Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 5035 ggr
[Ai-chan]
0

Marsvins bur till hamster?

Kan man ha en hemma gjord marsvinsbur till hamster? Den är typ 120 lång. Hamstern är en hane på ca 2år. Har annars bott i ett terrarie. Men kände att jag ville ge han större Bur och denna stog och skräpade efter jag avlivade marsvinen förra året.

Jag tyckte det blev ba. Men är lite orolig att det kanske blev för stort för honom så det kanske blir stressigt för han eller något? Men det blev större och luftigt. Och mkt fick han göra i buren.

[Ai-chan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så hära bor Ryoma nu.
Dummaste är att buren står på golvet. är lite orolig för drag. Men skivan fram till är rätt så hög så det borde funka bra.

Jag tyckte det blev bra =)

[Ai-chan]
0

Här en till bild

[Ai-chan]
0

å en till

Mycket att utforska =)

TildaH
0

Vilken underbar Bur, om inte du ska ha den så vill jag ha denKyss

Jag törs nog garantera att han kommer att trivasSkrattande

Söt gammelskrutt förrestenKyss

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[Ai-chan]
0

Vad bra =) hehe

Efter han har gått bort så blir det nog ombyggnad av buren till rått Bur. ;)

Ja, han är jätte söt, mjuk och len. Super go. Aldrig bitits eller fräst eller något. Även om man inte har hållt på med han på ett tag så är han fortfarande lika go och puss vänlig. =)
Därför jag vill ge han större med, inte allt för ofta jag håller på med han. Och snart så börjar man och pluggar på folkhögskolan. Så då blir det väll inte allt för ofta heller. Har funderat på att omplacera honom, just pga jag inte ger han allt för ofta uppmärksamhet (dock nytt vatten och mat varje dag såklart och kollar till så han är hel och pigg). Men ingen ide med en sån gammal hamster att omplacera. Plus att jag håller på med han när jag hinner och sånt. Men sällan jag hinner låta att springa av sig och sånt. Så då får han en större Bur ist då =)

PawsOnPaws
0

Ser jättefint ut ^^

Dock så borde du fixa hjulet, hamstern kan trampa igenom gallret och kanske skada sig.

Det finna ju sånna tyggrejer till sånna Hjul som man kan köpa och sätta fast :)

TildaH
0

#5 Klokt tänkt, han förtjänar stort om han nu inte får all aktivering som han egentligen bör.

Däremot vet jag inte de du säger ang råttor, dels så kräver de mkt mera tid o ute lekar än hamster o jag tror att den där buren är lite väl låg, de är ju himla förtjust i att klättra, men bilderna kan ju luras.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[Ai-chan]
0

#6 Faktiskt så andvänder han aldrig hjulet nu för tiden. Förr gjorde han det. Men inte nu ^^

Japp =)

Råttor blir det i framtiden när jag har tiden. =) Hamstern lever nog kanske något år till ändå ;) Förhoppningsvis =)

Jo, buren är låg för råttor. Men tänkte såga upp en fyrkant av taket i mitten eller något, rätt så stort men ändå inte för stort hål och sedan ha en galler ifrån Bur på där och sätta fast det på något sätt, så då får dom mera. och sedan sätta fast nät på väggarna runt om i trälådan. Och på så vis kan dom även klättra mera och får större och man kan även då sätta fast grejer på väggarna i trä buren. =) Och även fixa golv matta så håller buren lite längre allafall innan den börjar lukta. Sen så åker den i sop tippen hehe.

Har haft råttor förr så =)

[Ai-chan]
0

Han andvänder faktiskt nästan inget som jag stoppar in. Hemskt sällan det. Han sover mest bara :P
den dära hö bollen (jag vet att hamstrar inte ska ha hö, men han tuggar aldrig på det, eller på nåt, så därför fick han en). Men han andvänder den inte. Typ klättrar och sånt. Han gick fram i början o lukta på den. Sen inget mera. :P Bara jag som har roligt med sakerna och möblera med dom och sånt. =)

PawsOnPaws
0

#9 Haha, samma sak för mig :P  Olivia bryr sig mest om vart matskålen och sovplasen är Oskyldig

[Ai-chan]
0

Jo samma här med. Otacksamma små djur :P

PawsOnPaws
0

Precis :o Här köper man nya leksaker hit och dit, men inget duger >:O

[Ai-chan]
0

Näe. vet. Dom borde vara glada att buren inte är helt tomma och visa lite uppskattning. :P

[Ai-chan]
0

Så hära ser det ut när lyckan är stängd och lampan i buren lyser. Mysigt va? =)

[Ai-chan]
0

En till =)

[Ai-chan]
0

Rätt så stort ändå för en liten guldis hehe

[Ai-chan]
0

Tror ni han kan ta sig upp till lufthålen uppe vid taket? Är lite smått orolig över det. men tror inte att han kan klättra på väggarna. men rädd att han skulle kunna kanske kunna få till det på något sätt.

Och som ni ser så har jag lite katter utanför buren. Speciellt hon som ligger på buren skulle tycka det vore roligt o leka med hamster som kom ut.

Zvintos
0

Om du är orolig, så sätt fast lite nät där? =)

[Ai-chan]
0

Har inte löst nät just nu xD äh. det är en rätt så bra bit upp dit med. Men ska kolla mera på det imorrn.

[Ai-chan]
0

buren är nu bortskänkes mot avhämtning. finns i bollnäs

Frosstis
0

#5 mysig Bur, men tycker du borde byta ut hjulet mot ett plasthjul eftersom hamstern kan skada sig :)

WilmaP
0

#20 Vart ligger Bollnäs?

[Ai-chan]
0

Hörrni, kolla datumet på tråden. Hamstern är död sen ett tag tillbaka. Och buren är borta.

WilmaP
0

#23 Oj,gud. På ditt inlägg #20, tyckte jag att det stog 2011-10-08. Förlåt. ^^