Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 11174 ggr
Westis
1

Hur mycket väger era hamstrar?

Hur mycket väger era raringar?

Här väger Kråkan 151g och Tamagotchi 140g.

Shjimm
0

två väger 140g, en väger 240g, och vad dvärgisen väger kan inte vara så mycket! försöker göda upp de två 140g, men vill ju inte bara ge dom fet mat heller. och man vet inte hur mycket av allt de hamstrar i boet som de äter heller! besvärligt värre Obestämd

Westis
0

Är dina 140 grammare tunna? Är de killar eller tjejer?

Min 140 grammare känns inte tunn.

Linda3046
0

Toisette väger 200 gram och Irror väger 250 gram. Irror ska bantas ner till 225 gram, misstänkte att han ökat i vikt och fick det bekräftat när jag köpte en våg idag >_>

Tazzar
0

Vägde nästan alla hamstrar nu.

Dior - 157 g.
Fievel - 151 g.
Doriz - 105 g.
Stina - 126 g. (tror hon växer fortfarande)
Tip Top - 90 g. (växer fortfarande)

Hallon och Hiawata gick precis och la sig så jag väger nog dom imorgon, men Hallon vägde någonting mellan 160-170 g. när jag vägde henne sist.

UlrikaD
0

90g??Flört

Mizoan
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har bara en fråga. Ska inte guldhamstar väga ca 200 gram när de är fullvuxna? eller är det bara jag som trodde det. Min guldhamster som är drygt 4 månader väger nog lite drygt 150 gram men hon växer ju lite till. HUr är det egentligen?

Linda3046
0

#6. Nä, det beror på hur stor hamstern är. Vissa hamstrar är ju längre i kroppen så att säga.. Sen är vissa lite kraftigare byggda också. Honor blir också större än hanar :)

På min skola fanns det en guldhamster som säkert var hälften så kort i kroppen som välvuxen hamster och dessutom lite långsmal i kroppen rent naturligt.. måste ha vägt kring 100 gram, jätteliten var han.

Tazzar
0

#5 Ja, 90 g. Han borde egentligen väga mer då han vad jag vet får allt han behöver… Gör egen blandning med vanlig hamsterblandning/müsli/papegojfrön + att alla får någon Färskmat varje dag (oftast gröt och majs, men blandat, sallad, spaghetti, Barnmat, köttbullar, morötter, hundmat, gurka, kattmat, ärtor… m.m.).

Förvånad

Visserligen är han väääääldigt aktiv…

UlrikaD
0

Lät så lite, han var den som var allra störst i kullen. Den tjejen som var allra minst, Piggelin, henne behöll jag ju själv, hon väger 120g nu. Var tvungen att väga precis nu.

Tazzar
0

Oj. Kan det vara den där "slyngelåldern" som är orsaken? Han är ganska långsmal just nu, inte för jag vet om perioden påverkar vikten. Visserligen ska väl tjejerna väga mer än killarna men 30 g. för hamstrar är ju rätt stor skillnad..

UlrikaD
0

Han är ju i och för sig bara 9v så han har ju tid att växa ikapp sig. Men skumt att den största inte blivit större medan den minsta vuxit massor.

Ham-Madam
0

jag har lite olika linjer.

en där är de stora som små råttor å utan att vara feta väger de honorna 250-280g.

sen har jag lättare linjer där de ligger på 150-230g.

väger inte mina så ofta då jag tycker det är oviktigt, man ser ju med ögat om de är feta el ej å då kan man börja banta ner dom.

Shjimm
0

#2 den ena känns tunn, men hon är också den som har mest oätet i huset varje gång vi städar. de får "färsk" mat (frukt, grönsak, Barnmat osv) som de glufsar i sig på en gång iallafall. kanske är den vanliga maten som är tråkig Obestämd de är honor allihopa.

[Hamster95]
0

Totte rymde hela tiden så vågen visade otydliga siffror men runt 130-140 gram

vekan
0

Lille Stig väger 135g :)

nonisaga
0

Saga: 142g

Tofflan: 136g

Duffy: 156g

:):):):):):)

Linda3046
0

Vägde visst fel, Irror vägde bara 230 gram :) Tyckte väl att det verkade lite väl mycket, för om han vägt 250 gram borde han ha fått tillbaks dom där "fettkuddarna" under armarna som han hade förut.

novas-hamster
0

mina älsklingar väger från 155-220 gr beroende på vem =)

Sara87
0

Vilhelm: 140 g
Mirella: 160 g
Tristan: 160 g

[Hamstris]
0

Våfflan : ca 150g

Englatassens
0

Mina ligger runt 200 g, oavsett kön…Glad (inte fetma)Flört

kajsa08
0

De flesta jag har väger kring 200 ca men har en liten en här (obs jag svälter honom inte, hehe) som bara väger 100 gram. Har inte fått stamtavla på honom ännu så jag kan inte se vad som finns bakom, men jag tror han är född augusti -08 så han ska väl kunna lägga på sig lite mer. Men som någon sa tidigare, han är nog lite av den lättare typen, hamster light! Skrattande Han mår utmärkt men han är väldigt aktiv och springer som en tätting så inget fastnar väl heller på han kropp.

[Hamster95]
0

Vägde Totte idag,nu väger han 125 gram.

Achatina
0

Fåt återkomma när mina blivit nyvägda :P

chocomian
0

Inis väger 204gram och inga bebisar verkar komma! >_<

Avions
0

Jesper vägde 110g för två dagar sen. Ska väga honom ikväll igen.

Jonathan har jag inte vägt än.

#25…men dom borde väl komma snart nuSkrattande Håller tummarna!

Royalz
0

Rachel väger ca 130g, Swea väger ca 120g och Lisa-maire väger ca 180g :)

chocomian
0

#26 Om det ens är något däri :\ börjar tvivla.. men chansen finns ju även tills i morgon, dag 17 idag ;P

Zvintos
0

Peabo väger ca 161-162g, Petra har jag dock inte vägt ännu.

amela87
0

Bandit väger ca 120 -130g  Flört Han e lite naturligt tanig av sej

Avions
0

dag väger Jesper 112gSkrattande Men han är sååå trött stackarn. Tror inte vi får ha honom så länge till hos ossGråter

Sigriiid
0

Sigrid vägde idag 70 gram. Hon är nästan åtta veckor. Så hon växer fortfarande :)

Men är det inte lite lite ändå? Finns det någon tabell på hur mycket de ungefär ska väga vid de olika veckorna?

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Denna kommentar har tagits bort.
Lollia97
0

Jag vet inte vad Molly väger :/ ^^

Linda3046
0

#32 70gram är jättelite för en 8v unge, men vissa hamstrar är små i storleken. Så länge hon inte känns smal är det nog ingen fara.

Zvintos
0

puttar denna lite med ny viktkoll.

Peabo väger numera runt 130g.
Lite tanig är han, men ändå inte farligt.
Han är mer byggd så, precis som brorsan hans.
Även om han nog skulle kunna gå upp några ynka gram till.

Petra väger 180g.

Tira ca 60g.

Alla 3 är riktiga energiknippen.

Royalz
0

Vägde precis mina :)

Swea 168g - 12 månader
Taurus 150g - 7 månader
Zöderåz 97g - 4 månader, väldigt liten.
Domino 99g - 6 veckor
Ballerina 198g - 7 månader
Bella 180g - 5 månader
Serena 169g - 5 månader
Zweeticia 214g - 5 månader

Gnolis
0

Sasha vägde 183gram för några dagar sen. Hon är 5 mån men verkar fortfarnade öka i vikt :)

amandapi
0

Min hamstrar väger:

Lovisa (12 veckor gammal) 134 gram.

Hedvig (född början/mitten av augusti) 95 gram.

Charlie2006
0

Mina väger (vägde alla idag):

Julia (över 1år) - 23 gram.

Sekhmet (född den 12 augusti) - 18 gram.

Thar (född i Juli 09) - 33 gram.

Lumi (född i januari 09) - 32 gram.

Sam (född i början av sommaren) - 132 gram.

Hilda (4 mån) - 25 gram.

kanske ska säga att mina är roborovski utan Sam som är guld. Dock behöver Thar och Lumi banta ca 4-5 gram.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[MissDiss]
0

Min hane på ca. 1 år väger 139 gram :P

[GeeGee]
0

Min Totte väger 130 gram! Jag tycker inte han ser tunn ut men borde jag försöka göda upp honom?

Han äter bra och han får mycket gott så därför känns det som om han är hälsosam redan ;)

Sara87
0

#42 Det kan hända att 130 är alldeles lagom för honom. Du får se till hela kroppen å inte hänga upp dej på siffrorna.
Glammy som jag hade förut vägde 220 g, vilket va lagom för henne, medan hennes dotter Mirella vägde 160 g å det va lagom för henne..

[GeeGee]
0

Ja men då tycker jag 130 är alldeles fin fint för Totte. Varje kväll får han godsaker så han klarar sig och jag tycker tat han känns jättebra i kroppen och formen. =)

Zvintos
0

#42: Min Peabo väger också 130g och även hans kullbror ligger på i princip samma.
För iaf Peabo är denna vikten fullt normal. =)
Han är helt enkelt lite tanigt byggd. ^^

heffaklump
0

Min lilla tant på 1,5 år väger 200g ^^

Sweetmaid
0

Min lilla Xena väger bara 90g än, fast hon är fortfarande liten, och växer ^^.

Roxie
0

Flingan, hona (1år 5mån) - 201g
Nimh, hane (7mån) - 145g
Nippet, hona (4mån) 134g
Ice, hona (5veckor) - 102g

// Sofia

Helena1978
0

Holger(7mån):143g,  

Kawasaki(1år och 1mån): 257g

Themisto(7mån):220g

Hilma (5-6mån) ca 150g

One in a million (1år och 5mån): 150g-160g, har tappat något i vilkt pga ålder vägde 170g när han var yngre.

Ikaria (ca 6 mån): 248g

Ikarias ungar som blir 4 veckor i dag väger från 84g upp till 101g.

Zvintos
0

Uppdaterar lite (såg att jag skrev fel i inlägg 29).

Peabo, 1 år & 3 månader = ca 130-135g.
Petra, 11 månader = 200g
Bejla, 7 veckor = 90-100g
Mist, 7 veckor = 90-100g
Tira, 1 år (dvärg) = ca 55-60g

Charlie2006
0

Min guldhamster pojk på 9 månader väger 150 g och min pojke som är född i mitten av oktober väger 174 g och blir bara störe Skrattande.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Bulba
0

Phoebe väger 230g ^^ Alldeles lagom tjock :)

[Tovab]
0

Gnutta väger runt 100g nu och är väl 7/8 veckor.

Är det normalt? :P

[Kamillah]
0

Min guldhamster (hane) väger 175 gram och är 1år och 2 månader gammal.

91Marran
0

#53 ja det är det.

Mvh
Mig

Castanj
0

pilgrim: 55gram, född i juli 09

breaking dawn: 48gram, född i oktober 09

sen kan jag tillägga att de är dvärgar :)

Sigriiid
0

#53 Oj vad liten hon e! :P

Har kvar ena brorsan här hemma  (åker i helgen) och han väger ca 125 g och han var ändå kullens minsting! Seg startad kille då :P

Men hon e klart större än Sigrid vad vid 7-8 veckor, hon vägde knappt 70 g Obestämd Hon vägde 35 g då vi hämtade henne… galet!

Idag väger hon runt 165-170 =)

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Zvintos
0

#53: Du är inte ensam om det.
Både Mist och Bejla ligger på ungefär samma vikt som din Gnutta och är 7 veckor gamla.

Sloj-border
0

prinsen (gnuttas bror) väger ca 100-110 g och är helt perfekt (alltså inte för tjock!) :)

Sara87
0

Jag vägde Dennis förra veckan.. Tror att han vägde 140 g då om jag inte minns helt fel.

[NinniVivvi]
0

Vivvi vägde runt 125 g.

Hon var ganska liten.

Ska väga Ninni snart.Glad

Linda3046
0

Toisette väger 220-230 gram, men som mest har hon vägt nästan 250 gram. Hon gick upp i vikt efter kullen, fast den vikten hon har nu tycker jag är okej för hennes storlek, hon börjar ju bli gammal också så det kan vara bra att hon har lite "reserver" :) 

Knut vet jag inte riktigt var han väger, skulle gissa på 170-180g, får ta och väga honom någon dag.

[NinniVivvi]
0

Ninni väger 150 g.

91Marran
0

vart köper man en bra våg?

Mvh
Mig

Zvintos
0

#64: Jag kommer troligen beställa våg härifrån.
Eller från denna sida.
Små vågar som inte kostar skjortan, som resterande vågar gjort som jag kollat på.

[Next]
0

Har en väldigt liten guldhamster (storlek) och jag har inte haft uppe honom på en vecka (sover när jag är där, och har varit hos pappa) och idag när jag tog upp honom; Oh shit!!! Han måste väga 250 g minst!!! :O (och som jag sa innan är han väldigt liten) Ska väga honom imorgon! :)

UlrikaD
0

Har inte vägt precis alla mina det senaste. Men de jag vuxna jag vägt ligger runt 200g och över. Sen har jag en tungviktare på 257g. Men han är inte tjock.

Och på mini-sidan har jag min enda zoo-hamster och han väger runt 150g.

[NinniVivvi]
0

Är det normalt om en 3 månader guldhamster väger 150 g? Min guldis är stor i storleken.

[Sniff]
0

Min guldis måste vara typ världens minsta…(A)

Odette
0

#67 Men Ulrika!!! Skärpning!

Nu vill jag ha en lista här på vad dina hamstrar väger. Är det för mycket begärt?? Skrikandes

*fniss*

(hon har närmare 30-talet hamstrar, till er som inte vet hehe)

Å vad gäller mina egna- aldrig vägt dom faktiskt *hmm*

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

UlrikaD
0

#70 Asg!Skrattande

Royalz
0

Vägde mina idag :)

Ballerina, 1år: 196g
Bella, 10 mån: 186g
Zweety, 10 mån: 197g
Gosan, 3,5 mån: 151g
Hoppsan, 2 mån: 145g
Taurus, 11 mån: 145g
Domino, 5.5 mån: 135g
Oliver, 2 mån: 35g (dvärg)

goldenhamsters
0

Puttar upp denna väldigt gamla tråd lite Flört

Ella - 200 gram (7 månader)

Bambi's New York - 150 gram (snart 5 månader)

Cindy - 110 gram (6 veckor)

Goldenhamster's Big Bang - 120 gram (6 veckor)

Goldenhamster's Beauty - 140 gram (6 veckor)

Jag vägde inte Barbie. Fast jag är lite imponerad av Beauty, hon är så kraftigt byggd och har en bra vikt på så liten ålder. Hon väger ju mer än gamla tanter som är mer än tre-dubbelt så gammal som henne Flört

Mvh Alicia.

NathalieT
0

Har inte vägt Mimmi på cirka en månad men när jag vägde henne senast så vägde hon 140 gram och då var hon cirka 6 månader! ;)

Och dvärghamstern Rulle vägde 55 gram, det var också en månad sedan , han är lika gammal som Mimmi :)

Zvintos
0

Kurt (10-12-12): ca 110-115 gram.
Dora (10-07-15): ca 170 gram
Pessy (10-09-01): ca 180 gram
Arthur (10-07-31): 170 gram
Fläder (10-10-15): ca 150 gram
Milla (10-03-19): ca 150 gram
Carambola (10-02-13): ca 185 gram

UlrikaD
0

Jag har fortfarande min tungviktare på ca 250g. Sen ligger de flesta vuxna på runt 200g, några honor lite över det.

Mina korthår väger mycket mindre och sen har jag faktiskt en långhår som jag köpte in för avel men han väger bara strax över 120g vid 6 månaders ålder så det blir ju ingen avel för honom.

Men söt och gosig är han i ivlket fall som helst.Skrattande

Westis
0

Vad roligt att se att min gamla tråd fortfarande lever! :-)

Kråkan har ju tyvärr vandrat vidare, och Tamagotchi har blivit en gubbe på två och sju månader.

MaaariaS
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gawain väger 203 gram korthårig

Alva väger 185 gram långhårig

Elof 185 gram långhårig

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Roxie
0

Passade på att väga alla nu när jag såg denna tråd. Några herrar har verkligen gått ner sig under vintern. Blir extra gödning för dem!

Pyxis - 161g (1år)
Exentrions Eight Sparkling Lovefalls - 140g (9mån)
Thea - 104g (ca 2mån)
Opossums Lille Ludvig - 112g (ca 2mån)
Comice - 170g (4mån)
Vermentino - 164g (7mån)
Opossums Delightful Man - 152g (1år)
Franc - 170g (1år, 4mån)
Maj - 206g (1år, 10mån)
Vivaldi - 161g (1år)
Olyxas Caramba - 144g (7mån)
Be Bopz Fairytale - 212g (7mån)
Perlo - 150g (1år)
Dianthus Mimosa - 180g (1år)

// Sofia

MaaariaS
0

Uppdaterar lite från inlägg 78

Alva väger nu 210 gramGlad

MaaariaS
0

Uppdatering igen från#78

Vägde Elof och fick en chock, lillkillen väger 197 gram.

goldenhamsters
0

Vägde mina hamstrar på nytt nu, heeel chockad! Beauty som är 2 månader väger nu mer än sin mamma! Och hennes pappa är väl inget muskelpaket så vet inte varifrån hon fått sina gram ifrån. Alla mina hamstrar får lika mycket mat, eller Big bang får lite extra.

Beauty: 200 gram (2 månader gammal)

Barbie: 190 gram (2 månader gammal)

Big Bang: 145 gram (2 månader gammal)

Cindy: 170 gram (2 månader gammal)

Ella: 195 gram (8 månader)

Väldigt nöjd över Beauty, hon är riktigt kraftig.

Mvh Alicia.

guanabana
0

Min namnlöse (eller snarare har hon typ hur många namn som helst på prov) vägde 67g när jag köpte henne. Då var hon 10 veckor. Idag 14 veckor gammal väger hon 135g. Hoppla, dubbla vikten på en månad! För mycket mutor kanske? Oskyldig

Nu är det ju inte direkt övervikt ännu, men hädanefter blir det mest vanlig hamsterfoder jag mutar med, i alla fall så långt jag kan. Har inte varit så hemskt mycket färska grönsaker/frukt. Snarare är det jordnötter, mjölklinser med jordgubbssmak och smaskiga Gnagpinnar som är boven. Dessutom får hon lite köttfärs en gång i veckan men det är ju mera för att täcka proteinbehovet än en muta.

Jag vet inte riktigt, kanske det är en vanlig viktutveckling för en unghamster som håller på att bli vuxen. Men jag ska försöka hitta nyttigare mutor. Hon har fått problem med att komma in genom sin husöppning, även om resten av huset är rätt stort. Tungan ute

Amun-Ra
0

Dubbel-Casanova 160 gram

Dubbel-Knut 152 gram

Lou Bega 160 gram

Baldur 158 Gram

Gos Crazy 204 gram

Embrosia 145 gram

Geisha 130 gram

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Amun-Ra
0

#68 150 är en mycket bra vikt åt en 3 månaders hamster och är nog en rett så vanlig vikt hos en 3 månaders hamster som kommer från en uppfödare och som har fått rett kost.

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Nicolew
0

Mina guldar väger från 166-222g

Eftersom jag har 12 hamstrar här hemma så skriver jag bara vart dom ligger emellan.

Midori väger 166 men är dock bara 2 månader drygt.
Mardemumma väger 222g och är precis 1år.

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

DwarfNome
0

Skulle vara ganska praktiskt om ni nämnde vilken art ni har vägt, dvärg eller guld. Man ska ju inte behöva gissa ;) Om man tänker efter är du ju inte Guldhamster iFokus utan Hamster iFokus :) (vissa skrev och de är ju bra!)

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

Evovva
0

Vitsippa väged 141g för 2 dagar sedan idag väger hon 150G

Go Go Girl vägde 145g och idag 155g. Tungan ute

Verticalvein
0

Jag vägde Brimer och Vidar (Guldhampisar) för någon dag sedan,

Brimer: 120g då var han 6 veckor och 4 dagar

Vidar: 76g På honom har jag ingen exakt ålder efter som att han är en omplacering men jag tror han är född i oktober förra året så då borde han vara ungefär 5-6 månader

Linda3046
0

Tutte är 3,5 mån och väger ca 190 gram :)

NathalieT
0

Mimmi väger nu 170 gram. Vill dock att hon ska gå upp lite till. Men hon känns som en naturligt "spinkig" hamster!

[aammE]
0

Fyodor väger 158g om jag inte minns helt fel.

goldenhamsters
0

Kan göra en liten uppdatering.

Ella har gått ner mycket i vikt. Eller nu är hon påväg uppåt igen, men denna kull har/tar mycket på henne.

Hon väger nu bara 180 gram! Fast hon börjar gå upp igen som tur var.

Coco Popz Tom Toolbox går åt andra hållet. Han håller på att bli ett riktigt fetto…

Han är nu uppe i 205 gram nu.

Eternity väger 25 gram Oskyldig

Mvh Alicia.

Ozanna
0

Jag har inte vägt Ozzy på ett tag men sist jag gjorde det vägde han 170 gram. Då var han 4 månader.

//Anna :)

Dumbo-
0

Min lilla ofelia är 7 månader men väger dock bara 120gram! Jag håller på att göda upp henne, jag tror det var för att hon haft en kull för någon månad sen från uppfödaren. Hon återhämtar sig fortfaranade hos mig, hon har ju iallafall gått upp i vikt sen hon kom till mig. När hon kom vägde hon ca 105 gram tror jag. Dumle är nu 3 månader och väger 123gram! Han är allt en stor kraftig kar här :D

Crazzy
0

Min guldis May som är 1 år och 2 mån snart nu väger 180 g. Min andra, Mimmi är 6 månader och väger tyvärr bara 132 g, men jag jobbar på att få upp henne i vikt. ;)

AnnaCDSG
0

Vägde mina sötnosar idag. :)

Shiro, ca 1 år 10 mån: 149 g

Hälsingeskogens Cookie, 1 år 2 mån: 224 g

Exentrion's Emulion, 1 år 1 mån: 154 g

Exentrion's Fnisselin, 9 mån: 191 g

Hardy, ca 8,5 mån: 195 g

Exentrion's Gintaro Exclusive, ca 8,5 mån: 182 g

Razzmatazz, snart 7 mån: 185 g

Malibu, 4 mån: 146 g

Mapilamis Isadora, snart 4 mån: 136 g

Daewoo, 1 mån 3 veckor: 96 g

Charlie2006
0

Exentrion's Ginova (8 månader & ca 3 veckor): 225 g

Frigg (5 månader & 3 veckor): 210-215 g

Eir (5 månader & 3 veckor): 190 g

Fairthorpe (1 månad & 3 veckor): ca 110 g

Pumbaa (1 år & 4 månader): ca 180 g

Royalz Iron Maiden (1 år & 4 månader): 186 g

Franklin (4 månader): 100 g

Min hemsida

//Frida

goldenhamsters
0

Ella: (Om en vecka ett år) 210 gram

Eternity: (Om en vecka 2 månader) 135 gram

Eternity går upp gram för varje dag som går Tyst. Hon kommer bli världens tjockis ju, suger upp all mat som går. Tungan ute

Mvh Alicia.

Charlie2006
0

Skrev fel på Fairthorpes vikt, hon vägde visst 130 g idag Skrattande.

Min hemsida

//Frida

CamillaS
0

Molle: Guldhamster (6 månader och 1 vecka) 199 gramGlad

[jinnna]
0

jolly  159 gram (guldhamster  och hon e 4 månader 3 veckor 0 4 dagar

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.