Hamster iFokus

Hamster

Etikettutställning
Läst 1846 ggr
flack
0

HAMSTERTRÄFF 6/8/2011

Välkomna till Ribe Hamsterträff den 6 augusti!

Jag kommer ha en hamsterträff i Stockholm den 6:e augusti, en lördag. Jag har fått tag på en lokal som vi kommer vara i och det finns även en stor yta/ gräsplan som vi kan vara på om vi vill vara utomhus. Ta gärna med din hamster/dina hamstrar men inget måste :)

Tid: Ca kl. 15 till 18 ungefär, sen om man inte kan under hela tiden kan man ju komma en del av tiden såklart, lika roligt det :)

Och blir det tid över kan vi gå ut och spela kubb eller fotboll på gräsplanen/stora ytan om ni vill, eller bara prata hamster, eller göra någon annan aktivitet om ni kommit på nån mer :)

Adress: Lokalen ligger i Kista, Stockholm vid ett radhusområde. Här är karta:

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=ribegatan+216

Vägbeskrivning från T- centralen:

Ta tunnelbanan Blå linjen mot Akalla. Gå av på Kista centrum. Gå mot bussterminalen, finns en skylt på Kista centrum tunnelbanestation direkt när du kliver av tunnelbanan som visar åt vilket håll du ska gå mot bussarna. Ta sedan buss 517 mot Spånga station och gå av på busshållplats Årshusgatan. Sedan kan jag möta upp på den busshållplatsen då det är nära till lokalen. Om du vill möta upp så pma mig för mer info.

Aktiviteter:

Till salu bord: Här kan du ha hamstertillbehör, djurtillbehör, hamstrar eller hamsterungar som du vill sälja!

(Själv kommer jag ha detta till salu:

En hamsterbur för 200 kr med en del tillbehör som Hjul, hus, toalett, vattenflaska.  Har en liten hamsterboll och lite annat också. Sakerna kan även säljas separat. Bara Bur utan tillbehör =50 kr.

Ett akvarium för 200 kr eller högstbjudande som är ett 56 liters med lysrörsramp och täckglas, kan användas för fiskar också men själv har jag använt det för hamster.

Sedan kommer jag ha lite akvarietillbehör och akvarieväxter till salu också, och en del fiskar med ifall någon är intresserad? :) Kan även fixa paketpris om man vill ha akvarium med akvarietillbehör, Växter och fiskar.)

Utställning: Jag har ordnat prisrosetter och lite priser till vinnarna! :) En skojutställning med hamstrarna där alla får rösta på vilken hamster som man tycker ska vinna i kategorierna:

• Ribe Bästa Temperament/tamhet
  • Ribe Bästa Guld*
  • Ribe Bästa Dvärg* 

*Päls, färg och kroppsform.

Hamsterbollrace: Ett race där hamstrarna får springa i bollar, snabbast i mål vinner. Ta gärna med dig en boll eller flera om du har, själv har jag en liten boll för små hamstrar som man kan få låna. Den som kommer i mål på kortast tid vinner.

Labyrint race: Ett labyrintrace, den som tar minst tid på sig att komma i mål vinner.

Look a like: Vems hamster liknar sin ägare mest?

Agility: Agility för hamstrarna, den som tar minst tid på sig vinner. Man får inte röra hamstern, men locka/annat sätt går bra. Man får gå banan innan med hamstern om man vill.

Stoppa mest mat i kindpåsarna: Som rubriken lyder, den  hamster som lyckas stoppa mest mat i kindpåsarna vinner. 

Behöver du vägbeskrivning, hjälp på vägen eller vill möta upp vid busstationen Årshusgatan som ligger nära lokalen så skicka ett pm till mig :) Om ni åker med bil kan ni använda er av vägbeskrivningsfunktionen på Hitta.se.

Jag kommer även bjuda på något fika till de som vill ha. När ni kommer hit har jag namnlappar redo som man får skriva sitt namn på så man vet vem som är vem. :)

//Medarbetare på Hamster iFokus och Akvariefisk iFokus.

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kommer komma med kanske min lillasyster (som egentligen inte är så hamster intresserad) och kanske med Erica min vän.

De hamstrar som får följa med är Tom och Eternity Flört.

Mvh Alicia.

julst
0

Kan tyvär ej är på landet då :(

// Julia

kaizoR
0

Kommer definitivt, med Totte, Myggan + 4 bebisar.

Ska även försöka släpa med mig Sofie (bulba).
Älskar idén!
Glad

flack
0

#3 Kul att du gillar den :D Ser fram emot alla söta hampisungar ;)

RaraVirre
0

HejHej! Asså jag skulle jättegärna komma men det är det att jag är bara tretton år och det ända sättet jag kan ta mig dit på är tåg…men då behöver jag ju någon som vill åka med mig och så. Så jag undrar om jag kanske skulle villja sammåka med mig typ. Jag bor i Falköping i västergötland och ja..är tretton ynka år men jag skulle säkert vara rolig som sällskap xD Hehe ja..;P Snälla skriv i tråden om någon är intresserad av att åka med mig ^^

julst
0

Hihi! jag är bara 11! Fast jag ska ej dit :(

// Julia

DwarfNome
0

Hade så gärna kommit x/ Fast själv bor man ju i skåne så det är ju ganska omöjligt ;)

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

RaraVirre
0

Hur många tror du kommer? :o

#7 Tåg gå ju alltid :D

DwarfNome
0

# Hihi, inte om man är 13 :) Lika gammal som dig! ;)

RaraVirre
0

Haha ja vi kan ju sammåka då!! xD :D?

DwarfNome
0

Haha xD det skulle min mamma aldrig i världshistorian låtit mig göra :) tåg till stockholm från skåne xD det tar typ en hel dag att åka dit härifrån. Fast jag hade gjort det med en gång om jag hade fått :3 Ingen annan som vill samåka med mig från skåne va ;)?

RaraVirre
0

Hehe mina föräldrar låter mig inte göra DET ENSAM MEN MED DIG?? :D

mocchino
0

#11 Nej inte en hel dag men ca 5-6 timmar skulle jag tippa på. ;)

RaraVirre, tyvärr går ju inte skåne tåget förbi Falköping utan isf måste hon först ta tåget till Gbg och byta för att sedan ta tåget till sthlm istället för att ta tåget skåne till sthlm då det är två helt olika tåg. Ni bor för långt ifrån varandra. :P

// Nathalie

RaraVirre
0

Jagvet :(

DwarfNome
0

Hade så gärna kommit :/ men jag fär vänta tills det händer här nere istället :)

RaraVirre
0

Hmm…jag fick en ide!! Jag startar en tråd ^^

goldenhamsters
0

Kan man komma med en hamster som är dräktig i åttonde dagen?

Mvh Alicia.

Fanipala
0

Det låter jättekul! Skulle gärna komma med min kompis som har 2 hamstrar, Kim och Annie =) Men vet inte om det går!

flack
0

#17 Pmat dig ;)

#18 Kul! Välkomna :)

goldenhamsters
0

Nehe, har tydligen ingen att åka dit med Rynkar på näsan.

Kommer ta mig över en timme att åka dit kommunalt . Så om det är någon som vill mötas vid T-centralen och samåka tunnelbana med mig så skulle det vara jätte roligt! Bara pm:a mig så kan vi bestämma tid och sånt och kanske byta nummer för säker hets skull (om någon missar en buss eller så).

Är 15 år men kan samåka med vilken ålder som helst. Kommer med 2-3 guldhamstrar. Kan nog vara lite roligare, då har man någon att sitta att prata hamstrar med på vägen dit Glad.

Mvh Alicia.

RaraVirre
0

#20 Hej! Om det skulle vara något så kanske jag kommer jag vet ej men om isåfall åker jag gärna med dig tunnelbana eller va det nu heter.. :D

goldenhamsters
0

#21 Haha ja det skulle vara roligt, du verkar vara en kul tjej! Flört

Om du kan ta dig till T-centralen så skulle det ju vara perfekt Skrattande.

Mvh Alicia.

RaraVirre
0

Hehe ja ehmm..ja..ha xD Kul tjej…ja..hmm…ehmm..

Iallafall jag har aldrig varit i stockholm förutom på Arlanda flygplats xD

SÅ JAG HAR INGEN ANING OM VART DEN LIGGER :D

Men jag försöker för fullt att få tag i någon att åka dit med men..hittar ingen för alla är på semester Skrikandes Får jag undra vart du bor??

goldenhamsters
0

#23 T-centralen är, ja i Stockholm Skrattande. Haha jag vet kanppt själv vart det ligger så ja någon annan får förklara vart T-centralen ligger…

Jag bor i Tyresö, En kommun söder om Stockholm Glad.

Mvh Alicia.

RaraVirre
0

Går det tåg till tyresö??

goldenhamsters
0

#25 Hahaha nä, en liiiten kommun som det inte ens går tunnelbana till xD Flört

Mvh Alicia.

RaraVirre
0

BAJS!

flack
0

Påminner om hamsterträffen.

RaraVirre
0

Jag kommer tyvär inte jag har inte råd att lägga ut över 1600 på att lägga ut för att kunna komma dit! Men jag är nästan säker på att jag kan komma till utställningen i Mariestad i oktober :) Kommer några andra dit??

flack
0

Påminner om hamsterträffen igen, som är idag! Behöver du möta upp vid busstationen Årshusgatan som ligger nära lokalen/hjälp på vägen hit skicka ett pm till mig. :)

CamillaS
0

Jag kommer med min kompis och hennes pojkvän och såklart lilla Molle, och så gör vi sällskap med goldenhamsters sen på T-centralen. ^^

Bruden-Mbuti
0

hoppas ni får en trevlig dag.

kom nu ihåg att fota mycket så vi gamlingar får se hur ni ungdomar hade det Tungan ute

( tror nog övriga har intresse också som inte kan komma pga det långa avståndet)

goldenhamsters
0

Jag tar nog med mig digital kameran och gör en en bildtråd sen Flört.

Mvh Alicia.

Bruden-Mbuti
0

bra. ser fram emot bilder och en sammanfattning av dagen.

CamillaS
0

Jag tar också med kameran. ^^

kaizoR
0

Skicka sms till 0737055863 för vi kommer förmodligen inte hitta. Måste ha någons nummer som ska dit liksom. Tack!

goldenhamsters
0

Hamsterträffen var super trevlig! Vilket jobb du Flack och din syster gjort, tack för allt Skrattande.

Om någon som inte var där vill veta resultat på allt så kan jag skriva det.

Vinnare av labyrint race: Myggan!

Vinnare av stocka mest mat i kindpåsarna: Myggan! (54 solrosfrön på 1 min)

Vinnare av agilityn: Myggan! (Myggan var ett energi knippe)

Vinnare av bäst dvärg (det fanns inga dvärghamstrar där, men vi räknade kaizoR's hamsterbebisar som dvärgar): Snoris!

Vinnare av tamaste hamster (blev lottning eftersom alla utan Myggan fick en röst): Eternity!

Vinnare av bästa guld: Eternity!

Mvh Alicia.

kaizoR
0

Helt underbart ordnat, verkligen tack flack! Galet fint du hade gjort! Synd bara att inte fler kom och såg allt hon hade ordnat. Detta måste göras om!

Skrattande

Nicolew
0

Inga bilder? :)

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

goldenhamsters
0

#39 Jag glömde kameran… Men CamillaS fotade en del med sin system kamera. Hon skulle göra en bildtråd sen Flört.

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

#37 pappa Casanova stroppar upp sig och är mycket stolt över sin dotter!Flört

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

CamillaS
0

Ja jag kan bara hålla med vad som andra redan hat sagt, jättefint jobb ni la ner på denna träff som i slutändan blev mycket trevlig! Jag har alla bilder i kameran men jag är tyvärr inte hemma då jag skulle vara hundvakt till min brorsa och hans tjejs hundar. Men får jag tid i morgon så ska jag göra en bildtråd. :)

Lojs
0

Låter som ni haft väldigt trevligt! Hur många var ni?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

goldenhamsters
0

#41 Det bör han vara! Skrattande

#43 Inte sådär jätte många, men det var mysigt att vara få. Det var 11 guldhamstrar där och 5 personer Glad.

Mvh Alicia.

flack
0

#37 #38#32 Tack själva för att ni kunde komma med så söta hampisar! :) Det var jättekul :D Och Myggan kanske fattat tycke för Nalle? Man vet aldrig ;) Nalle fick sig i alla fall en del ögongodis med alla hampistjejer haha :D #43 Fast 6 personer om man räknar med mig :)

RaraVirre
0

Nu är jag avundsjuk! Gud vad kul ni verkar ha haft! :)

kaizoR
0

#45 Hahaha ja, det har kanske myggan gjort. Vi får se längre fram, när eller om, hon är redo för en andra kull, hur vi gör. Nalle var ju nämligen en mycket snygg kille! Vita bö skulle inte sitta fel någonstans liksom.. Flört

goldenhamsters
1

#47 Fast nu säger Tom att han är sugen på att bli pappa till en tredje kull FörvånadFörvånad. Fast det får han inte! Han får inte ha allt för mycket äventyr, kryssning till finland, träffa på en snygg finska, smita över till en minderårig hamster och ha "skoj". Nä nu säger matte nog Skrattande.

Mvh Alicia.

mocchino
0

#48 Fast beauty skulle nog inte tacka nej till en dejt med snyggo tom! ;) hehe!

// Nathalie

goldenhamsters
0

#49 Hihihi fast där har tillochmed matte svårt att säga nej SkrattandeTungan ute.

Mvh Alicia.

Anibaz
0

Vill också se bilder :)

CamillaS
0

Bilder kommer snart! Skrattande

flack
0

Jolinn
0

NEEJ JAG MISADE DET :( Kan inte du ta och göra en till träff jag vill gärna komma :D

mocchino
0

Måste säga att du gjort ett himla bra jobb flack! Tycker hela träffen, sett från bilderna, verkar ha varit super proffsig gjord! Hade jag inte jobbat så hade jag kommit! Ångrar nästan att jag inte kom!

Hoppas att du anordnar flera träffar! Jag skulle helt klart komma, om jag är ledig dvs! :D

// Nathalie

[Guldhamstrar]
0

Jag missade :( Anårdna en till vetja! :D

Bruden-Mbuti
0

vill ni ha entill så kan ni låna vår områdeslikal för 0kr.

säg bara till så bokar jag den åt er.