Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 590 ggr
Lollypoppii
0

Tillägsmat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo har haft min lilla hamster i ungefär en vecka. Sen jul förra veckan alltså. Har redan börjat ge honom tillägsmat. Han är från djuraffär, är det för tidigt? Han fick gurka första dagen o sen sallad och Barnmat andra. Sen har det flytit på. Han äter med storaptit och lämnar inte kvar ett svätt, förutom lite Barnmat som torkat på tallriken. Jag ger min äldre hamster Färskmat varje dag för att han behöver mjukare mat nu när han är gammal. Så idag märkte jag att det blev en riktigt stor portion till den lilla. Han är ca 2,5 månad och är detta för mycket/för lite eller lagom till honom? Under veckan så har den lille redan smakat på ärtor, grönabönor,morot,sallad,gurka och champinjoner. Det nya är nog blomkålen och brokolin. Spenaten är nytt för de båda. Han är som sagt 2,5 månad och har en liten bebismage, inte spinking och inte tjock utan mitt emellan

(Curry är den som är äldre)

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

Amun-Ra
0

Nästa gång skall du skippa championerna, svamp skall man inte ge åt hamstern eftersom svamp innehåller ett ämne som inte är bra för dem! Resten av grönsakerna kan du bra fortsätta ge åt honom/dem.Glad

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Lollypoppii
0

Åh tack! Det ska jag komma ihåg, det är typ andra gången han fått det men ska sluta ge det :)

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(