Hamster iFokus

Hamster

Etikett: rysk-vintervit
Läst 2204 ggr
[squash97]
0

hur aktiverar ni era hamstrar?

hur aktiverar ni era hamstrar? några tips?Glad

WilmaP
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Smilla brukar få springa i sängen och soffan när hon är ute och "rastar" sig. Det gillar hon verkligen!

[squash97]
0

kulTungan ute

GrönGul
0

Lägger oftast min guldhamster på sängen, men då vill den krypa ner i ett hål bakom sängen och då går allt åt helvete.

Lojs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två rasthagar och 4 rastlådor till mina 10 hamstrar, där lägger jag ner leksaker, pappkartonger, riven papp, äggkartonger mm, plus lite godis som de får leta efter. Om jag köper såna där gnagarstänger eller torkade majskolvar så hamnar de i rastburarna/hagarna.
De får vara ute ca 1 timme varje dag i dessa lådor/hagar, eller 2 timmar varannan dag.
Ibland lägger jag även grejer i badkaret så en hamster kan vara där, och ibland får de springa lösa på badrumsgolvet med.

På bilden är Elma i ena rasthagen.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[squash97]
0

#3 aj då

#4 smart det får jag testa någon dagTungan ute

Evovva
0

Jag brukar ha dom i varis hamsterboll oftast. Då springer alla tre och leker tafatt med varandra.  Tungan ute Har även en rasthage dom brukar vara i. Men två vill bara därifrån dom gillar bollen bättre.

[squash97]
0

jo jag har oxå en sån där boll här hemma men det är bara en som uppskattar denFlört

mjuhm
0

Jag håller på med en hamsterhage, men än så länge får dom bara springa på sängen. Dock får Liebe springa i hamsterbollen då hon har så mycket spring i benne på kvällarna ^^ Eller så tränar jag tricks med henne.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

AnnaCDSG
0

Har en stor rasthage som går att dela upp i två hagar där de får springa varje kväll. I hagen finns lite olika klättergrejer, kartonger med hål, rör o.s.v.
Sen brukar dom också få gå omkring lite i hyllor, på soffan, bord o.s.v. för att få lite nya intryck, och springa runt på golvet i mitt sovrum när jag kan vara där och vakta hela tiden.
Vissa hamstrar som har extra mycket energi har även Hjul i burarna.

Ozanna
0

Brukar låta min guldis springa i soffan när jag tittar på tv, ibland har jag honom i en boll så får han springa ett tag.

//Anna :)

goldenhamsters
0

Jag kelar varje dag med mina sötnosar. utöver det så får alla mina hamstrar springa löst ute i badrummet i 1-2 timmar. Har en rasthage med… men den känns så liten jämfört med ett helt badrum. Så använder den bara i nödfall.

Ofta så brukar jag sitta vid tv:n med en hamster och gosa.

En rundtur i hemmet får de då och då, lite spring på fönsterbrädan, på soffan, på sängen m.m.

Ibland kan jag göra hamsteragility för att få dem att klura och lära sig nya saker för att sedan få beröm och godis. Det brukar vara uppskattat av mina honor Glad.

Mvh Alicia.

[Bibbo]
0

#11 men om de går under badkaret hur får du ut dem ?

goldenhamsters
0

#11 Har inget högt badkar, så kan bara huka mig ner under badkaret och plocka upp dem om det skulle behövas. Men för det mesta kommer de när jag kallar Flört.

Mvh Alicia.

[Bibbo]
0

Okej för jag vill släppa min fri i badrummet men är han under badkaret kommer jag inte få ut honom haha Glad

[squash97]
0

#14du kan väl sätta typ en planka eller något för så att den inte kan komma in?

resten bra ide'erSkrattande

Wand
0

Jag förstår inte hur ni kan ha era hamstrar i sängen. Förvånad Varenda gång jag sätter ner min Smiley i sängen så går hon raka vägen mot kanterna och så måste jag sitta och stressa med handen framför henne hela tiden för att hon inte ska ramla ner och slå ihjäl sig. Obestämd Tror jag ska ta och städa mitt rum så hon får busa runt på golvet istället. Oskyldig

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

WilmaP
0

#16 Hon hoppar inte ner. Och OM hon skulle göra det, som är väldigt liten risk, så är sängen/ soffan väldigt låg.

Wand
0

#17 Hon har varit nära på med båda framtassarna utanför sängkanten. :(

WilmaP
0

#18 Ja,din kanske är på väg att göra det , men jag svarade mer på frågan, om det nu var en fråga? Jag kanske missuppfattade det? :P Jag menar alltså att soffan/sängen JAG har är låg och att min hamster inte hoppar ner.

Magda
0

sätter en tass här! blir snart hamsterägare så det är bra med aktiveringstips, så att sötnosarna mår bra hos oss Kyss

Wand
0

#19 Jaha, haha, tänkte fel! Flört

[squash97]
0

mina knäppisar brukar få springa på golvet där det inte finns lika stor fall-riskFlört, dom brukar klättra i klädhögar, gräva i en stor låda med spån m.m.Tungan ute

NaDa...
0

Tassar här.. Försöker övertala föräldrarna att få skaffa hamster ;)

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

Felii
0

NaDa: sååå, du oxå! Jag fösöker oxå övertyga mina föräldrar, elr ja, mamma mest. Pappa går det nog bra för om jah bara städar buren och sånt själv.. Flört

Ja du...

NaDa...
0

#24 Jao.. här e det nog mamma med.. Pappa bryr sig inte så mycket :P
Mamma tycker att det räcker med mina 4 kaniner :S

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

Wand
1

#25 Haha, jag hade 3 chinchillor för någon månad sedan och min mamma försökte få mig att köpa 4 stycken till. Men hon vägrade låta mig köpa en hamster. Obestämd Så jag flyttade hem till pappa istället!

[squash97]
0

hoppsan var det meningen att du skulle ha 7 st. då?Skrattande

WilmaP
0

#26 Varför ville hon att du skulle ha ytteligare 4 chinchillor än en hamster?

Wand
0

#28 Jag har ingen aning faktiskt, för hon tyckte att chinchillorna lät och luktade väldigt mycket. Hennes vän sålde sina chinchillor så hon försökte få mig att köpa dem då. Hennes sambo frågade t.o.m om jag ville börja föda upp, fast det har jag inte haft någon tanke på då jag inte är insatt i avel. Men sedan utvecklade jag allergi för höet och det var efter att jag sålt mina älsklingar som jag bestämde mig för att skaffa hamster, för hamstrar äter ju inte hö. Men nej, det ville hon inte. Obestämd

WilmaP
0

#29 Jaha det var ju lite mysko Flört

Suskiv
0

Det blir lite olika. Oftast släpper jag ut henne på lilla toaletten. den är lagom sto och inget hon kan gömma sig under eller göra sig illa på. Lägger in lite roliga saker. Ibland låter jag henne springa lös på bottenplan, men det är lite jobbigt för hon är liten och det är nästan 50 kvm golvyta så man får hålla koll på henne. Sen så gosar jag och barnen såklart med henne. Barnen roar sig med att bygga diverse klätterställningar och laburinter i lego vilket verkar uppskattas.

Nu har vi även köpt en hamsterboll, ska bli kul att se om hon gillar den.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[squash97]
0

ahaGlad

Rebbie
0

Jag har min hamster i hamsterboll i 20 min i sträck, oftast bara en gång per dag tyvärr. Men jag brukar ibland ha honom på soffan och springa lite, vi har en stor hörnsoffa så det går bra. På sängen skulle jag nog inte våga ha honom, känner på mig att han skulle försöka klättra in mellan väggen och sängen och ramla :P

Men jag har hittat en ny favorit, att bygga rasthagar med vhs-kasetter. Har haft problem med att ha honom lös och springa då han oftast gömmer sig i ett hörn, men inreder jag tillräckligt "tätt" med leksaker och bygger hagen lite som en labyrint, då uppskattar han det bättre :)

[squash97]
0

ja det är ju stimulerande så det är ju braSkrattande

Frosstis
0

jag har börjat med att väcka honom kl 19:00 och sedan lägga honom i rasthagen en timma eller så, fast han vill bara sova så jag väcker honom hela tiden haha. nu är han i bollen, det är tyst så antingen sitter han och bajsar elelr så har han somnat. trötter borde han fått heta ist!

ska också få en rasthage i julklapp antagligen, så då kommer han få vara där ist. (en sån galler hage, den jag har nu är gjord av böcker och silvertejp, den är t.o.m mindre än hans Bur!! men jaja, han får komma ut iaf..)

sanso
0

1,5-2timmars "utelek"/dag. Antingen i en stor låda ca80*90cm fylld med kartonger som vi satt ihop och klipt hål i så att det blir passager och möjlighet att klättra upp en våning, sandbad, hus av olika slag samt rör och grenar. Eller så blir det "frispring" på golvet i dotterns rum och hinderbanor byggda av duplo och oss övriga familjemedlemmar som är spännande att utforska.