Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2214 ggr
miacaliza
0

bygga bur

Är det någon av er som byggt egen Bur till eran hamster? Jag tänkte om jag bygger en låda med tex plywood som är 90*40*40, tätar skarvarna och målar den både invändigt och utvändigt. Sedan bygga en ram med finmaskigt nät och ha som lock. Borde väl funka, eller?

ivanhoe81
0

se till att färgen du använder är vattenbaserad bara så det inte blir giftigt ifall hamstern skulle gnaga

jag skulle ta en skiva med  plexiglas på framsidan så man lätt kan se in i buren istället för att enbart kolla uppifrån

miacaliza
0

Ja det kan man ju ha förstås…men för min del spelar det nog mindre roll eftersom jag tänkte sätta Hjul på buren och ha den på golvet :)

ivanhoe81
0

tänk på att de flesta djur inte tycker om att enbart bli kollade från ovansidan, de kan tro att det är rovdjur som kommer då

kaizoR
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja det borde absolut funka Glad tänk vad händiga vissa är!

#3 Tror inte det är något större problem. hamstern är nog tillräckligt smart att veta att det inte är någon fara om man pratar mjukt till den. Jag själv hälsar alltid och gullar genom gallret innan jag tar ut en hamster Glad men som sagt borde det nog vara roligare om en sida faktiskt var av plexiglas.

miacaliza
0

Jo ni har nog rätt, det skulle nog vara bra med lite plexiglas och det är ju inge svårt att sätta dit så…

Men jag tror inte heller att hamstern skulle bli rädd, buren är ju så pass stor så jag behöver aldrig komma rätt uppifrån utan kan komma in med handen från sidan på hamstern. Huvudsaken är nog att h*n hör att jag kommer.

Men det här är bara något jag funderar över än så länge, kanske blir det bara en vanlig Bur från djuraffären.

#4 händig och händig vet jag inte, det är ju inte så svårt att bygga ihop en låda :) Dessutom får jag lite assistans från min man. Han har hjälpt mig bygga både marsvinsburarna och kaninburarna. Det är lite roligt, då får man ju den storleken man vill ha och som passar i rummet.

Ellenfyrkant
0

#5 Visst är det praktiskt! Det blir lixom perfect size. Jag själv har en måttanpassad Bur som står utmärkt mot väggen utan att ta i varken elementet eller spegeln jag har. Perfect! Och på Hjul såklart!

Mvh Ellenfyrkant

Lojs
0

Om man vill ha inspiration till att bygga burar så är den här sidan kanon: http://diebrain.de/hi-gehege.html#art
Jag kan inte tyska, men klicka på bilder klarar jag av. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Nicolew
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske inte riktigt bygga själv, men.. Idag faktiskt alldeles nyss gjorde jag en "bur" utav ett gammalt sängbord från IKEA. Det blev riktigt bra!
**Måtten är: 38cm hög, 62cm bred och 40cm djup.
**Blev super bra! Dock ska jag fixa hål på sidorna självklart täckta utav nät eller genmskinligt plast på sidorna så hon kan se ut. Men detta var ett nödfall som var tvunget att fixas på direkten!

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Nicolew
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och sidorna

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

[isdrakee]
0

#7 Det roliga med Tyskarna är dom verkar så intresserade och "mer utvecklade" än andra vad gäller djurhobby. Och innom alla områden dessutom. Dom verkar bäst i världen på att bygga fantastiska terrarium t ex.

miacaliza
0

Ja man önskar att det fanns lite fler alternativ av burar. De flesta affärer säljer ju mest de som är minsta tillåtna, och får man tag på någon större så är dom jättedyra.

#7 Det var en bra sida…jag kan inte heller tyska men titta på bilder går bra…många fina burar där :)