Välkommen "Piff och Puff"
Var till djuraffären igår med mamma och skulle köpa Bottenmaterial till våran kanin och det första jag gör är ju såklart och går till djuren och ja ,det hela slutar såklart med att jag far senare på kvällen och köper två dvärghamstrar 
Det är två hanar och var ganska lätt att namnge dom "Piff" och "Puff".
Dock har jag inte hunnit kolla ännu vem som är vem (om dom ens ska heta så), dom har fått vara för sig själva i sitt nya hem =) Enligt hon i djuraffären så ska dom vara född 3 Januari så ca. 2månader gamla då.
Har haft guldhamstrar förut men aldrig dvärgisar så tar gärna emot alla sorters tips och info ni kan komma på, har även läst en massa om dom här på Hamster iFokus såklart! 
Just nu bor dom i en gallerbur och ganska hög och hade tänkt fara och köpa en duna idag men då fick vi förhinder , så det blir imorgon istället. Kan knappt sova på natten rädd för att dom ska klättra och ramla ner och göra sig illa :(
Lyckades få en någorlunda fin bild på en av dom ikväll. Skålen ska bytas imorgon också , ska köpa en sån där toalett (?).
Satte även lite mat i handen och höll den nere ett tag så tog det bara några sekunder tills han var uppe och kollade vad som erbjöds 
vad roligt :D
Lycka till med de små (;
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Tack =D
det finns även en sida som heter http://dvarghamster.ifokus.se/
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
#4 Tack för tipset!
Dom har fått en ny Bur och förhoppningsvis börjar känna sig hemma =)
Dom är ganska osäkra så låter dom ta den tid dom behöver. Sätter endast ner handen i buren med lite mat och pratar mycket med dom varje dag.
Ska fixa ihop en rasthage till dom, så planerar lite , men känner inte direkt att jag har bråttom 
Har även fått fota ena idag , tror det är Piff - har inte hittat några känntecknen på dom ännu.
Piff är i alla fall den som är mest "framåt", inte lika osäker.

Ett tips är att skaffa en liten djupare skål. Då brukar sanden stanna kvar lite bättre.
#7 Ser inte ut som att hjulet är för litet, i af inte på den bilden ;)
#8 Vet inte hur jag tänker just nu , men kommer dom upp i den då? (a)
#9 Bra, Ser inte för litet ut i verkligheten , men som sagt är jag inte sådär bra på att se om det är bra eller inte xD

#10 Om du tar en högre skål och så gräver du ner den en bit i spånet så blir inte kanten så hög att klättra upp över. Men sanden stannar kvar iallafalll.
#12 Smaart!, ska jag göra
Tack för hjälpen, allihop!