Din hamster.
Jag vet att det redan finns en liknande tråd, men kunde inte hitta den. Tror ändå den var rätt lång.. ^^
Men jag vill att ni lägger upp en bild & en beskrivning. Till exempelvis hur många kullar hamstern fått, hur gammal den är, namn, favvosaker/mat m.m, hur den är, föräldrarar, uppfödare osv. Ja, allt ni kan komma på att skriva om den :)!
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan skriva om hamstern som betyder väldigt mycket för mig. Visst betyder dom andra mycket, men denna hamster är det något specielt med.
Exentrion's Ginova, eller skruttan som hon kallas till vardags. En stor tjej på 225 gram.
Är sobel bö långhår, och efter Operatårta, rost lh och JonaGold choklad lh, född 2010-11-01.
Kom hem till mig i mellandagarna, efter att åkt många timmar med bil. Hämtade upp henne i Skövde, hon kom då från norrland, och sen vart det 3 timmar hem med bil till Rävlanda.
Toktjej som hon var när hon var liten, var otroligt aktiv. Har bitit upp en del av en vägg, flera kablar, och hennes första Bur, som resulterade i ungar 16 dagar senare. Hon var då ca 3 månader, när hon fick den kullen. Hon har även haft en till kull, men som var planerad. Har nu 3 av hennes döttrar här hemma, 2 från kull 1 och en från kull 2.
Nu när hon är lite äldre, tar hon allt i sin egen takt, ja som inte är snabb kan jag säga
. Älskar att mysa med matte och älskar att stå framför kameran.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Åh Ginova, hon verkar så underbar.
Hade inte tänkt köpa en guldhamster, men Nathalie visade en bild på Ella och jag var tvungen att ha henne. Hon var ju LH, rex, sö, creme färgad. Hon var då precis leveransklar.

Hon har alltid varit väldigt speciell för mig. Hon är väldigt smart och lär sig kommandon enkelt. En grej som är lite speciellt med henne är att hon är så himla hårig! Hon är inte så superkraftig längre, men inte smal.
Hon fick i januari en kull på 11 ungar. Den tog hon superbra hand om! I juni fick hon sin andra kull som det dök upp svällmage i :( Så många bebisar dog.
Nu är Ella 1 år och 3 månader och har på sista tiden börjat sova mer och vill inte springa omkring i rastrummet längre. Fast mysig i handen :) är nästan rädd att hon bara har några månader kvar… Nä hon är säkert bara en pensionär som inte orkar lika mycket längre som förut :)

Mvh Alicia.
Jag känner mig taskig när jag säger detta men jag gillar min hamstrer cupcake mest. kanske är det för att han är tamast jag vet inte. På morgonen när jag vaknar är han där och vill komma ut, när jag kommer hem från skolan vill han också komma ut och sen under resten av dagen. Ibland pussar han mig på munnen och när han får springa fritt på golvet vill han först inte springa iväg utan klättrar hellre upp på min fot eller något :D När jag ropar på honom kommer han fram och han är otroligt inteligent och jag har lärt honom flera små tricks som att kissa och bajsa i sandlådan och knaga lite på mitt pekfinger när han vill ner i buren igen. Han heter igentligen cocnut's trocadero och är en vintervit rysk agoti. igentligen är han lite Hybrid med det handlar om typ 5% campell. han är född den 30 maj och nu bor han med sin bror ärtan :)
Även jag kan skriva lite här.
Jag börjar med min äldsta gammeltant, Tessyys Paris Hilton men kallas bara för Paris. Hon är uppfödd hos mig & är född 2009-02-08. Hon är efter Wilmis, sapphire pearl & Snobben, agouti. Själv är hon en rysk vintervit agouti.
Denna tjej är & har alltid varit sprallig. Trots sina två år & nio månader är hon sprallig som tusan. Lillskrutten har blivit lite mager, tappat hår på magen, har en knöl på tassen & är helt blind, trots det låter hon inte döden ta henne. Vilket är tur!
Denna tjej älskar mat, att klättra & att få gnaga. Hon blir väldigt rastlös ifall hon inte har nå galler eller kartong i buren (har nu valt att hon fick flytta till en duna då hon är för gammal & vill inte hon skadar sig i gallret.)
Den 4 juli 2009, när hon var 6 månader gammal, inträffade en liten kull här hemma på två pojkar. Kullen var oplanerad & hon hade blivit parad med sin bror. Bob & Totte fick killarna heta & en av dem, Totte, lever än idag.
Paris är en väldigt charmig liten tös & trots att hon ser så fulsöt ut snor hon åt sig allas hjärtan. Hon var den ända tjejen i kullen som var agouti & hon var lite speciell redan från början. Hon var aggressiv & väldigt bitsk av sig. Hon var lite trotsig redan från början & ville inte riktigt göra som mamma Wilmis sa. Tyckte så synd om Wilmis då.
Paris växte upp & blev en kraftig tjej. Men höll inte sitt fina hull & gick istället från knubbig till smal & stark. Idag väger hon 45g pga sin mini-storlek & att hon blivit så smal. Året 2009, efter att hennes söner flyttat ut fick hon tre kompisar att bo med. Hennes mamma, hennes syster & en liten krabat som jag alldeles nyss fått hem. Paris bet ihjäl alla tre & har sen dess bott helt själv. Hon var dock lätt att tämja men har ALDRIG litat på nån hamster eller på nån annan människa än mig.
Hon kanske låter ond, men för mig kommer hon alltid vara den speciella hamstern, den jag älskar mest av allt på hela jorden.
#3 Men var inte Maries ungar 25% campbell & 75% rysk vintervit?
#6 nej det va pappan som va det 
#7 Jaha, för det stog på hennes sida att Cola var 25% campbell & 75% rysk vintervit.
#8 jaha nej så ska det nog inte vara… fast jag kanske har missuppfattat allt 
Kan skriva lite om Dante oxå.
Dante är en Hybrid, 50% av båda arterna & kommer från en uppfödare i Norge vid namn Oliwia Ruud. Hon är ganska vimsig & konstig, men bortsett från det är hon en tjej att rekomendera då hennes hamstrar har superfint temperament & är riktigt mysiga! Hon är otroligt noga med uppfödningen & parar inte hur som helst.
Iallafall, Dante är som sagt Hybrid & är en agouti med broken i sig. Han bär inte på hela broken teckningen. Han kommer från Rosengårdens Razzmattax, Hybrid med broken i sig, & Annie, Hybrid agouti. Han är född 2011-03-27 & är hur lugn som helst. En riktig mysplutt! Han är riktigt snäll mot tjejerna & vill gärna pussa på allt folk som kommer på besök! Han väger just nu 60g efter att ha gått ner 9g med hjälp av en sträng diet.
Han är inte så mycket för att klättra & bor just nu i en liiiten gallerbur som är ihopsatt med en plastlåda. Så länge han har Sand & jord (helst jorden) är han hur nöjd som helst :).
Dante vart parad för ett tag sedan & blev pappa den 6 oktober 2011 till 3 små bebisar, varav en dog. Bebisarna föddes i A-kullen.
Dante är annars en riktigt söt liten kille. Uppfödaren sa att han inte var något vidare då hon inte lyckats få honom lugn, men dagen han kom hem till mig kröp han upp handen, la sig där & somnade. Han fick mitt hjärta att smälta direkt!
Han är otroligt rumsren dessutom. Behöver sällan städa hans Bur då han håller det rent & fint hela tiden.
Jag kan ju prata om min Harley :D
har ingen stamtavla ingeting , han är köpt från djuraffär (som köper av uppfödare)
Han var tam när jag fick han , jag kunde välja mellan han ( som är b.ö. silvergrå KH) en ljusare än han (samma färg osv) en LH brun kommer inte ihåg vilken sort och en svart LH men jag valde just han eftersom det var bara han som kom fram och kollade.
Han är inte lat utan är nyfiken och har spring i benen , jag har börjar med agility och han värkar gilla det tränar 1-3 timmar varje dag (beror på om jag ska göra något men absolut minst 1 timme men det är ovanligt.Han betyder jätte mycket för mig när han blir gammal och går bort vet jag inte vad jag kommer göra , kommer bli supersuper ledsen. Min älskade number 1 hamster LOVELILOVE him <3
Denna lilla campbell är uppfödd i Lycksele av Carina Stendahl & hon är färgen black. Denna tjej kommer från Vintergatans Amazing Dumbledore, black campbell & Vintergatans Kelly, black campbell. Hon är en mycket nyfiken tjej med en del energi. Men visst, hon kan mysa hon med! ;) Hon är född 2011-03-17 & väger just nu ca 59g. Är mamma till en kull på två små tjejer där Dante är pappan! :)
Hon är en väldigt svårroad dam som blir lätt rastlös. Har hon galler eller Hjul är hon nöjd, ingenting annat funkar. Hon bor just nu i IKEAS största SAMLA-låda så hon har inte möjlighet till nåt av de nu.
Hon är annars en riktigt pussig & härlig dam. Älskar att röra på sig & har god hand om sina bebisar.
Liebe är även väldigt smart & det är nånting jag hoppas hennes bebisar ärver. Hon kan stå på bakbenen för att ta en godis, snurra runt & agility. Men mer kommer hon att läras då hon är väldigt lättlärd.
Angie är en av de två bebisarna som kommer från Liebe & Dante. Hon är en Hybrid, agouti med broken i sig & är född 2011-10-06.
Angie var först an liten vampyr, men nu är hon till och med mysigare än syrran! Hon kan somna i handen & hon är bara allmänt lugn. Angie kommer kanske användas i avel senare.
Angie tycker om mat & att mysa. Hon kan ligga i timmar & bara koppla av. Hon kommer tränas när hon blir äldre för att se om hon ärvde pappans tröga hjärna eller mammans smartis hjärna :)
Ayline är oxå en av bebisarna & är syster till Angie. Hon är en Hybrid, agouti med broken i sig & är född 2011-10-06.
Ayline har alltid varit så mysig. Hon kan sitta still i handen & bara vara, ingen energiknopp dehär inte! Dock har hon fått mer energi nu än förr. Ayline är lite mindre än Angie, men kommer kanske oxå användas i avel.
Även Ayline kommer tränas när hon blir äldre. :)
putt
så gulliga alla hamstrar är
putt
Ellerhur putt