Galen hamster.
Min hamster Pamela har alltid varit lugn och aldrig gnagt på gallret eller något. Men nu på sistone så gör hon allt för att försöka komma ut, Hur mycket hon än är ute ut buren.
Någon som vet hur man kan göra för att hon kan trivas bättre igen?
Hello, Im not Johnny Cash, and i dont walk the line !
HON KANSKE INTE TRIVS I BUREN LÄNGE
COH HAR DU VARIT LUNG MED HAN/HON OCH MATAT DEN MED HAMSTERGODIS O VARIT SNÄLL O INTE DRA O SÅ DÄR PÅ HENNE?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
1# Jag tror inte att hennes hamster ganger på gallret bara för att hon drar i den och inte ger den hamstergodis?
Jag tror att Pamela kanske är understimulerad? Du kan gömma mat som luktar gott runt i buren så hon får leta/gräva? Då kanske det inte är så bra med färsk Foder men kanske någon mandel eller så :) Du kan också klippa av kvistar från träd, men det måste vara fruktträd (om jag säger fel, någon som vet, Säg till?) Vi har ett äppelträd som vi tar bort lite små kvistar från. Mina uppsattar det inte men, det är väl upp till hamstern om vad den gillar :)
JAG MENADE LÄNGRE OCH
JAG FÖRSTOD DET PÅ ETT ANNAT SÄTT SÅ SLUTA 
#5 varför ska vi sluta ?

Har du fått något annat djur på senaste tiden?
Min lilla tjej Puck var också lugn innan vi skaffade katt men nu har de blivit något av hatkärleks kompisar, så nu för tiden vill hon alltid ut. Det spelar ingen roll hur mycket hon är ute när hon väl går in igen så blir hon tio gånger värre med att gnaga på gallrena och försöka komma ut. Jag tänkte först också att hon var understimulerad men nu har hon sandbad, grenar, Hjul, rör, får leta efter mat varje kväll vid matdags och allt möjligt annat men det är lika illa fortfarande. Hon har väl helt enkelt fått upp livsgnistan med en kattkompis.
Hon har ju en sån där kräcker i buren som hon gnager på, Och hon gräver redan för fullt i buren, trög sak som tror att hon ska komma ut hehe.
Och jag drar absolut inte i den, Sånt gör mest bara små barn. Och jag är en 20 +. hehe.
Vi funderar på att köpa ett akvarium att ha henne i i stället, Alltså ett slags galler upp till.
Många gör ju sina burar fina då. Tror de bara vill ha större helt enkelt. Eller så kliar det förbannat mycket i tänderna :)
Hello, Im not Johnny Cash, and i dont walk the line !
Vissa hamstrar får bara en tedens till att gnaga på gallret ändå om dom får stimulans och får komma ut mycket. Så jag skulle nog bytta Bur till henne, så att inte hennes tänder förstörs.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Det kan gå lite i perioder hur pass pigga och aktiva de är. Ena perioden sover de mest och man får mer eller mindre väcka hamstern för att få upp den, medan de är total speedade en annan period
Det är väl lite individuellt det där, men se till så hon får springa av sig mycket utanför buren så ger det nog med sig.. å jag tycker det låter som en bra idé med akvarium. De går att inreda på så många olika sätt! Så kanske trivs hon bättre om hon får lite större yta att röra sig på 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_