Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 3713 ggr
WilmaP
0

Samla-lådor?

Ja, vad är det egentligen? Har hört att de ska vara väldigt effektiva och hållbara mm. Är det sånna plastlådor som man köper på IKEA? Isåfall,finns det sånna genomskinliga? Har bara sett blåa och röda och i ganska små storlekar. Så, skulle någon kunna förklara vad det är,eller om jag har rätt?. Är det effektiva/något att ha ?

[Noriisen]
0

ja det ska finnas genomskinliga jag har samla låda! :D

WilmaP
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Okej. Finns det någorluna "stora" storlekar? ,typ som vanliga hamsterburar? Tycker du att den funkar bra.. ?

kaizoR
0

WilmaP
0

#3 Vad bra! Tack för svaret.

[Bibbo]
0

Jag har en sjukt stor ikea låda som är genomskinlig (inte samla) jag vet inte vad den heter med den är 4 gånger störe än min hamster Bur (duna) :D

Jag kan lägga fyra duna burar i den , 4 och en halv har tästat med fyra så var det plats för typ en halv till :D

WilmaP
0

#5 Oj! Det låter ju jätte bra! Hur mycket fick du ge för den ungefär? :)

mjuhm
0

Jag ska köpa en SAMLA-låda till min herre här hemma:)

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

WilmaP
0

#7, Finns det bara att köpa på IKEA? Har IKEA alltid "inne" dom eller brukar dom inte finnas när man väl ska köpa?

[Bibbo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 ,Inte mycket typ ca 20-40 kr kommer inte ihåg :D

Man ser den i bakrunden av bilden men jag har lagt en vit filt över så att det skulle bli vit bakrund på en annan bild , annars är den genomskinlig :D

[Bibbo]
0

Hamstern kan inte komma ut ur den :D

WilmaP
0

#9 Shiiises vad billigt för en sån stor! Jag hittade en annan på någon sida som var mycket mindre, ungefär som en vanlig dunabur och den kostade 149:-

[Emilie88]
0

Vilken bra idé med Samla-låda. Om man köper den stora (130 l), behöver man nåt lock/tak på den? Eller är den så hög att hamstern inte kommer ut?

Adrina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna lådan har jag köpt på Ikea för några år sen, ser inte ut som de säljer dem längre, den har Hjul och är väldigt rymlig. Dock så kan hamstern bita på plasten som sticker ut vid hjulen. Använder den inte som hamsterbur än (måste göra lufthål isåfall) men kanske kommer jag göra det till min dvärgis snart.

(igronera innehållet i lådan…)

Adrina
0

Lägger till att hamstern absolut inte kommer komma ut från denna lådan. Men jag måste ha lock eftersom jag har tre stycken jaktintresserad katter hemma Glad

[Emilie88]
0

Oops då är det nog bäst med lock ja :)

Tittade på Ikeas hemsida nu, jag tycker lådorna ser så "vita" ut. Inte alls helt transparenta. Påverkar det hamstern mycket om den inte är helt genomskinlig? Typ att den blir skyggare om den inte ser ut och vänjer sig att se människor?

[Emilie88]
0

Ytterligare en fråga :) Om man skaffar en samla låda m måtten 79x57, hur stort behov har hamstern då av en "aktiveringshage"?

Först tänkte jag köpa en miniduna och bygga nån slags extra hage men med samla-lådan räcker det kanske att aktivera hamstern på "vanligt vis"genom att ta upp den och umgås med den?

Vad tror ni?

Adrina
0

#15 Tror inte att hamstern kommer bli skygg. Jag har just nu en plasthamsterbur till min ena hamster, vilket hon haft enda sen hon kom hit. Hon är inte ett dugg skygg fastän hon står i ett rum där inte så många går förbi och hon inte har genomskinliga väggar (förutom högre upp).

#16 En hage enligt mitt tycke tycker jag inte behövs då. Men rekomenderar endå att ta upp den (som du säger) och låta den gå omkring lite så den för lite miljöbyte. Måste vara tråkigt och gå i samma Bur alltid dag in och dag ut.

[Bibbo]
0

#11 ja den e jätte stor men jag har den som ''lekhage'' typ haha

Jag har duna till den som vanlig Bur :D