Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1010 ggr
mjuhm
0

Frågor, behöver svar.

Hej där! Har tre frågor jag måste fråga nu.

1. Jag har en dräktig hona här hemma som barades i söndags & har sen dess bott ihop med hanen, hon är beroende av sitt Hjul. Bör jag ta bort det eller hur länge kan jag ha kvar det? Tar jag bort det börjar hon gnaga på gallret istället.

2. Min hane bor ju tillsammans med min hona, och jag upptäckt att hans pung ser mycket rödare & uppsvälld ut. Alltså den syns MYCKET tydligare än annars då den är typ "rosa". Är det nå farligt?

3. Kan hamstrar äta rå potatis, eller bör jag koka den?

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Roxie
0

1. Är hon beroende bör du definitivt ta ur hjulet. Och är hon nu dräktig så ska hon absolut inte ha Hjul. 2. Detta kan jag inte direkt svara på, då jag aldrig avlat på dvärgar. 3. Nej, potatis ska kokas :)

// Sofia

mjuhm
0

#1 Men är det inte farligt att hon typ klättrar på gallret då? För hon faller ofta.. Och jag har bara en Bur som hon inte kan klättra i. Men där är min gamling, & hon klättrar hon med vilket jag absolut inte vill.

Men tack för svar! :)

Charlie2006
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Hon ska inte ha gallerbur när hon födder sen, så lika bra att bytta Bur redan nu Flört. Då ungarna kan skada sig och klämma sig igen gallret.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

mjuhm
0

#3 Kanske bättre att flytta henne till nån typ av låda. Har ett sängbord jag skulle kunna göra om:)

Charlie2006
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Låda funkar lika bra Flört.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida