Hon har även fått fläckar i pälsen, nästan cirkelrunda, 3 stycken. Tyckte först bara att det såg lustigt ut, men nu blev jag varnad för att det kunde vara ringorm… vilket jag verkligen INTE hoppas att det är, för jag känner inte att det skulle vara så roligt faktiskt.
#158 fy på dig, upp med rosetterna genast 

#161 Oj, tre nya, vad är det för några?
Medis på akvariefisk.

#162 Tre kh:)
Sitter och ser på facebook hur alla går ner i vikt hela tiden. Det är INTE rättvist. Själv har jag inte motivation till någonting, jag har ju dock lyckats vara utan både godis och läsk i 8 dagar (längre än jag lyckats med på 2 år) så det är ju i sig en seger. Drömde inatt att jag proppade i mig choklad, så nu känner jag mig faktiskt inte ett dugg sugen på det.
Happy me.
Vill ha bort 3 ynkliga kilon, är det så mycket begärt?!?!
*samlar viljestyrka*

#163 Det är rätt! ;) Men de får minsann inte vara släkt med mina! ;P
Medis på akvariefisk.

#165 De är barn-barn till min Snövit och faktiskt inte alls släkt med dina:)
En silversobel bandad kh tös, en silversobel bandad/ds kh pojke och en créme bandad kh tös.
Alla kommer från Ronja på forumet som har Snövit nu.

#166 Men, vem har lovat att du får köpa crémebaserade hamstrar? Inte jag i alla fall! ;)
Medis på akvariefisk.

#168 Det var faktiskt en ovanligt söt rumpa, det får jag hålla med om. =)
Medis på akvariefisk.

#169 Han är ruskigt söt i andra ändan med.
Jag dör lite smått. Kommer hem efter 3 dagars vistelse hos svärmor och fick lämna mina fina djur hemma, annars brukar hamstrarna också följa med.
Kommer hem och möts för det första av en svärm bananflugor. Och var fan kom dom ifrån tänkte jag. Hur många som helst. Lägenhetspassarna hade iallafall placerat ut ättika lite här och var så ligger massa döda äckelflugor där.
Katterna hade inget vatten och inte Kakan heller. Äcklig gammal broccoli och jordgubbe låg i båda hamstrarnas burar och halva Kakans Bur var blöt.
Roligt att komma hem till skit eller ? Min första tanke är hurlänge Kakan har varit utan vatten ? Och katterna? Suck. Blir man förbannad eller förbannad.
Tur att lägenhets passarna inte var här när jag kom hem.
#171 men guuud va arg jag hade blivit !!!!
Äre nåt jag inte tål så äre att nån inte tar hand om mina djur!!
blir arg bara av att höra!
Mvh/Ellen<3

#166 Cremebaserade korthår låter mkt bra, tycker jag! :)
#172 - Snacka om att jag är på dödar humör -_-
#174 Förstår dig fullständigt!
Mvh/Ellen<3
#164 Du är inte ensam jag vill också gå ner , fast jag vill gå ner 20 kilo (jag är bara tolv) men då tar jag bort nästan halva min vikt *suck* man får väll leva tjock 
#176 Hahaha, om du tar bort halva din vikt när du vill gå ner 20 kg så kan du inte vilja ha en hälsosam vikt?
Jag vill gå ner 3-4 kg, då kommer jag under 60 för första gången i mitt liv (sedan jag växt klart)
Vägde 58 när jag gick i 4:an, vägde 65 när jag gick i 6:an.
(är 157 cm kort med, så det är inte längden som väger
)
#177 Jo jag vill ha en hälosam vikt , men jag vill vara smal jag är 154 cm lång & jag vill väga 38 , fast då behöver jag inte gå ner 20 kilo utan mindre :)
#178 Normalvikt för din längd ligger mellan 45-55 så jag personligen tycker inte att 38 är så hälsosamt att sträva efter. Men det är ju ditt eget val då det är du som ska trivas med det.
#179 Eller vet du vad. Jag vill gå ner så mycket tills att jag inte är för tjock , eller för smal 
Ush och fy! Jag har träningsvärk överallt, och jag hade utan problem när som helst kunnat sommna stående. Jag har varit på tränings helg från fredag tills idag, massa styrketräning och oavbruten träning. I lördags tränade jag tio timmar! Har dessutom fått veta att jag härmed ska träna 13 timmar i veckan.Men kul har det varit!
Jag var bar tvungen att gnälla lite nu när jag väl lyckats ta mig upp ur sofan och lyckats hämta datorn ;)
// Nadja
#180 Låter betydligt mer sunt. 
#182 Yeahyeah 
Äntligen har man fått fixat hagar till hamstrana :D. Blev en hage med lite olika saker i och en avdelare av rummet, så 3 hagar. :) Kan nog behövas när jag ska gå upp 4.00 i 8 veckor. ;)
Corvette fick inviga "mitten" hagen ;).
//Frida
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Varje gång jag lyssnar på denna låten ställer sig min hamster på bakbenen & rör huvet upp & ner , han dansar.
Så roligt att kolla på
HAHAHAHAHA
Fick panik då jag inte hittade mitt betyg, som vi ska ha tillbaka till skolan med målsmans underskrift på.
Letade igenom två månaders pappersåtervinning och längst ner ver det!
Tur att mitt hjärta slår igen, då våran lärare blir förbannad om man glömmer saker. :)
Nu har jag Brage ute i hagen en kort stund, sen blir de sängen och skola i morgon…
~ Kram Nadja ♥

#184 Jag vill se bilder på hela nybygget ju:)
Tre nya hampisar installerade i sina burar, mumsar på sin kvällsmat.
#187 Asså ;).
Lilla hagen är ungefär 1m x 1m.
//Frida

Fick sms från min mamma att min lillasyster har löss..
Hur mycket tror ni att det kliar i mitt huvud just nu på en skala från 1-10?! :P
Nej ska nog gå och lägga mig igen snart men vart väckt av det snoriga barnet och kunde inte somna om igen..
// Nathalie
Alltså gud, jag får verkligen ångest när jag tänker på hur många människor som håller sina hamstar som i videorna nedan :( Känns ibland som dom flesta "normala" människorna inte tycker det är någon big deal att vara påläst eller bry sig om en liten hamster och att det är "vi" som är "extrema". :/
http://www.youtube.com/watch?v=xSq1DT_5U0E
Sitter och kollar på lediga jobb runtom i Sverige, för jag småplanerar att hoppa av skolan. Men det märks överallt att utbildning verkligen är viktigt.
STAY IN SCHOOL!
#190, vi är inte extrema, vi bryr oss mer om hamstrar och ser dom som ett djur som ska ha det minst lika bra som alla andra. Folk som trycker in hamstervadd,plasthus och har mindre burar har inte samma hjärnkapacitet som oss som inte har det. Tyvärr är det också olika i olika länder. Folk har väl inte intresse nog till att läsa på, utan vill bara ha en hamster för att.
Det är inte det enklaste att få ett jobb nej. Har varit arbetslös i två år (eller ja, inte helt arbetslös jobbar som personlig assistent 1-2 ggr i veckan och fått 2 tillfälliga vikariat). Fast det beror ju också lite på hur man är som person, är man väldigt social och service inriktad kan man säkert få ett jobb på mc Donalds ganska lätt (jag stenfailade på deras intervju kan jag säga xD) fast även där har de nog mycket timvikarier. Jättesvårt att få ett jobb på heltid utan någon utbildnign eller erfarenhet :/
Det som stör mig är att dom inte ens verkar bry sig när folk säger till dom. Eller att folk bara verkar tycka det är gulligt eller roligt när hamstrarna t ex springer runt i cirklar i buren vilket ju är ett uppenbart tecken på frustration och stress :/ Önskar man kunde göra någonting för åtminstone hamstrarna i sverige, för om djuraffärerna kunde ge ut vettig information till köparna och ta sitt ansvar hade så mycket kunnat undvika, jag tycker t ex att det är helt oacceptabelt att folk har för små djur till sina guldisar, varför kan inte djuraffärerna informera om detta? De borde det ju tjäna på? >_>
#193 Jo, jag har märkt det, haha.
Jag lider av socialfobi och de flesta arbeten som inte kräver någon större utbildning är just t.ex försäljare, och sådant klarar jag inte av. Misstänker att jag får fortsätta i skolan, det är ju trotsallt bara 3:an kvar nu efter sommar'n.
Ska dock jobba i Kanada över sommaren, så det är väl "upp till bevis" då, kanske stannar kvar där istället. ^_^
#193. Antagligen ser inte okunniga folk att hamstern är stessad och behöver ha utlopp för sin energi. jag blir förbannad på folk som tror att en hamster enbart behöver torrfoder,vatten och en Bur. Dom behöver så mycket mer än så! Min sambos kompis hade haft en hamster som han hade levt i ett halvår. Och han bara, ja men han hade det jättebra. Han fick torrfoder,vatten och hade ett Hjul så var han nöjd. Konstigt då att hamstern bara blev ett halvår då eller ?
Tröga jävla idioter rent utsagt. Och har man inte tid för sin hamster eller har tröttnat så får man se till att den har enormt med utrymme eller så säljer man den till någon som kan ge den mycket med kel och gos. Hatar folk som köper hamstrar, säljer dom efter 1 månad för "det var ju inte roligt."
#194 Jag skulle definitivt gå klart 3:an, för om du nu skulle bli arbetslös så får du mycket mindre pengar av försäkringskassan om du inte har fullständiga gymnasiebetyg. Kollade just på försäkringskassans hemsida och de som inte har gymnasiebetyg fick 48kr istället för 136kr per dag(vardag) 2011. 
Jobb i Kanada låter ju kanon, och att jobba utomlands brukar av många ses som en väldigt bra merit :)
#189 Jag klia mej i huvet medans jag läste det, så förstår dej
#196 Oj, är det en så stor skillnad på utbetalningar?
Ja, det är väl lika bra att fortsätta kämpa. Jag kan i vilket fall som helst inte hoppa av förrän jag har jobb så jag har en fast inkomst, för det har jag inte råd med.
Ja, det känns som att det, oavsett om jag stannar kvar eller ej, kommer bli fint i ett framtida CV. 
Mitt råd. Hoppa INTE AV. Var också riktigt skoltrött när jag gick i skolan. Nu känner jag mig gammal men är faktiskt 20 "bara".
Bättre att gå klart ^^ Inte så långt kvar ändå. Keep on fighting :D
#199 Blir nog så. ^_^
Jag var sjukt skoltrött i 9:an men det här är första gången sedan jag började i gymnasiet som jag verkligen känner att jag vill slita av diverse kroppsdelar och äta upp dem för att känna mindre smärta än den jag har i magen. Ugh.
Skyller på vintern, ända sedan jag gick i 4:an har jag blivit sjukt deprimerad under denna tid av året, och förra året sa jag också att jag skulle hoppa av… men se där. 
Ja, jag har också varit skoltrött sen jag gick i 8an. Läste bara matte,svenska och engelska tack vare det. Men det är värt det i slutänden när man står där på studentflaket och skriker som en idiot. Det känslan slår mycket :O
#200 Jag har viljat hoppa av x antal gånger, men vet hur himla svårt det är att få jobb utan utbildning, även med utbildning är det svårt. Så håll ut :), nu har jag bara 16 praktik/skolveckor veckor kvar innan studenten och det har gått fort, när man gick i ettan och tvåan som kändes det som att det var en evighet kvar. :) Skolkade nästan hela 7, hemundervisning 8 och halva 9, gått ett extra år i skolan på IV och sen varit borta hälften av ettan ;).
Känner mig helt slut efter idag, var på praktiken halv 7, så gick upp halv 5 imorse
. Har styckat nött i 8 timmar och det tar på krafterna kan jag lova, har även bara hållit på med gris och lamm innan. men roligt med något nytt så att säga. :)
//Frida
#203 NAW!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Nu låser jag denna, och hänvisar till den nya tråden.