Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 895 ggr
Clariiz
0

Klumpig hamster

Tänkte bara kolla om någon mer har erfarenheter av klumpiga hamstrar? Men är nämligen oerhört klumpig av sig!

Hon har bland annat släppt taget när hon var på väg upp på ett hustak så hon hamnade på rygg, låg där ett par sekunder och sedan vandrade generat iväg som att inget hade hänt.

När hon suttit i mitt knä vid datorn har hon klättrat upp på skrivbordet, halkat till och ramlat ner.

När hon hoppar ner från sitt husstak (inte högt) har hon landat med huvudet rakt ner i spånet och nästan gjort en kullebytta.

När hon springer i sitt Hjul har hon helt plötsligt sprungit ur hjulet och nästan ramlat omkull.

Hon har aldrig gjort illa sig, och det är inget fel på henne. Hon är fullt frisk, bara oerhört klumpig!
Någon som känner igen detta?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Roonja
0

Tyvärr känner inte igen det där. Derimot var det en hamster unge jag hade, jag skulle släppa  ner den i buren. När mina hand  var 5 cm från bottnen hoppade ungen ner och landade med huvudet först ner i Al-spånet, det såg lite lustigt ut faktist! :) Som tur gjorde hon inte sig illla eftersom hon bara vände ner huvudet från min hand.

Frosstis
0

Din hamster har kanske fått någon skada i hjärnan när den vart liten kanske, och fått sämre balans. Fast jag vet itne, är inte så bra på det. Men det är nog av balansen, inte klumpighet.

kentis
0

Påminner till viss del om min guld-hona, hon har också stått på huvudet ibland och släppt taget någon gång. Hon är även allmänt ograciös av sig x) Men som du säger, frisk och kry är min också. Hur gammal är hon, vissa blir ju klumpigare med åldern :)

Frosstis
0

#3 har din hamster stått på huvudet? o.O

Roonja
0

#4 hon menar att hamstern har landat på huvudet, alltså stått på huvudet! Flört

Clariiz
0

#2; Det är absolut inget fel med henne balans! Hon är bara klumpig.
Hamstrar har ju lika olika personligheter (eller vad man ska säga) precis som vi människor, vissa är mer graciösa av sig & andra inte.

Min hamster är inte så gammal, strax över 1 år :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Roonja
0

#6 Jo, det tror jag med, bara klumpig. Men din hamster förjar ju bli lite gammal! :) En hamster kan vara klumpig, det behöver inte bero på balansen! :)

Clariiz
0

#7; Nejdå ;) Gammal börjar hon bli när hon börjar bli trött & sliten.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Lollypoppii
0

Hmm, min förra hamster jag hade för ca 2,5 år sen, hans Bur gick sönder så jag köpte en ny gallerbur till honom med tre våningar. Haha det första han gjorde när jag la honom i den var att springa upp till högsta våningen och hoppa enda ner xD Som tur så skadade han sig inte

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

Adrina
0

Hon är nog bara klumpig, sen är ju hamstrar rätt närsynta okcså, och din kanske är extra närsynt.