Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 3950 ggr
UlrikaD
0

Välkommen Bengt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår låg en annons på blocket om en hamster med Bur som såldes. Buren var en sån där liten safari-bur. Kände direkt att jag hade velat hämta hem honom, men är tyvärr väldigt pank.

MaariaS här på forumet mailade mig och frågade om jag kunde hämta hem honom om hon betalade för honom. Visst kunde jag det.

Sagt och gjort, idag åkte jag iväg till världens ända (kändes det som) och hämtade hem killen. Har aldrig ägt en sådan Bur så jag har faktiskt inte tänkt på hur rackarns små de är. Den var ju lika bred som hamstern var lång. Och när han försökte springa i hjulet så nuddade ju nästan nosen rumpan:(

Sen höll vi inte på att komma hem för kollektivtrafiken hade nåt sammanbrott så jag och hampis fick promenera i över en timma. Men efter tre timmars tur var vi äntligen hemma och jag kan lova att hampis var mycket varmare än vad jag var iallafall:)

Han är väldigt lik en zoo-hampis som jag fick hem förra året, som tyvärr inte är i livet längre. Han hette Börje och var från samma zoo som denna killen. Skulle kunna tänka mig att de har samma släkt.

Så denna killen fick heta Bengt!

Som tack vare MaariaS nu har ett hem för livet hemma hos mig. Lite bilder på pojken ska ni ju få såklart.Skrattande

UlrikaD
0

Han hade aldrig fått grönsaker någon gång så vi börjar lite försiktigt med broccoli.

UlrikaD
0

Poserar fint.

UlrikaD
0

Lååång.

UlrikaD
0

Vem är du?

UlrikaD
0

Nä, nu får det räcka. Nu ska jag inspektera mitt nya hus.Skrattande

Roxie
0

Men guud vilken sötnos! Vilka underbara ögon! Kyss Tur att han fick ett kärleksfullt hem till slut!

// Sofia

MaaariaS
0

Åh så fin han är….goskille….Kyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Natalinas
0

Supersöt liten kille :) han hade tur som kom till dig:)

UlrikaD
0

För jag behövde verkligen ännu en sällskapshampis.Flört

Han verkar jättesöt och trevlig. Lite nervös och hoppig just nu bara. Tror han behöver tid att landa lite.

MaaariaS
0

#9 hahahaha… det var det vi troddeTungan uteFlört

aliiciaj
0

Det är så synd om sånna hamstrar med för små burar och Hjul. Var så bra av dig att hämta hem den lille killen! Skulle själv ha huset fullt av söta små hamstrar som behöver hem om jag själv fått bestämma.. Bra gjort! :)

Han var ju riktigt fin för att vara Djuraffärshamster, riktigt söt!

UlrikaD
0

Man blir ju lite fundersam faktiskt. För den hamstern som jag fick hem förra året som var från samma zoo hade en exakt likadan Bur.

Det betyder ju att de säljer de små safari-burarna tillsammans med guldhamstrar.

Ser man inte att det inte funkar?

Jag satte min ena robbe-kille som precis blivit ensam i safari-buren för att testa. Och jag tycker att den är liten även till en robbe. Tror han får flytta tillbaka, om jag inte köper någon tillsats till buren och gör den roligare och större.

Linda3046
0

Vilken sötis. :)  Vad är det för mått på dom där habitrail burarna? Dom är väl mindre än 0,12 m2? Tycker det verkar vara alldeles för många djurägare som inte känner till minimimåtten och djurskyddslagarna och är det en zoo butik som säljer de tillsammans är det ju ännu mer beklagligt :/

UlrikaD
0

Mäter man bottenplattan är den 38x20cm.

Linda3046
0

Oj, det är ju pyttelitet. :/ Blir en bottenyta på 0,076 m2. Förstår inte hur vissa tänker.. Men nu får han det iaf bra :)

UlrikaD
0

Ja, de är verkligen inte stora. T.om robbe-killen tyckte det var väl trångt och han är INTE stor direkt.

TildaH
0

Åh, han var ju lika charmig på dessa bilderSkrattande

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Odette
0

Men Ulrika! Vikken liten tötis kille du hittat, va fint att det finns de som kan hjälpa till på pengafronten när man själv inte har ett öra. Jätte fint av er båda, att fixa så han fick komma till dig. Du borde få bidrag av staten så många djur som du tar hand om Kyss

Han verkar jätte fin, å äntligen slipper han knyckla ihop sig i en på tok för liten Bur *freedom wiiie*

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Sniff]
0

Säger det igen: Vilka underbara människor ni är! KyssSkrattande  Och vilken söt liten Bengt… kommer han stanna hos dig?

Odette
0

#19 De flesta som lyckas nässla sig in hos Ulrika brukar få stanna, om jag känner henne rätt Flört

_

UlrikaD
0

Odette känner mig så väl.Skrattande

Bengt har ett hem hos mig resten av sitt liv.

aliiciaj
0

Tänker du avla på honom ? :)

UlrikaD
0

#22 Nej, han är ju en zoo-hamster. Han får tuta omkring här som maskot.Skrattande

aliiciaj
0

Han får det nog ett riktigt mysiiigt liv hemma hos dig som en maskot, det är nog många hamstrar som är lite avundsjuka just nu ;)

AnnaCDSG
0

Åh, vad fint gjort av dig och Maria! Stackars liten som aldrig fått grönsaker förut. Men skönt för honom att äntligen ha en riktig Bur nu, och ett bra hem resten av sitt liv. Kyss

Odette
0

#21 Hihi, ja men jag kan hoppa in som ditt alter ego de gånger du inte hinner svara på dina frågor före mig Flört

Min favvobild är nog de på #2 och #5.. nästan samma pose ja vet, men han var så söt i profil!

_

MaaariaS
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Dags för bilduppdatering kanskeOskyldig

UlrikaD
0

#27 Är verkligen värdelös på att ta bilder och uppdater. Men Bengt är så himla fin och mysig. Rund och fin nalle-gos-björn.

Hänger gärna med och sitter med axeln och gosar in nosen i örat. Dessutom pratar han som ingen annan hamster jag någonsin haft. Om han vill upp ur buren så nöjer han sig inte med att hoppa upp och ner så att man ser honom. Nej, han har ljudeffekter också.

Han låter mest som en gris med astma när han sätter igång, men det är svårt att missa honom så det är bara att lyfta upp och pussa på magen!Skrattande

MaaariaS
0

Sötungen då …så snuttigKyss

NathalieT
0

Nalle Björn Kyss

Be-Bopz
0

Fint gjort av er båda, stor kram från mig ! Glad

MaaariaS
0

#31Glad