Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 1635 ggr
Nali
0

semesterhem

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Jag söker semesterhem till mina djur under tiden 2 juli till ungefär 6 augusti. Har letat sen maj månad men tyvärr inte hittat någon än :(

Djuren som söker semesterhem är 2 dvärghamstrar (olika burar) 2 gerbiler, 1 mus och ev. en chihuahua (hund) skulle va tacksam om någon kunde ta emot bara några av djuren.

Jag bor i Katrineholm södermanland men kan ta mig till örebro,östergötland och västmanland ev. städer som ligger på vägen.

Tack på förhand!

Dumbo-
0

Det är många som ska åka bort i sommar. Jag frågade om vi kunde ta något djur, men vi skulle tydligen åka till Finland då. Men lycka till! Annars har jag sett på blocket att det är många som tar imot djur, som ett djurhem :)

Nali
0

#1 tack iallafall ! =) ska kolla vidare på blocket men då jag är ganska fattig student får de inte kosta sååå mycket

Amun-Ra
0

Vart skall du på semester Nali? Skall du åka till ditt hemland på besök?

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Nali
0

#3 nej var i hemlandet nu i påsk då min låssaspappa inte kan åka utanför EU nu när han måste vänta på svenskt uppehållstillstånd. I sommar ska vi åka runt i tyskland,frankrike,italien och slovenien som mest. Var de något speciellt du undrade över eller var du bara nyfiken?

Amun-Ra
0

#4 Jag har en hamster i Holland som jag skulle vilja få hem. Tror du att du skulle kunna få med honom till Sverige från frankrike om jag skulle kunna fixa transport från Holland till frankrike?! Samt tror du du skulle kunna frakta några hamstrar ner till Tyskland. Eller far ni över huvudtaget via Holland. Som sagt jag har hamstrar som skulle behöva transport i Augusti. :) Min lilla Double Special Yo Yuzu skulle vilja ha transport till sverige samt att några av mina ungar kommer att vilja ha transport de med.Skrattande Sedan en annan sak som är viktig! Dina hamstrar är väl fria från papova viruset!? Vilket jag nog misstänker att dina hamstrar är fria från. Men jag tänkte fråga i allafall eftersom de är livrädda för att få in detta virus i hamster världen i holland. Sa åt uppfödaren att Sverige inte har haft papova virus på lite över 2 år tillbaka och att de hade fått veta det i tid så att smittan inte han föras vidare. Men tänkte bara kolla upp detta med försäkerhets skull.Glad

Amun-Ra
0

#4 Glömde fråga om ni åker med bil eller tåg?

Nali
0

#6 vi ska även till schweiz dock har jag ju inte papper på att ta ut och in djur från olika länder så vet inte hur de funkar riktigt men de kanske går att ordna. Hamstrarna som ska till tyskland beror på vart i tyskland de ska.

Och ja mina hamstrar är fria från viruset och har aldrig haft de, är väldigt noga med deras hälsa så de är nog inga problem

Amun-Ra
0

#4 Bra att veta! Jag tror nog att ett par hamstrar inte skall vara till något problem att transportera till ett annat land så länge det är innom Eu. Men skall höra mig för lite av uppfödaren om hon vet något. Jag återkommer angående transporten. Jag mailar dig sedan när jag har fått lite mer information från uppfödaren. När det gäller Tyskland så är det nog i södra delen av tyskland och inte norra delen.Skrattande

Nali
0

#8 så länge jag får ett namn på staden så ska nog något gå att ordna :)

Amun-Ra
0

#7 En sak till…kommer ni att köra längs kusten när ni skall till frankrike? Kör ni längs kusten så kör ni ju genom Holland…Om ni åker kustremsan så åker ni ju via danmark,norra tyskland holland och sedan frankrike. Fortsätter sedan till sweitz innan ni kommer till Italen. Tar di denna rutt borde ju det inte vara så stort problem skulle man ju tycka.

Amun-Ra
0

Toppen jag återkommer senare med namnen på städerna i ett mail åt dig!Skrattande

goldenhamsters
0

Jag kan vara djuravakt åt alla dina djur förutom chihuahuan.

Jag är hamstervan och jag kommer nog ha all tid i världen på sommarlovet Flört

Jag bor i Tyresö, söder om Stockholm. Kan du få dit djuren och hem dem så tjänar vi nog båda på det i och med att jag vill skaffa en ny slags gnagare utöver guldhamster sen och jag velar lite mellan dvärghamster, gerbil och mus Flört. Så jag skulle jätte gärna vara djurvakt.

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

Jag vill också ut och åka på semester. Har en illervalp i Italien som jag kärat ner mig i.

Nali
0

#13 nämen gud vad bra!!! =) hur mycket skulle de kosta ungefär?

#14 resa är alltid kul Skrattande vet dock inte om jag kan ta med mig en iller ;o

Amun-Ra
0

#15 Tack för infot! Skall meddela detta till uppfödaren samt de som har reserverat en unge så de vet ungefär vart de kan hämta sina djur! Mailar dig även framöver…

goldenhamsters
0

#15  Min mamma säger att 100 kronor per djur.. Jag kommer ju ge färsk mat varje dag som sallad, Barnmat, pasta, potatis, köttfärs, ärtor, majs m.m. och det blir ju rätt mycket på en månad. Och så kommer jag ju städa burarna och hantera alla djuren.

I så fall så kommer jag varje dag ta ut varje djur så de får springa av sig och så kommer jag kela med dem. Varje/varannan vecka kommer jag städa burarna och använda toa-lätt strö som jag själv köpt så det behöver du ej ta med.

Varje dag kommer de få grönsaker och annat.

Varje dag kommer jag ta ut djuren.

Det du behöver ha med dig utöver djuren är Bur och deras vanliga mat. Annars inget mer.

Låter det okej? Glad

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

#15 Ha, ha, nej då. Hade velat åka ner själv isåfall.Skrattande

Nali
0

#17 vet inte riktigt Obestämd de blir 500 kronor visserligen inte så dyrt men vet inte om jag kommer ha de pengarna fram tills dess :(

goldenhamsters
0

#19 Jag vet. Det låter rätt mycket Obestämd

Om du har med dig eget botten material så kan jag sänka priset till 350 kronor.

Gör ju inte det här för att tjäna pengar. Men vill helst inte gå back på det här om du förstår Flört

Mvh Alicia.