Marknadsundersökning
Jag kommer att starta ett företag som producerar djurartiklar och mer info om detta kommer senare.
Vill ni läsa mer nu om vad jag kommer att göra så kolla gärna på hemsidan www.moogles.se
Jag vore jätte tacksam om ni ville ta en stund till att svara på några frågor. Tycker ni att det är för personligt får ni gärna skicka svaren i ett Pm. Denna undersökning syftar till att kunna möta kundernas önskemål.
- Vad tycker din/dina Hamstrar om att göra?
- Vilka leksaker gillar de extra mycket?
- Vilka leksaker tycker de inte alls om?
- Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt djur? Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till 5=mindre viktigt.
- Finns det något varumärke eller någon leksakstyp du undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför?
- Skulle du kunna tänka dig att betala lite extra för en djurleksak om den är ekologiskt framställd eller producerad av naturvänliga material?
- Är du bekant med begreppet ”Miljöberikning” sedan innan?
- Vet du vad miljöberikning innebär i djursammanhang? Beskriv gärna din egen definition! (fuska nu inte genom att googla ;) )
- Om ”ja” på föregående fråga; tycker du att det finns ett behov av ett utökat sortiment av bra miljöberikningar för djur på marknaden?
- Är det som du tycker saknas till djur på marknaden idag?
Tusen tack för ditt svar!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad tycker din/dina Hamstrar om att göra?
Undersöka, springa lösa, leta matVilka leksaker gillar de extra mycket?
Grävlådor, HjulVilka leksaker tycker de inte alls om?
Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt djur? Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till 5=mindre viktigt.
1. Säkert för djuret
2. Billigt
3. Uppskattat av djuretFinns det något varumärke eller någon leksakstyp du undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför?
Allt som är potentiellt farligt för en hamster.Skulle du kunna tänka dig att betala lite extra för en djurleksak om den är ekologiskt framställd eller producerad av naturvänliga material?
Några % extra, men ingen dubbling av priset.Är du bekant med begreppet ”Miljöberikning” sedan innan?
JaVet du vad miljöberikning innebär i djursammanhang? Beskriv gärna din egen definition! (fuska nu inte genom att googla ;) )
Att djuret ska få möjlighet att utföra sina naturliga beteenden och genom det bli mer harmoniskt och undvika stereotypier.Om ”ja” på föregående fråga; tycker du att det finns ett behov av ett utökat sortiment av bra miljöberikningar för djur på marknaden?
Ja, sånt kan alltid bli bättre, men hos hamster kan man göra mycket själv som ägare med, i princip gratis.Är det som du tycker saknas till djur på marknaden idag?
Ett rörsystem av trä istället för plast vore inte fel. (Som man kan koppla samman burar med bland annat.)
Burar med större bottenyta och mindre höjd. Kanske med lite olika fack för hamstern att ta sig runt i, lite om man tänker som rum i ett människohus.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Tack så jättemycket Lojs!
1. Vad tycker din/dina Hamstrar om att göra? Springa lösa, gräva ner sig i spånet eller annat och springa i Hjul.
2. Vilka leksaker gillar de extra mycket? Hjul :P
3. Vilka leksaker tycker de inte alls om? Små bollar, "gungbräda".
4. Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt djur? Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till 5=mindre viktigt. 1. Säkert för hamstern, 2. nödvändigt och/eller roligt, 3. Billigt, 4. Bra kvalité, 5. Fint & rent.
5. Finns det något varumärke eller någon leksakstyp du undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför? Hamstervadd, farligt för hamstern när det fastnar runt ben eller hals, och habitrials burar, det är knappt en Bur.. bara massa rör och konstigheter som de kallar "bur".
6. Skulle du kunna tänka dig att betala lite extra för en djurleksak om den är ekologiskt framställd eller producerad av naturvänliga material? Vet inte riktigt, beror nog på vad det är.
7. Är du bekant med begreppet ”Miljöberikning” sedan innan? Nej. 
Vet du vad miljöberikning innebär i djursammanhang? Beskriv gärna din egen definition! (fuska nu inte genom att googla ;) ) Nepp, hade ingen aning innan jag läste Lojs svar…
Om ”ja” på föregående fråga; tycker du att det finns ett behov av ett utökat sortiment av bra miljöberikningar för djur på marknaden?
Är det som du tycker saknas till djur på marknaden idag? Inget som jag kommer på just nu 
//Marie, www.coconutshamstrar.n.nu

#3 Tack!
Det var bara kul 
- De gillar olika saker. Den ena gillar att gosa, ärligt talat. Att bli klappad är nästan det bästa han vet, då brukar han somna i handen på mig. En annan gillar att kuta omkring så mycket och så fort som möjligt, att klättra upp för omöjliga saker och hoppa omkring så galet som möjligt. Fem andra tycker om att dia…
än så länge… - En hamster jag passar är förtjust att springa i hamsterbollen och är extremt förtjust i ett iller rör. Min tycker om sitt sandbad och att sitta på huset och stirra på vad jag gör. Den tredje älskar pyssel, att förstöra och plocka sönder toarullar och pappförpackningar med godis i.
- Min gillar inte någon leksak utöver sandbadet. Har prövat allt, han tycker det bara är ivägen. Sprallhamstern hatar ingenting, allting är jätteuppskattat. Hamstern jag passar gillar inte sandbad.
- 1. Att djur inte har fått lida på ett eller annat vis för att jag köper/har köpt produkten. 2. Att det jag köper inte skadar/kommer att skada mitt djur. 3. Kvaliteten på produkten. 4. Vad pengarna går till, tex. om pengarna går till otrevliga människor som stödjer grossistavel eller trevliga människor som förstår vikten av djurens hälsa. 5. Priset.
- Hamstervadd, detta kan skada hamstern.
- Ja.
- Nej.
- Nej.
- -
- Mer naturinspirerade leksaker och hyllplan, mycket större burar, och kanske en mega Bur som man kan dela in till flera burar. Dvs väldigt praktiskt om man har fler än en hamster. Kanske utvecklar senare!

Tack KaizoR
Kelas,Springa i bollen/hjulet eller klättra på klätterstegar
2. Vilka leksaker gillar de extra mycket?
Hjul,hamsterbollen,klätterstägar och rör
3. Vilka leksaker tycker de inte alls om?
Vet inte! De tycks gilla det mesta som jag bjuder på i lekväg.
4. Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt djur? Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till 5=mindre viktigt.
1. Säkerhet 2. priset 3. kvaliteten
5. Finns det något varumärke eller någon leksakstyp du undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför?
Bryr mig inte om märken så läng kvaliteten är bra. Plasthus är rena dödsfällan och borde förbjudas att ha i sortimentet! Finns hamstrar som vill boa ordentligt så att de i misstaf täcker hålen så att de sedan kvamnar dit inne! Det hände en av mina hamstrar en gång och har aldrig anväbt plashus till mina hamstrar efter det.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Tack Amun-Ra! Menar du att hamstern kvävdes i huset? Är du säker på att det var det som gjorde at den dog? Läskigt i så fall, kanske det skulle va fler andningshål i ett hamsterhus? Du svarade tiil fråga 5, så jag antar att du inte känner till "miljöberikning"?
Springa på större ytor, kela, klättra på saker. - Vilka leksaker gillar de extra mycket?
Klättra - Vilka leksaker tycker de inte alls om?
Springa i rör - Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt djur? Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till 5=mindre viktigt.
1. Säkert för hamstern, 2. nödvändigt och/eller roligt, 3. Bra kvalité, 4. Billigt 5. Rent. - Finns det något varumärke eller någon leksakstyp du undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför?
Hamstervadd då detta kan skada dessa små individer. - Skulle du kunna tänka dig att betala lite extra för en djurleksak om den är ekologiskt framställd eller producerad av naturvänliga material?
Beror nog helt på vad det är. Tycker jag om varan så varför inte. - Är du bekant med begreppet ”Miljöberikning” sedan innan?
Ja - Vet du vad miljöberikning innebär i djursammanhang? Beskriv gärna din egen definition! (fuska nu inte genom att googla ;)
Hehe, faktiskt inte. - Om ”ja” på föregående fråga; tycker du att det finns ett behov av ett utökat sortiment av bra miljöberikningar för djur på marknaden?
Självklart tycker jag det! Det är mitt mål här hemma. - Är det som du tycker saknas till djur på marknaden idag?
Större och lite roligare hus för guldhamstern då dom söta husen man hittar är alldeles för små för en vuxen guld.
Även kanske lite sötare/roligare matskålar hade varit kul ^^
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com
#9 Jo han kvamnade dit in, när jag tog bort plasthuset var det fuktigt där inne av hans ägen andning kvar! Plast andas ju inte och vad händer när man lägger plastkasse över huvudet!? Tja,man kvävs ju till döds till sisst! Vill man ha hus så är det trähus som gäller eftersom trä andas. Men det gör inte plast! Så plasthus är rena dödsfellan som borde helt och hållet förbjudas och ha i sortimentet! Grabben som kvävdes till döds var fullt aktiv och frisk annars.
#11, Instämmer helt. Plasthus- big no no. INTE till guldhamstrar.

#10 Tack för hjälpen!
#11 och 12 Jättebra att veta, stort tack
#12 Gäller det bara guldisar?
#14 Samma gäller för dvärgar! Jag skulle inte ha plasthus till varken guldar,dvärghamstrar eller gerbiler. Köp trähus åt dvärjarna istället!
#15 Har redan trä 
#16 Finemang! Då har du ju inget att oroa dig över!

- Vad tycker din/dina Hamstrar om att göra? Eternity gillar att få följa med ut på hundpromenader. Hon får ju bara sitta i famnen då, men alla lukter tycker hon är superspännande. Fast det bör nog inte vara 20 grader eller ver 23 grader om man ska göra det, och så ska det vara vindstilla så hamstern inte blir förkyld. Ella gillar att bara få umgås med mig. Jag brukar dressera henne att göra grejer. Som att komma till sitt namn, snurra runt, sitt vackert m.m. Varje dag får mina hamstrar också minst en timme springa fritt i badrummet.
- Vilka leksaker gillar de extra mycket? Ella sover mest nu för tiden och ibland kan jag se henne springa i hjulet. Annars mest sitta och lyssna och nosa. Eternity gillar höjder och sin grävlåda! Grenar och träleksaker är skoj tkr hon.
- Vilka leksaker tycker de inte alls om? Toarullar.
- Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt djur? Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till 5=mindre viktigt. 1. Säkert 2. Roligt för hamstern 3. Bra kvalite 4. Kan ju vara roligt om det är snyggt 5. Billigt
- Finns det något varumärke eller någon leksakstyp du undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför? Hamstervadd då det är skadligt för hamstern. Saltsten då det skadar hamsterns njurar.
- Skulle du kunna tänka dig att betala lite extra för en djurleksak om den är ekologiskt framställd eller producerad av naturvänliga material? Jo, varför inte?
- Är du bekant med begreppet ”Miljöberikning” sedan innan? Nej, hehe

Mvh Alicia.

Tack!