Klotterplanket 48
Nytt klotterplank! Den gamla diskussionen hittar ni här ->
Skriv på gott folk! 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu skall jag fortsätta uppdatera hemsidan…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Vart har alla tagit vägen? Så tyst så det ekar här inne! :O
Vad gör alla egentligen.. Själv sitter jag och gör absolut ingenting!
// Nathalie
Myser med Bedford ♥
Nu ska jag försöka röja lite här inne åt mig och hampisarna.
Sedan imorn är det jobbb…
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Ja jag funderar på vem man ska ta upp och pussas med. ;P Fast det låter som att det bara är Krussan(Krusbär) som är vaken. :)
Ja imorgon är det jobb! Du har ju det roliga jobbet imorgon Linnea! ;) Du får pussa på djuren medans jag får packa hö och halm! :P haha!
// Nathalie
Hihi ja det är rätt skönt i alla fall!
Behöver inte stå i kassan hela dagen heller 

Men idag var det nice iaf. ;) Först inne och klappa och visa marsvin, sen över till dvärgarna och visa dom för att sälja till en kund och sen kassan typ knappt 5min och sen direkt ut och visa kaniner istället!
Ibland är det jätte kul att jobba på djuraffär! ;D haha!
Tog även upp den söta lilla vita blåögda kaninen på hörnet. ;) Han ville inte alls bli uppburen men sen efter att jag tog ut honom och han suttit i famnen ett tag och vart insläppt i buren igen då minsann ville han ut på en gång igen! Då skutta han runt och försökte få oss att plocka ut honom igen! haha! Han är sååå söt lilla sötplutten! :D
// Nathalie
Nu har jag gjort i ordning alla transport burarna. Fast fick lite beslutsångest ett tag när 3 transport burar inte gick ner i en ica kasse
. Ska jag ta med Ella eller inte? Men till slut så gick jag och hämtade en till kasse för att få plats med allt.
Nu ser jag fram hamsterträffen imorn. Hoppas det är fler än 3 stycken som kommer i alla fall…
Mvh Alicia.

#7 Jag är jätte sugen på att komma men jag jobbar.. Annars hade jag tagit med mig ett gäng och kommit! Hade tagit med mig massa tillbehör att sälja också! Har nästan ett helt förråd med saker känns det som! Haha!
// Nathalie
Haha ja helt okej! 
Åh Hiro, som han heter, är ju uppfödd hos mig!
Han är mys kille, han vill bara inte erkänna det. Syrran har jag ju kvar
och hon är ju dödsmysig!
Är så sugen på en kinesisk dvärghamster! 
#7 jag och sofie kommer iaf så vi är minst tre då. Plus flack så det blir fyra … men … hur många utöver det, ingen aning.. hehe

#10 Tycker helt klart att du ska skaffa en! Dom är underbara små djur!! Du kommer att bli frälst! ;D
// Nathalie
#11 Ja och jag ska samåka tunnelbana med CamillaS och hennes vän så 6 stycken minst
. Hahahahah, ja kanske inte som på en riktig utställning då det är en himla massa folk. Men det kan nog vara mysigt att vara få. Men kan tänka mig att det kommer fler än vad man räknat med
.
Och flera kommer säkert ha med sig mer än en hamster. Så ett par stycken hamstrar hoppas jag på kommer i alla fall. 
Mvh Alicia.
#12 Ja, vi hade ju några på skolan och de var väldigt mysiga :) Sen måste man ju vidga sina vyer lite, inte bara snurra in sig på hamst…ähum guldhamstrar. 

#14 Jag har en liten kinesflicka hemma. Du kanske vill låna?! ;P Thihi!
// Nathalie
Åtrå är verkligen ingen bra mamma! Hon diar sina 5 ungar som är kvar,visst! Men kommer de ut från boet när de inte vill släppa taget om spenen när hon går för att äta så bär hon inte tillbaka dem! Utan det får jag göra åt henne *suck*.
Fick nog av detta så nu tog jag Casanovas säng,en gammal askkopp och diskade ur den. Torkade den och sedan smetade jag in Åtrås doft över hela askkoppen genom att stryka hennes botten material och sedan la jag ungarna dit! Hon snusade på koppen tittade så ungarna var ok så gick hon och satte sig i koppen så ungarna fick dia medans hon själv åt ett äpple! Hoppas ungarna hålls där nu då så att de inte följer med mamman när hon skall och äta eller göra sina behov.
#16 Verkar verkligen inte kul.
Nu har jag planerat ytterligare lite för hamsterträffen, kom på att det kommer vara hamster agility och den enda jag tränat det med är Ella. Så har hackat mandlar om hon är på bra humör, kattmat om hon är på sämre humör och mariekex om hon är på ännu sämre humör! Jag är nu väl förberedd, hehe. 
Mvh Alicia.

aknade av ett smått oväsen. Vad ser jag?
Två kattungar som jagar flugor i persinnerna. Ingen bra kombination alls.
Alice och Cooper hade jätteroligt, medans Sessan ligger bredvid och skakar på huvudet.
Resultatet är de väldigt stolta över säger de och kallar det "abstrakt konst" Jag kallar det kat(t)astrof.
#18 hahaha,vilka busungar!
Tog ut Ben och Hope idag, och det var roligt att rejsa runt på gräsmatan tyckte dom
. Såklart var dom inte ute samtidigt
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
och syrran Hope
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#15 Låna? Snarare kidnappa!
Tutte är väl mindre nöjd med mitt dvärghamstersug, han tycker jag hellre ska skaffa en fru till honom
Skulle väl bli mer fart i den lata killen om jag skaffade en guldtjej, men jag är sååå sugen på en kines :P
#20/21 Fina bilder! 
Jag tror jag matar mina hamstrar med mer mat än vad som behövs. De är tjocka ju
. Alltid när jag träffar på andra hamstrar så känns de så annorlunda än vad mina gör, mina har ju typ fettvalkar under armarna
.
Men jag älskar att skämma bort mina hamstrar med mat… Det resulterar ju i att de efter ett tag knappt kan ta sig upp och i sandlådan.
De som var på hamsterträffen kan nog hålla med om att Eternity var rätt fet
.
Mvh Alicia.
#23 Det där känner jag igen! 

Har haft en så bra kväll! Har ägnat större delen av kvällen åt hamstrarna, pysslat, gosat och fixat i hamsterrummet. Ett glas vin inom räckhåll för att det är lördag utgjorde pricken över i. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#25 usch,nä cuba libre skall det vara! Vin smakar inte gott!

#26 Jag som inte äter socker får hålla mig till torrt vin eller ren sprit vare sig jag vill eller ej. ;) Mysigt var det i alla fall. <3
Medis på akvariefisk.

#28 No kidding?! Spår av jordnöt! Det hade jag aldrig kunnat gissa!! Hahahahaha!! :D
Sitter och funderar på om och vad jag ska ställa på SM.. Ska man ens orka ta sig dit? Brukar ju få gå upp jätte tidigt! :O Haha! Jag som är trötter!
// Nathalie

#29 Tycker jag du ska. Du bor ju ganska nära.
Nathalie såklart att du ska ställa ut i sm :D
Mvh Alicia.
För att bara ha tagit vad blir det nu, 1, 2, 3, 4 kullar så har jag råkat ut för en hel del grejer. Tjuvparning (mitt eget fel), mjölkstockning, alla 8 ungarna dör, avlivning, svällmage, tjuvparning (skyller allt på mig) och missfall.
Jo jag måste säga att det nog är rätt bra att jag lägger ner uppfödningen. Jag måste föra med mig väldigt mycket otur till mina hamstrar
.
Mvh Alicia.

Ja om jag inte jobbar så lär jag nog åka. Kul att träffa alla igen! Var ju ett tag sist! ;) Och på tal om nått annat: följde med mamma och syster för att hämta hem en ny kanin. Ett stycke holländare hona. Var ut till kolartorpets kaninuppfödning och hämta hem henne och dom föder även upp blåa och viltgrå dvärgvädurar så när vi ändå var där så passa vi på att kolla på dom. Men det skulle jag ju inte gjort! Jag som velat ha kanin i flera månader nu och när han visade de blåa ungarna dom har så var det ju kört! Min största svaghet bland kaniner är just blåa dvärgvädurar! Så det var inte bara mamma som kom hem med kanin utan jag fick med mig en liten Milla! ;P thihi! Nu är bara frågan om jag vågar ta hem henne med min klåfingriga granne! :O
// Nathalie
Caroline och Pierre är jätte bra så du valde rätt uppfödare ska jag ta och säga! :)
#32 mycket otur. Men mycket går inte att styra över och det andra får man lära sig av :)
#35 naaw, men Eternity som är så sööt xD
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Gäsp, inte mysigt att gå upp sex hela denna vecka. Proppar i mig äckligt kaffe för koffeinets skull och biter ihop och arbetar. Och nästa vecka är sista sommarlovsveckan.
Mvh Alicia.

#38 När jag sommarjobbar går jag upp 4 för att hinna med bussen, sedan jobbar jag 12,5 timme. ;)
Fast å andra sidan har jag väldigt gott kaffe, och jag trivs väldigt bra på mitt sommarjobb, så det kanske jämnar ut sig. ;)
Medis på akvariefisk.
#32 Du skall inte skylla på dig själv angående mjölkstopning,sådana saker går inte att veta när det dyker upp. Inte heller sväll mage! Kanske det skulle ha kunna förhindras om du skippat gröt och köttprodukter. Men man vet ju ej eftersom ingen har förskat i huru vida svällmage uppstår.
Jag anser att det uppstår vid viss mat eftersom bebisarnas magar är ganska känsliga vid hårsmält föda.
Sedan att du har haft oturen med att hanarna smitit in i honans Bur utan tillåtele eller liknande skall du inte heller skylla på dig själv! Sådant händer väm som hälst. Även fast de är små så är de inte så dumma som de ser ut.
Till mina samlarlådor där jag har några hamstrar använder jag ett gallernät av det minsta laget som jag har klippt så det passar och vikit kanterna så de passar som tak på samlarlådan. När jag gjort detta har inte mina hamstrar lyckats ta sig ut.
Visst,du har haft otur med mycket men är det ditt fel…? NEJ absolut inte! Så du skall inte skylla det hela på dig själv.
Fyfan vilken vansinnesfärd jag har gjort idag. Hade inte mycket att göra idag, så jag tänkte att jag skulle åka och köpa lite StL-strö på granngården så jag får testa det. Men pappa var inte hemma som kunde skjutsa mig men jag hade redan bestämt mig för att jag skulle ha det idag >_>
Så jag tog bussen trots att det ösregnade (som tur är slutade det regna när jag var på granngården, för det blev nämligen ett hål på påsen .__.). Och fyfan så jobbigt det var att släpa hem den sen! Jag har ju börjat styrketräna, men 10 kg var ändå alldeles för mycket för klena jag, och det var ganska långt att gå mellan Granngården och busshållsplatsen, och sen bussbyta i stan. Så det är verkligen bäst för Tutte att han gillar det här ströet! 

Skulle åka till affären för att handla till illrarna, men väntar på en hamsterköpare. Ringer och kollar när de är på väg och då kommer inte de förrän halv åtta. Alltså för kort tid för att jag ska hinna in till stan och tillbaka. Och efteråt är det för sent.
Attans vad fel det blev! Hoppas de hittar hit och får med sig en hampis hem nu bara.
#41 Låter inte kul! Jag fick gå 250 meter med en påse som innehöll 55 liter Toa-lätt, påsen var väl typ lika stor som mig. Inte kul!
Mvh Alicia.
#41 Klaga lagom. Själv blev man misshandlad och fast mitt i stan när bussen och tågen hade slutat gå. Så har en fet blåtira idag och en hemsk bakfylla. Tur att man har kompisar som ställer upp för en i sådana lägen iallafall 
#44. Ush det lät ju verkligen ingen kul!
Men med risk för att låta som en mormor, men är inte du för ung för att dricka? ;)
#45 Dagens ungdomar dricker, eller nästan alla i 15-17 års ålder har ju testat på, grupptrycket är stort. Eller jag har inte testat på, om det nu inte räknas när man var liten och fick smaka på pappas öl för att sedan säga usch :)
Mvh Alicia.
igår hade jag en lugn å härlig dag med gosigt sällskap av mocchino.
inga fler djur skulle vi ha, nää nää men vad hände?- jo jag blev med en guldhamster till.
en mobbad lh hona som stod ute på lagret i en liten Bur utan vatten. gissa om hon åt upp salladen på nolltid å sen satt å drack vatten som en galning i sin nya Bur.
jag ska ju inte ha fler hamstrar men mitt hjärta rann över när jag såg henne.
har undersökt henne noga idag och hon har några bitsår på magen och ryggen. de syns inte så mkt om man inte kollar noga i pälsen då hon är välpälsad.
hennes teckning blev vi inte helt kloka på. ska vid tillfälle fota så får ni se henne och säga vad ni tycker om teckningen hennes.
hur det gick för mocchino i den butiken får hon berätta själv 
var i morse vid sextiden ut till flyget och lämnade av dottern å hennes kille, de åkte på sem. det behöver de så mkt som de har sommarjobbat. de behöver göra nåt annat innan skolan och allvaret börjar igen.
saknar henne redan, min lilla tjej. hon kommer alltid att vara min lilla sessa oavsett hur många år hon blir.
Igår var jag "hamstervakt" till lilla Alex när Emma sov borta hos en kompis. Alex fick vara med mig i TV-soffan hela kvällen, han sprang och klättrade länge,länge innan han till slut kom och satte sig i mitt knä och bara myste en stund. Tänk att dom kan vara så mysiga fast dom är så små. Längtar tills jag får hem min lilla kille från Sulfidas…hoppas det inte dröjer allt för länge 
Prometheus skall göra ett nytt date försök! En uppfödare som jag känner här där jag bor skall låna honom! Så vi får hoppas att han kommer underfund med hur man gör på date med en vacker dam denhär gången.
Rölli kommer hem idag,skall bli kul! Tar kort på honom när han kommit hem.
Precis kommit hem från Gekås, Ullared. Inget nödvändigt har jag handlat precis
, bara onödiga saker som det brukar bli. Men fick ellerfall köpt en rosa sele till katten som jag har letat efter ett tag, passade perfekt på Elektra
. Blev filmer, ett dataspel, underklädder, en tröja, byxa, väska, skolsaker, mine till datorn, hamstermat och godis, sen blev det lite andra saker också. Tur att man har en mor som betallar, för själv har jag inte mycket pengar.
//Frida
Idag när jag var i stallet på övervåningen (det var en rast) så regnade det och åskade. Efter ett tag så försvann helt plötstligt allt ljus och efter det hörde vi världens största åsknall! Blixten hade slagit ner i någon elstolpe vid stallet så all el i hela stallet försvann. Det blev rätt mycket kaos, barn började gråta, många skrek och hästar som var inne i stallet blev väldigt stressiga och oroliga av stämningen och mörknet.
Sen ledde vi in alla andra 40 hästar i stallet som var väldigt stressiga efter åskan.
Så det blev lite spännande i stallet idag. Som tur var så skadade ingen sig
.
Mvh Alicia.
#45 Jag gör mycket som jag egentligen inte borde göra, eller är för ung för att göra 
Livet är hårt, jag hanterar det på mitt vis tyvärr.
Det ända ljusa i slutet av tunneln är just nu hamstrarna och inget annat.
Sorgligt men sant, de har räddat mitt liv. 
Elektras nya sele, som både jag och hon är väldigt nöjd med
. Blev en bonusbild på henne längst ner också, bara för att det är hon.
//Frida
Så fin sele! Och ännu finare katt!
Själv har precis blivit slagen av brorsan och fått en fläskläpp!!! 
// Julia

Dagens i-landsproblem: Det ligger en hund under min säng och släpper jätteäckliga fisar…
Medis på akvariefisk.
Jag har letat efter en springboll till min hamster Ozzy (guldis) och så hittade jag ett som var 26 cm i diameter och ett annat 18 cm i diameter, den på 18 var till hamster den andra till råtta. Jag skulle köpa den stora men dom i kassan sa att den var för tungt för en hamster, men det lilla kändes för litet, vilket ska jag köpa?? Oj, det blev ett långt inlägg för bara en fråga.
//Anna :)
Vi har det stora till våran guldhamster Alex…han har inga problem att ta sig fram i det :)
#58 Tänkte väll det! :)

Någon som åker från Holland till Sverige någonting det närmaste. Behöver få hem en iller därifrån, verkar krångligt och dyrare än själva illern:(
Samma sak som UlrikaD, jag behöver få två hamster killar ner till Holland samt att få Yo Yuzu hemma från Holland.
Oj, jag som tyckte det var krångligt att få hem ett marsvin från skåne

#64 långhåriga illrar var något nytt för mig! Söta!
#46 En pilsnär reknas inte som starkt utan bröd iform av vätska,hahaha. Öl är sannerligen inte gott! Din mamma kan vara stolt över att ha en sådan klock tjej, när det gäller sprit,droger och grupptryck.

En dagstur till Amsterdam var ju inte direkt det billigaste…suck.

#47 Tyckte vi hade väldigt trevligt! ;D Och tack för skjutsen till jobbet sen! Det uppskattades verkligen!! Synd bara att det vart lite fart på en gång sen när vi öppnade.. Men vi lär väl ses snart igen. ;P
Ja jag kan ju berätta att jag vart med 2 nya kineser när vi skulle droppa av hamstrar som en djuraffär hade beställt.
Dom sa att dom vill ha 10 av varje kön av dvärghamstrar. Hade inte det men tänkte att om dom beställer så många så borde dom väl ha burar så det räcker så dom kan få ett par honor och ett par hanar. Men när vi kommer dit så till våran stora förvåning så finns det inte en enda tom Bur! :S
Vi går och frågar chefen hur han tänkt, varpå han svarar: Nej men jag tänkte att om ni tar med er dom hamstrarna som bara sitter en och en så blir det ju lediga burar. Och dom som satt ensamma var guldarna, 2 honor och 1 hane, varav inga jag var intresserade av. :P Och sen satt en kines hona och en kines hane ensamma så jag snodde hem dom två och kunde på så vis bli av med 5 honor uppdelade på två burar. Men det hjälpte ju knappast här hemma då det är 2 burar som tas upp oavsett men kineserna är snäppet sötare än dom här ryssarna jag har som sitter och tar upp var och varannan Bur! ;P Haha!
Men kines honan ska jag sälja vidare tänkte jag. Blink blink till Linda3046! ;D Haha!
// Nathalie
Sitter och myser med världens underbaraste gammelman Knut, som har fått söta polisånger på ena sidan av kinden på gammla dar! GUD vad jag älskar honom! Tack och lov att jag har en av hans avkommor här hemma så jag inte dör av saknad den dag min gammel man somnar in! Men än så länge ser man inte att han är gammal. Lika pigg och kry är han som när han var en ung pojk, fast han är 2 år och två månader snart.
#70 Låter som Ericas Bibo! Fastän han är 2 år och 2 månader gammal så är han lika go och kry som alltid. Den hamstern är så gosig och så lugn och mysig, jag älskar gamla hamstrar! 
Red mitt första ridpass igår efter att inte ha ridit sen i juni! Red 2 gånger dessutom, en gång på egna hästen som nu travas i 10 min och en uteritt på en jätte stor 19 åring vid namn Lukas. Oh herregud vilken träningsvärk jag fått idag! Tänk att jag tappat så mycket ridmuskler på 2 månader
.
Mvh Alicia.
#63#64 Tag båda två så kommer jag och hämtar #64 sen

Medarbetare på Chinese crested ifokus.
ööööh,jag börjar snart tro att jag har ett hamster spöke i mitt sovrum…märkligt. Låter precis som Lou Bega när han talade till brunstga honor! Lika ivrigt och lika högljut. Jag har ingen hamster med mig just nu i rummet. Märkligt! MYCKET märkligt!
hmmmm
#73 Någon på rymmen??
#73 Nej ingen är på rymmen, alla är i sina burar och de flästa sov när ljudet började och de som inte sov var upptagen med att putsa sig eller att äta! Ljudet kom inne i mitt sovrum var jag inte har hamsterburar eller hamstrar just nu. Det var ungefär som att en osynlig hamster skulle ha varit bara några centimeter från mig. Så starkt var det puffande ljudet som de brukar ha när en hona brunstar. Det har dock helt plötsligt slutat som ingenting hänt för några minuter sedan…Lite märkligt är det! Men…jag tar det som att Lou Bega pratade med matte från andra sidan graven.
Jag är inte rädd för spöken! Spöken är ju ändå bara andar från människor och djur som gott bort! Vad finns det att vara rädd dessa.

AJ! Dom här nedrans flugorna inne på lillasysters rum BITS ju! :O Vad är det för monster flugor?! :O Dumma!
Tror nog att det är dax att byta ut flugsnurran som fångar flugor för det blir inte speciellt många flugor fångade längre och dom som blir fångade ramlar rakt ner i hamstern Bur som står under men hon klagar inte för hon går en vända och käkar upp dom för att sedan gå och lägga sig igen! haha! :P
// Nathalie

Gör som jag, en flugsmälla i varje hand och veva vilt!
Finns ingenting jag hatar just nu så mycket som flugor.

Vilken hand ska jag då skriva med? :P
// Nathalie

Det är då du tar en paus och håller fast flugsmällorna mellan knäna! Som jag sitter nu då t.ex.

Äsch orka! :P Haha!
Har inget emot dom så länge dom inte går på mig och inte BITER mig!! Hatar att dom bits!!
// Nathalie

Sitter och läser transportreglerna för Ryan Air. Djur får man inte ha med sig på flyget, men människoaska går bra!
Ska jag behöva kremera iller-stackaren för att få hem den? Nä, vänta nu, människoaska skulle det ju vara.
Får nog leta efter en annan resväg.

Nej du får först tvinga någon att äta upp illern och sen får du kremera människan! Då får du minsann in honom i landet! Känns ju dock som ett väldigt jobb för ingeting! :P haha!
Hoppas du hittar nått billigt och bra sätt! :)
Nu skriker lill fis! Bäst att gå och lägga sig kanske..
// Nathalie
Nu är soffan hemma ,men såklart tycker jag inte resten passar in längre ,så det blir att köpa mer saker…tjoho….Men det jag vill ha är inte sååå dyrt mot det jag kolla in tidigare

Att vara vaken hela natten och vakta kattmamma med ungar så hon inte sprang och gömde dem var inget skönt alls. Mina ögon svider något vansinnigt.
Sen hade jag besök för någon timma sedan, en familj som skulle välja hamster.
Hade ju inte planerat att vara vaken hela natten innan så jag hoppas de fick all info de skulle. De var iallafall väldigt nöjda och glada när de gick härifrån. Det var kärlek vid första ögonkastet. Ananas skulle det vara och ingen annan.
Funderar på om man ska försöka sova lite nu. Undrar om man vaknar igen då? Måste ju handla också. Trööööött!
#84 Usch då ingen vidare natt för dej…Du kan ju sova lite och be Molly komma om ett par timmar och väcka dej…Slickelislick

#85 Det är ingen bra väckningsmetod. Då tar man bara med sig henne in under täcket och sen bara myyyyyser man.
#86 Hmm Oliver då nära näsan???Det verkar ju som en bättre metod

#87 Eller så släpper man lös Freddie och Misool under täcket. Då lovar jag att jag går upp.
#88 Den är bra !!! Kör på den
Ljuvligt väder har det varit idag. Och helt vindstilla
Hamstrarna har fått vara utomhus en stund var idag. Det verkade vara uppskattat

#90 Det håller jag inte med om… Red ut på hästen idag och han som alltid är så snäll vart helt galen i det blåsiga vädret! Fick sitta av och leda honom för han var hel tokig
.
Jag och Erica sitter nu och funderar på om vi ska ta den där allra sista kullen i september på Coco Popz Tom Toolbox med Opossums Just Me. Vet flera som visat intresse på avkommer till Tom, men 6 hamstrar är inte sålda ur Ericas c-kull som föddes i april. Man kanske ska få alla sålda innan man gör en ny kull…
Fina Tom poserade fint idag
.
Mvh Alicia.

#93 Gud vad söta!
Medis på akvariefisk.

#94 Men visst!
#91 Grattis till pojkvännen Gwen

#93 Så söta så
Länge sedan man var inne här! 
Kan inte sluta lyssna..

Inget illa menat Ulrika men det där Krusbäret är ju inte ett dugg normal! Hon har överskottsenergi så det räcker och blir över till alla hamstrarna!
Hon är ett jävla krusbär alltså! Haha!
Men jag känner redan nu att hon kommer att bli en sån hamster som jag aldrig kommer att glömma! En så kallad "freja" hamster! Haha! En kompis till mig hade en hamster vid namn Freja och hon var inte normal nånstans! Hahaha! Varje dag hade hon nått nytt att berätta om den där knäppa hamstern, känns som att det kommer att bli typ samma med Krussan! Haha! ;P
Men hon är älskad iaf! Fast just nu när hon biter på sitt pringelsrör kan jag väl tycka att hon är lite för mycket för fy vad det låter! :P
Haha bara för att jag skrev så så slutade hon! ;D
// Nathalie

#100 Hon är inte alls som sin syster då, Persika är lugn, sover länge, gör inte mycket väsen av sig och möblerar inte ens om i buren. ;)
Jag sprang över ett så bra citat innan: “Dogs come when they’re called; cats take a message and get back to you later.” (Mary Bly)
Kan inte låta bli att lägga till: Och hamstrar säger: "Meh, ge f*n i att väcka mig!" (Skojar bara, många hamstrar blir ju glada när man ropar, trots att de sover.) =)
Medis på akvariefisk.

#100 Nej Krusbäret är igång nu igen med sitt pringelsrör! Trodde hon skulle sova som resten av gänget men icke då! Sånt är till för töntar hälsar hon! ;P haha!
Bra citat! Har hört det tidigare, som tur är stämmer det inte riktigt in på mina katter här hemma. ;) Men det är väl kanske för att mina katter är mer som hundar, kan ju bero på att jag fick dom när dom var alldeles för unga (endast 4-5v gamla). Dom gör som jag säger!
Det är så kul när dom kollar på hamstern som springer löst på soffan och jag säger till dom för att dom inte ska fixera sig för mycket på den och då jamar dom missnöjt och går därifrån! :P Tyvärr får dom inte springa löst på soffan längre då jag skaffat mig en JRT, en råtthund, som jag inte riktigt vet om jag kan lita på med hamstrarna än. Känns ju dumt att testa innan jag känner mig 10000% säker på att han gör som jag säger!
Nu ska jag äta lite frukost, bättre sent än aldrig! ;P
// Nathalie
Nu är alla saker till vardagsrummet hemma,nu är det bara att lura nån stackare som kan sätta ihop skiten också…..Nej jag har tummen mitt i tassen!!! så sånt gör jag inte själv om jag vill ha fungerande grejor…
Så trött efter fem dryga jobbnätter. Klev upp 14.30 och har gått i pyjamas och morgonrock hela dan, nu har jag duschat och satt på mig pyjamas och morgonrock igen. Tror jag ska gå och lägga mig snart
#104 Hahahaha
Idag gick Ericas gammegubbe Bibo bort. Han blev pappa till 3 kullar och blev hela 2 år och 2 månader.

På slutet fick han en hel del hår.

Mvh Alicia.
Nej!!! Inte Bibo!!!
Nu kommer Citrus bli ledsen! 
// Julia
#93 Underbara! Älskar deras teckning å att det finns så många olika varianter på nataler, super söta ;)
_
Igår fick jag verkligen panik när jag såg Ofelia! Hon sprang som vanligt runt i mitt rum, för att rastas. Jag sätter mig ner på golvet och väntar på att hon ska springa fram till mig, men när jag ser henne, ser jag världens avlångaste kindpåse! Jag förstår direkt att hon tryckt i sig en penna, då hon i galen i dem. Jag springer ner med henne och lägger ner henne i henns Bur, så att hon kan spotta ut den! Hon lägger den nästan direkt i ett hörn, ut kommer en orange ca 10cm penna! Jag måste verkligen ut på vandring efter pennor i mitt rum innan hon får komma ut idag… 

#108 Ska bli spännande att få hem dem. Det blir mycket nytt i september här hemma. Två nataler, två kineser och en iller.
#109 Holy crap, en penna!!
#109 Hahahaahhaa, en penna! 
Mvh Alicia.
Min mellersta börjar 7:an idag på ny skola. Lite nervös är han och sade igår "Jag önskar att det inte fanns någon första dag!" Och det är sant, tänk vad mycket enklare och mindre nervöst det skulle vara om det inte fanns någon "första dag i nya klassen" eller "första dagen på nya jobbet" 

#112 Verkligen smart tänkt. Rakt in på andra dagen när man redan träffats. Perfekt ju!!
#112 Haha ja det var en smart idé! Fast jag har bara haft en första dag. Har gått i samma skola i 9 år nu. 
Mvh Alicia.
Lite hederligt klotter :))
Mänisnaks hjnräa kan lsäa oedrn i vlkien odnrig som hlset, det edna vkitgia är att den fsötra och stsia btkosaevn stetir på rtät palts.Rsteen kan vraa hluler om bluler och du kan ädnå lsäa det uatn ngåra porlbem. Hägtfit va?
Hjärnan är väl bra finurlig eller vad tycker ni?
#115 Den där har jag sett fröut vssit kmmoer den fårn faboocek? 
Mvh Alicia.
#116 Japp 
Det var ju lätt att läsa! 
// Julia

Målade en enklare skiss ikväll
. Tänk bort tassarna, dom fick jag inte till
.
//Frida
Varit på anställningsintervju idag om ett jobb som persolig assistent. Ush, tycker det är så jobbigt blir så sjukt nervös. Men tror det gick rätt bra, fast ganska stor chans att det kan falla på att jag inte har utbildning inom en grej. Men men, har man kommit på intervju kan ju inte mina personliga brev vara totalt värdelösa iaf :P
#106 Beklagar sorgen!
Han blev ju ganska gammal i allafall.
Hahahaha, nu är vi hundvakt åt Chihuahuan Bus igen. Han är nu kastrerad men verkar ännu inte fattat det..
Mvh Alicia.
För ungefär 1,5 vecka sedan somnade min kompis hamster Rubelia in. Jag fick passa henne i en vecka och blev helt förälskad i henne! <3 Efter det skaffade jag en egen hamster Ozzy från samma upfödare. Jag tror att hon fick en tumör i magen. Jag och Lisa kommer sakna dig!! <333 
Rubelia blev 1 och ungefär 9 månader.
#124 Han är nog lite kär 
124# Haha! Skrattar ihjäl mig!!! 
// Julia
Har nyss varit ute i detta regniga och blöta väder. Inte det mysigaste..
Nu tänker jag mysa framför en gammal barnfilm sånt som man ska göra en sån här dag
.
Mvh Alicia.

Här skiner solen.
Ska komma en familj om någon timma och titta på hamstrar så vi tänkte träffas ute på gräsmattan och låta hampisarna få lite gräs under tassarna.
Själv har man vart på Minitigercup idag! I allt regn!!! Och inte nog med det! laget som hålde i det (spårvägen) FUSKADE!!!!! Dom hade 3 99:or i 00 laget som dom inte hade distans på!! Och vi hade 2 lag anmälda i cupen och vårt första lag mötte dom först och då sa dem ingenting om 99:orna. Och de va några i det laget som visste att 3 av dom var 99:or men när dem säger till tränaren efter matchen (när dom hade förlorat) att dom visste att dom hade 99: or så sa dem att dom inte hade det men när vi mötte dem efter (andra laget) så sa dem att dom hade det. Såååååå skönt att vi vann mot dom!!!! Nästa år= INGEN MINITIGERCUP!!!!!!!!! :)
// Julia
#125 Vila i frid lilla Rubelia. Hon var från min första kull, och de minns man lite extra.
// Sofia
Idag är en tråkig dag sitter hemma och kolar på datorn )= imorgon börjar jag i skolan i gen då blir det ingen sov morgon men det jag längtar efter är att cyckla till skolan med min kompis och det nya klass rumet . Någon som längtar till skolan i gen?
#132 Nanana jag börjar på tisdag 9-12 bara
.
Mvh Alicia.
Jag börjar klockan 8 
Jag börjar på måndag!! :( (imorgon!) Fast bara 9-13 och på tisdag! 
// Julia
någon som cycklar till skolan jag gör det 
Ska på klassresa till Gotland på torsdag-lördag. Resan kostade 45 000 kronor så jag hoppas på att det kommer bli jätte kul och att vi kommer göra en hel del olika och roliga saker där.
Mvh Alicia.
Kan man ta bort kommentarer??
// Julia
#137 fusk 
Letar efter akvarium mejla om du har ett betalar högst 100 kr

#141 Hahaha, goding då! Kanske följer med upp en snabbis på tisdag och kliar dem lite bakom öronen :D
Inte Ikea kuddarna då såklart, utan missen ;)
// Sofia
Varför reagerar många med ilska när man vill hjälpa till? Jag såg en på blocket som tagit en kull på en hamster som var 3 månader. Ville bara ge tips eftersom vi alla ändå är nybörjare nån gång och man lär sig saker hela tiden. .Länkade till shf och hit. Men hon blev bara arg och vägrade lyssna. Och djuraffären hade ju sagt något helt annat.

#143 Därför att alla människor alltid vet bäst och tycker inte om att någon annan kanske har rätt.
#144 mm. Det är ju bara synd om stoltheten går före djurens bästa :( Jag har aldrig förstått mig på det där. Får jag veta att jag gjort något helt galet så lär jag mig något av det och blir tacksam att någon påpekat det. För fel har nog dom flesta gjort nån gång.
Har precis vart i skolan ( ca 3 timmar sen!!) Är nu med min kompis Ida. Någon som tycker det är kul i skolan???
// Julia
Bebis ur min J-kull… naaw, den måste jag ju ha kvar eller hur!? 
_
Nu ärr hunden skendräktig och går och samlar in alla pipleksaker som hon kan finna i huset och bäddar ner sig med dem. Hon blir helt galen om man gör så att någon av dem piper. Hon har nu också bosatt sig långt in under altanen med en "bebis". Undra vad hon skulle vara för sorts mamma som flyttar in under en altan? 
Tänk om hamstrar var lika skendräktiga som hundar. Kan se framför mig hur en hamster myser in sig med broccolie "bebisar"
.
Mvh Alicia.

#147 Självklart måste du ha kvar den.
Själv är jag mållös, ledsen och besviken efter att ha blivit utskälld av en, vad jag trodde vän. Hade en diskussion om att hjälpa djur i nöd och helt plötsligt så får hon det till att jag bara hjälper de jag kan tjäna på själv.
Ja, säkert tog jag hit 32 hamstrar och betalade för dem, samt ordnade nya hem till allihopa utom två som stannade här, (som var från min uppfödning).
Det kostade mig massa pengar, och vad fasen vann jag på det.
Så ledsen och besviken över att det finns verkligen ingen man kan lita på. Så var jag en vän mindre då….

Hade tänkt spendera kvällen i ensamhet, deprimerad över att fylla år imorgon. Men så sms:ar en kompis och frågar om jag inte vill följa med honom och några kompisar på bio, han bjuder som present. Det gjorde min kväll! =)
Medis på akvariefisk.

#150 Usch, alltid riktigt tråkigt när man tappar en vän pga osämja!
Medis på akvariefisk.
Nu är det bestämt att jag ska få låna en dvärghane av Roslagens! Ska bli så spännande att ta min andra kull. Den 3 sept. kommer han hit. tar med honom från utställningen. 
#153 Gud vad kul, grattis!
Haha, har sett mitt schema för året nu. Min lillasyster började faktikst gråta när hin såg sitt, helt hemskt var det, långa dagar, små raster (hon går i sjuan). Min klass har det bästa schemat på högstadiet (går i nian)!
Mvh Alicia.
#154 Tack, jo det är jättekul. 
Ulrika; vet inte vad jag ska säga. Det är därför jag aktar mig för att ha vänner haha. Har aldrig riktigt orkat med att försöka lappa ihop och "bära" upp en vänskap men jag vet inte, det är väl förmodligen bara de att man inte hittat tillräckligt vettiga vänner. Oftast slutar det alltid i samma änden ändå så :/
Man är ju två om det, som i vilken relation som helst..
_
Det finns en anledning varför man ska gå till en frisör för att klippa håret och inte bara ta en sax och göra det hemma!!!!suck på mej
Kommit hem från skolan, första dagen för denhär terminen
. Nöjd med schemet, nja nästan då.
Ska ut på praktik först i 8 veckor, börjar 9 och slutar 18 på kvällen, ja då kommer man inte vara hemma förens typ 19.30-20. Fick komma till styckmästarna, och ska stycka gris och finstycka gris och nöt :). Äntligen säger jag, går på utbildning för styckningen, men inte förens nu har jag fått komma till något sånt ställe som styckar.
och snart kommer det en familj som ska hämta Bentley. Tycker jag han förkännar en familj för sig själv
. Och gissar på att han kommer bli bortskämt och pysslad med mycket.
//Frida

Har precis varit och handlat med Sofia (Roxie) Har äntligen släpat vad som känns som hundra kilo uppför alla trapporna.
Inser då att jag glömde köpa huvudvärkstabletter…ut igen då:(
Är med mus igen, äntligen. Har inte kännt okej att vara muslös.
Kunde inte låtta bli helt enkelt.
Äsmeralda och Thalassa
. På bild Äsmeralda. Så söt med sin prick på huvudet.
//Frida

#160 Jättesöt! Jag skulle gärna ha möss med, de verkar så härliga! =)
Medis på akvariefisk.

#126 haha hon är inte ensam om den saken! Baldur gillar att gnaga sönder pringlesrör han med.

#163 Har aldrig varit med om det förut utan de flesta brukar göra små fina bon inne i rören! ;D
Här håller man på och röjer och städar för fulla muggar (säger vi, ärligen är det väl lite röj, lite farmville, lite städ, lite farmville, lite röj, lite dator osv..
)
Och vad hittar man nertryckt i en påse?! Jo dessa fina saker från SM 2008 när SHF firade 25år! ;D
Bis 3:a vart Englatassens Piaff, Pet 4:a var Arthur och den som det bara står SM på tror jag var Motalavikens Image of an angel! Har för mig att hon fick nått pris för bästa OST eller nått liknande. :) Dum som jag är så skrev jag det aldrig på själva rosetterna.
// Nathalie
#164 Gud vad kul!
Igår packade jag, packade jag och packade. Reväskan blev full direkt. Att man behöver så mycket olika saker på 3 dagar.
Ja nu ska jag i alla fall till Gotland på klassresa och kommer hem på lördag. Fullspeckat schema där, boda borg, beach party, restaurang, vattenland, museum och en hel del cykling runt till alla olika ställen. Ser jätte mycket i fram emot det! 
Mvh Alicia.
Electronica börjar bli gammal och jag tvingas tänka på att om några månader kanske jag hittar henne död eller i behov av en spruta från veterinären. Här är hennes bildtråd. http://hamster.ifokus.se/discussions/4d713d0eb9cb462244053dd5-electronica-bildtrad
Jag bor hemma hos mina skilda föräldrar, vilket betyder att ibland är jag flera dagar ifrån Electronica när jag är hemma hos mamma (pappa passar henne). Nu har jag varit borta i nästan två veckor och bara varit hemma när Electronica sover. Idag när jag tog ut henne märkte jag att hon gått ner lite i vikt (jag måste börja väga henne) och var långsammare än vanligt. Möjligtvis har hennes päls börjat tunna ur lite, men jag är osäker.
Hon är snart ett och ett halvt år. Det verkar som om det var förra veckan hon kom hem till mig. Nu måste jag kolla efter tecken att hon fortfarande har levnadslusten kvar. Vilket hon verkar ha, hon är bara segare än vanligt, men verkar må bra.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Haha vad är det för vecka?! :D
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com
#167 Hmm…. Jag tror att det är vecka 34! :)
Jag planerar och packar för helgens äventyr. Kaninutställning med tältövernattning. Mycket som ska med både till kaninerna och till oss.Jag har beställt fint väder men det är väl säkrast att ta med sig både varma kläder och regnkläder…det är ju inte alltid beställningarna kommer i tid.
Min dotter är så ivrig, tycker det ska bli så roligt även om hennes Dumle inte kommer jättebra poäng, han har lite väl mycket vitt i manteln. Hennes fina LilleSkutt dog förra vintern så detta blir första utställningen med Dumle som hon köpte i våras. Bättre kommer det att gå för MiniHopp, han har blivit så jättefin i kroppen, fint kraftigt huvud och långa fina öron, mmmm ska bli spännande.
Äntligen hemma efter en lång fjällvandring … Trasig höft efter att ha burit tretton kilo på ryggen i flera dagars vandring, dvs flera mil. Varför valde jag adventure? We'll never know…
Är väldigt förvirrad, någon som har lust att hjälpa? Jag hade tänkt bli medlem på SHF, men jag blir såå förvirrad när jag läser deras hemsida, som jag inte gjort på ganska länge. Vart ansöker jag om medlemskap? Måste jag mejla? Jag fattar inte riktigt det här med olikheterna med att registrera mig till forumen och bli medlem? För visst måste jag bli medlem för att kunna fixa stamtavlorna till bebisarna sen? Tänkte att ni kunde hjälpa mig eftersom att många av er är "medlem/registrerad(!?)" på SHF. :)
känner mej nöjd.
sprang ,(el sprang å sprang,joggade är mera korrekt) bellmanstafetten idag.
fick ner mitt personbästa med 6min sens vårruset. ändå har jag knappt tränat sen jag skadade mej och hoppat runt på kryckor.
kul hade vi och dagen var bra på alla sätt.
Usch och blää.. Är hur trött som helst efter klassresan så jag inte sov en blund på hela första natten och andra 6 timmar bara. Sedan har vi cyklat 4 mil per dag och gått och gått.. Sen kommer man hem och finner guldhamsterbebisar :S Inte alls vad man önskade sig när man kommer hem helt trött och slut.
Mvh Alicia.

Får hem en hamster vid namn Pepper idag :D ♥
Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är
#173 hur kunde du fått guldisar? :O <3
Uchs, låter inte kul med 4 mil cykling… Min gräns går på 1 mil :)

Varit hos veterinären och lämnat en chinchilla för kastrering.
Nu kommer jag att vara supernervös ända tills jag vet att allt gått bra.

#164 Vad konstigt att inte bilden kom med! Skulle vart en bild där! :P
Även om jag inte gått lika mycket som kaizoR så har jag ändå också promenixat lite i helgen! ;P Först ett par timmars shopping och vandring genom gamla stan i lördags tillsammans med kusinen som var på besök från långt ner i landet! :P Och sen igår så var man inne på Grönan tillsammans med familj och co. Då mamma är fosterhemsfamilj och har 3 fosterbarn så blir dom varje år bjudna på en gratis dag på gröna lund, så inträde och åkband får dom helst gratis. Och för att hjälpa till så brukar jag eller min pojkvän följa med, i år följde vi båda med tillsammans med båda våra barn! ;)
Trots åkband så åkte jag ingenting! :P Utan mitt mission var att vinna en stor förpackning med Geisha! Men det lyckades jag inte med! Istället kom jag hem med 1,8kg bilar, 2kg kexchoklad och 2kg toblerone! ;P Så jag får väl säga att dagen var rätt lyckad trots allt! :P Hahaha!
Bara för att jag stör mig på att bilden är borta i inlägg #164 så måste jag lägga in den! ;)
// Nathalie
En härlig helg med massor av kaniner, tältning, trevligt folk och en massa mys med dottern är över. Dotterns chinchilla manteltecknade dvärgvädur har brutit en klo och fick stanna hemma från utställningen men den svarta hon hade med sig fick 93,5 och en fin rosett och min viltgrå dvärgvädur fick 94,5 och en pokal…så det blev bra poäng för båda två. Kul!
Härligt att träffa likasinnade människor som har kaniner eller djur överhuvudtaget som ett stort intresse. Ibland känner man sig lite ensam om att tycka det är roligt med smådjur.
#178 Vad kul att det gick bra :) Alltid kul att få rosett eller pokal, har tuvär aldrig vart med på någon utställning så har tuvär inget avdet. Men ska försöka börja nu!
Håller helt med ;) Är 14 och ingen i min klass har samma intressen som jag :P Skönt att denna sida fins, och utställningar där man kan träffa er!
Har precis städat burarna. Tre gallerburar. Tog ca en timme. 
Förstår inte hur ni som har mååånga burar klarar av det? Ni som har 30 burar t.ex, hur orkar ni??? Borde ju ta en evighet! 
Själv har jag satt gränsen på 3 burar, men den gränsen förstår jag att den kommer spricka om ett tag.. 
#180 för mig går två burar på ca 10 mim ;) Tvätar ur dom och lägger in nyt burunderlag

#180 Jag delar upp det på flera dagar, min rygg pallar inte annars.
Sen har jag väl turen att alla går på toa-låda. Då behöver man ju inte städa hela buren varje vecka utan det räcker med varannan tycker jag. Bara toan är ren och fräsch.
#181 skönt :) För mig brukar det ta lite längre tid. Kanske för att jag leker o gosar med hamstrarna medans jag städar också.. 
Låter jobbigt iallafall. Jag städar också varannan vecka. Fast toan byter jag ofta, och hyllorna städar jag också. Hur många burar har du? 
#183 Ja, kanske därför ;P Jag brukar köra rejset och sedan gosa xD
Idag har jag försökt lära mig fota hamstrar :P Går väll sisudär ♥ Svårt att ställa in rätt inställningar, inte skaka med handen samtidigt som man måste vara snabb o vrida på objektivet eftersom hamstern hela tiden rör sig xD
Blev lite stökigt, men några bilder lyckades man få!
Här är en supergullig bild på min hamster Eddy Edwin med tungan utanför :P

#183 En halv miljon känns det som. Har ju chinchillaburar och några terrarium också.

Fick precis hem ett paket med beställda hamstersaker, alltid kul att öppna paket! ;)
Mest efterlängtat var egentligen 4 Hjul av lite olika modeller som jag ska se vilka jag gillar bäst, men som bonus köpte jag med lite leksaker till en "bebisrasthage" där ungarna ska få roa sig när jag får en kull.
Jean fick i egenskap av yngst i familjen provleka lite och hon ger ett gott betyg, mycket spännande! ;)
Medis på akvariefisk.
#180 en gallerbur går för mig på 1 timme. Och då utan gos och kel…
Nu väger Elof lika mycket som han gjorde innan…jag börjar äntligen tro att han mår bra igen<3 (saktfärdig? nä va är det??
)
Min älskade gammel gubbe Knut med de söta polisongerna har just vaknat!
God morgon gull gubben min!
Torulf får aldrig dö. Aldrig någonsin. Morsan säger hela tiden "Du vet väl att han inte kommer bli så himla gammal…" och "hoppas du är inställd på att du kommer leva längre än Totte…" osv. Men jag har bestämt mig. Han får aldrig dö. Det funkar bara inte.
Vad gör jag då liksom?
Min allra finaste goskille. Så grymt härlig, lugn och skön.
Aldrig !
Nedan; liten Torulf
#191 förstår vad du menar. Man fäster sig ju så mycket. Har en aning panik för att min lakritsgubbe är över 2 år. Det negativa med djur.
#191 Förstår hur du känner.
I somras gick min älskade, goseunge Boris bort. Han blev lite över 2 år. Han var snäll som få, kunde sitta still o låtas bli klappad. Han såv innanför min tröja. Har aldrig för upplevt samma känsla med en hamster, så det är svårt att sluta tänka på honom. Igår glömde jag tillockmed att han var död :'( Skulle gå upp och gosa med honom, men det gick ju inte.
Har inte orkat begrava honom, sorgen är fortfarande för stor.
Det är tråkigt, men man måste axeptera att livet är så. Har svårt för det själv, men, kan ju inte ändra på naturens gång (eller vad man nu brukar kalla det).
Vila i frid, min älskade snuttegubbe, Boris Becker ♥
Jag har feber, är förkyld, fryser som attans och är jätte trött
. Hur ska man göra imon då, vill inte vara borta från praktiken, då jag började i onsdags föra veckan. Fast man är inne i en kyl hela dagen, antar att jag kommer bli värre om jag åker ditt imon. Orkar inte änns ta ut hamstrarna nu ikväll eller gosa med dom, och då mår man dåligt.
//Frida
#192 Lilla Totte, han var ju jätte gosig så jag förstår att du verkligen fäst dig vid honom. Är ju värst när man haft djuret i flera år och det dör, det är ju en i familjen som går bort. Men det finns hamstrar som blivit över 4 år, så han kanske bara levt hälften ännu
.
Mvh Alicia.
#195 Han är inte så snygg, men hans temperament är att dö för. Därför tog vi en kull på honom också men ingen kille blev det, och ingen choklad.
Förstår ännu mindre hur jag ska klara det utan en mini totte. Vi får se vad framtiden säger. Men än är han under året!
Det är som att Tom skulle gå bort, eller gamla Ella. Hard to imagine.
Undrade vad Juno tagit vägen, hittade henne sovandes
.
//Frida
nu är hemsidan uppdaterad men en liten sak återstår att göra med webadressen…
Snart ska man börja göra rent i musburen, byta vatten, ny mat och ny Sand till hamstrarna. :), sen blir det nog en film, innan jag ska sova
.
//Frida
HOLY SMOKES! Jag har ett lejon bland mina guldhamstrar!
är det nån som är synsk å kan säga vart digitalkameran tagit vägen?
behöver den men kan inte hitta den.
börjar tro att jag glömde den på biltaket. då lär jag nog inte hitta den igen.
Dags för ett nytt klotterplank ser jag 
* Låser denna och skapar en ny *
_