Klotterplanket 50
Woho! Nu har vi kommit upp i nr 50 av denna prata-om-allt-tråd!
Bra jobbar hörrni, välkommen att fortsätta här i denna tråd. Ju fler desto roligare 
Den förra diskussionen hittar ni här ->
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
WIIIIHO!!! 1a 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

MVH Wilma
Ser ni musen? 
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
och en söt bild på Äsmeralda, som myser på Elektra 
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

#3 Naw!! Är det kaffemus?
#5 Nopp det är Thalassa :).
//Frida
Bara för att inte kaffemus ska känna sig utanför så här kommer hon
. En riktigt liten surkäring är hon. 
//Frida

#7 Jag är kär i lilla Kaffemus! Älskar färgen, namnet, ja allt!! Om hon kanske inte finns i buren nån dag så har jag nog åkt ner och musnappat henne!
Bra att jag avslöjar mig så du vet vart du ska leta först då! Haha!
Har varit inne i Uppsala idag och shoppat en massa begagnade filmer. Köpte ca 80st för 500kr vilket alltså blir ett styckpris på 6,25kr. Men jag har fortfarande ingen aning om en enda titel, men såg "The Ring" iaf! :O Har lite ont i magen här men äsch det blir säkert bra! Ska nog ta mig en titt genom filmerna snart! :) Eller så väntar jag tills imorgon.
// Nathalie
Åååh, jag hatar skolan. de förväntar sig att man ska trycka i sig hur mycket fakta som helst på väldigt kort tid. Det åker in höger öra och ut i vänster öra. Så är det… Onödigt eftersom det tar sån tid från hamstrarna.
Eternity lilla alien hamstern muntrade upp mig lite i alla fall
.
Mvh Alicia.
#9 Nämen herre gud! Vart har huvudet tagit vägen. *LAUGHS MY ASS OFF*
Hon ser ju helt galen ut! Eternitys pappa undrar vad tusan hans dotter håller på med!?
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Sitter och kollar på Las Vegas, har helt klart fastnat för den serien nu! Helt onödigt då den går mitt i natten. Och nej jag är ingen sån som vill kolla serier på datorn utan det är tvn eller inget. ;P
Men håller även på och rensar lite och plockar upp allt som William spridit runt idag. Han har varit och sprungit runt med mina hamstersaker också så det ligger lock och boxar lite överallt. :P
Då tycker man ju att jag borde städa i reklampauserna och sitta ner och kolla när serien visas men självklart gör jag tvärtom! ;P Haha! Jag städar när serien visas och vilar i pauserna! Haha! Stördo I know! ;P
// Nathalie
#2 naw, vilken härlig bild. Nog ser jag musen alltid :')
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#15 Hahahahahah! Bäst att du tar ut den lille på en promenad nu! 
Mvh Alicia.
…Vad tusan sen när har jag fått en radio i min webläsare…
15# Haha du e inte ensam om en knasig hund . Min hund brukar också göra så . Skrattar så mycket att man nästa kissar på sig xD
Hittade gamla bilder och en video på en häst som är ljupt saknad :').
Var med och lärde upp denhär hästen, innan jag började rida han vart han väldigt svårriden och okontrollerad i ridningen. Kunde skena iväg i flera km utan att man fick stop på honom.
//Frida

Jag tror jag har en stark hamster, undrar hur in i, hon kan lyfta på sitt lock, när det står en halv kilo + matburk på hennes Bur. Sen kommer hon springandes in i tv rummet, till mig ska upp och sitta i min hand, sen sitter hon där och kollar på tv. Gjorde hon föra gången hon rymt också.
//Frida

Då har man precis varit ute och slängt in 5 maskiner tvätt! Lär bli dubbelt så många till. För mycket kläder?! Jo jag tror nog det. Fast sen har jag ju även två småttingar som gör av med sin skörd med kläder också! ;) Plus att jag passar på att tvätta täcken och kuddar också när jag ändå håller på och dom tar ju upp sina maskiner. :P
// Nathalie
#15 men söten då! hahaha liiite uttråkad kanske ja ;D
_
Bjuder på en bild på mig och Äsmeralda
. Hade inte skaddat att jag kollat, men annars är jag rätt nöjd-
//Frida
Det är ju jul om 2 månader så jag tyckte det var dags att börja med att fixa en lite juligare hemsida…Är det någon annan som tänker göra hemsidan med jultema?
Här sitter jag och längtar ihjäl mig tills jag får hem mitt gäng gerbiler från Lotte som precis lagt ner Hälsingeskogens. Åh, det ska bli såååå roligt att ha små speedies igen!
Texas och Josefin på bilden, båda är soon to be mine. Och Josefin är dräktig, så det blir småknattar ganska snart också. Åhåhåhå! 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#31 Åh gud vad kul! Kan du ha gerbiler nu igen? 
MVH Wilma

#31 Hade inte du gerbiler som du omplacerade, eller blandar jag ihop dig med någon nu?
#32 Japp! Det kommer nog bli jättebra nu. Ska verkligen se upp med saker som kan vara eventuellt ohyresmittade nu, fick ju in sådant då jag och pojkvännen hälsade på ett gäng kor.
#33 Njae, eller jo, jag lade ut annonser på dem men ångrade mig sedan då jag inte ville skiljas ifrån dem. Tyvärr så avled de kort därefter, så jag tvingades skiljas ifrån dem ändå. 
Ska nu ut och springa 6,4 km. Är helt seg i huvudet efter en dag i skolan, korta raster och supersen lunch är inte kul. Det finns heller knappt någon luft i skolan.
Så ska ut och springa och andas! :P Nä men jag gillar efter att man har sprungit, man känner sig så duktig då eftersom kroppen utsöndrar endorfiner som gör att man känner sig glad 
Mvh Alicia.
Det är sååå härligt att röra på sig! Själv springer jag inte, men promenerar en halv mil varje dag. Känner i hela kroppen att jag mår mycket bättre sedan jag började med det.

Usch, känner mig ganska ledsen just nu. En av mina vänner har helt plötsligt börjat ingnorera mig och två andra kompisar och ingen av oss förstår varför. Vi har liksom försökt prata med henne, men hon vill inte säga vad det är. Då har vi ju liksom ingen chans att förbättra oss. Fattar ingenting, helt plötsligt var det som om hon inte såg oss.
//Anna :)
Har varit och köpt världens mysigaste hamster! Jag tog upp Bea ur transportburen, och jag som är van vid hamstrar som har spring i benen! Haha, Bea ville bara mysa. Längtar verkligen tills det är dags att para henne, kommer bli bedårande bebisar! 
Ökenrävar är så otroligt söta
Men då måste ni se igelkottsungar också! Första bilden är ju så söt :) http://www.google.se/search?hl=sv&cp=8&gs_id=m&xhr=t&q=surikat&rlz=1R2ADRA_svSE430&biw=1280&bih=529&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&wrapid=tljp1318167811984012&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi#um=1&hl=sv&rlz=1R2ADRA_svSE430&tbm=isch&sa=1&q=igelkottsbebis&oq=igelkottsbebis&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=13125l16188l7l16625l12l9l1l3l3l0l328l764l2.2.0.1l5l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=459951be841f3a4a&biw=1280&bih=490
Om man inte får länka, ta bort den här komentaren. ;)

Fast du har lagt upp två länkar på Tenrecs:)
Oj, ändrat, tack ;)
Nu har man varit och köpt ny mobil, väldigt nöjd med den, och kameran är väldigt bra. Nytt objektiv till kameran (nikkor 55-300mm) vilket jag är supernöjd med, för var såklart tvungen att testa den med än gång
. Även hörlurar till datorn, nytt terrarium, som jag väntar på ska komma hem, då pappa har det i sin bil, sist 2 transportburar.
//Frida
#45 Verkar som om du har storhandlat! Ser fram emot att se bilder på dina hamstrar med ditt nya objektiv
.
Har nästan tingat två campbells från Roslagens, har bara inte helt bestämt vilka. Antingen en argente och en argente platinum eller en rödögd vit (som inte var albino) och en argente platinum.
Ska hämta dem den 30 oktober i så fall. Är supertaggad och ser så i fram emot det! Tycker inte det är så många som har campbells här på forumet.
Mvh Alicia.
#46 Kanske behövde spara lite, men behövde lite nytt tyckte jag
. Storhandlade djursaker i veckan oxå, för nya mössen som jag ska åka och hämta om 2 veckor :P.
Är inte tänkt att jag ska fota hamstrar med det nya objektivet, utan mera saker som är på längre avstånd.
//Frida
Idag hämtade jag hem mina gerbiler, och nog blev jag glatt överraskad då det inte bara var Texas, Josefin och ännu en kille utan även en hel drös med små söta ungar som traskar runt. Gud vad jag är kär i dem.
Siameskillen på bilden kommer få stanna här, och även en mycket söt agoutiflicka. Namn är ännu inte bestämda!
Men visst är de liiite söta? 
#46 Såklart! Det är allt för få bilder på campbells här inne 
Mvh Alicia.
Ja,en sak kan jag dock säga. Jag skulle dock inte vilja äta mat på samma gång som jag skulle föda. Men för Dolly tycks dessa två gå hur bra som hälst att utföra på samma gång…
hahaha
Nu har jag bytt till en höst bild på framsidan, hemsidan levde verkligen upp *me like*
Nu äre sova tajm!
_

#52 Det var verkligen fint:)
Tack! Super nöjd att jag faktiskt orkade gå ut på gården å hämta in lite krimskrams haha xD
_
#52 Superfint blev det ju verkligen! Gillade även den andra bilden. Ska du byta bild för varje årstid? 
Mvh Alicia.

Anmält några utav mina chillor till utställning i Skåne. Var evigheter sen vi var på utställning senast.

#58 Tack:)
Blocket annons: Två guldhamstrar, hane och hona, säljes endast tillsammans då de trivs med att gå ihop.
Jag tror Kahlua har fått en hög stygga små rackare som biter henne i tuttarna! För ibland skriker hon till när de diar som om de biter i hennes tuttar när de diar. Det måste kännas fär djävligt när en bebis/bebisar biter av misstag i tuttarna! Stackars lilla gumma. Vilka rackar ungar hon har fått…
#56 Nä det vet jag väl inte, men iom att vi har höst tema på SHF's månadsbilds tävling så fotade jag ju hamstrarna lite så då kändes det rätt obligatoriskt att byta ut den :P
Får jag till någon bra jul bild sen kanske man byter då också, men annars så brukar jag inte ändra framsidans bild så ofta. Tror det är bra att ha samma bild så folk "känner igen" sig när de surfat in på hemsidan :)
_
Hm. Jag har något fel prå miott tangentbord/data som gör att jag ionte kan skriova normalt :PR jättejobbiogt, haha. Vet ionte rioktiogt hur jag ska lösa det heller .. hoprpras nio förstår vad jag skriover ioaf, haha

#61 Kolla så hon inte har mjölkstockning i någon av brösten bara, då skriker de ju ifall bebisen kommer i närheten av den.
#66 Jag har hållit i henne idag och kollat under magen samt inspekterat hennes spenar nogrant! Det var ju det första som jag tänkte på då hon skriker ibland när de diar! Hittade inga svullna spenar,inget täcken på mjölkstockning. Hon hade fina friska spenar! Så jag misstänker att ungarna diar en aning oförsiktigt och biter i spenarna av misstag eller något.

Vad bra, då är det glupska bebisar helt enkelt.
#68 Precis, ungar med dåligt bordskick! hahaha
#69 haha ja tämligen dåligt bordskick *lol*
_
#59: Skickade iväg ett mejl till den personen, fy vad frustrerad jag blev. Hoppas nu bara att den här personen inte var seriös.. ;/
Att man ska ha ont i handleden och axel i 3 + veckor, suck. Vad det är jobbigt att nu när jag kom hem så är man himla trött efter att styckat hela dagen. Så står Frigg på två ben och väntar.. men myste lite med henne och då blev hon glad
, allt för djuren
.
//Frida
Tittade runt lite på olika bloggar nyss och såg en blogg som var lite rolig om hamstrar. Hon skrev att hennes guldhamster var en korsning mellan en hangåra hamster och guldhamster. Sen var det en massa bilder på när hennes guldhamster och dvärghamster satt bredvid varandra och åt makaroner och sprang omkring med varandra på bordet. Trodde guldhamstrar var väldigt aggressiva mot dvärghamstrar :S
Nu var detta en gammal övergiven blogg.
Mvh Alicia.

Fy vad drygt det är att surfa på iFokus med iphonen! Går sjukt segt både när man skriver och kollar.. Tråååkigt när man har lite HIF abstinens! Men lite skönt att den rättar det jag skriver! Så länge den inte rättar mina rättstavade ord till konstiga ord för det gör den ibland! ;P haha! Ang dvärgar och guldar så hade jag en guldhane som hela tiden rymde in i dvärgarnas Bur och när han väl var där så la han sig bara och sov medans dvärgflickorna satt i andra hörnet och skrek! Haha! :P Har också haft guldar som rymt in till dvärg och bitit ihjäl dvärgarna så det är ju inte två jag skulle sätta ihop med vilje då man faktiskt inte vet hur det ska gå..
// Nathalie
en liten söt- pröp 
_

#75 Sluta! Jag vill ha en liten Kotteboll!!
Jag är svag för dina nf'ar men jag håller på med rost så det ska inte in några nf'ar här mer än Beauty som redan finns här! ;P Så nu har du förbud för att visa nf'ar på bild! Svarta går däremot hur bra som helst att visa! ;D Haha! :P
// Nathalie

Åter en sömnlös natt:(
Hur i helsicke ska man få någonting gjort på dagtid när man inte kan sova på nätterna?
#76 haha jag har fortfarande Jakky WakkyWhomp (svart lh) kvar till salu, kanske ska lägga ut bilder på honom ist?? ;)
Sen finns det ju en del småttingar här hemma som kommer behöva nya hem, har du tur kanske det finns några svarta otingade där! :D
_
#77 Men snälla Ulrika,det är ju Halloween snart! Sömlösheten kanske betyder att du gott och blivit en vampyr eller varulv nu när det börjar nalkas till Halloween…
hahahaha
Du kan ju prova dricka grön te eller ett glas varm mjölk med lite honung i! Det sägs att det skall hjälpa mot sömnlöshet..
Min röda vecka har blivit "10 röda dagar" - hur är det ens möjligt att man kan hålla på så länge?!
Min kropp tycker nog inte om mig…
Då har Calida gjort sin rym-debut. Upptäckte när jag gick upp förut att det prasslade konstigt när jag gick förbi vardagsrummet, ignorerade det men så hörde jag det igen. Det kom från min 1, 30 m höga högtalare. Kollade snabbt alla hamstrarna och såg att Calida hade lyckats dra gallret åt sidan på akvariet. Även om jag har en tung bräda på ena kanten så att hon inte ska lyckas, men hon är tydligen starkare än vad jag trott. Har nu kämpat i en timme med att att få ut henne och lyckades äntligen få ut den lilla busungen, för såklart hade hon kravlat sig upp längst upp i högtalaren. Så fick skakat lite tills hon trillade ner sen försöka locka ut henne med jordnötter. Hon har nog haft det bra där inne i högtalaren och bäddat och gottat till sig i vadden
Testade sedan högtalaren och det är ett under att den fortfarande funkar
#81 Hahahahaha! Tur att allt gick bra! :)
#80 Jag hade röda veckan i 14 dagar en gång! Nog djävlar var man slut alltid. Men då var min rösa vecka försenad i två månader och NEJ gravid var jag inte! Men enligt doktorn så kan kvinnor ha så någon gång under sitt liv så länge de har röda veckan. Men om det fortskrider och inte blir som man normalt brukar ha det så skall man kontakta gynekologen så att de kan undersöka saken. Så sa min doktor i allafall. Men sådant där strul med röda veckan är otroligt deprimerande…

#82 Ser väääääldigt oskyldig ut tycker jag.
#85 Seeer ut ja
men att hon är, är en helt annan sak 
Sådär ja nu har jag fixat vad kunde blivit en kines rymning till slut, om hon hade fått hållt på länge nog
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
#87 Nä så söt hon är, man ser ju rent hur nöjd hon är *lol*
_
#87 Hahaha vilken buse! 
#89 Ja, då kunde jag ju inte annat än att ta ut henne nu när hon hade besvärat sig så :P
Nu har jag städat alla 4 burar, det tog 2,5 timmar. Det där med att tömma och fylla på med burunderlag är inte det som tar tid. Det är ju det där med att designa Bur leksakerna. Jag vill göra burarna roliga och fulla med leksaker, men de ska passa in också. Supersvårt det där ju… Ska den gröna tunneln vara där? Nähä där fick den inte plats… En liten bro mellan dessa grenar? Nä den var för kort… Sådära, supersnyggt! Nej nu glömde jag matskålen… haha så kan jag hålla på jätte länge :P
Mvh Alicia.
#91 haha känner igen det där! Man kan ju sitta hur länge som helst och knyta fast grejer, ändra, klippa hål, sätta tillbaka, flytta längre ner osv osv osv. Å så vips är det läggdags för läänge sen xD
_
#87 HAHAHAH det ser ut som om hon är helt nöjd ut bara , där fick du bitch jag kom upp och jag sa till dig im the winner (ursäkta språket men det ser ut som om hon säger det, och förstora där fick du) HAHAHAH
Sitter och fikar med en hamster :p. Varit och hämtat en egenuppfödd från i våras. Super mysig och helt orädd. :)
//Frida
#96 Låter mysigt!
Idag när jag kom till skolan var jag någon minut försenad, och mitt lås på cykeln hade fryst fast. Stod och blåste på det men det hjälpte inte… Då sprang jag upp i skogen med cykeln och la den ner så den låg gömd. När jag sedan slutar för dagen är cykeln snodd. Så kul…!
Mvh Alicia.

#97 Nä, så jäkla tråkigt:(
Känner mig jättestressasd just nu. Ska åka supertidigt till skåne imorgon på chillautställning och jag har inte gjort iordning någonting. En chilla har lyckats få en tova på rumpan och hon vägrar låta mig peta på den. Kan ju inte åka med en tova liksom.
Så skulle börja behöva göra iordning allting NU, men nu måste jag åka till Roxie och se till hennes hampisar för dagen först.
Hade ju varit smart om man hade hunnit göra det tidigare idag, suck på mig!
Min avarar är plötsligt gått och gömt sej….hallå vart är du????????????
Någon som ser på idol? Vem håller ni på? :)

#100 Molly och Robin är bäst! ;) Men det finns bara en självklar vinnare och det är självklart MOLLY!!
Och det är inte bara för att hon har samma namn som min hund! ;P Haha!
Sitter och funderar på om jag ska gå och lägga mig eller göra lite thé och sätta mig framför tvn. Är trötter! :P
Vill att hamsterungarna ska växa fortare!! :P
// Nathalie
Molly,Amanda Persson och Andre är klart bäst nu sitter jag och väntar på att se vem som åker ut… :D
Matte säger: "Titta en död fågel!"
Dvärghamstrarna: "Vart? Vart?"

Mvh Alicia.
#103 HAHAHHH kolla den till vänster , minen då
Har just reggat några vuxna hamstrar! I morgon reggar jag Kahluas kull, Dollys reggar jag när de är 3 veckor.
#103 Hahah!! :D

Sitter och funderar på vilka man ska ta med sig på utställningen..
Ska väl lägga mig snart för imorgon ska jag på Zoorf mässa, dvs djuraffärsmässa eller vad man ska kalla det! ;) Det kommer vara full proppat med djurtillbehör i en stooor mäss sal! Sååå kul att gå runt och kolla och pilla på alla saker! ;D
// Nathalie
#108 Fundera också på vilka jag ska ha med…
Nathalie som jag köpte mina dvärghamstrar av säger att man kan ha två dvärghamstrar i samma transport Bur men att man skriver en lapp vem som är vem. Får man det? Nån som vet?
Blir mest pet klass för mina guldisar då mina är underbara små kelgrisar just nu, men desto "risigare" i utseeendet ;)
Mvh Alicia.

#110 Ha, ha.
Lång dag i stallt idag, men det var det värt. Fick en första placering på min dressyr klass idag, bland 18 startande. Wiie :)
Har nu anmält Tom och Eternity till 2 stycken pet-klasser var, de är underbart gosiga men inte de finaste just nu. Tjorven fick en standard :)
Mvh Alicia.
#110 hahaha,det var en rejäl dammtuss det! Inte viste jag att dammtussar kunde vara så söta!

Är det fler som har problem med att se vissa bilder på forumet? jag ser bara ca hälften av bilderna, gäller både telefonen och datorn.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

#114 Ja jag ser typ 25% av bilderna, de mesta är bara tomma vita rutor.. :S
Får hoppas det löser sig snart! Sjukt drygt att inte kunna se bilderna!
// Nathalie
#114 Samma här, ser nästan inga bilder. Tomma vita rutor med ett rött kryss i. Sjukt irriterande!
MVH Wilma
#114 Inte jag heller, kan inte helelr se alla bilder på SHF's forum. Skumt..
Mvh Alicia.
#114 Har också problem med bilderna. Ser typ hälften av dom

Om man klickar på dem man inte ser så kommer de upp. För mig iallafall.
I lördags tittade jag på en löshoppnings clinic på ridskolan. Det var en ponny som inte klarar av att hoppa med ryttare på ryggen nästan men hoppar asgrymt. Hon är c-ponny och hoppade 130 cm! Hinderstöden är meter högare och hennes framben var vid toppen på hinderstöden!

Så synd att hon knappt hoppar med ryttare pår yggen. Då brukar hon lägga in värsta tvärnitarna :/
Mvh Alicia.
Tänkte ladda upp en bild på Mollis, min kanin.Hon har lärt sig att gå på bakbenen, givetvis inte någon lång promenad, ^^. Men om jag håller handen och drar med den så följer hon efter och trippar, ganska länge faktiskt. :) Smilla har också lärt sig "snurra runt" kan jag tillägga. :)
MVH Wilma
Jösses vilken helg!! Men nu börjar iaf lite falla på plats 
#122 himla fin kanin må jag säga.. sådär stor och slank i kroppen *gilla*
_

Strålande! Släpade mig till affären på spårvagnen för att köpa kattmat och treo. Två livsnödvändiga saker här hemma.
Kom hem och har lyckats glömma huvudvärkstabletterna i affären:(
#125 Inte roligt alls
Vad är det med mig och uppsatser? Jag kan inte dela upp en uppsats på flera dagar, allt blir gjort på en dag.
Min idrottsuppsats skulle vara klar på söndag och jag började idag och skrev i flera timmar utan att jag tänkte på det. Helt plötsligt är klockan snart nio och bara 1 av mina stackars hamstrar har fått komma ut än :(
Mvh Alicia.
Idag har jag varit och hämtat möss
, 11 stycken, men blev bara 6 till mig själv
. Jobbigt dock att sitta allt som allt 2 timmar på buss och 5 timmar på tåg.
Milkshake på bilden.
//Frida

#128 Hihi, för 3 var till mig! :) Ska bli så kul att få träffa dem! Deras Bur har stått redo i över en vecka. :) Det bästa med såna långresor är i alla fall när de är avklarade. ;)
Medis på akvariefisk.

Nu har jag fått hem mina möss, de är sååå söta! <3
Ska bli så spännande att lära känna dem och arten, de enda möss jag känt innan var skolans fodermöss…
Medis på akvariefisk.
#124 Ja,hon är verkligen jätte fin! Och hur gosig som helst. :)
MVH Wilma
Nu är äntligen de två kullarna reggade…

Tänkte sätta mig och lägga in bilder på Magnolias ungar men tydligen tyckte inte William det för han hade sönder min dongel! :(
// Nathalie

#133 Kan du inte föra över direkt från kameran istället?
Hm, vet inte om jag är så jätte intresserad längre av mitt praoställe. Jag ska praoa på Globens hotell. Jag börjar klockan sex och slutar två! Så jag måste gå upp klockan fyra varje dag…. Och så måste jag ha kvajbyxor, inte direkt något som finns i 15-årings garderob.
Jaja, det är det värt. Det är samma vecka som Globen Horse show så det kommer säkert komma en massa kändisar och bo på det hotellet :D
Mvh Alicia.
Alla kom väl ihåg att ställa om klockan inatt? Höll på att glömma, hehe hade nog inte vart så roligt att komma en timme för tidigt till hamsterutställningen ;P
Mvh Alicia.

#136 Bättre än en timma för sent;)
Sådär ja, nu är även Zeth reggad! 
ska man ställa tillbaka eller fram ica reklamen gör en förvirrad! haha
Puh! Hemma efter hamsterutställning. Lite trött i benen efter att ha varit handler och sprungit och hämtat transportburar till alla borden och lämna i flera timmar.
Även om mina hamstrar inte gick så superbra så har jag lärt mig en massa nytt. Fick reda på att mina dvärghamstrar har en ögonsjukdom, men inget farligt och inget som man kan göra något åt. Eternity är tydligen fet igen, så måste påbörja operation Eternity bantning igen ;P
Helenas föreläsning om dvärghamstrar var mycket intressant och jag lärde mig en massa nytt.
Rolig dag! :D
Mvh Alicia.
#140 Ojdå, nu igen!? Du får hålla henne borta från kolhydraterna ett tag…Hennes pappa väger 165 gram och är den som väger mest av hanarna just nu! Inget fetma på honom utan enbart muskler:när han var halvåret vägde han 152.
Eternitys kusin väger 154 gram…lite mer än sin mamma som väger 152 g.
#141 Vet inte varför Eternity är så himla stor. De skrev att hon var för stor för sin ålder på utställningslappen :O Hon väger 220 gram och blir imorn 5 mån. Hennes mor väger ju 185 gram. Skumt, tror inte att 30 gram är fett bara. Tänker sluta ge Färskmat till henne, hon får leva på hamstermix tills vidare. Mitt mål är att nå 205 gram för henne :)
Mvh Alicia.
#143 Vilken härlig julsida, vem har gjort den? :)
Mvh Alicia.
Jätte jobbigt , har fasnat för denna låten,
Den är jätte bra! Mina syskon har tröttnat på låten med den är ju superbra.
Du kan åka med den här eller åka med den där! Kan åka med den här eller den där…
#146 Hahahah, underbar! :D
Mvh Alicia.
#147 hahaha, ja visst är den! Men denhär videon tycker jag bättre om för här dansar de. Och musiken får ens ben att bli riktigt danssjuka hahaha. Härlig musik också…riktigt i min smak…
Badat katten
, Elektra är väl ingen direkt älskare av att bli badad, och själv tycker jag det är jobbigt att föna all päls efteråt, tar en stund att få den torr om man säger så
.
//Frida
#149 Haha, nää stackaren :)
Mvh Alicia.

#151 hahaha, va söt! Ser ut att vara en kelsjuk liten kisse…

#152 Japp, mest i världen. Försöker titta på film så ställer han sig rakt framför och tok-spinner så man ska gosa med honom istället:)
#153 Men gud vad härlig och underbar liten frass du har.

#154 Han har två syskon som är i stort sett likadana:)

#151 Naw, vad gullig!
Men jag vet inte, det är sånt där som är himla gulligt när man ser andras katter vara sådana, men när jag hade en översocial katt som gjorde allt för att få gosa i alla situationer (typ hoppade upp på ens rygg för att ligga på ens axlar när man diskade…) då var det inte riktigt lika skoj… ;)
Medis på akvariefisk.

Jag gick för övrigt upp alldeles för tidigt idag, vaknade vid 6 trots att jag hade sovmorgon. Så jag har skämt bort mig med en underbar frukost, stekta ägg, stekt fläsk, bröd som fick steka i flottet efter fläsket och så kaffe med spraygrädde på det. Så sjukt gott! Och nu är jag väldigt mätt. ;)
Medis på akvariefisk.
Vilket högt aktivitetsindex det är nu :)
Över 10.000 vilket det inte varit på länge. IUof så brukar det ligga strax under, men nu var det över :)

Gah! "Min" djuraffär har hemma guldhamstrar som ser ut att vara bandade nom spot. *jag ska inte köpa, ska inte, ska inte* Riktigt fräcka i teckningen, men typen var väl inte bra direkt…
Medis på akvariefisk.
Skrev nyss en text om Barbie och hennes död. Gud vad hemskt det kändes att skriva om allt igen. Det var som att återuppleva allt. Började gråta… Saknar henne så mycket. Ångrar idag att jag valde avlivning. Vill ha tillbaka min Barbie, min underbara stora och mysiga Barbie.
Hon och hennes hål i örat. Hon som kallades för Bimbo här hemma med sin lilla annorlunda personlighet… Rymde från buren och parade sig på en bibel.
Mvh Alicia.
#160 naw… så söt. Parade hon sig på en bibel hihi :')
_
#161 Jo hon gjorde det och med Tom Toolbox till på köpet. Det var ena 2 syndiga små lurvbollar… hahaha. Jag hoppas att jag alldrig kommer att behöva se Toms son para med en hona på en bibel, inte äns i smyg!

#162 Han har ju generna för det, så det är inte omöjligt
.
Mvh Alicia.
#162 Ja, det är det jag är lite rädd för! Att han skall gå i sin fars fotspår angånde, hot love on a bible! hahahaha
Gissa vem som kom in på polishögskolan , jo min storasyster! Hennes drömjobb , de var ca 8000 som ansökte bara 300-400 kom in och jo min syster bara sitter här och bara OMG OMG OMG jag kom in!!
Stort GRATTIS till henne!!
Älskar henne!!! 
Men hon kan glömma att ta med sig min hamster Harley HAHAHA
Yey! Om man söker på "hamster fakta" på google så kommer min hamsterblogg upp som första resultat. :) haha
#168 Hahaha , vad söt du är Alicia alla ser tjockare ut på bilden så det där är fetto-Alicia (förlåt om du ser ut så på riktigt haha) X)
Dags för en ny tråd , Klotterplanket 51 ? Denna börjar bli ganska trög… 
#169 Haha, näärå. En massa rejer innanför tröjan :) Och så trycker jag hakan mot halsen så jag får dubbelhaka :P
Mvh Alicia.
#170 men Fetto-Alicia är ju supersöt , men föredrar nog den vanliga söt-Alicia 

#172 Söta:)
Hur ska man få någonting gjort när man är så förkyld att så fort man reser sig ur soffan svettas man ihjäl och håller på att svimma.
Har tappat rösten, hostar som en idiot och kan knappt andas.
Strålande, har massa som behöver städas, jag behöver handla, har ingen mat hemma. Men lyckas inte ens ta mig ur sängen. Jäkla skit!
#173 Men gud så tråkigt! Att inte att tala om jobbigt, när man skall vara så förkyld! Vet precis hur det är. Inte länge sedan jag var så förkyld som du är nu och det var INTE det MINSTA kul allas…
NU har jag inhandlat alla hamstergrejjor :)
Hus, mat, Sand, vattenflaska och matskålar.
Yeah! Nu kan hamspisen flytta in :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

Sitter med 3 möss springande runt på skrivbordet vid datorn, det är lördagsmys det. ;)
Medis på akvariefisk.
Idag så skulle ju tydligen världens bästa hackare "Anonymous" försöka hacka sig in på facebook och försöka stänga ner det. Jag trodde först inte på det, men nu har flera av mina kompisar blivit hackade och skrivit konstiga statusar. Erica som jag har uppfödningen med loggade in och såg denna status från sig själv:
"Hello Erica Tranefalk. My name is Anonymous, your page will soon be gone! Will you be able to sleep tonight? Haha you will thank me one day!"
Otroligt läskigt tycker jag! Den där hackaren är ju verkligen jätte duktig och har hackat sig in på många system och förstört dem förut i massa länder. De tycker att fb tar allas liv. Att vi kommer tacka honom en dag.
Mvh Alicia.
#177 Ja , som tur har inget hänt med min facebook , kan någon kolla för säkerhets skull , jag heter Nora Bästa El Chawli 
#177 Vad läskigt :O Trodde inte heller på det, men det här var ju konstigt
Hoppas inget mer händer. Hahha, varför så emot facebook liksom? 
#179 De tycker inte facebook skyddar alla människors information så bra. De kan ju typ sälja ens information till någon :/. Och jag måste hålla med om att facebook har fått många att sitta mycket mer vid datorn.
Har läst på lite mer, denna grupp kommer inte klara av att stänga ner facebook då facebook skaffat ett jätte bra säkerthetsteam som var redo att stå emot attacken. Men de skulle bara skydda den viktiga informationen om alla, det andra som bilder och statusar sånt bryr de sig inte om. Men har sett fler som har statusar på engelska som sägs vara skrivna av Anonymous.
Mvh Alicia.
Ah, tur då. 
Ikväll får jag hem en söt liten svartnos som kommer ääända upp ifrån långt uppe i Norrland. Ska bli riktigt trevligt.
Ska pussas med henne massvis. 
#182 Å vips så var hon framme 
_
Själv ska man på arbetsintervju idag *håller tummarna för att det kan vara något för mig*
Jag förstår inte hur man kan lyckas få träningsvärk efter att jaga 2 bussar och springa från stora torget till centralen, men jag lyckades iaf med det :P Hade en jobbig söndag 
Förstår det, kan också bli ledsen om jag tänker på någon hamster som inte finns längre :( Folk säger att det "bara" är en hamster och man kan köpa en ny bla bla bla men de förstår inte att ingen hamster är den andra lik, dom är verkligen personliga. Min första hamster Vicky hade föresten också ett hål i örat 
Är sjuk och haft tråkigt idag, så börjat måla bilder till hampisarna här hemma, till hemsidan, och sen efter ska jag ge mig på musbildern :).
Tycker ni jag fick till nf umb färgen?.
//Frida
#186 Wow! Den blev ju jättebra!
// Julia
#186 Vilken mörk och fin! Men halvmånarna ska völ vara mörkt grpa och inte svarta? :)
Mvh Alicia.
Vilken fin! vilket program har du använt?
#188 Då Colorado har svarta så fick hamster på bilden det, då det är han jag målat :). En riktigt bra nf har svarta.
#189 Photoshop elements 6.0 :).
//Frida
Ikväll har jag krypit runt på alla fyra, för att försöka fånga in två möss som rymt. Jag är väldigt glad att jag fick tag på dom ikväll, framförallt då det var en hona och en hane.
Xandy låg i ett hörn och såg vettskrämd ut, blev väldigt glad när hon fick komma upp i mattes trygga hand. Varit på rymmen i några timmar. Gissar på att hon halkat ner, då dom alltid stannar på skrivbordet. Uthan därimot lullade på, och ville inte komma in i buren igen, den rakaren
. Har rymt 2 gånger innan och passar på att hoppa ner när jag vänder ryggen mott. Fick tag på honom efter att han klättrat upp i gardinen.
//Frida

ÄNTLIGEN har jag internet på datorn hemma igen! Har varit och hämtat ut en ny dongel idag! Ibland är det bra att ha försäkring på sina saker för vi lämna in för några dagar sedan och fick idag hämta ut en helt ny utan att betala en enda krona! Fick dessutom en dongel som är bättre än den gamla! ;) Hehe!
När vi satt och vänta på att hämta ut dongeln på elgiganten så satt det en mor och en dotter brevid oss som hade en iphone med sig som dom inte hade försäkring på och som hade blivit paj, enligt dom sa att dom inte gjort nånting utan haft den i fickan och sen lagt den på bordet hemma och då helt pang poff så hade den blivit konstig i skärmen.. Hmm.. Låter otroligt men men.. Som sagt hade dom inte försäkring så dom fick lämna den på konstnadsförslag om dom ville men han sa att det kommer nog att gå på ca 2500kr att laga den. :S
// Nathalie
Äntligen pluggat klart inför no-provet imorn! Började med matten också, men usch nej min hjärna strejkade…
No:n var rätt kul, pluggade kemi om atomer. Tycker sånt är superintressant och kul, alkalimetaller, halogener, valenselektroner, isotoper m.m. Blir absolut något sådant som jag vill jobba med i framtiden :)
Mvh Alicia.
Usch vad rädd jag blev!
Kokos rymde från mig i en halvtimme. De får ju springa fritt i mitt rum och när jag letade efter kokos så var hon ingenstans. Letade i sängen, under ett litet bord och över hela golvet. Efter en kvart gick jag till mamma och bad henne om hjälp. Hon sa bara att jag skulle leta lite till. Efter en kvart till så var jag väldigt orolig. Jag trodde inte att jag skulle hitta henne och jag såg framför mig hur jag skulle få hälla ut mjöl över hela lägenheten. Jag sprang till mamma för andra gången och då följde hon med. När vi kom in i mitt rum kollade jag in i fotohörnan (där hade jag letat lite slarvigt). "titt ut!" sa Kokos och hoppade fram bakom en pumpa. :P Gissa om jag blev glad. Hon värkade inte riktigt fatta varför jag pussade på henne så mycket.
Haha, nämen Kokos då! Hon ville ju bli fotad
. En äkta modell är hon allt
.
Mvh Alicia.
Wie! Idag kom alla nya dunaburar som jag beställt på nätet :) Så ikväll blir det flyttdax för alla tjeckiska hampisar :) de har bott i tillfälliga plastlådor innan.
// Sofia

#196 Hittat billiga på något bra ställe? Nu får du tipsa. ;)
Medis på akvariefisk.
275kr st på CRT zoologiska :) utan tillbehör då. Frakten kostade 49kr. Jag köpte 5 :)
// Sofia

#198 Åh, 275 är ju ett heeelt ok pris. =) Men då är det minidunor?
Medis på akvariefisk.
Oj vad det var länge sedan jag skrev i klotterplanket! 
Nu har jag kommigt in i min störiga period , så jag har köpt 100 leksaker till hamstern nu 
#200 Ja det var det, undrade lite vad som hänt med dig 
Mvh Alicia.
#199 Japp, det är minidunor.
// Sofia
#202 Min lilla hampistjej Idun dog, och ett tag efter det tog jag som en paus från hamstrar och hamsterintresset. Jag har haft fullt upp med andra saker; hunden, skolan och sånt. Men nu är jag tillbaka!
Och Imon har jag kvar, och förhoppningsvis blir det några till här hemma
Sådär, nu har jag klippt Tuttes päls. Hans päls var helt osymmetrisk, KH på ena sidan och LH på andra. Så nu blev han snaggad så det ska se lite jämnare ut. Tuttes imponerar inga tjejer med sin päls längre..

#205 Nämen, en snaggad Tutte (oj det lät lite fel). Måste vara skönt med kort hår :P Brodern har varit korthårig ett tag, men nu börjar håret minsan växa igen :D
Mvh Alicia.
att jag är sveriges klumpigaste förvånar inte de som känner mej.
kan ni fatta hur man lyckas få hjärnskakning när man sover.
det är väl inte möjligt tänker ni nu.
jodå jag lyckades med det konststycket.
skulle vända på mej i sömnen och vaknar av att jag hör en duns samt har så ont i pannan. ligger kvar med ansiktet tryckt mot väggen och funderar på vad som hänt. kommer på att det måste ha varit jag som dunsade.
får för mej att gå upp och kolla. är helt yr.
får syn på mej i spegeln och har ett stort rött märke i pappan.
idag har jag ont i huvudet, är yr och kräks.
gissa om de skrattade på sjukvårdsupplysningen när jag ringde å frågade om jag skulle åka in .
de tyckte jag kunde vara hemma och ta det lugnt.
imorgon ska jag å nadia på allt för hälsan mässan.
undrar vad folk kommer tänka när de ser mej komma gåendes med mitt stora märke i pannan som säkert är blått imorgon.
Nämen…hahaha…det var värst vad morgonpigg hamster jag har då. För en timme sedan gick jag i in vardagsrummet där mina hamstrar är…alla sov gott, utom Joyce som var vaken och ville ut och springa i bollen…
#207 Men herre gud, vad fan är det för sjukhuspersonal som skrattar åt människor som fått hjärnskakning av olycka. Sådana skulle borda stemmas…
Det måste ha varit en förfärlig mardröm du hade om du var så våldsam att du trillade våldsamt ur sängen…
Usch, Fy säger jag! Sådant där kan ju inte vara kul!
#208 Hahaha, vad gulligt!
Borde nog skaffa en boll jag med så jag vågar släppa hamstrarna på golvet utan att vaka över dem som en hökmamma… 
OPS! Dags att starta en ny tråd ser jag.. ni får gå till den nya tråden och fortsätta surra där ^^
_