Princess bebisar (bilder)
Nu är det dags att visa lite bilder på Princess söta bebisar. Bilder på föräldrarna kan ses här:
http://hamster.ifokus.se/discussions/4ecf0c7fd4ebea4b48007d47-just-my-princess-x-aramis
Mamma är Be-Bopz Just my Princess, s.ö vit LH och pappa är min egenuppfödda Aramis, silvergrå LH
Först ut är min lilla mini-prinsessa.

Så söta

Super söta allihopa ^^
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Mäh! Vilken fyrkant! Får man dom i den formen eller levereras dom i trekant och åttahörningar också? hihi
Tycker de silversvarta ser ut som choklader, är du säker på att dom inte är för bruna för att vara svarta. Annars vill jag ju ha en 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Vad läckra små bollar!
Frågan e om de svarta kan vara homozygota silversvarta och att det är därför dom ser mer bruna ut än svarta?! :) Bara en skum tanke jag fick.. ;)
// Nathalie
Tycker också de ser ut som choklar :) Silverchoklaaaa!
// Sofia

Det är en som ser brunare ut än de andra, men inte chokladbrun. Jag antog ju silversobel hela tiden från början så jag har inte riktigt kommit över det än.
Då blir det ju mmmmm marabou ;) Choklader e ju vackert, tyckte oxå de såg bruna (chokladiga) ut, men tänkte jag e inte helt 100 på färger så jag håller tyst ;)
Amor vincit omnia

#18 Man behöver inte hålla tyst för det:)
Jag tycker också en är brunare, men som sagt inte brun nog. Har ju haft silverchoklad tidigare men den såg inte alls ut sån.
# 19 nä, behöver inte, men ibland känner jag bättre va tyst än säga för mycket ;) men försöker lära mig så därför älskar jag bildrådar i alla de slag, bebis oxå, för då ser man hur färger utvecklas ;)
Amor vincit omnia
#14 Tyckte också som såg ut som choklader ut men sen tänkte jag att det kanske var kameran eller nått, för det känns så osannorlikt att alla svarta skulle vara bö, och ingen annan i kullen, men iof har man ju sett tokigare färg eller könsfördelnignar! 
Eller så kanske dom blir ljusare om de har två anlag av silvergrå än bara ett (för som silversvarta jag sett har varit kolsvarta verkligen, speciellt som ungar)?
Kan säga jag vet en hamster som var kolsvart när han va bebis, men nu är han nästan helt brun, nästan som choklad fast lite mörkare ;)
Så vet faktiskt inte vad han e för färg^^
Amor vincit omnia

Jag köper mocchinos teori, små homosar helt enkelt.
Fast homozygot svart? varför skulle de vara brunare?
kan ens en recessiv färg vara homozygot?
// Sofia
#14 Silversvarta kan verkligen luras med att se choklad aktiga ut! Jag vet, för det visade sig att mina choklader i kullen där Black Sabbath var född i blev silversvarta, det fick jag veta av de nya ägarna när de blivit lite äldre…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

#24 Fast det är ju inte det svarta som är dubbel upplaga utan silvret på det svarta. :) (Fast det svarta är ju dubbelt för annars hade den ju inte blivit svart, men du förstår hur jag tänker?!)
Dubbel upplaga av silver gör ju att djur blir ljusare. En offwhite med två silveranlag blir en ju vit.
En homozygot silvergrå är ju betydligt ljusare än en hetrozygot silvergrå.
Så det är ju inte det att den är brunare utan mer att den är ljusare. :)
Det är min tankebana iaf. ;) Bolla gärna med mig! :D
// Nathalie

Vilken tur att jag ska behålla den vita då så behöver jag inte krångla till det.

#27 Ja att den är homozygot vet du ju redan! ;) Thihi!
// Nathalie
Jag tycker dom svarta/bruna/silversvarta är bedårande oavsett vilken färg de egentligen är ;)
Amor vincit omnia

Så söta de är!
Åh så fantastiskt söta allihopa. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Så söta..Tröttnar du på dom kan du skicka hem dom till mig :D
Vad är det för mat de får? :)
Oh :D yeaaah :D Sockersöta små sötnosar..
Jag har ju bara haft en kull där jag vetat att det varit homozygot silversvart, å de var ljusare grå men absolut inte så här bruna i färgen. Men då kan de alltså bli mer åt de brunaktiga hållet också? Märkligt :P
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag trodde barnen var choklad(er) hihi
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

#37 Möjligtvis goda som choklad att pussa på:)

#36 Jag kan helt klart ha fel. :) Det är min gissning bara. ;) Kan ju även vara kameran som gör dom brunare än vad dom egentligen är också. :) Men svarta är dom ju inte och dom ser ju inte direkt choklad ut heller för på min skärm ser dom inte jätte bruna ut heller men visst är dom mer bruna än svarta helt klart. :)
// Nathalie
#38 Ja jag börjar springa nu, så kommer jag fram ungefär när dom är leveransklara, så jag hinner pussa lite på dom tjoho
#26 Haha, jag missade att du skrivit homozygot silversvarta, och läste bara homozygot svarta. Det var därför min hjärna inte ville fatta.
Men homozygot SILVERsvarta kan de ju absolut vara :)
// Sofia
kan du inte döpa en av dom till Herr Bertson :'D ? jättekul tyckte jag. kanske tur att jag inte avlar..alla namnen hade varit..väldigt udda.

#40 Du ska ju ha muslingar här nerifrån, kan lätt slinka med en hampis eller två.
#42 Ska fundera på saken. Nu har jag funderat klart…nepp, knappast troligt.
Jag har en kinesisk dvärghamster härhemma som är döpt till "Pang på rödbetan", kanske är ett namn i din smak.
#43 :D häftigt :D jag vill ha en hamster som heter Hassan och så ska man säga det med den utläänska acenten. Häässään :D
Rödbetan är Ludvigs bror va???(lillebror ska det va)

#44 Nepp, mina är bortskämda vill ha egen lya.
Min lilla rödbeta, ja de var väl släkt där tror jag. Den lilla killen med den stooora personligheten. (baktill:)
#45 Hade jag varit hampis så hade jag INTE kommit på den inkallningen.
Hm va kinkiga dina små ska vara då,räcker det inte att dom får bo i storstan??hahaha
#47 haha XD vem skulle gjort det ^^ inte jag heller ;)
Jag kan inte sluta titta på dom där bruningarna ^^ Dom är bara för söta ^^
Amor vincit omnia

#50 Vi är inte bruna, vi är jättesvarta! säger de och hoppar upp och ner i buren.
#51 Säger dom det ^^ Oavsett vad så är dom super söta ^^
Får nästan blunda för alla dina kullar blir alltid så fina bebisar ^^
Amor vincit omnia

#52 Tack så mycket!
Du får skicka din adress så kan jag göra ett fint litet paket med en flock inuti.
#53 Visst, kan börja med en black silver pearl och en av de svarta(bruningarna) och några till ;)
Amor vincit omnia

#54 Traskar iväg och letar kartong….och snören..
#55 Hur lång tid tror du det tar med posten, skickar du med express fart? 
Amor vincit omnia
Är dom släkt med Gosan och Mangos kull eller inte?
Medarbetare på Vetenskap.

#56 Express såklart!
#57 Nej, dessa är inte släkt alls någonstans, vare sig på mammas eller pappas sida.
Jag har mina gulbaserade kullar helt separat.
#58 Låter riktigt bra
Packa nu dom väl med mycket mjuk bäddmaterial
Då får ja göra i ordning burarna här hemma så dom e färdiga när dom kommer 
Men av ren nyfikenhet är gosan och mangos ungar är de besläktade med djurkullen
?
Amor vincit omnia
Sötisar
. Tycker också dom är bruna
, ellerfall hampis i #8 ;).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

#59 Mango och djurkullens pappa Lasse har samma mamma.
#60 Kan byta mot en b.ö sobel.
#61 Okej, misstänkte att de va besläktade på något vis 
Amor vincit omnia
#61 Lite fel färger, annars kanske jag skulle gått med på det.
, Förutsat att inte hon ska stanna kvar här hemma. :P
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

#63 Finns inga fel färger, bara fler hamstrar.
#64 Jag förstår vad du menar, hade jag kunnat hade ja haft hur många som helst
De är ju helt underbar djur 
Amor vincit omnia
#64 Så sant. 
//Frida
#58 Men finns det en b/y hane som inte är släkt med Gosan och Mangos kull? Eller är alla dom släkt?

#67 Kanske inte hör hemma i denna tråden.
Men jag har bara en b/y bebis och den är ju i Gosans kull.
#64 "Finns inga fel färger, bara fler hamstrar"
WORD!!! Hahaha du är så söt Ulrika, herre gud vilket motto *fnissar högt för mig själv*
Jag får nog starta upp en till linje sen hahaha noot
_

#69 Jamen, nåt måste jag ju intala mig själv.
Nej fy skäms på dig Ulrika , man får inte ha så söta hamstrar? Söta hamstrar ska man ge till mig 
Puttar lite.

När jag kom hem för en stund sen så tittade vitis på mig med stooora ögon. Jag smalt som en liten blöt fläck så söt hon var!
Tar bilder senare ikväll/natt och lägger ut imorgon. Just nu äter de för fullt och jag har ett helt zoo här hemma att mata.
Gaaahhh! Den här tråden har jag satt förbud på! de grå fick mig att dö en aning…
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

#74 Det är väl dags att utöka hamsterbeståndet lite tycker jag;)
#76 jaha, det var så du tänkte ;) Mja…då måste en grupp möss bort och det går INTE :D
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Finns någon av de silvergrå kvar?
Syster vinkar och säger att endast hon heter Vitis, hon blev nästan lite arg måste jag säga, hackade tänderna tom. Tuff brud i lyxförpackning 

#77 Ja, det gör det.
#78 Attans, tänkte inte på det. Mini-Vitis då? Blekis?
Ska döpa kullen snabbt nu då.