Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 915 ggr
[Bibbo]
0

Va ?

Måste en hamster vara 5 månader för att använda hamsterboll och hamsterhjul ?

Läste det nyss.

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja en hamster är ju inte färdigväxta förens vid 5 månader. Då ska man inte använda Hjul då det inte är bra för hamsterns rygg. Glad

Mvh Alicia.

Lojs
0

Snälla, sätt rubriker som har med ämnet att göra, dels får du säkert fler svar, dels vet man om det är ett ämne man är intresserad av eller ej! (Ett exempel här kunde varit "Ålder för hjul/boll?")

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Ellenfyrkant
0

Ja, de ska vara färdigvuxna. Jag har inga Hjul innan 6 månaders ålder för att vara på den sära sidan, och inte lider dem av det sålänge de har en stimulerande Bur.

Mvh Ellenfyrkant

Odette
0

Alla säger olika och det är nog lite upp till var och en hur man vill göra. Varför man rekommenderar att hamstern gärna kan vara lite äldre är för att det kan vara skadligt för kroppen att springa konstant i hjul/hamsterboll när denne inte vuxit klart ännu.
Men det är ingen fara om man låter en 3 månaders hamster springa i ett Hjul kortare stunder, mer att det ger mer stimulans om de får en större rasthage/plats att vara på och busa, gräva, klättra och leka. Ett Hjul ger mest motion. Och motion behöver inte en bebis på samma sätt som en äldre.
Likadant som med hundvalpar, de behöver bara få komma ut och kissa, leka & busa! Glad

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Linda3046
0

Finns det någon veterinär som faktiskt bekräftat att det skulle vara skadligt?

Odette
0

Ingen aning, men nån typ av dokumentation bör det ju finnas

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_