Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1668 ggr
Auroris
0

hamsterunge sjuk!

en av hamsterungarna sitter i hörnet hela tiden och äter ingenting.

jag försökte ge den gurka och den ville inte ha.

medans alla andra hamsterungar springer runt i och leker så sitter den i hörnet.

är jätte orolig!

vad ska jag göra? Gråter

Tinwe
0

Jag skulle nog tagit den lilla/lille till vetten.. Hur gammal är den? :/

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

kaizoR
0

Hur gammal är ungen?
Har du mjölkersättning för småbarn under 3 mån/kattungar hemma?
I annat fall, åk och köp. Purréa mat.

Koka broccoli och potatis, mosa ihop riktigt mosigt, blanda ut med vatten, och ge gärna det till h*n i spruta (alltså inte vass, utan sådan med tjock pipa).
Jag gick och hämtade ut en extra liten (den minsta som finns) på apoteket, och fick den gratis. Be om hjälp och berätta vad du ska ha den till så fixar dom säkert det åt dig…

Auroris
0

den föddes 22 juli.

#2:tack för tipset.jag ska jag åka till apoteket imorgon.

men jag kan göra en dära borccoli blandningen nu och försöka ge utan en sån där spruta.

Tinwe
0

Håller med kaizoR! Men det kan fortfarande vara någonting fel på ungen, så jag skulle ändå rådfrågat med vetten efter du fixat mjölkersättningen..

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Auroris
0

jag ska ringa vetten.men kan det bero på att det är inavel? det var inte planerat. eftersom min kompis la in Ally (mamman till hamsterungen) i fel Bur. i hennes brors bor.. det är en lång historia..

men min mamma ska åka och köpa mjök ersättning nu .

kaizoR
0

#5 Läs den här tråden, en kanske kan ge dig lite svar på den frågan.

Själv tror jag inte det är pga inavel, då defekter uppstår runt det sjuttonde ledet gällande inavel. (har jag hört..?)

Känn på ungens mage, är den uppsvälld och hård?
Kolla tänderna, växer dom som de ska?
Är ungen undernärd eller har vattenbrist? Dra lite lätt i nackskinnet, åker skinnet tillbaka in mot kroppen fort eller långsamt?
Är ungen apatisk eller bara ovanligt "lugn"?

Pröva något riktigt smaskens!
Leverpastej gillar mina starkt, men eftersom att det är kryddstarkt har de bara fått en liten bit någon enstaka gång. Vet dock att ingen av mina skulle rata det i friskt tillstånd.

Jolinn
0

Har du provat Barnmat ?

Auroris
0

jolinn. jag vill ärligt inte att du ska kommentera mina forum. du har redan dragit in så mycket problem i mitt liv.

det är ditt fel att det hände med Ally.

#6 hamsterungen mår jätte bra just nu. den äter som vanligt och har blivit frisk. så oron har försvunnit. :D tack för hjälpen Glad

Sarah9
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

tråkit …………den kanske lider eller somnat in kanske…gammal dom varar inte så länger ca…2-3 årObestämd

kaizoR
0

#9 HAhahah

Auroris
0

#9 HAHAHAHA jag snackar om en hamsterunge! och den mår bättre som jag har skrivit, läs lite ordentligare nästa gång.

Ellenfyrkant
0

Så vad tog du till för åtgärder? Hur blev ungen kry igen och vet du vad det var för fel på den?

Mvh Ellenfyrkant

Auroris
0

#12 jag gav den mjölkersättning och kokt ägg. sen nästa dag gick den runt i boet som vanligt. vet inte vad felet var.

Roxie
0

Det är väldigt vanligt att ungar helt plötsligt blir jättetrötta, sover som stockar och knappt går att väcka. Så är det med de flesta bebisar, djur som människor. Tror inte det var någon fara :)
Skönt att han är som vanligt i alla fall!

// Sofia