Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 4823 ggr
[Memris]
0

Ful hamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är elakt, jag vet, men jag har just nu ett gäng hamstrar hos mig, tre som är här för att de parats med min Bamse o 2 som är här då ägarna är på semester.
Dessa två är far o son…o vad det är för fel på sonen övergår mitt förstånd, men den är så FUL stackarn!
Den ser ut att vara en dvärg fast det är en guldhamster, ögonen ploppar nästan ut när man lyfter han o hela kroppen ser helt deformerad ut.
Har aldrig nånsin sett nåt liknande, har ni varit med om att guldhamstrar fått ett dvärgbarn?!
Ja nu menar jag inte att jag tror att det är en dvärg som i dvärghamster utan alltså en småväxt guldhamster.
Det är ju synd om den för sjutton, fick en chock när jag såg han!

[Deleted Account]
0

Oj, aldrig hört talas om men jag antar att det är så att alla djur kan få handikappade barn.

[Memris]
0

Ja, antar det Rynkar på näsan
Sen tycker jag hans allmäntillstånd ser risigt ut, titta hans öron, de liksom är fjälliga o pälsen är inte välskött heller…
Det är en familj som äger dessa o det är främst lillflickans hamstrar, jag vet inte om jag bör säga något eller?
För vad finns det att göra nu, liksom?
Förutom att vädja till dem att nästa gg köpa ifrån privat uppfödare o att inte låta småbarn leka med sina hamstrar o skapa märkliga bebisar…

UlrikaD
0

Allting beror på vad som ligger bakom hamstern.

Avlar man på små hamstrar så får man små bebisar. Om man börjar med två små imazoo hamstrar som kanske t.om är syster och bror, som är avkomma från t.ex en mamma och son så kan det bli så här till slut.

Bra mat och färskfoder är ju någonting du kan ge.

Och Aloe Vera spray till öronen.

[Memris]
0

Ah men gud så hemskt…ja, bra mat o Foder får de ju här.
Har försökt uppmuntrat till sandbad för pälsen men jag är faktiskt inte säker på att han når runt för att tvätta sig.
Han ser allt annat än normal ut i kroppen Rynkar på näsan
De får springa ute i inhägnad varje kväll för jag tycker de verkar deprimerade, både han o pappan.
O båda har för små Hjul o det har jag sagt till om, det sa jag direkt då de lämnades här.
Ska ned i källaren o leta gamla tillbehör o se om jag inte kan fixa till lite bättre i burarna åt dem.

Tack för Aloe Vera tipset, Hälsokost/Apoteket?

UlrikaD
0

Kan nog finnas på både ställena, men lättast är aloe vera i sprayform. Det brukar ge ganska snabba resultat på torra partier som just öron. Har använt det på tassar på chinchillor också.

En del är dock väldigt utspädda så titta efter så ren aloe vera som möjligt. Många märken skriver aloe vera men det är mest massa annat i det.

Amun-Ra
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men Jösses då! Han ser ju ut som Quasimodo I Notre Damme (Ringaren i Notre Dame)! Stackars liten som måste vara vanskapt. Annars är han ju rett så gullig.

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

[Memris]
0

Ja Amun-Ra, vi säger det oxå, att stackarn är så ful att han blir söt.
O ironiskt nog heter han "Gullet"…

Tack Ulrika, ska upp till centrum imorgon o kika efter det, jättebra att ha hemma ju.

NathalieT
0

Oj, ser ut som en alien o.O

Michaela-N
0

Förlåt, men han såg riktigt förskräcklig ut… Lilla gubben då!

DwarfNome
1

Stackars lille fjuttis, jag tycker han är fulsöt Kyss

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

MaaariaS
0

Kan du ta en helkroppsbild på honom, så man ser hur illa det är med kroppen???

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Bulba
0

Men urk… Tyst

Är det dom själva som avlat fram lille quasimodo?

Skulle som #11 vilja se en helkroppsbild på honom Glad

[Memris]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska försöka ordna en helkropp imorgon så förstår ni nog vad jag menar…ja han är fruktansvärt ful, stackarn.
Och innan jag såg han (de sov båda två då de lämnades, detta är gårdsgrannar till mig) så sa de att det var far o son o att sonen råkat blivit till efter att flickan lekt med hamstern ihop med en annan kompis som oxå hade hamster.
…"lekt".

Föräldrarna trodde på riktigt att de fått en dvärghamster så de hade på fullaste allvar tänkt gå o köpa en hona till han?!
Jag bah eeeh nej alltså…så fungerar det inte, han är nog bara liten till växten.

Kullen blev liten o delades ut bland bekanta, varav en hamster hade dött efter nån månad bara, men att denna hade varit den minsta av alla.
Så trots detta var jag inte förberedd på hur illa det var med lilla kraken.
Han är fullvuxen, närmre ett år gammal, o han är i princip i samma storlek som mina hamsterbebisar då de är leveransklara runt 5 veckor…
Jämnför sizen med min egna hamsterhane Bamse.

Amun-Ra
0

#13 ETT ÅR!!!!!???Förvånad Herre gud! Jag trodde han vara max var 1-2 månader gammal! GUD DU FÖRBARME!!!!! Bamse ser ut att säga "Va tusan är du för ett missfoster!"Skrattande

[Memris]
0

Hahaha ja stackarn..!
Bamse såg väldigt konfundersam ut…och jag berättade för "Gullet" att det var sådär riktiga hamstrar såg ut, då sa min man att jag var elak :P

Amun-Ra
0

#15 Hahahahaaaaa *ASGARVAR* SkrattandeSkrattandeSkrattande Kan tänka mig det!

MaaariaS
0

Har du nån helkroppsbild på Gullet???Oskyldig

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Candela
0

Men stackars hamster.. Ögonen ser skitläskiga ut Förvånad Hoppas han inte har nån missbildning som han får ont av eller nått sånt..

Imasy
0

Alltså förlåt att jag skrattar, men även om Gullet möjligen är ful som stryk så var han ju riktigt charmig endå :)

Men ser ögonen ut sådär på riktigt eller är det bara en "dålig" bild/pose?

[Memris]
0

Ögonen blir sådär då man lyfter upp honom, jätteläskigt o min man frågade mig vad vi skulle göra om nåt öga ploppade ut…
Höll på o svimma bara av tanken, vågar knappt ta i stackarn!
De ska hämtas hem ikväll iaf, av sina ägare, men det känns verkligen som att jag måste säga något (utöver att tipsa dem om att själva köpa Aloe Vera spray).
Det är verkligen synd om han, han är jätteglad o snäll o vill gärna komma upp o tuggar frenetiskt på hushållsrullar som jag hängt från taket i hans Bur för att aktivera honom.
Han verkar inte ha ont eller så iaf, o det är ju huvudsaken!
Ska se om jag hinner fota han, jag tycker hans framben är "för korta"…

Imasy
0

ja så länge han inte verkar må dåligt av sina tillkortakommanden så är det väl bara att vara glad för det :)

Odette
0

Asså shit… vilka ögon Förvånad

Ta lite fler bilder på honom innan han åker tillbaka, lite lättare att se om man får en bild på hela kroppen.
Men jisses, hur han ser ut hihi. Han borde hetat Ploppy-Eye Skäms

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Luisa
0

riktigt synd om honom :( men det är bra att han inte har ont. Tycker inte att man ska hålla på och lek avla djur då det kan hända sådant. med lek avla menar jag att avla på djur som man inte har kollat upp hur deras släkt varit och kollat upp defekter hos hamstern och sådant…

Ellenfyrkant
0

Haha, jag tyckte nästan han va lite söt. Fulsöt!

Svårt att avgöra om det är typ inavel eller någon annan sorts medfödd störning, något fel är det ju i alla fall. Är han pigg? Normala betéenden?

Mvh Ellenfyrkant

Carjos
0

Kan även mycket väl bero på fel mat också eller inte tillräckligt med mat/näringsrik mat under digivningen för honan och uppväxten för ungarna.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Ellenfyrkant
0

Han vet ju i alla fall inte om att han är ful. Glad

Mvh Ellenfyrkant