Duger den här buren?
Jag blev så himla trött på burarna vi har här hemma idag. Tyvärr gjorde jag misstaget att låta sonen välja som valde såna där burar med massa rör man bygger ihop med varandra. Sååå meckiga o totalt värdelösa. Delar sig för minsta lilla o är allmäns svåra att ha o göra med tycker jag.
Så jag gick till Maxi o köpte den största backen med lock de har där. Tyvärr är den nog inte lika stor som den från IKEA jag vet att många här använder. Måtten på den är 72 x 40 x 39.
Jag inredde den med massa saker för jag tänkte att den då kanske är lite bättre (o roligare) med bland annat ett hyllplan o lite andra avsatser.
I den bor just nu 3 Ryska Vintervita (mamma o hennes döttrar) men om några dagar flyttar ena lilltjejen till sitt nya hem. Den andra bebisen behåller vi som sällskap åt mamman.
Tror ni den är på tok för liten? Nu har den så mycket grejer o inredning att det inte finns så mycket springyta, men de kommer ut i rasthage eller på golvet varje dag.
Jag tror att den räcker. Den är inte på ''tok för liten'' iallafall. Den var ju stor och bra och det var fin och rolig inredning också! 
#3 Näe inte på tok för liten kanske. Men ändå. De hade mycket större innan. Men här är iaf två riktiga hus men två möjligheter till att använda som bo. Det stora sandbadet får plats men jag hade kunnat ha ett litet sandbad om det är för liten öppen yta just nu. Tror man ser det i bilderna. Det är under hyllplanet.
Jag tycker den ser bra ut, det är så många saker att vara på, i och under, så hampisarna har saker att göra. Jag hade gillat att bo där om jag var en hamster
Vart har du hittat de roliga leksakerna? 
Håller med #7 :)
#7 Vad skönt att höra. Blev så himla besviken när jag kom hem o började inreda. Den såg gigantisk ut i affären men krympte nog på vägen hem ;)
Precis så sa sonen också. Han hade velat bo sådär.
#8 De har jag köpt på Djurmagazinet där jag bor. Himla bra o roliga saker tycker jag och bäst är att allt är gjort i trä. Det finns allt från enkla hus till stora borgar typ. Den inredningen jag har består av två stora delar, ett separat trähus o sen köpte jag till små avsatser med hängbro. Roligt att få sätta ihop det som man själv vill ha det :)
Jag plockade bort en del jag tyckte såg farligt ut dock. Det va tex nåt flätat nät man skulle ha hängande från hyllplantet som hamstrarna kunde klättra i. Men jag va rädd att de skulle trassla in benen i det så jag tog bort det o ordnade en annan väg upp bara.
Så där mycket roligt har vi inte på djurmagasinet i farsta… 
#11 Nää men vad trist. Vår butik är superliten så jag antar att jag bara hade tur att de hade massa sånt här roligt hemma. Men det borde gå att få tag på hos andra också. Ska kolla vad de heter o snoka runt lite på nätet. Kan återkomma om jag hittar något :)
#13 Ok tack! 
tycker det ser kanon ut vilken lyx för en liten hamster kan omöjligt bli trist där 
#14. Jätte skönt att höra. Jag visste inte hur viktigt det är med öppen spring yta. Fast jag kan säga att de springer rätt friskt på sakerna också ser jag haha. :D
15 nja de där små är ju rätt klätterglada små rackare :) Måste kostat lite den där fina inredningen? smart o ta stor låda, hur gjorde du med locket? Hål eller hål/nät?
#16. Jo de två stora sakerna kostade 229 och 279 tror jag det va, huset 69 kr och sen de där avsatserna med bron kostade typ 129 eller nåt. Så ja, det blev en ganska dyr Bur i slutändan :-P
Jag borrade många hål i locket. Det gick jättelätt o bra. Viktigt är nog att inte borra hål där hamstern kan nå, som från hustaket på andra våningen i min Bur. Är där ett litet hål kan de snabbt göra ett stort hål o rymma tror jag :) Jag får se om det blir bra ventilation. Annars får jag borra några lufthål i sidan också där de inte når.
Men om de går upp på huset kan du ju hoppa ut och rymma ? Eller har du lock ? :)
17 jag gjorde hål på sidorna och sen har jag mer en lucka i taket men den har jag nätat in. Kan man så kan du säkert borra lite hål även på sidorna men tänk på att de ska inte komma åt dom :)
Rena rama paradiset för små luddbollar!
Skulle jag ha haft det så när jag hade dvärgar hade dom gråtit av lycka!
Guldisarna dock är lite för tråkiga för att förstå det roliga i klättra saker, i alla fall mina guldisar haha!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Ju mer saker man har i buren desto mindre blir ju själva buren.
Om du känner att du har plats så kan du ju köpa en likadan låda till och göra hål i båda, och sätta ett rör emellan. Då har de dubbelt så stor yta att springa på och så kan du ha mindre saker i den andra lådan, med kanske ett Hjul.
Då kan de välja själva ifall de vill klättra och busa, eller bara springa runt.
Jag tycker buren är okej i storlek.
~Djuren ger din själ en kick~
Det var bra att du hade hamstrarna i buren så att man fick ett perspectiv (stavning?) 
vad mysigt det ser ut!
#18 Bibbo om du läser mitt inlägg precis innan ditt ser du hur jag gjort med den saken ;)
#19 Forest, det låter himla smart o smidigt. Men va där redan som en lucka i locket redan från början då eller hur har du gjort en lucka?
#20 Haha ja de verkar vara rätt lyckliga faktiskt. De har varit superaktiva hela kvällen. Klättrat, skuttat o tittat på alla saker. :D
#21 Jag vill ha mycket saker. Det finns inget mer deppigt än en Bur med ingenting alls för djuren att göra. Jag kollar hur de gör nu i några dagar tänkte jag (nu när jag fått veta att storleken är ok). Är de aktiva o använder sakerna så är jag inte så orolig mer. På dagarna tycker jag att de mest ligger o sover o på kvällen är de ute o springer i rasthagen i 1-2 timmar. Jag tror egentligen att det räcker, men måste jag så får jag köpa en låda till.
#22, #23 och #24 Tack så mycket! :D
jolinak, märket heter Karlie Wonderland och det verkar säljas lite överallt faktiskt. Försök kika i en lite mer välsorterad o större djuraffär så har de nog. Jag har sett att många här inne har Karlie saker. Googla Karlie Wonderland om du vill se allt roligt det finns :)