Berätta om era hamstrar!
Ja, nu blev jag nyfiken på hur just era hamstrar bor, har för personlighet osv! Skriv med tjock text så ser man bättre. :'> Behövs ingen bild på hamstern eller hur den bor om man inte själv vill visa upp…
Chicko heter min hamster. Är en guldhamster på 1½ år, är normalfärgad. Bor i en blå tuna-bur med ett trähus, Hjul, en toalett, en matskål och flaska. Har inte så mycket mer eftersom att han är oerhört ointresserad utav nya saker, vilket är lite synd för mig som gillar att pyssla med sådant! Har heller ingen bild på hur han bor eller hur han ser ut… 'Herren i huset' som jag brukar kalla honom, har ett speciellt beteende. Är ej handtam, men bits inte när jag är nere i buren och grejar! Annars är han en väldigt lugn hamster men som även har sina nyfikna sidor också..
/Moas97 :)
MIN HAMSTER ALVA ÄR INTE SÅ MYCKET TYPPETT HALV ÅR. HON ÄR SUPER SÖT , HON BITS INTE ALLS. MEN I SÅ FALL SKULLE DET BARA VARA LITE NÄTT BETYDER SLUTA. FÖR MIN HAMSTER TAR VI VÄL HAND OM OCH VI KLAPAR DEN OCHVI GER DEN GRÖNSAKER OCH PASTA LITE DÅ OCH DÅ. ALVA ÄR JÄTTE TAM SÅ MAN KAN GOSA MEN HENE OM MAN VILL FÖR HON BITS INTE .HON HAR NESTAN EN Bur HOTTEL DEN ÄR NESTAN EN METER LÅNG .VI KALAR HENE HAMSTERBAMSTER MEN BARA I BLAND.,,HON SÅVER I EN STOR HÖGMED STRÖ OCH EN BIT FILT . HON HAR ÄVEN EN TOALETT,MAT,VATTEN,LEKSAKER,.
VIÄLSKAR HENE MYCKET
Jag har två guldhamstrar (fast ska hämta hem en imorn).
1. Ella är LH sö rex creme färgad. Hon är världens goaste och socialaste hamster som jag någonsin haft. Hon kan 3 trix och är helt okej bra på hamster agility. Hon bor i Ikeas största SAMLA-låda nu med lite tråkig inredning. När det blir vår/sommar ska jag ut i skogen och hämta lite roliga stockar/stenar/pinnar som hon får ha i buren, hon älskar roliga inredningar. Hon har ett Hjul som hon springer lite då och då i, fast hon är inte direkt besatt av det. Hon fyller år den 31 juli.

2. Bambi's New York är en LH creme färgad hane. Han är väldigt lugn och snäll, men lite avvaktande till att själv gå upp i handen. Han är rätt seg och inte förtjust i så mycket mat, en liten kräsen hamster är han allt
Han har väl ett helt okej släp, fast det är inte så tätt och tjockt som jag skulle vilja.

3. Ska imorgon köpa en offwhite hona av "Natalinas" här på forumet. Hon ska behålla en offwhite hona men hon har inte bestämt sig för vilken så antingen ska jag få Cinderella som är offwhite hona LH eller Festis som är offwhite hona b.ö som jag helst vill ha 
Alla mina hamstrar bor nu i SAMLA-lådor.
Mvh Alicia.
Jag har en guldis!
Hon heter Mimmi och hon är cirka 7 månader gammal! Hon är silversvart/svart (?) Hon är ganska social , går upp i handen av sig själv och honälskar att springa runt på golvet! :) Hennes favorit rätt är antingen kyckling, broccoli eller majs! Just nu bor hon i en gallerbur , som snart ska bytas ut mot en lite större duna Bur! Hennes favorit sak i boet är hennes sandbad! :D
Hon är min lilla bebis ! <3
Mandel är mycket van med människor och gillar att bli ompysslad.
Det hon gillar mest att gör i buren är att sova och självklart bada i sanden. Mat är hon också mycket förtjust i.
Hon tycker inte om andra hamstrar, finns stor chans att hon attakerar en hamster om man låter de träffas.
Människor är hon jättesnäll och gosig med (förutom de som är dumma mot henne). Hon bor i en gallerbur. :D
Gos-ungen!!
Min hamster heter Caprica. Hon är handtam och föredrar att vara ute och springa på golvet än att kela men har inget emot att jag lyfter upp henne.
Hon är ca 3 och en halv månad gammal så hon är fortfarande liten och rätt så vimsig ibland. Hon har nu flyttat till en gul dunabur eftersom hon bet på gallret i sin förra och kommer bara ha den som helgbur någon gång då och då. Hon har en flaska, ett Hjul, en toalett och några leksaker, inget riktigt hus men ett litet krypin som hon har valt själv och ratat alla hus som jag satt in till henne.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Arrow är en 98% handtam dvärgis, har bara lite kvar för att bli den ultimata gos hamster. Hon bor i en mini-duna för tillfället men kommer definitiv skaffa mycket större i framtiden. Kommer antagligen bli ett akvarium eller terrarium i så fall. Hon har ett triangel format klätterhus, matskål (kontrollerar om hon äter ordentligt lite just nu) Hjul (snart ett bogie wheel) sandbad och en wonderland lekplats. Tycker det ser jätte trist ut just nu, men är tyvärr pank tills den 20:nde.
Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.
Jag har 7 hamstrar just nu. Låt oss börja med Familjen Dubbel som består av pappa Tazzars Dubbel-Knut, mamma Ancylus Gos Crazy och deras son Dubbel-Casanova från Dubbel-Knuts sissta kull och Dubbel-Casanovas brud Embrosia. Dubbel-Knut är son till Alladins Fievel och Ängshöjdens Snarstuckna stina. I Dubbel-Knuts stam så är det silvergrå och silvergrå umb som dominerar. Dubbel-Knut är en silversvart rex och är en mycket social och hjärtego hamster man. Han älskar att kelas och bli pussad. Man kan till och med pussa hans mun och han bara ler och smackar och slickar sig kring munnen efter en puss på munnen. Dubbel-Knut är nog den mest harmoniska,charmigaste,kelgoaste och lugnaste långhårs rex hamster jag någonsin haft. Han bor i en röd duna Bur. Bomaterialet består av träpellets samt en ordentlig höd med riven toapapper. I hjulet finns ett Hjul som han någon gång gärna springer i. Han gillar bästa hamsterbollen eller att klättra i klätterställningen. Dubbel-Knut föddes 26 Juni 2009 så han är över ett år gammal.
Mamma Ancylus Gos Crazy är mink långhår och är född 22 Februari 2010! Hon är en bedårande dam. Söt mullig och riktigt gosig. Hon är väldigt energisk och pigg men otroligt harmonisk,lugn,kelen och mycket snäll. Hon var en sjutusan till mamma. En av de bästa mödrar jag har haft. Hon är halv finsk och halv svensk. Hennes pappa Ingmar Emmanuel är född i Finland och importerades av Opossums till Sverige. Han är en rödögd creme och hans mormor var kullsyster till min Anemones Bimba som dog av ålder i Februari i fjol, en mycket viktig blodlinje för mig. Gos Crazys mamma är sobel och heter Ancylus Faxina. Gos Crazy kommer från en ren långhårs familj. Hon bor för tillfället i Embrosias blåa 3 våningsbur Bur så länge hennes barnbarn är små.
Dubbel-Knuts och Gos Crazys son Dubbel-Casanova är född 1 Juli 2010 och är en normalfärgad umb långhår! Denhär grabben kan jag lova har förtjänat sig sitt namn Dubbel-Casanova. För han är sannerligen en sann Casanova som får vilken tjej som hälst på fall människa som hamster. Han vet sannerligen hur man charmar damer och han kallas därför även till the ladies man ibland. Dubbel-Casanova är hypersocial och trivs bäst när man kelar och när han får vara med matte och gosa. Han är så hypersocial att han har själv valt att vända på sin dygnsrytm så han går och sova när jag går och sover och vaknar lite före jag vaknar. Sedan tar han en 2-3 timmars middagslur innan han resten av kvällen håller matte sälskap med att gosa och charma mig så man smelter som smör i solsken. Dubbel-Casanova är nog den hypersociala hamstern jag någonsin har haft i mitt liv när det gäller långhår. Han e så otroligt harmonisk,kärleksfull,kelen,lugn och snäll. Dessutom är han en sån bedårande söt liten herre. Han ser ut som en liten nallebjörn i ansiktet. Riktigt härlig grabb på alla tänkbara vis. Redan som två veckor tyckte han bäst om att sitta i handen och bli gosad.Dubbel-Casanova bor i en blå gallerbur där han sover i en gammal askkopp. Bästa stället att sova i tycker han. I buren har han sin pappas klätterställning som han så gärna klättrar i. Dubbel-Casanova gillar även att springa i bollen. Det är så fasligt kul att köra rally med hamsterbollen tycker han. Han gillar den så mycket att han ibland vägrar komma ut när matte tycker att det räcker med rallyt för dagen. Dubbel-Casanova blev pappa 9 Mars till en kull på 8 ungar. Tyvärr var några av dem sjuka från födseln så mamma Embrosia avlägsnade dem.
**Embrosia är Dubbel-Casanova utvalda partner och blev mamma till hans kull 9 Mars. Hon anses därför höra till familjen Dubbel nu. ;)Vill påpeka att även om Embrosia är Dubbel-Casanovas partner så bor de ej i samma Bur. Ingen av mina guldisar gör det. DE bor i varsin Bur naturligtvis. Embrosia är Ellas kullsyster som du redan har mött här. Hon är född 31 Juli 2010. Embrosia är en bedårande svart rex dam. Hennes pappa är Albino och heter Paradisgårdens Ypperlig. Hennes mamma är en svartögd creme rex och heter Snårvindans Meliy Cyrus. Embrosia är en helt bedårande tös på alla de vis. Hon är charmig,otroligt kelen,harmonisk,lugn men energisk. Hon gillar att klättra upp längs armen. Står oftaoch spanar vad som händer och sker runt om kring henne. Hon bor för tillfället i svärmors Gos Crazys gröna dunabur. Där finne enbart ett paffrör. Ville inte att hon skulle klättra för mycket med en rund mage när hon var hög gravid. När barnen blivit äldre kommer de att få lite fler leksaker att busa med.
**
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Till sisst om mina korthår som består av följande hamstrar Baldur,Lou Bega och Geisha. Vi kan börja med asa guden Balsur, fredens gud.
.
Baldur är en gul rex grabb född och uppväxt i Finland. Hans pappa Zheverez zDarinz är silvergrå och är importerad från Sverige. Hans mamma Delfoin Nauru (som översatt på svenska blir Delfois Skratt) är en gul bandad rex dam. Delfoin Nauru är av finsk påbrå. Baldu är väldigt snäll och lugn men väldigt osäker och blyg bland främlingar. Han är pappa till två kullar Baldur är född 2 Juli 2010. Han bor i en gul dunabur. Älskar att fjanta sig med sitt paffrör och man får sig många skratt på grund av hans galenskaper med paffröret. Baldur är en viktig herre i min svart och gulbaserade rexavel. Baldur gillar även att köra rally med bollen genom att springa i den. Men när det kommer till brudar är han extremt ego och hackar ofta tender när en hona brunstar och han vet att andra hanar är i närheten av honans Bur.
Lou bega även kallad Bega Bu är en otroligt kraftig blackyellow som är född 22 April 2010. Han är kraftigast och tygst av hanarna jag har. Hans pappa Zheverez Zorro var en svart bandad rex satin och hans mamma Zheverez Zmuffy Baby var gul. Hon var en mycket stor och kraftid dam. Lou bega är en mycket kelen men lite blyg grabb. Han e mycket snäll,harmonisk och kelen. Han har inget emot lite kärlekfulla pussar på munnen. Då sitter han och smackar förnöjsamt. Han är extremt intresserad av brudar och blir helt besatt av brudar om honan råkar vara i brunst. Då börjar han snacka med dem väldigt högljut. Ibland snackar han med sina puffande ljud fast inte honorna brunstar. Han e väldigt social och nyfiken och står gärna och spejar i undran vad som sker runt omkring honom. Han älskar att springa rally i hamsterbollen samt att klättra i hans klätterställning. Han bor i en lite mindre Bur eftersom han har fobi för stora utrymmen. Han blir väldigt osäker och rädd av att vara i en Bur som är standard åt guldhamster. Så han bor i en mindre gallerbur. Lou Bega har 100% rena korthårslinjer.
**Geisha är en dove skp tjej som är född 11 Oktober 2010. Hon har en päls av toppen kvalitet när det gäller korthår. Hon var hemskt spinkig när jag fick hem henne i Januari i år. Hon vägde då bara 98 gram. Men idag väger hon 130 gram och börjar närma sig det axeptabla vikten för att ingå i min svart och gul baserade avel. Hennes pappa Zheverez Zoltan var en mycket vacker gul hane. Hennes mamma hette Fröken brun och var en choklad bandad korthårs hona. Geisha är extremt nyfiken av sig och gillar att utforska runtomkring sig. Hon är väldigt snäll,lugn och kelen men otroligt energisk och står gärna inte stilla en lång stund. Hon bor i en lila gallerbur. hon har ett rör som hon kan krypa in i. Men hon gillar bäst att springa i hamsterbollen.
**
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Hamster nummer 1 : Är Tindra. Hon var 8 veckor när jag köpte henne på arken zoo. Jag räknade tillbaka och fick fram att hon var född 15 september 2010. Nu är hon 6 månader om några dagar. Eftersom hon var min första hamster var jag LIVRÄDD när jag höll i henne för första gången. Men jag pratade lungt med henne och fick hålla henne lugnt. Och nu är hon super tam. Menar verkligen sjukt tam. Man kan hålla henne hursomhelst och hon säger inte ifrån. Hon älskar att springa & klättra. Och att äta är hon BÄST på. Hon är creme white spots. Vanlig arken färg. Jag älskar verkligen henne. Visste inte man kunde älska någon så mycket. Hon litar på mig att jag tar emot henne när hon faller, & att jag alltid kommer vara snäll emot henne. Hon älskar också att bli pussad överallt & somna sött i min famn. Hon är snäll mot alla och är alltid väldigt lugn. Hon lyssnar är man pratar med henne och kommer om man säger komsi,komsi tindris. Hon är så inteligent & alla i familjen älskar våran diamant. Hon är verkligen min bebis och skulle inte byta henne mot alla pengar i världen. Ord kan inte beskriva min kärlek till henne.
Tindra när hon endast var 8 veckor, så söt! :

Tindra i Januari har tyvär inga nya bilder men hon ser nästan likadan ut bara lite störra och lite tofsar faktiskt;

Hamster nummer 2 : Är Hachiko. Han var 10 veckor när jag köpte han på Arken zoo. Han är Normalfärgad KH bandad. Jag kom fram till att han föddes 21 december 2010. Han är 3 månader 21 mars. Han har bara bott här i 7 dagar. Han var JÄTTE liten när jag köpte han. Alla hans brosor var stårliga och stora medans han var väldigt liten och blyg. Jag föll pladask för honom är tänkte jag ska mata han med frukt,protein & fetter så han lägger på lite gramm. Han är himla sprallig. Och jag var super lugn när jag fick hem han och hållde i han. Nästa dag skulle jag hålla han ca 3 dc från Tindra bara så dom fick se varandra. Men han blev så rädd att han bet mig djupt i fingret så blodet kom. Inget djur har någonsin bitit mig så blev jätterädd. Lät bli han i 3 dagar. Tillslut gjorde jag ett nytt försök med att hålla han och nu är han lugn. Han älskar att sova han sover jämt verkligen. Och han gäspar och sträcker på sig hela tiden mein lilla sömntuta. Han är ganska osäer och försiktig men om man är snäll mot han är han snäll tillbaks. Och han gillar att bli klappad och pussad. Och han springer som en raket haha!

Älskar verkligen mina hamstrar, dom utan djur kan inte förstå kärleken mellan människa och djur.
Oj mycket stav slarv fel på Hachikos presentation 

Vilka sötnosar ni har. :>
/Moas97 :)