Hamster iFokus

Hamster

Etiketthybrider
Läst 2730 ggr
NathalieT
0

Sätta ihop dvärghamstrar ( vintervita/hybrider )

Okej, här hemma bor ju en vintervit/hybrid hane som är cirka 7 månader gammal. Han har levt ensam sen han köptes från djuraffären då han var cirka 5-6 veckor gammal.

Snart ska vi köpa en liten kompis till honom och vill ha alla tips jag kan få om ihopsättning ock liknande. Hur gammal ska den nya hamstern vara? Ge alla tips ni har om det här!

SKa man ha två hus i buren då ? Två Hjul ? Dela med er av era erfarenheter på den fronten också!

Och ge gärna namn tips. Det är förstås en hane vi då ska köpa! SKa gärna vara ett gulligt och inte så vanligt namn!

Är jätte exalterad över detta! :D

NathalieT
0

På lördags ska hamster införskaffas. Så kom med tips NUU !! :)

UlrikaD
0

Dvärgihopsättningar är inte min grej. Men det jag vet är att du ska ha en så ung bebis som möjligt för att det ska funkar.

NathalieT
0

Ja det får jag ta och finna ! :)

NathalieT
0

Fleer tips tack! Har läst runt lite på internet och så men jag känner att jag får bäst tips här!!

Lamina
0

När jag skulle sätta ihop mina dvärgisar (som båda hade bott ensamma ganska länge) tog jag det säkra före det osäkra. Dom fick träffa varandra dagligen på min säng i ungefär en vecka. satte jag deras burar precis intill varandra så dom hela tiden hade varandra nära. Efter ännu en vecka så fick dom flytta ihop helt. Inga problem alls. Tror dock att det är lite lättare iom att det är en bebis du ska köpa.

Jag brukar ofta döpa mina djur efter utländska ord. Slog upp några på google translate (latin):

Söt = Dulcis

Liten = Parva

Ny = Novum

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

NathalieT
0

J

NathalieT
0

De var en bra idé att ta det säkra före det osäkra!

Vad tror du är bäst? Att jag köper en hamster som har gamlingens personlihet ( frammåt nyfiken ) eller att jag köper en mer tillbaka dragen så att gamlingen får lättare att bli dominant ? Fast det kankse inte spelar någe roll ?

Gillar namnet Parva! Ska prööva söka upp lite sånt och se om jag hittar nogot skojj! :)

Lamina
0

Jag är nybörjare när det kommer till hamstar, så jag har ingen aning… Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

NathalieT
0

okej, men tack ändå ! Flört

NathalieT
0

Någon som vet om jag kan låta dom träffa varandra redan dagen efter jag hämtat hem bäbisen ? :)

DwarfNome
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lite råd!

Ha alltid en två uppsättningar av allting! De menas matskål(om du använder det) Hjul, hus och helst vattenflaska om möjligt.

Gör lite som om du skulle sätta ihop ett kärlekspar! byt spån emellan burarna alltså sätt i gamlingens i lill pojkens och lill pojkens i gamlingens. Men inte för mycket så att deras egna lukter försvinner.

Jag tycker personligen att du ska vänta tills lill pojken är tam och bekväm med dig och sin Bur. Men det får du ju känna efter lite själv med! lycka till!

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

NathalieT
0

Tack för tipsen! :) Det ska nog gå fint, hoppas jag :>

CamillaS
0

Ett tips är att också fråga på dvärghamster.ifokus om du inte redan gjort det förstås. Flört

NathalieT
0

Ja , hade helt glömt bort att det fanns! Tack! :D

NathalieT
0

Faan asså !! Vi åker till djuraffären och så säger dom att det aldrig går att sätta ihop dvärghamstrar, jag köper det inte för 5 öre men såklart så ångrar min mamma sig!!!

Såå jävla (ursäkta ordvalet) arg och ledsen för våran gamla hanes skull!

Vet inte vad jag ska ta mig till. Hatar att vara omyndig >.<

DwarfNome
0

Vet hur det känns, min tjej är ensam bara för att min mamma tror att djur ska vara ensamma annars gillar de inte människor! *bullshit*

NathalieT
0

#16 Mammor .. ibland asså …

Ska försöka hitta en uppfödare så att ifall det inte går vägen så kan man lämna tillbaka hamstern! Får bara ha två burar i huset.

Och då menar jag inte den pararella buren som nykomlingen får vara i tills dom flyttar ihop ! ;)

MimmiSötiz
0

Säg till din  mamma att man inte kan lita på djuraffärer!!Dvärghamstrar är flockdjur,och KAN leva med sällskap!

~Djuren ger din själ en kick~

mocchino
0

Personligen skulle jag inte våga sätta in en unge till han om han levt ensam i ca 6mån. Jag tror tyvärr inte att han kommer att uppskatta att få in nån i hans revir när han bott ensam så pass länge. Hade han varit yngre och inte bott ensam så visst försök, men inte när han suttit ensam så pass länge.

I mina ögon är det dömt att misslyckas. Tyvärr alltså.

// Nathalie

Lamina
0

Tråden är ett halvår gammal…

//Lamina

DwarfNome
0

Personligen anser jag att det alltid är värt ett försök, bryr mig inte om hur gamla hamstrarna är. Men nu är ju den här tråden ganska gammal! Så detta är ju inte ens värt att diskutera Tungan ute

mocchino
1

#20 Haha jag som brukar vara så noga med att kolla sånt! Haha! Bara för det så missa jag det! Men nu är han ju ännu äldre så nu är det ännu mera dömt att misslyckas! Haha! :P

#21 Jag tycker alltid detta är värt att disskuteras! :) Allas erfarenheter är intressanta! Jag har tyvärr bara dåliga erfareheter och har mer eller mindre bara hört "dåliga" saker om ihopsättningar så jag hör gärna vad folk har att säga för gott och om alla gånger det gått bra! :)

Själv anser jag nog att ska man sätta ihop en så pass gammal hamster med en yngre så bör man veta vad man håller på med så att inte djuren skadas för om det inte lyckas så bra så kan det ju bli rätt stora skador om man inte är snabb på att avbryta!

// Nathalie