För bra
Köpte en sån här för ett tag sedan. Det är taolättgrus till hamstrar. Den har en liten doft av nånting (vet ej vad). Den klumpar sig vid kiss.
Men min hamster skyfflar undan allt åt sidan innan han kissar så det funkar egentligen inte på honom. Inte ens spån funkade heller.
Sen är den väldigt bra att dölja den starka urinstanken så det kan gå väldigt länge mellan jag byter dessa för jag glömmer liksom bort att han har en sån toalett. Förr hade jag spån och var tvungen att byta varannan dag för att det luktade så starkt.
Vad har ni till era hamstrar?
Vanlig finkornig Sand, känns himla onödigt att slösa pengar när det fungerar lika bra som nått annat, för mina då, vet ju inte hur din hampis är
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Använder samma :D funkar perfekt. Min ena hamster använder det som toa medan den andra använder det som bad (olika burar). Sen har man en liten skopa sak, ser ut som en förminskad kattlåda spade som man bara rensar ut alla klumpar med (y) simpelt
Använder vanlig sandlådesand från Bauhaus.
Använder chinchillasand från hornbach, det ända som funkar till mina hamstrar och som jag inte känner lukten av om det stått några dagar i burarna.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Samma som Ninni, vanlig enkel sandlådesand från Bauhaus. 20 kg för 40 kr tror jag det är, brukar köpa 3 säckar när jag ändå är där. Vill gärna ha just Sand till mina då de ju älskar att bada och tvätta sig i sanden, och vill absolut inte ta bort det från dem så vill inte ha kattsand.
Har dock nu under hösten blandat i lite "All Pet" i kisslådorna också. Som små träbitar ungefär, tar bort lukt och binder kisset väldigt bra! Så nu kanske jag byter sandlådor en gång i veckan, tidigare varje/varannan dag då det luktar mycket och snabbt när man har många lådor att byta samt att kisset flyter ju ut i all Sand så det snabbt blir helt nerkissat i lådorna.
#0 Vart kan man köpa sådant?
Jag har chinchillasand. Dyrt, men absorberar lukten otroligt bra, och hon älskar att gräva och rulla sig i den också 
ok tack. I min närmaste djuraffär går det att köpa chinchillasand.
Lägg toalettgruset längst ner i sandskålen och sen häller du hamstersand över.
// Marie hamsterbladet.wordpress.com
#8 no kidding.. svindyrt men lyxigt å bra som tusan 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Tycker ändå itne det blir så dyrt i längden. Här kostar det 40 kr/kg, men man behöver ju inte byta sanden så himla ofta i och med att den absorberar lukt så bra.
Vill bara varna för att ha Sand till Guldhamstrar :(
Givetvis inte ALL Sand, men jag köpte "Hamstersand" (såg mer ur som väldigt fin chinchillasand) på Zoovaruhus i Kungens Kurva (Sthlm) o två av mina hamstrar fick kraftig ögoninfektion där den enda var så illa att på några timmar hade hon klöst o kliat upp sig kring ögat så det var helt blodigt o såg ut att kunna "ramla ur" vilken sekund som helst :(((
Jag såg ingen annan utväg än att avliva henne för hon var helt galen o klöste o klöste i ögat o det var väldigt hemskt
Den andre hamstern hade oxå kliat sig blodig i ögonen men där kunde jag hjälpa henne att tvätta o efter två veckor var det okej men hon verkar ha fått skadad syn för hon är efter detta mkt skyggare o verkar inte se när jag öppnar buren osv.
Bilden ni ser är på Diara som hon hette, två foton där hon är frisk o ett foto där hon klöst sig 
Usch vad hemskt.
Ja, det var fruktansvärt jobbigt…
Det var min favorithona oxå som drabbades värst.
#12 här kostar en liten påse Sand 62 kr/st. Å det går åt en del så jaa.. inte det billigaste 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Använder kattsand 
Mvh Alicia.